TV-sarja: Salatut elämät

  • 7 891 736
  • 24 761

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Eiköhän se voi myös olla niin, että se Viola on Lindan lapsi oikeasti. Antanut vaan vanhempansa kasvattaa se, kun itse ei ole pystynyt. Avovaimo vaan pohti, että jos Linda on ennen ollut nisti kanssa, niin ei ole pystynyt lapsesta huolehtimaan.

Eli tämähän olisi vähän sama kuvio mitä Tanelin kanssa oli. Siinä Taneli luuli Irman olevan hänen adoptioäitinsä vaikka todellisuudessa Irman tytär Anna-Maija oli saanut Tanelin teininä eikä ollut pystynyt huolehtimaan tästä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Eli tämähän olisi vähän sama kuvio mitä Tanelin kanssa oli. Siinä Taneli luuli Irman olevan hänen adoptioäitinsä vaikka todellisuudessa Irman tytär Anna-Maija oli saanut Tanelin teininä eikä ollut pystynyt huolehtimaan tästä.

Niin olisi, jos sanomani pitää paikkaansa. :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli tämähän olisi vähän sama kuvio mitä Tanelin kanssa oli.

Niinpä muuten olisikin, hyvin muistettu! Koska salkkarikirjoittajilla on jonkinasteinen fiksaatio vanhojen kuvioiden kierrättämiseen, asetan panokseni tuolle vaihtoehdolle, että Viola on todellisuudessa nykyisen Stadin ainoan poliisin lapsi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Persikka-Peten joulukalenteri TRAILERI | Salatut elämät - YouTube

1.12 alkaa Persikka Peten oma joulukalenteri YouTubessa.
Olinkin jo päässyt unohtamaan legendaarisen Persikka-Pekan, mutta Severi kännissä -episodin kyllä muistin.

Mitä nyt jakson loppua näin, niin kallistun itsekin sille kannalle, että Viola on Lindan tytär. Mutta mitä siellä taustalla sitten olisi?

Kohtahan se Pihlajakadun tuhmat tädit -spinnarikin alkaa. Trailereiden perusteella alkoholin käyttö näyttäisi olevan erityisen runsasta jopa verrattuna itse pääsarjaan.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Persikka-Peten joulukalenteri TRAILERI | Salatut elämät - YouTube

1.12 alkaa Persikka Peten oma joulukalenteri YouTubessa.
Hahah, aivan mainio! :D Juuri muutama viikko sitten naureskelin Youtubesta Severin Persikka-Pete -kiimalle.

Eiköhän se voi myös olla niin, että se Viola on Lindan lapsi oikeasti. Antanut vaan vanhempansa kasvattaa se, kun itse ei ole pystynyt. Avovaimo vaan pohti, että jos Linda on ennen ollut nisti kanssa, niin ei ole pystynyt lapsesta huolehtimaan.
Tämä tuli itsellenikin väistämättä mieleen. Ei kai tuossa ole edes muita vaihtoehtoja, tuskin se Nellakaan voisi olla vaikka Salkareista onkin kyse. Typerää olisi myös jonkun kokonaan uuden hahmon tuominen sarjaan. Toisaalta tuo Viola nyt ei mikään älytön shokkikäänne olisi, kun taas sellainen kuva tästä Lindan suuresta salaisuudesta on ehkä annettu.
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Hyvää mainosta Tinderille tää viimenen jakso. Ja joo, eiköhän se Viola oo Lindan tytär.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyvää mainosta Tinderille tää viimenen jakso. Ja joo, eiköhän se Viola oo Lindan tytär.

Ei helvetti, hyvä, että sentään puhuvat asiasta sen oikealla nimellä. Aikoinaan, kun Pihlajakadulla alettiin fasettaa, niin sivusto oli joku aivan naurettava kiertoilmaisu. Sitten vähin äänin se olikin Facebook.

Teoriassahan kai nykymaailmassa näistä nimijutuista voisi vaikka $500 saada, mutta enpä oikein usko. Tajuavat itsekin, että ei se ole niiltä pois ja katsojille mieluisampaa.

