TV-sarja: Salatut elämät

  • 7 895 869
  • 24 763

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Niinhän niitä luulisi olevan. Teattereissa kun käy, niin lähes poikkeuksetta näyttelijät ovat todella hyviä ja osaavia. Sitten taas Salkkareihin ilmestyy usein sellaisia hahmoja, joista tulee vaikutelma, että onko toi koskaan ennen näytellyt tai vaikka itse amatöörinä yrittäisi, niin silti ei pystyisi vetämään niin tönkösti ja huonosti. Mikäköhän juttu siinä on oikein takana.. no tietenkin teattereissa näytteleminen on aina voimakkaampaa ja mahtipontisempaa ja vaatii tekijältään paljon enemmän. Sitten taas joku Ismo ja Ulla on liioittelemalla ”teatteri” tyylillään jotain aivan järkyttävää katsottavaa telkkarissa. En tiedä. Ehkä käsikirjoitukset on vaan niin paskoja, ettei mikään onnistu. Ehkä just sen takia niin koukuttavaa katsottavaa. Hullulla on halvat huvit ;)
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Melkosen tipin anto herra Axelsson, kun ottaa huomioon kaverin taloudellisen tilanteen :D
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Salatuissa elämissä on tiettyjä kliseitä, jotka eivät koskaan lopu.
-Pieleen menevät häät. (en ymmärrä miksi häiden pitää mennä pieleen?)
-Ainut hotelli...amanda? (Ismo ei päässyt sinne putkiremontin aikaan niin päätti jäädä pihlajakadulle)

Saisi Aki kuulla, että Camilla oli Alissan myrkyttämisen takana. Eikö siinäkin ollut alunperin se idea, että seireeni olisi hoidellut kummatkin Nikkiset pois päiviltä? Mutta ilmeisesti Camillasta ollaan tehty Akille jokin Akin suuren rakkauden Jennin korvike.

Olisi hienoa jos Camilla jäisi kiinni rikoksistaan. Valitettavasti käsikirjoittajat tuntuvat kirjoittavan hahmojen historian uudestaan joka kaudella.

E: Rahattomaksi yhdessä yössä oli myös silloin kun Tale menetti työnsä stripparina. Taisi saada tippejä yhden työvuoron aikana useita satoja euroja ja tyyliin jo heti seuraavana päivänä töiden menetyksen jälkeen Sanni huusi, että miten laskut saadan maksettua.
 
Viimeksi muokattu:

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
-Ainut hotelli...amanda? (Ismo ei päässyt sinne putkiremontin aikaan niin päätti jäädä pihlajakadulle)
Nämä ainut hotelli on Amanda tai Kalle on Stadin ainut lääkäri jne. on vielä sellaisia, jotka suostuu salkkarisilmin hyväksymään, mutta sitten on nämä LiisaKristiinan kuolemanlavastamiset jotka on niin täydellisiä pohjasuorituksia.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rahasta vielä puheenollen: Ismohan peri aikanaan monta miljoonaa siltä vanhalta pikkukaupan rouvalta. Asia taidettiin vaivihkaa unohtaa vai katosiko siinä Mikaelin "paluussa" kaikki massit? Olankohautuksilla tuo kuitattiin jos näin meni
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Rahasta vielä puheenollen: Ismohan peri aikanaan monta miljoonaa siltä vanhalta pikkukaupan rouvalta. Asia taidettiin vaivihkaa unohtaa vai katosiko siinä Mikaelin "paluussa" kaikki massit? Olankohautuksilla tuo kuitattiin jos näin meni

Eikös Ismon loput rahat menny, kun Ismo kuittasi Sannin Heikiltä perimät velat?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikös Ismon loput rahat menny, kun Ismo kuittasi Sannin Heikiltä perimät velat?
Joo sinne ne menivät. Akihan tuota yritti silloin aikoinaan kusettaa mutta näki sitten Ismon rahat tämän pankkitilillä ja siellä oli joku muutama tonni.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo sinne ne menivät. Akihan tuota yritti silloin aikoinaan kusettaa mutta näki sitten Ismon rahat tämän pankkitilillä ja siellä oli joku muutama tonni.

Eikös Ismo saanut rahat Heikin velkoihin myymällä osuuden amandasta Camillalle (Tosin Jiri pyöritti sitä). Saattoi toki olla, että velkojen maksuun menivät perintörahat + osuus amandasta.

