Silloin 70-luvun loppupuolella, kun minä olin semmoinen nyrkillätapettavan kokoinen kloppi, tuli mustavalkotelkkarista katsottua sarjaa nimeltä Veljekset. Toista pääroolia esitti Kurt Russell, toista pääosan esittäjää en muista. Kertakaikkiaan upea sarja.
Samoihin aikoihin katselin tietysti kotimaisia sarjoja kuten Naapurilähiö, Koivuharju vai mikä piru sen nimi oli sekä Rauhanranta 12.
Yksi sarja oli semmoinen, mitä aina tuli katsottua, jos vaan olin yksin kotona. Sarja oli ruotsalaista tekoa, ja nimi oli muistaakseni Erään hullun puolustuspuhe tai joku tällainen. Sarja oli siihen aikaan, 70-luvun lopulla, melko uskallettu, alastonkohtauksia sun muuta mukavaa, esim. naisen alapäähygienian hoitoa kuvattiin tarkkaan ja läheltä. Kova meteli sarjasta silloin nousi, ja siksi se kai olikin pikkupoikien suosiossa.
Karjatila High Chapparall ja Smith & Jones olivat myös legendaarisia lännensarjoja, mutta mielestäni eivät yhtä hyviä kuin alussa mainitsemani Veljekset.
Pakko jälleen kerran todeta, että oli ne vaan aikoja. Eipä ollut siihen aikaan huolta huomisesta.