Se Lindan lompakon vauvakuva, jota hän ahkerasti tuijotteli Karilta salaa kertoisi jotain muuta.

Ja muutenkin menisi liian helpolla. Nyt Kari kuvittelee viikon pari omiaan ja Linda on edelleen outo. Kliffijaksoon asti voi mennä tämän tytön tarina.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Pietari - Stadin ainoa kiimainen Tinder-mies. On kyllä niin väkisin väännetty tämä koko kuvio. Olen käsittänyt, että Tinderissä noita profiileja sohitaan useita kymmeniä päivässä joko vasemmalle tai oikealle, eikä sieltä yksi Pietari-perusjamppa pääse erottumaan. Etenkään naisilla, joilla on tuolla moninkertainen kysyntä miehiin nähden..

Se Lindan lompakon vauvakuva, jota hän ahkerasti tuijotteli Karilta salaa kertoisi jotain muuta. Miksi nyyhkiä vuosikausia vanhan kuvan kanssa, jos tytär on kuitenkin koko ajan ollut mukana elämässä? Ei toki äitinä, mutta isosiskona.
Olen itse jostain syystä käsittänyt ettei Linda tiedä itsekään kuka hänen tyttärensä on, tiedä sitten.
 

Jeffrey

Jäsen
Pietari - Stadin ainoa kiimainen Tinder-mies. On kyllä niin väkisin väännetty tämä koko kuvio. Olen käsittänyt, että Tinderissä noita profiileja sohitaan useita kymmeniä päivässä joko vasemmalle tai oikealle, eikä sieltä yksi Pietari-perusjamppa pääse erottumaan. Etenkään naisilla, joilla on tuolla moninkertainen kysyntä miehiin nähden..

Tästä itseasiassa on useampia kokemuksia itselläni. Siis että olen sattunut olemaan tinderissä kaverusten jallitettavana yhtäaikaisesti.

Kolme tapausta muistuu äkkiseltään mieleen. Yhden niistä olisin ehkä voinut jotenkin haistella, sillä molemmat tytöt oli suomenturkkilisia. Yhdessä tapauksessa toinen tytöistä tajusi itse sen, ja kertoi hänen ja tämän kaverinsa välejen juuri palautuneen edellisen tällaisen selkkauksen jälkeen, eli thäts it.

Kolmas olikin sitten jopa vähän kiusallinen tilanne. Olin kahden tytön kanssa sopinut alustavasti tällaisesta kevyemmästä suhteesta, sillä kellään ei ollut tuolloin haluja vakavampaan. Oli sitten sovittu molempien kanssa kahvit eri päiville, että katsotaan miten menee. Olin vähän myöhässä näiltä ensimmäisiltä tärskyiltä ja neiti ilmoitti että odottelee tässä yhdessä liikkeessä kaverinsa kanssa, tule tähän. Yllättäen tämä kaveri olikin sitten tämä toinen, ja molemmat jäi saamatta. Todettakoon vielä, että nämä molemmat oli melko harvinaisen mutkattomasti edenneitä juttuja, eikä vastaavia nyt mitenkään liikaa ole ollut.

Nämä siis kaikki PK-seudulta, ja Nämä nyt on äkkiseltään muistissa. Eli niin vain yllättäen tällaista tapahtuu. Liekkö sitten naisten kaveriporukoiden muodostuminen jotenkin korrelaatiossa heidän miesmakuunsa?
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tästä itseasiassa on useampia kokemuksia itselläni. Siis että olen sattunut olemaan tinderissä kaverusten jallitettavana yhtäaikaisesti.

Kolme tapausta muistuu äkkiseltään mieleen. Yhden niistä olisin ehkä voinut jotenkin haistella, sillä molemmat tytöt oli suomenturkkilisia. Yhdessä tapauksessa toinen tytöistä tajusi itse sen, ja kertoi hänen ja tämän kaverinsa välejen juuri palautuneen edellisen tällaisen selkkauksen jälkeen, eli thäts it.

Kolmas olikin sitten jopa vähän kiusallinen tilanne. Olin kahden tytön kanssa sopinut alustavasti tällaisesta kevyemmästä suhteesta, sillä kellään ei ollut tuolloin haluja vakavampaan. Oli sitten sovittu molempien kanssa kahvit eri päiville, että katsotaan miten menee. Olin vähän myöhässä näiltä ensimmäisiltä tärskyiltä ja neiti ilmoitti että odottelee tässä yhdessä liikkeessä kaverinsa kanssa, tule tähän. Yllättäen tämä kaveri olikin sitten tämä toinen, ja molemmat jäi saamatta. Todettakoon vielä, että nämä molemmat oli melko harvinaisen mutkattomasti edenneitä juttuja, eikä vastaavia nyt mitenkään liikaa ole ollut.

Nämä siis kaikki PK-seudulta, ja Nämä nyt on äkkiseltään muistissa. Eli niin vain yllättäen tällaista tapahtuu. Liekkö sitten naisten kaveriporukoiden muodostuminen jotenkin korrelaatiossa heidän miesmakuunsa?
Siis joo, paljon mahdollista. En tätä väittänytkään. Vaan pointtini oli se, että Monica ei millään tuntunut pääsevän yli tästä Pietarista vaikka päivässä huiskii about 100 naamaa vasemmalle tai oikealle :D Ei itsellänikään omina Tinder-aikoina jäänyt mieleen joku edellispäivänä sekuntissa jatkoon huiskaistu nainen vaikka olisi kuinka kuuma tapaus ollut. Naisilla ei varmasti sitäkään vähää, sillä heille tuo pelailu on ihan jonkin verran helpompaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eli tämähän olisi vähän sama kuvio mitä Tanelin kanssa oli. Siinä Taneli luuli Irman olevan hänen adoptioäitinsä vaikka todellisuudessa Irman tytär Anna-Maija oli saanut Tanelin teininä eikä ollut pystynyt huolehtimaan tästä.

Niinpä muuten olisikin, hyvin muistettu! Koska salkkarikirjoittajilla on jonkinasteinen fiksaatio vanhojen kuvioiden kierrättämiseen, asetan panokseni tuolle vaihtoehdolle, että Viola on todellisuudessa nykyisen Stadin ainoan poliisin lapsi.
Kyllähän näitä kuvioita tosiaan toistetaan aika ajoin. Jos nyt mietitään tätä Sergei-Stuba-Marianna kuviota niin onhan siinä paljon samaa kuin aikanaan siinä kun Aleksi Salin paneskeli salaa isänsä Jukan vaimon Hannan kanssa, ja lopulta Hanna tuli Aleksille raskaaksi. Toki eroavaisuuksia siinä mielessä että Hanna ja Aleksi rakastui toisiinsa muutenkin ja niistä tuli ihan pari, ja tokihan tuo Mariannan sekoilu on vähän erilainen vivahde kuin mitä silloin aikanaan.

Mikähän saippuasarjoissa on se tiettyä aika kun jonkun vanhan kuvion saa toistaa lähes sellaisenaan uudestaan? Saippuaoopperaan verrattavissa oleva amerikkalainen showpaini eli wrestling on tunnettu ns. "seitsemän vuoden säännöstä", joka siis tarkoittaa sitä että seitsemän vuoden aikana joku tietty juonikuvio vanhenee ja sen voi toistaa ihan surutta lähes samalla tavalla kuin se on aikoinaan esitetty.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
YouTubesta löytyi melko hitti juonikuvio. Ulla soittelemassa jollekin virolaiselle pikkupojalle. Varsinkin 2. osassa Ismo ja Seppo loistaa. Tästäkin voi nähdä miten erilaisia nuo vanhat hahmot on ollut tuolloin. Ulla kyllä pistää nokkansa muiden asioihin näissäkin pätkissä, mutta nykyään näytteleminen on lähinnä jotain huutamista ja rääkymistä. Seppo toisaalta oli loppuun asti laatusuorittaja. Ei montaa huonoa vaihtoa pelannut uransa aikana vaikka materiaali ympärillä saattoi olla mitä oli.