Tuossa juonikuviossa ihmetytti se, että Sanni voivotteli sitä, että joutuu maksamaan velkoja pois viellä vanhuksena. Kuitenkin Kalle joka noihin aikoihin sai viran johtajaylilääkärinä, ei kuitenkaan voinut auttaa, vaikka Kalle asui tuohon aikaan Ismon luona eikä siten ollut mitään suuria asumiskuluja.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Tuossa juonikuviossa ihmetytti se, että Sanni voivotteli sitä, että joutuu maksamaan velkoja pois viellä vanhuksena. Kuitenkin Kalle joka noihin aikoihin sai viran johtajaylilääkärinä, ei kuitenkaan voinut auttaa, vaikka Kalle asui tuohon aikaan Ismon luona eikä siten ollut mitään suuria asumiskuluja.
Salkkarien perusteella ylilääkärin palkka ei ole häävi. Jännä juttu, sillä olen aina kuvitellut ihan päinvastaista.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Salkkarien perusteella ylilääkärin palkka ei ole häävi. Jännä juttu, sillä olen aina kuvitellut ihan päinvastaista.
Itse muistan sellaisen kohtauksen vuodelta 2015, jossa Kalle oli moosessa Larin, Jannen ja Talen kanssa ja sanoi jotain sen sorttista, että nämä varmaan ihmettelevät miksi asuu Ismon luona, kun näillä palkoilla olisi varaa ihan omaan asuntoonkin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Nyt meni varmaan joku ikäraja enkkari rikki kun 28 vuotias näyttelee 24 vuotiaan äitiä. Seuraavaksi 30 vuotias Seppo. Ja en nyt ihan ymmärrä miksi "Elina" pitää sarjaan tuoda kun ei ole mitään juonikuviota mihin liittyisi. Paluu kuitenkin varmaan vaan joku :

"Äiti! Mitä SÄ täällä teet?
- Moi Onni! Mä tulin nyt kotiin, poikani"

Sitten toistellaan tuon tyylisiä vuorosanoja joka kohtauksessa , että pöljäkin tajuaa kyseessä olevan on sama hahmo. "Sähän oot mun systeri! Usko äitiäs!" jne.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Nyt meni varmaan joku ikäraja enkkari rikki kun 28 vuotias näyttelee 24 vuotiaan äitiä.

Tämä on kyllä hupaisaa. Suomesta ei siis löytynyt yhtään näyttelijää, joka edes suuntaa antavasti vastaisi Elinan todellista ikää ja ulkonäköä.

Tässä kun tosiaan piirit kaventuneet koronan myötä niin monen muun tavoin tullut mietittyä vähän liikaakin näitä Salkkari sekoiluja ja tuli tuossa asiayhteydessä mieleen, että milloin tämä sarja oikeasti alkoi lipsua tahattoman komiikan puolelle siitä alkuaikojen suht vakavasti otettavasti draamasarjasta? Itse olen ollut sellainen satunnainen katselija ja vuodet sekoittuu sen verran ettei enää mitään muistikuvaa milloin tämä murros tapahtui.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun tosiaan piirit kaventuneet koronan myötä niin monen muun tavoin tullut mietittyä vähän liikaakin näitä Salkkari sekoiluja ja tuli tuossa asiayhteydessä mieleen, että milloin tämä sarja oikeasti alkoi lipsua tahattoman komiikan puolelle siitä alkuaikojen suht vakavasti otettavasti draamasarjasta? Itse olen ollut sellainen satunnainen katselija ja vuodet sekoittuu sen verran ettei enää mitään muistikuvaa milloin tämä murros tapahtui.
Ajoittain itsekin tätä mietin ja eräs virstanpylväs oli ainakin tämä kohtaus missä Joonatanin paita vaihtuu melko salakavalasti:



 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tämä on kyllä hupaisaa. Suomesta ei siis löytynyt yhtään näyttelijää, joka edes suuntaa antavasti vastaisi Elinan todellista ikää ja ulkonäköä.

Tätä ihmettelin kovasti siinä alkukevään pressissä. Elinahan on oikeasti sarjassa joku 45-50 vuotias. Ei tässä ole edes salkkareiden mittapuulla mitään järkeä tuoda alle 30-vuotiasta näyttelemään keski-ikäistä äitiä. Jos kerta Sanna Liusta ei saatu sarjaan takaisin, niin olisihan tosiaan joku hänen ikäinen ja häntä muistuttava näyttelijä löytynyt varmasti.

Henri Halkola sanoo moi!
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt meni varmaan joku ikäraja enkkari rikki kun 28 vuotias näyttelee 24 vuotiaan äitiä. Seuraavaksi 30 vuotias Seppo. Ja en nyt ihan ymmärrä miksi "Elina" pitää sarjaan tuoda kun ei ole mitään juonikuviota mihin liittyisi. Paluu kuitenkin varmaan vaan joku :
Silleen muuten ihan hauska juttu että nyt sarjasta poistuneen Victorian näyttelijä on vanhempi mitä tämän uuden Elinan näyttelijä. Onhan Salkkareissa toki pieniä ikäeroja nähty äiti-lapsi välillä aiemminkin, esim. eihän Cindyn näyttelijä Mia Ehrnrooth ollut kuin viisi vuotta Eliasta näyttelevää Petteri Paavolaa vanhempi. Toki tuokin oli vielä edes auttavasti selitettävissä sillä että Cindy sai lapsen hyvin nuorena.

Mutta joo, Elinan kohdalla kyllä mentiin metsään hyvinkin vauhdilla. Itse käsitin että Elina oli jonkin verran päälle 30-vuotias kun sarjasta tosiaan poistui. Ei ehkä ihan 35 mutta ei paljon kuitenkaan alle. Nyt sarjaan sitten tulee 28-vuotias Elina Taalasmaa. Onhan tämä toki loogista. Ja omalla tavallaan jopa huikeaa että esim. minua selvästi vanhempaa hahmoa näyttelee minua pari vuotta nuorempi ihminen. Joo-o.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en välttämättä pidä tätä huonona asiana. Ymmärrän kyllä, että kun uusi näyttelijä tulee niin hahmon luonne ym. muuttuu, mutta toisaalta nyt voidaan lopettaa ikuiset arvailut miksei Elina koskaan tule pihlajakadulle.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Puolustukseksi voikoon sanoa, että kyseinen näyttelijä menisi aika täydellisesti 40-vuotiaasta noiden kuvien perusteella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LPH

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tässä kun tosiaan piirit kaventuneet koronan myötä niin monen muun tavoin tullut mietittyä vähän liikaakin näitä Salkkari sekoiluja ja tuli tuossa asiayhteydessä mieleen, että milloin tämä sarja oikeasti alkoi lipsua tahattoman komiikan puolelle siitä alkuaikojen suht vakavasti otettavasti draamasarjasta?
Vaikeahan tuota on määrittää, mutta itse sanoisin sarjan tyylin ottaneen rajun muutoksen Salinien, Karin ja Katjan vaihduttua Sievisiin. Silloinkin sarja mielestäni oli vielä ihan suht järjissään, ennen kuin Kentaurin räjähdyksessä Salkkarit hyppäsivät hain yli ja sitten mentiin.

En ymmärrä ollenkaan, miksi Elina pitää saada takaisin uudella näyttelijällä. Taalasmaat ovat toki hajanainen joukko, mutta ei Elina sitä muuta kun Benjaminin aika menee muiden teinien kanssa, Kari haikailee Lindan perään, Tale palloilee ympäri Pihlistä ja Ulla häipyy tasaisin väliajoin Malagaaan (lue: Peuhun työtunnit pidetään hänelle sopivina). Enemmänkin ison mahdollisuuden olisi tarjonnut Oonan paluu Karin lapsenlapsen kanssa. Oona on merkittävä hahmo, mutta ei sellainen, etteikö näyttelijää olisi voinut vaihtaa, jos niikseen olisi tullut.
 

A Siente

Jäsen
Tulee väkisin mieleen, että Ullaa ollaan kirjoittamassa ulos sarjasta. Tämän takia halutaan koko Taalasmaan perhe koolle jollain tavalla. Onhan Peuhu kuitenkin 78-vuotias.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ketjut kuitenkin elää jatkuvasti, joten kokeillaan rakentaa jotain voittavaa kokoonpanoa ennen playoff-huipennusta:

Kari Taalasmaa - Pupu - Linda Eerikäinen
Aki Nikkinen - Camilla Mustavaara - Noel Axelsson
Aaro Vaalanne - Dahlia Mustavaara - Jiri Viitamäki
Kalle Laitela - Lasse Sievinen - Jutta Korhonen
Severi Sievinen

Gunnar Mustavaara - Sabrina Mustavaara
Onni Taalasmaa - Sanni Pohjonen
Viola Helenius - Mira Jokinen
Ismo Laitela

Sampo Kaukovaara
Benjamin Taalasmaa
Ingvar Mustavaara

Valmentaja: Ulla Taalasmaa
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Viola Helenius - Mira Jokinen
Tämä kolmospakkipari on saanut mielestäni liian vähän peliaikaa. Sinänsä yksittäisinä pelaajina eivät ole kummoisia, mutta kun yhdessä kemiat kohtaa niin mielestäni he ansaitsevat enemmän peliaikaa, mieluiten erikoistilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös