Täälläkään ei olisi tuosta asiasta tarvinnut sen enempää vääntää ja puolustella kuinka moista ei ole edes tapahtunut, jos eräs Runkkari ei olisi vetänyt sipuleita perseeseensä arvauksesta, johon en ihan täysin edes itsekkään uskonut. Siinä vaiheessa, kun minua ruvetaan kivittämään Runkkareitten toimesta spoilaamisesta niin on tapana sanoa, että moista ei tapahtunut ja, että enpäs muuten spoilannut. Tässä vaiheessahan arvon Runkkari lähti itse spoilaamaan kuinka kaveri kertoi, että joku raiskaus on jossain vaiheessa tapahtunut Ramsayn toimesta... Vai olisiko minun pitänyt tuumata, että mitä jos luette ne kirjat eka ja tuutte sitten viiden vuoden päästä jatkaan keskustelua? Spoilausta sen sijaan olisi ollut kertoa mitä sanoin kyseisestä kohtauksesta kirjaketjun puolella.
Onpas siellä kirja syvällä perseessä tämän itkuvollotuksen perusteella...
No ei vaan, mutta jos otetaan huomioon viikkoa(?) aikaisempi viestisi ja vinkumisesi Valyriasta ja sen "väärästä" ulkomuodosta sekä viimeistään viimeisimmistä viesteistäsi, selviää tyhmemmällekin (joo, jopa meille pelkkää sarjaa katsoville taunoille), että kirjat on luettu. Onnekas arvaus - toki on mahdollista, mutta et voi itsekkään väittää, että tuo ei olisi helvetin epäilyttävää. Täällä on kuitenkin varta vasten väännetty ketjut erikseen, ja silti jokin urpo (et ollut sinä, enkä jaksa kaivella näitä viestejä sen enempää) tuli selittämään kirjatietouttaan ja kuinka tunnetusti Ned löysi siskonsa jostain kuolemaisillaan. Siihen perään tuollainen arvaus, ja mä ainakin olin jo myyty sen enempää tutkimatta ja hutkimatta.
Jos tuo tosiaan oli vilpitön arvaus, niin ei siinä sitten muuta kuin pahoitteluita sinne suuntaan. Ei ole ilmeisesti salapoliisityö mua varten, varsinkin kun sain kaverilta aika epämääräisen kommentin tuohon raiskaukseen liittyen, joka ennenminkin vain vahvisti fiilistä tuosta.
Joten kumpikohan tässä nyt sitten lopulta spoilasi ja mitä?
Niin, minä heitin epämääräisen kaverilta kuullun kommentin, ja sinä vahvistit Ramsayn raiskanneen kirjoissa useita kertoja.
Eikä tuossa mua ainakaan vituttanut tuo "spoileri" (=Ramsay raiskaa) vaan enemmän se, että täällä julistettiin sitä raiskausta pariin otteeseen. En mä ainakaan ajatellut niiden viestien perusteella, että kyse on jonkinnäköisestä arvauksesta, kun nuo niin varmanoloisina kirjoitit.
Vai spoilaako se jonkun lukuhetken kirjojen parissa vuosien päästä, jos minä osallistun tässä vaiheessa täällä keskusteluun ja sitten paljastuu kuinka tiettyjä asioita ei ole vielä kirjoissa tapahtunut / tule mahdollisesti ikinä tapahtumaan / Martin ei ikinä saa kirjaa valmiiksi emmekä ikinä tiedä kumpi noista vaihtoehdoista oli oikea?
Eihän tuo spoilaa, jos ne kirjavertaukset pysyvät kurissa. Ilmeisesti sulla pysyy, mutta kaikilla ei pysy. Viime ketjussa se tuli huomattua hyvin, vaikka tämä ketjuhan on ollut "siisti" ihan paria (no ainakin tuon yhden muistan varmaksi) poikkeusta lukuunottamatta. Mä (ja viime ketjussa oli ainakin pari muuta) ainakin suunnittelin ihan oikeesti(!!) lukevani nuo kirjat, kunhan pahempi kiire hellittää (=kesälomaa odotellessa).
Peace.
E: Oikeastaan tämän ilmeisesti suht turhan väännön myötä jäi kommentoimatta edellisjaksossa aivan saatanasti häirinnyt asia.
Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että tuolla maailmassa kuningasparilla olisi aivan helvetisti valtaa. Nyt jokin hinuri väitti Margaerynin valehdelleen, ja kuningatar siltä istumalta vangittiin. Mä ymmärsin hyvin sen Lorasin vangitsemisen, kun se hintti taisi mainita jostain merkistä, mutta millä vitulla se muka pystyy todistamaan sen, että Margaeryn näki tilanteen? Eiköhän kuningattaren sana paina vaakakupissa hieman enemmän, tai ainakin ennen edellisjaksoa näin kuvittelin.