Eikös tässä kohtauksessa käytetty sijaisnäyttelijää? Korjatkaa jos muistan väärin.
Näin minäkin muistelen ja suurin syy siihen olisi ollut se, että Lena Headey oli juuri raskaana niitä aikoja? Tämä ei ole varma totuus, mutta muistelen lukeneeni/kuulleeni noin.
Toisaalta koko asian päivittely ja eri julmuuksien vertailu on aavistuksen koomista kun muistetaan että Sansa Stark on yksi tämän nimenomaisen ketjun vihatuimpia hahmoja. Suunnilleen joka jakson jälkeen joku on ollut toivomassa hahmon kuolemaa. Ei siis ihme että toisenlaisia reaktioita voi olla vaikea ymmärtää.
Sansa oli kieltämättä varsinkin alussa äärimmäisen ärsyttävä pilalle hemmoteltu ja snobi kakara josta ei erityisemmin voinut pitää, mutta missään vaiheessa en ole hänen kuolemaansa itse toivonut. Vielä vähemmän kun muiden Starkien päät ja henkirievut alkoi tippumaan. Muutenkin joutunut todella kohtuuttoman koviin koettelemuksiin, mikä on hahmosta kaivanut särmää ja tiettyä aikuisuutta esille. Tätä nykyä huomattavasti mielenkiintoisempi hahmo.
Eniten olen hengiltä halunnut Joffreyn (no pääsikin) ja Ramsay Snow'n (nyk. Bolton) ja ehkäpä vanhan kääkän Walder Freyn myös (ei ole kyseiseen hahmoon palattu toviin.) Jossain vaiheessa sitä toivoi myös Jaime Lannisteria hengiltä, mutta on kanssa koettelemustensa myötä muuttunut sympaattisemmaksi ja ymmärrettävämmäksi hahmoksi, sama oikeastaan tapahtumassa Cersein kohdalla. Ilmeisesti minulla on herkkä spotti jos ihminen pistetään käymään läpi helvetin, niin annan sille armoa (ainakin viihteessä.) Lisätään tuohon kaartiin Theon Greyjoyn, jonka olisin lähettänyt manalaan suoraa päätä jossain kohtaa, mutta aikamoisen hinnan on maksanut petoksistaan. Niin, sitten on tietysti vielä Petyr Baelish, joka on tavallaan ehkä iljettävin mulkku koko sarjassa, mutta kaikessa niljakkuudessaan niin herkullinen hahmo, että ihan heti ei toivoisi, että poistuu vielä muonavahvuudesta. Vaikea olisi keksiä tarpeeksi kieroa konstia millä tuo nuljake sopisi kohdata kohtalonsa.