Kolmosjakso mummielestä paras so far. Hyvä hidas tahti, hyvä breikki pääjuonesta.
Kolme jaksoa nyt katsottu ja ei tuo Bellan näytteleminen Ellienä oikein uppoa. Vaikuttaa todella väkinäiseltä ja esim. tässäkin jaksossa Bellan näyttely Mortal Kombat peliautomaatti kohtauksessa meni ylinäyttelyksi. Pedrosta ei ole mitään valittamista mutta annetaan nyt vielä muutama jakso Bellalle aikaa näyttää.
Kyllähän Bill ja Frank löytyvät molemmat myös pelistä mutta tämä tv-sarja versio vei peliversiota mennentullen heidän kohdallaan. Tosin pelissä Frankin kirje Billille oli 6/5Kaunis ja samalla niin surullinen jakso, joka toi aimo annoksen inhimillisyyttä sarjaan. Offerman ja Batlett olivat loistavia tässä jaksossa ja mikä parasta: tätä pariskuntaa ei muistaakseni ollut pelissä, joten siitäkin pisteet. Kolme toinen toistaan parempaa jaksoa on seurannut toisiaan, joten faniuteni tätä tv-sarjaa kohtaan vain kasvaa.
Ja kuten niin monasti aiemmin ollaan näissä maailmanlopun sarjoissa ja myös elokuvissa nähty: vaikka maailma olisi täynnä zombeja ynnä muita hirviöitä, pahimmat hirviöt löytyvät ihmisten joukosta. Poikkeuksiakin tosin on ja siitä tämä jakso oli loistava esimerkki.
Muistikuvani pelistä ovat kovin hatarat, sillä siitä on ainakin neljä tai viisi vuotta, kun seurasin jonkun youtube-pelaajan walkthroughn tästä pelistä. Osan tapahtumista muistan, suurimman osan olen unohtanut.Kyllähän Bill ja Frank löytyvät molemmat myös pelistä mutta tämä tv-sarja versio vei peliversiota mennentullen heidän kohdallaan. Tosin pelissä Frankin kirje Billille oli 6/5
Itse pelannut tuon useemman kerran läpi kuten kakkosenkin, ja nyt oli pakko aloittaa taas kun tuo viikko jaksojen välissä tuntuu loputtoman pitkältä….Muistikuvani pelistä ovat kovin hatarat, sillä siitä on ainakin neljä tai viisi vuotta, kun seurasin jonkun youtube-pelaajan walkthroughn tästä pelistä. Osan tapahtumista muistan, suurimman osan olen unohtanut.
Ihan kelpo jaksohan kolmonen oli, mutta ei se nyt hirveesti auttanut tätä Joel & Ellie tarinaa. Oishan Billin kuulunu jotenkin olla edes tekemisissä molempien kanssa niin kuin pelissä ja hyvä hahmo meni näin vaan yhtäkkiä hukkaan, tiiä sit loppuko budjetti kesken. Jossain muussa sarjassa ois voinukkin olla jo aika hyvä.
Kuitenkin Bill oli suht tärkeä Joelin ja Ellien seikkailussa, niin nyt jäi vaan se kokonaan pois ja pääsivät loottailemaan koko talon antimet.. ei kun eihä ne ottanut sieltä melkein mitään. Taitaa jäädä nyt hauska ajelukohtaus Billin lehtien kerakin pois, toki aika erilaiseksi Ellie tehtiin tässä jaksossa mitä nyt peli Ellie ois ollut muutenkin.
Koomista oli kyllä miten näin hurja strategisti kuten Bill laitetaan keskelle tietä seisomaan ja ilman mitään suojaa ampumaan hurjia pahiksia!
Minusta taas olisi ollut kliseisempi jos Bill olisi ensin vastustellut kun on kerta "kova jätkä" jne. ja sitten ajan kanssa tullut asian kanssa sinuiksi.Melkoinen kliseehän tuo Billin ja Frankin rakkaustarina oli, mutta perkeleen hyvin näytelty. Billin homous käsiteltiin pelissä ihan tajuttoman tyylikkäästi (taitaa olla Omar Littlen jälkeen paras b-rapun poika, mitä on fiktiivisessä mediassa tullut vastaan.) ja vähän pelkäsin että sarja olisi hieronut sitä naamaan ihan kunnolla kun eletään "aseta nykyinen vuosi tähän", mutta loistavasti se hoidettiin tässäkin.
4/5
Minusta taas olisi ollut kliseisempi jos Bill olisi ensin vastustellut kun on kerta "kova jätkä" jne. ja sitten ajan kanssa tullut asian kanssa sinuiksi.
HBOn sarjojen tasolla aivan järkyttävän kesy sänkykohtaus, mutta kun on kaksi karvaista ukkoa kyseessä niin se on joillekin liikaa. Huvittavaa.Ei minulla mitään ole saman sukupuolen liittoja vastaan, mutta hieman oli tässä mielestäni tarpeetonta mässäilyä aiheella. Ehkä olen sitten se homofoobikko, mutta kun mennään petipuuhien tasolle, niin katselu tuntuu kiusalliselta.
Jos jätän tämän sänky osion pois, niin mainio jakso. En vaan osaa itse nyt arvioida tätä oikein, koska tosiaan osa materiaalista oli vähän liiankin hämmentävää katseltavaa itselle.