Salatut elämät - Ulla huolehtii Atso-pojasta [1/3] - YouTube

Salatut elämät - Ulla huolehtii Atso-pojasta [2/3] - YouTube

Salatut elämät - Ulla huolehtii Atso-pojasta [3/3] - YouTube
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ulla kyllä pistää nokkansa muiden asioihin näissäkin pätkissä, mutta nykyään näytteleminen on lähinnä jotain huutamista ja rääkymistä.
Nykyinen Ulla nyt tuntuu olevan joku täysin överiksi vedetty parodia tuosta vanha Ulla Taalasmaasta, ihan kuin joku Putous-hahmo olisi kyseessä. Toki niin on kyllä Salkkaritkin lähinnä parodia itsestään sieltä alkuvuosilta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Peuhu asetti tämän toisen paluunsa ehdoksi sen, että hän saa viedä Ullan hahmoa haluamaansa suuntaan. Nähdyn perusteella oli virhe antaa Peuhulle moinen valta. En nimittäin muista tasan ainuttakaan oikeasti hyvää Ulla-kohtausta vuoden 2013 jälkeen.

Toisaalta Peuhun ensimmäinen paluu oli vielä hirveämpi. Oltiinhan Ulla sentään tuotu todella kovin odotuksin Pihlikselle, mutta mitä saatiin? Hiustyyliä muuttanut vanhus, joka yritti epätoivoisesti vikitellä Seppoa ja jolta kuultiin jokunen sivallus. Se Ulla oli kaukana suuren suosion keränneestä uteliaasta mutta hyväsydämisestä mummelista. Tämänhetkinen rouva Taalasmaa sentään on luonteeltaan samanlainen kuin oli ennen ensimmäistä lähtöään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikähän saippuasarjoissa on se tiettyä aika kun jonkun vanhan kuvion saa toistaa lähes sellaisenaan uudestaan?

Tätä olen miettinyt ja vastausta minulla ei ole. Maailmassa on 197 itsenäistä valtiota, osa enemmän tai vähemmän sodassa tai muuten sekaisin.

Televisio niillä kuitenkin on ja siellä pitää näyttää saippuaa. Eihän kaikilla mailla omaa sarjaa ole vaan varastavat naapurista, mutta miten?

Onko olemassa joku kansainvälinen saippualiitto missä kierrätetään ideoita. Kaikki jutut ei tietenkään sovi kaikkiin kulttuureihin, mutta jos jotain yllätystä olisi toisaalla ja saataisiin se meillekin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mikähän saippuasarjoissa on se tiettyä aika kun jonkun vanhan kuvion saa toistaa lähes sellaisenaan uudestaan?

Tässä pääsen taas Kauniit ja rohkeat -vertaukseen.

Kaunareitahan on pitkään tehty, joten ei ihme josko juonikuvio toistuu. 90-luvulla ala-asteiässä tsekkasin tuota sarjaa. Muistan sieltä kuvion, kuinka eräs naishahmo oli päätynyt erään Prinssin elämään muistamatta oikeasta elämästään yhtään mitään. No, tällä viikolla huomasin saman toistuneen erään nuoren mieshahmon kohdalla. Eli eipä käsikirjoittajat tuollakaan liiaksi muistele vanhoja juonikuvioita. Näinkin epätodellisuudesta kun kyse on tuossa kuviossa.

Salkkareissa tämä on hieman lyhyempää. Katsojat kun eivät ole vielä eläkejarruja, niin muisti pelittääkin ;)

Tinder-kuviolle toisaalta annan pisteitä. Haluttiin ilmseisesti testata, ovatko Monica ja Eva kuinka samanlaisia muutenkin kuin ulkoisesti. Ja joo, en tunne Tinderiä pätkääkään, joten voinen hiljentyä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Lähinnä tarkoitin tuolla "hyvää mainosta Tinderille" - kommentilla sitä, että eka hahmo joka sitä käyttää saa matchin kaverin kanssa, joka käyttää 15 vuotta vanhaa kuvaa.

Eiköhän Pietaristakin löydy joku huono puoli ja Eva/Monika löytyy jossain vaiheessa maalaistalon kellarissa alusvaatteisillaan kahlittuna lattiaan kiinni, kun Pietari... Sori, lähti ajatus vähän laukkaanaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En vieläkään ymmärrä nuoremman Mustavaaran ja Tammisen ongelmaa. Molemmat tykkäävät ahmia toistensa pimppiä kuin mansikkatorttua ja silti pähkäilevät jonkun random-taviksen perään. Ratkaisu on niin paljon helpompi kuin arvaavatkaan.

Tinderin kohdalla missattiin taas iso mahdollisuus tuoda Pekka takaisin.

Karin ja Akin veljeily on ollut myöskin jo pitkään täysin käsittämättömän väkisin väännettyä.

Janne on ollut jo kuukausia kasa höyryävää paskaa. Saisivat Talen kanssa vaikka muuttaa opiskelemaan Espooseen ja jättävät siinä sivussa vetiset hyvästit Pihilkselle. Vaihdossa sisään Don Kaukovaara ja Pete Niiranen, jotka muodostaisivat uuden power-duon.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Janne on ollut jo kuukausia kasa höyryävää paskaa. Saisivat Talen kanssa vaikka muuttaa opiskelemaan Espooseen ja jättävät siinä sivussa vetiset hyvästit Pihilkselle.

Itse toivoisin spin-offia, jossa kaverukset siirtyisivät armeijan harmaisiin. Joku muukin on varmasti tämän saman sanonut täällä, mutta tossa olisi käsittämätön määrä potentiaalia.

Itse sarjaa en ole enää pariin vuoteen seurannut ollenkaan, mutta pysyn sarjasta kärryillä lukemalla tätä ketjua.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Janne on ollut jo kuukausia kasa höyryävää paskaa.

Karjan Hemmo kyllä veti varmaan uransa parhaimmat näyttelysuoritukset siinä tissi-Iidan koomavuoteella, leikkaaja vaan hätäili seuraavaan kohtaukseen liian aikaisin. Koodarillekin kävi pari napakkaa iskua antamassa. Ennen näitä olevista suorituksista olen samaa mieltä, niissä miestä peluutettu ihan väärässä roolissa.

Veikkaan, että tuo Elias tulee Iidan koomassa näyttäytyyn tyyliin Kentsun sisko.
Kentsu Jää Ratikan Alle & Kuoleman Porteilla [Part 1] - YouTube
Kentsu Jää Ratikan Alle & Kuoleman Porteilla [Part 2] - YouTube

Tai sitten se Amis-Elias tulee siitä Satula-nettisarjasta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Karjan Hemmo kyllä veti varmaan uransa parhaimmat näyttelysuoritukset siinä tissi-Iidan koomavuoteella, leikkaaja vaan hätäili seuraavaan kohtaukseen liian aikaisin. Koodarillekin kävi pari napakkaa iskua antamassa. Ennen näitä olevista suorituksista olen samaa mieltä, niissä miestä peluutettu ihan väärässä roolissa.

Pakko tunnustaa, että skippasin suosiolla nuo kohtaukset koska tuo on varsin tylsä kuvio. Nuo uhmakkaat "luolamies suojelemassa naistaan" ovat sitten lähinnä koomisia kohtauksia, ovat ne sitten tosielämässä tai stagella. Voi toki olla, että suoriutuikin hyvin. Noin muuten KarjaHemmosta on vähän huokunut, että ollaan oltu kuvaamassa vakavahenkistä Tuntematonta viime ajat, mutta isossa kuvassa sarjan roolihahmo on aika tuuliajolla. Tosin ei ole ainoa. Tuolla on pakka sekaisin moneen suuntaan. Hyvin harvassa hahmossa on juuri mitään suunnitelmallisuutta.

Tinderin mainintoja on ostettu oikein toden teolla, mutta palaan siihen että tämä olisi ollut erinomainen mahdollisuus tuoda joku vanha pervo takaisin: Pekka, Niiranen, Valtteri etc. Ei välttämättä olisi ollut kovin hyvää mainosta Tinderille, mutta sarjalle piristystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös