TV-sarja: Game of Thrones (jenkkitahtiin)

• 802 509
  • 3 874

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ensi viikolla ei tule jaksoa, koska USA:ssa on Memorial Day, jolloin ihmiset ovat muualla kuin TV:n ääressä. Kahdella edellisellä kaudella tuli selvä pudotus katsojalukuihin tuon pyhäpäivän takia, että HBO päätti olla nyt näyttämättä ysijaksoa kyseisenä päivänä.

En tiedä ovatko katsojaluvut nyt mikään varsinainen syy koska HBO ei pelaa katsojaluvuilla ts. kanava ei myy mainoksia joten katsojaluvuilla ei sellaisenaan ole merkitystä ensiesityksen osalta, tärkeämpää on sarjan status jotta sitä voi myydä muualle (ja tietenkin saada uusia tilaajia HBO:lle).

Wikipediassa on katsojalukukuvaajaa ja ei tuo tiputus ysijakson kohdalla nyt ihan radikaalilta näytä edellisillä kausilla, pikemminkin nuo muut tiputukset ovat paljon suurempia.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/f7541bdae8430c236acd27f6a946d881.png

Ei liene vaikea arvata että loppujakso paukuttaa 6M katsojaa jos trendi jatkuu.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei hemmetti.

Mä voisin katsoa tätä sarjaa sillä tavalla, että näytettäisi vain ja ainoastaan Danaeyrusta ja hänen lohikäärmeitään & taistelua kohti Westerosin hallintaa ja "Iron Thronea".

Sitten väliin jotain pieniä lyhyitä visiittejä Westerosissa ja Starkien, Tyrellien, Lannistereiden etc. kuulumiset.

Ylivoimaisesti sarjan kiinnostavimmat jutut tapahtuvat aivan muualla kuin Westerosissa, näin omasta mielestäni. Westerorissa tapahtumat junnaavat liikaa paikallaan, tosin uskon että muutosta tähän ollaan jossain vaiheessa saamassa!

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei hemmetti.

Mä voisin katsoa tätä sarjaa sillä tavalla, että näytettäisi vain ja ainoastaan Danaeyrusta ja hänen lohikäärmeitään & taistelua kohti Westerosin hallintaa ja "Iron Thronea".

Sitten väliin jotain pieniä lyhyitä visiittejä Westerosissa ja Starkien, Tyrellien, Lannistereiden etc. kuulumiset.

Ylivoimaisesti sarjan kiinnostavimmat jutut tapahtuvat aivan muualla kuin Westerosissa, näin omasta mielestäni. Westerorissa tapahtumat junnaavat liikaa paikallaan, tosin uskon että muutosta tähän ollaan jossain vaiheessa saamassa!

Juurikin näin. Westerosissa asiat junnaavat ehkä siksi paikoillaan, että kauden päätösjaksoon jää aivan helvetisti jännitystä ja odotusta seuraavaan kauteen. Aivan selvästi eri asiat sarjassa tähän viittaavat. Tällä hetkellä on liikaa avoimia juttuja menossa ja sitten kauden viimeiseen jaksoon nämä päivittyvät lähes samaa aikaan ja taas meitä faneja viedään 6-0. Tällä hetkellä juurikin Danareyrus on kiinnostavin asia. Sieltä kun nousee suht kova army.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Vinkkinä kirjoja lukemattomille (ja miksei lukeneillekin): youtubesta löytyy hyviä videoita GoTin suurista suvuista comicbookgirl19:n tekemänä. Tähän mennessä on Targaryenit ja Lannisterit käsitelty ja ilmeisesti seuraavaksi Starkit. Videoissa käydään läpi sukujen historia kronologisesti kakkoskauden loppuun asti. Päähenkilöt käydään yksitellen läpi. Hyvin tulee esille paljon sellaisia asioita hahmojen ja sukujen taustoista, mitä ei sarjassa ole ehditty kaivella, mutta mitään spoilereita kakkoskauden jälkeisistä tapahtumista en huomannut.

HUOM! Puristeille tiedoksi, että videoissa esitetään sellaisia historiallisia tapahtumia, mitkä tulevat vasta 4-5 kirjoissa esille.

Suosikkijoukkue
KK
Juurikin näin. Westerosissa asiat junnaavat ehkä siksi paikoillaan, että kauden päätösjaksoon jää aivan helvetisti jännitystä ja odotusta seuraavaan kauteen.
No tämähän on vain katsojalukujen maksimoimista seuraavaan kauteen. Tietenkin sarja jää sellaiseen kohtaan, että heikkohermoisempi hyppää Porkkalan tornista alas. Ettekö ole ikinä seurannut yhtään Salkkareita? Itse en ainakaan tunnusta. Mutta pari jaksoa on vielä jäljellä ja keskitytääs nyt vielä niihin.

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tämähän on vain katsojalukujen maksimoimista seuraavaan kauteen. Tietenkin sarja jää sellaiseen kohtaan, että heikkohermoisempi hyppää Porkkalan tornista alas. Ettekö ole ikinä seurannut yhtään Salkkareita? Itse en ainakaan tunnusta. Mutta pari jaksoa on vielä jäljellä ja keskitytääs nyt vielä niihin.

Tottakai kysymyksiä jää auki, mutta se tulee aika luonnollisesti. Avoimia juonia on niin paljon, että tuo tulee ihan itsestään. Siitä olen iloinen, että tämä ei ole tyyliltään muuten mikään säännöllisiä cliffhangereita sisältävä sarja. Monissa sarjoissa cliffhangereita tuotetaan jo jakson sisällä useita (Amerikan mainostaukojen takia varmaan). Cliffhangereista menee mun mielestä teho jos niitä lykätään jatkuvalla syötöllä.

Hyvänä esimerkkinä yksi aivan erilainen sarja, Pako. Vaikka sarjan eka tuotantokausi olikin hyvä (toisin kuin jatko), niin kyllä siinä jo alkoi syödä uskottavuutta se alituinen cliffhangerien tiputtelu. No kenties se oli tyylilaji, mutta rajansa kaikella. Ja ne oli vielä sitä perinteistä halpis-tyyliä, että kun mainostauolta palattiin, niin myös tapahtumissa palattiin vähän taaksepäin. Eli kun ennen mainostaukoa se vartija oli juuri aukeisemassa ovea, niin mainostauon jälkeen siihenkin saatin menemään se 10 sekuntia.

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Pakko oli alkaa katsomaan sarjaa uudestaan alusta alkaen. Sen verran paljon kysymyksiä joidenkin hahmojen kohdalla, että mitenkäs tuon tarina olikaan mennytkään jne. ja hitto että tämä sarja vain on loistava! Kestää varmasti jatkossakin monta uusintakierrosta, sen verran monikerroksinen ja lähes täydelliseksi hiottu sarja on kyseessä.

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Taidan olla idiootti. Ei selvinnyt edelleekään.

No jos haluat vastauksen jo tietää, niin laitan sen spoilereihin.

Kyseessä on Roose Boltonin äpärä, Ramsay Snow. Roose Bolton oli tämä mies, joka piti Harrenhalia hallussaan ja päästi Jaimen jatkamaan saattuessa matkaa King's Landingiin.

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Koulukiireiden vuoksi en ollut saanut katsottua kahta viimeisintä jaksoa ja nyt rykäisin ne putkeen. Ihana tunne :D
Tykkäsin molemmista, hienoja pikkujuttuja ja kohtauksia, henkilöistä nousi pari juttua mieleen. Ensinnäkin, taidan olla melkoinen anti-King of Northisti, johtunee varmaan siitä että kyseessä on mielestäni koko sarjan ainoa huonosti näytelty hahmo, Richard Madden tekee kyllä todella puunaamaista roolia. " I love you", joopa joo, lue se mun kasvoilta, ilmeistä, eleistä... Nii, saisi vaikka kuolla pois, samalla tapahtuiskin jotakin, sieltä niitten leiristä ei kyllä ole ollut paljoa näytettävääkään.
Jaime Lannisterin kohalla alkaa huolettaa että onko siitä tulossa liian kiltti ja hyvis jo, on kuitenkin nyt jo se sankarein ja epäitsekkäin. Pieni semmonen itsekkyyden ja ilkeyden särmä siinä pitäisi säilyä että pysyisi kiinnostavana hahmona.
Noi kidutuskohtaukset on jotenkin irrallisia, mut se mysteerikiduttaja on huippu, sopiva hullunkiilto silmissä murentaa mun ekojen kausien inhokkihahmoa (helvetin hyvää roolia tekee, samoin kuin Joffreyn näyttelijä)
pala kerrallaan, mikäs sen parempaa...
Joffrey, melkoinen mulkku tosissaan, raivostuttava kalansilmä.
Tällä kaudella on tosissaan kaikki kiinnostavimmat jutut tapahtuneet joko muurin pohjoispuolella tai meren takana, sodat on vähän junnanneet paikallaan. Hienoa, että white walker-uhkaa vastaan ainoa ase on koko valtakunnan surkeimman taistelijan hallussa, keskellä korpea, ja niin taisi se Samwell sen vielä sinne unohtaakin hädissään.
Sarjan tissikiintiötä saatiin taas kiinni hyvin näissä jaksoissa, en valita. Tisseissä on voimaa, Daenosauruksella on käytössään lohikäärmeitten lisäksi muitakin varsin varteenotettavia avuja:D Kelpaa katsella, ja näköjään noilla saa armeijankin kasaan tarvittaessa.

Viimesiltä jaksoilta odotan kyllä paljon, nyt on niin paljon mielenkiintoisia juonikuvioita menossa. Toivottavasti tulee joku jymy-ylläri mieluummin kun joku puolivillainen taistelukohtaus. Robb Starkin kuolema nyt minimivaatimuksena:D

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vinkkinä kirjoja lukemattomille (ja miksei lukeneillekin): youtubesta löytyy hyviä videoita GoTin suurista suvuista comicbookgirl19:n tekemänä. Tähän mennessä on Targaryenit ja Lannisterit käsitelty ja ilmeisesti seuraavaksi Starkit. Videoissa käydään läpi sukujen historia kronologisesti kakkoskauden loppuun asti. Päähenkilöt käydään yksitellen läpi. Hyvin tulee esille paljon sellaisia asioita hahmojen ja sukujen taustoista, mitä ei sarjassa ole ehditty kaivella, mutta mitään spoilereita kakkoskauden jälkeisistä tapahtumista en huomannut.

Erittäin paljon kiitoksia tästä vinkistä. Tuli nuo katseltua ja kivoja ja hauskoja pätkiä on. Itse olen erittäin tiedon janoinen ja haluaisin tietää ihan perkeleesti, mutta on vaikea hakea mitään tietoa ilman että spoileri hyppäisi naamalle. Kirjat olisi varmaan kiva lukea, mutta ei pysty, lukihäiriön vuoksi se olisi ikuisuusprojekti. Lisäksi tytsy on nätti ja verkkapukukin oli kivasti auki, olisi voinut kuunnella emäntää vaikka kuinka kauan vaikka olisi puhunut kreikan valtionvelan rakenteista. Mutta hitto vie kun hän puhui GoT:stä vielä niin täyden kympin misu! :) Mistähän tuollaisen tyttelin löytäisi oikeasti? :(

Jos on muita paikkoja josta voisi hakea lisätietoa spoilaamatta, niin vinkkejä tänne vain kiitos.

Mutta nyt haluaisin kysyä erään tyhmän kysymksen joten kaikki kirjaniilot hereillä: Kuinka nuo vuodenajat menee tuolla maailmassa? Onko vuosi samanpituinen kuin oikeassa maailmassa, entä päivä? Aina välillä hämää kun puhutaan että kesä on kestänyt niin ja niin monta vuotta ja että jotkut teinit ei ole kuulemma edes talvea nähnytkään. Jos joku osaisi selvittää tämän kivasti, niin kiitos etukäteen.

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Täytyy myöntää, että itsellekin tämä on jäänyt vähän auki. Muistaakseni kovin tarkasti ei ole puhuttu talven ja kesän kestosta. Vuosia kuitenkin. Sanoisin ehkä max 10 meidän vuotta. Hahmoillahan lasketaan ikänä nimenantopäivää.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Täytyy myöntää, että itsellekin tämä on jäänyt vähän auki. Muistaakseni kovin tarkasti ei ole puhuttu talven ja kesän kestosta. Vuosia kuitenkin. Sanoisin ehkä max 10 meidän vuotta. Hahmoillahan lasketaan ikänä nimenantopäivää.

Itse olen siinä käsityksessä että tuolla maailmassa on "suur-vuodenajat", joiden sisällä on sitten normaali kiertokulku. Eli pitkän kesän aikana on kyllä talvijaksokin, mutta se näkyy ja vaikuttaa vain pohjoisessa.

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Itse olen siinä käsityksessä että tuolla maailmassa on "suur-vuodenajat", joiden sisällä on sitten normaali kiertokulku. Eli pitkän kesän aikana on kyllä talvijaksokin, mutta se näkyy ja vaikuttaa vain pohjoisessa.

Pohjoisessa on joo myös kesällä pieniä lumihankia, joita sanotaan kesälumiksi tjsp. Ykköskirjassa nuista oli jotain mainintaan ja taisihan sarjassakin näkyä ensinmäisellä kaudella pohjoisessa lunta, vaikka etelässä oli kesä menossa täyttä päätä.

Eiköhän tuolla ole ihan vuosikierto, vaikka vuodenajat kestävätkin vuosia, jopa kymmeniä vuosia. Kuun kierrosta voi hyvin päätellä ajan kulumista vuodenajoista riippumatta.

Jos Squit haluaa kysyä Tulen ja jään laulun loresta erinäisiä asioita, mutta välttää spoilereita, niin laita vaikka minulle yksityisviestillä kysymyksiä, niin voin vastata kysymyksiisi. Tiedän loresta ihan kiitettävästi ja jos jotain en tiedä, niin voin wikistä etsiä. Kaikki tämä toki ilman tulevia spoilereita, sarjan mukaan.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tuota spoilausta yms. on jahkailtu jo useaan otteeseen ja olen samaa mieltä että kovinkaan monilukuiseen ketjujaotteluun ei kannata ryhtyä mutta kenties tuollainen "all inclusive"-ketju kuitenkin on ansainnut olemassaolonsa ja siksi sellaisen loin

JOS ET OLE LUKENUT KAIKKIA JULKAISTUJA (ENG) KIRJOJA, ÄLÄ KLIKKAA

Tulen ja jään laulu-keskustelua(100% spoilereita tv/suomennetut teokset!) - Jatkoajan keskustelupalsta

Suomenkieliset teokset tulevat niin pian että erillistä ketjua neloskirjaan suomeksi päässeille ei ole järkevää perustaa.

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mainiota, uskoisin että tämä selkeyttää tätä viestiketjua, lisäksi uskoisin myös että täällä on porukkaa joka haluaa puhua juurikin kaikista noista jutuista mitkä tässä ketjussa pitäisi spoiler-tagien taakse kätkeä. Tattis!

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katsoiko joku viime jakson? Mitä fiiliksiä? Vituttaako? Naurattaako? Itkettääkö? Mites noi Freyt, mukava perhe eikö? Osaavat järkkää jyrmäkät hääjuhlat?

Itse en jaksoa vielä ole nähnyt, mutta etukäteen oli toki jo tieto mitä jaksossa tulee tapahtumaan. Muilta sivuilta olen lukenut että jakson loppukohtaus, jonka siirtämistä kirjalta TV-ruudulle olen TV-sarjan julkistamisuutisen jälkeen odottanut kuin pieni orava viimeistä tammenterhoaan, oli toteutettu mestarillisesti. Kaikki vittumaiset ja raa'at ja käsittämättömät nyanssit oli kuulemma otettu mukaan, pienet muokkaukset joita henkilöhahmomäärän vajavaisuuden ja TV-sarjan hieman erilaisen kulun takia oli jouduttu tekemään, olivat nekin ilmeisesti olleet jopa pahimpien kirjapuristien mieleen.

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan loistava jakso!

Oikeastaan koko kauden tullut odoteltua "Punaisia häitä" ja toteutus oli nimenomaan mestarillinen ja melko brutaali. Kylmät väreet alkoi nousta kun "Rains of Castamere" pärähti soimaan ja Catelyn Starkille selvisi mitä tuleman pitää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy