No itse kuulun siihen joukkoon, joka pitää TD:tä kaikkien aikojen sarjana. Jos samantyylistä haluaa niin lähimmäksi menee ehkä Silta(Tanskan ja Ruotsin versio) ja The Killing. Ne ovat vieläpä "helpompia" rakenteeltaan. Sitä jenkkisiltaa en ole katsonut ainakaan vielä. Tosin sanoisin, että TD on ihan erilainen sarja kuin mikään muu. Se on hieman kuin pitkitetty elokuva, mutta kuitenkin aika tiivis paketti. Itsekin mietin, että jos olisi ollut 10 jakson sarja, tuosta lopetuksesta olisi saanut vaikuttavamman ja se mystisyys olisi pysynyt kenties loppuun asti. Jotenkin sarja "aukesi" liikaa siinä vaiheessa, kun alettiin elämään nykyaikaa. Jos siis jotain negatiivista sarjasta etsii. Itseeni upposi niin täydellisesti se hieman mystinen ja hieman pelottavakin tunnelma, kun katsojalle ei kerrottu missään vaiheessa kaikkea sarjan alku ja keskivaiheilla.
Turha kai sitä on vääntää, kuka on oikeassa siinä, onko sarja hyvä vai paska. Eihän sille mitään voi, että kaikki eivät tykkää ja oikeastaan hyvä niin.
Omalla kohdallani tämä Breaking Bad on tällainen mystinen sarja, joka kerää vain kehuja ja hehkutusta, mutta itse en ole kirveelläkään päässyt sen sisälle. Ehkä joskus vielä. Tuollahan se Netflixissä olisi.
Bansheesta sanoisin vielä, että erittäin kiva sarja siinä mielessä, että ei ole mikään iloinen sekään. Jotenkin vaan se rujous tuodaan turhan laskelmoidusti. Ja ihmetyttää täälläkin välillä hieman epäloogiset ja oudot juonikuljetukset. Mutta katson loppuun.
Lopuksi vielä sanon, että The Glades on ihan kiva sarja, jos tykkää "helposta" viihteestä ja ei niin vakavasta meiningistä. Tosin ei nyt mikään happyhappysarjakaan ole. Menee vastapainona näille synkemmille sarjoille, joiden ystävä eittämättä olen. Vähän samanlainen tunnelma kuin Mentalistissä, mutta ei kuitenkaan muuten samanlainen.