Mä luulen et Nella ampu Aaroa
Tälle vaihtoehdolle asetin oman kuvitteellisen panokseni, kun eilen jaksoa katsoessa ampujan henkilöllisyyttä pohdin. Toki Evalla olisi kaikkein pätevin motiivi, mutta kuten täällä on todettukin, alleviivataan Evan mahdollista syyllisyyttä ihan liian paksulla tussilla. Samansuuntainen motiivi olisi Nellallakin, mutta häneen ei epäilyksiä kohdisteta, tuollainen kiltti, pieni ja hentoinen tyttönen kun on. Ampujaa näytellyt oli kyllä käden koosta päätellen mies, mutta sehän ei salkkaritodellisuudessa merkitse mitään.
Lisäkoukkuna tarjoan sellaista vaihtoehtoa, että Nella ei hoitanut ampumista itse, vaan palkkasi Severin avustuksella netistä jonkun "ammattilaisen" hoitamaan homman. En usko millään että Vaalanne tuohon kuolee vaikka puolestani saisi sen tehdäkin. Ettei vain kävisi niin, että tuo luodin iskemäksi joutuminen palauttaa Aaron muistin ja saamme tulevan kevätkauden seurata taas vanhaa kunnon kieroilija-Aaroa. Nykyiselle pyhäkoulu-Aarolle en näe joukkueessa ruutua pidemmän päälle. No mutta sinne se Aaro jää Pihlajakadulle kihisemään, ulvomaan Rebekan perään ja punomaan äitinsä kanssa uusia suunnitelmia, kun Nella paljastaa Evalle olevansa ampumisen takana, jolloin Eva katsoo viisaimmaksi kerätä romunsa, tyttärensä ja karistaa Pihlajakadun pölyt hetkeksi omistaan, mutta erityisesti Nellan ja Naadjarebekan jaloista.
Noin muutoin on pakko todeta, että turvamies-Sampo, tuo mies mustissaan ärsyttää päivä päivältä enemmän. Toivottavasti, oi toivottavasti Sabrinan vainoaja saa ennen kiinnijäämistään Sambon hengiltä. Ei kyllä haittaisi vaikka deletoisi kokonaisuudessaan Kaukovaaran dynaamisen duon, mutta pliiiis edes Sampo, jooko? Ainokin ärsyttää, mutta häntä nyt sentään viitsii katsella.