Jep, ei ollut mistään huipentumisesta tietoakaan. Itse lähinnä odottelin siinä Miken sniper-kohtauksessa, että mitäköhän tulee tapahtumaan. Kovasti odotin sitä, että ukko olisi päättänyt ampua vaikka Nacho oli Hectorin edessä. Olisi oikeastaan ollut täydellinen selitys sille, miksi Salamanca Senior on niin heikossa hapessa BB:n aikoina ja miksi Nacho ei enää ole kuvioissa. Tuo olisi myös aukaissut hienoja mahdollisuuksia seuraavalle kaudelle, jossa sitten jännättäisiin miten Mike ylipäätään selviää tuosta tilanteesta. No, tämä jäi toteutumatta, joten ehkä sieltä vielä tulee jotain kunnon tykitystä myöhemmin.
Chuck ei välttämättä ole se sarjan heikoin lenkki, mutta ehdottomasti tylsin. Yliherkkä sähkölle blaablaablaa, Jimmy on rotta blaablaablaa. Hienosti muuten vedettiin mutkia suoraksi siinä sairaala-kohtauksen yhteydessä. Lääkäri höpisi jotain että Chuckilla on itse aiheutettu psyykkinen lukko tms ja hänen pitää itse selvitä tilanteesta(joka voi siis viedä todella kauan), mutta ei siinä varmaan mennyt paria tuntia enempää kun mies olikin jo oma hullu itsensä. Olisi nyt edes jäänyt aivokuolleeksi, viihteen nimissä.
Nyt kun on tätä viimeistä jaksoa enemmän miettinyt, niin voisi tehdä pienen vertailun.
Mitä olisin odottanut:
-Nacho kuolee
-Hector loukkaantuu vakavasti, eli saa vähintään luodin keuhkoon
-Kartelli lähtee Miken perään ja listii tai uhkaa sitä pojantytärtä
-Chuck on koomassa tms ja sille yliherkkyys-hörhöilylle löydetään joku syy, jonka jälkeen Jimmy alkaa hoitamaan asiaa
Kolmoskaudella Tuco tulee takaisin kehiin, Mikesta tulee se entistäkin kylmempi BB-Mike, Chuck on taas voimissaan ja alkaa päästä Jimmyn jäljille, mutta juuri H-hetkellä tajuaa kuinka paljon duunia Jimmy on tehnyt hänen eteensä ja antaa asian olla. Jossakin vaiheessa kolmoskauden aikana juonet kietoutuvat kunnolla yhteen kunnes ollaan siinä tilanteessa, että meksikolaiset tappavat Wexlerin Jimmyn takia. Sitten tuleekin tarve päästä ulos koko kuviosta, jolloin Jimmystä tulee Saul Goodman ja Mikesta tulee Goodmanin "guy who knows a guy who knows a guy". Helvetti, miksi minä en ole käsikirjoittamassa tätä ohjelmaa? No, ehkä Gilligan tietää mitä tekee.
Mitä sain:
-heinäsirkkoja aavikolla
-kliseisen "got you on tape" -farssin
Seuraavalla kaudella on melkeinpä pakko jo alkaa tapahtumaan, koska vaikka jaksot ovat hyviä ja juoni on pysynyt kasassa, ei yleisö halua seurata sarjaa paskasta lakimiehestä jos heille on luvattu jotain muuta. Löytyy kyllä uskoa siihen, että homma saadaan lopulta tyylikkäästi pakettiin ja kaikenlaista kerkeää vielä tapahtumaan, mutta kuten todettua, finaalin perusteella suunta ei ole oikea. BB:lle uskollisesti edes muutama pää olisi pitänyt tippua vikassa jaksossa.