TV-sarja: Better Call Saul

  • 77 316
  • 402

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Poikkeuksellisen hyvät perustelut @Tifosi , joten ymmärrän pointin :)

Itse lähinnä tykkään lukea noita vaihtoehtoisia loppuja ja faniteorioita, koska se tuo toisaalta lisäarvoa ja jopa lisäsisältöä ennestään laadukkaaseen sarjaan - ja mitä kaikkea olisi myös voinut tapahtua. Ehkä mulla on ollut liikaa aikaa moiseen :)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä sarja menee uudelleen-katseluun ensi viikolla. Mulle The Wire on ollut muutaman vuoden se ykkönen, mutta Better Call Saul on samaa tasoa. Kummassakaan ei oikein tapahdu mitään, ollaan vain eikä ole "kehitystä", juoni ei etene tms.
 

SM41

Jäsen
Ei nyt varsinaisesti kuulu spoilereihin, mutta laitetaan nyt varan vuoksi kuitenkin, kun tavallaan spekuloi loppua.

Jännä nähdä, mitä tuo julkisuuteen lausuttu "BCS:n lopetus saa näkemään Breaking Badin uudessa valossa" antama kommentti tulee käytännössä tarkoittamaan. Meinasivatko tuolla vain jotain symboolista näkemistä, kuten faslapsen linkkaama video, vai tuleeko viimeisessä jaksossa jotain todellista käännettä?

Ps. Lainaus oli täysin ulkomuistista heitetty, joten saattaa sisältää isojakin asiavirheitä. Korjatkaa toki, jos meni ihan päin honkia.
Ainakin wikipedian mukaan Bryan Cranston nähdään 2 jaksossa, eli on siis päätöksessä mukana. Uskoisin että liittynee siis jotenkin Walter Whiteen jos sieltä jotakin mullistavaa tulee.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En ole nähnyt tätä sarjaa, enkä breaking badia. Niin kummasta pitää aloittaa?
1000%sesti Breaking Badistä.

Better Call Saulissa eletään silloin tällöin Breaking Badin jälkeisessä ajassa sekä BB:ssä esitellään yksi parhaista komedia"sidekickeistä" draaman historiassa josta maalataan tässä sarjassa realistisempi kuva joten paljon menee hukkaan jos alkaa tästä.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole nähnyt tätä sarjaa, enkä breaking badia. Niin kummasta pitää aloittaa?
Aloittaisin breaking badista, mulla ei meinaan olisi riitänyt mielenkiintoa katsoa tätä ensin. Tämä on mielestäni niin hitaasti kerrottu, että kun katsot bb:een ja tiedät hahmot, niin tämäkin on mielenkiintoisempi. Miten ja miksi hahmot olivat sellaisia kuin olivat bb:ssä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Täytyy sanoa etten ollut ennen kuullutkaan Hollywood Critics Associationin gaalasta mutta BCS voitti Successionin kanssa yhdessä parhaan draamasarjan palkinnon.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Vielähän tässä pieni toivon liekki syttyi että jospa sieltä Genen ja Saulin alta hyökkäsi esiin vanha kunnon James Morgan McGill kun Marionin vilpitön "I trusted you" toi mieleen Irenen ja muut vanhukset. Vielä on reilu tunti aikaa.

Gimme Jimmy!

 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Muistaako joku, minkä takia FBI ylipäätään haluaa saada Saulin kiinni? Periaatteessahan Goodman oli vain Valtterin asianajaja, mutta eihän se ole laitonta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Muistaako joku, minkä takia FBI ylipäätään haluaa saada Saulin kiinni? Periaatteessahan Goodman oli vain Valtterin asianajaja, mutta eihän se ole laitonta.
Ei paljon muisti auta kun ei ole kerrottu.

Arvaisin että ricon avulla on kaikki Waltiin ikinä liitetty kaivettu esiin ja Saulia jahdataan rahanpesusta yms talouteen liittyvistä rikoksista.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vaikka tässä on tullut sarjaa kritisoituakin niin onhan se aika selkeästikin Successionin kanssa parasta teeveetä tällä hetkellä ja on todella korkealla kaikkien aikojen listallakin.

Tämän tasoisten sarjojen finaalit ovat harvinaista herkkua joten tässä alkaa vähän jo jännittää huominen.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Tämän tasoisten sarjojen finaalit ovat harvinaista herkkua joten tässä alkaa vähän jo jännittää huominen.
Klassinen bitter sweet hetki tulossa. Millään ei malta odottaa jakson ilmestymistä, mutta samalla harmittaa jo etukäteen, että tämäkin on huomenna ohi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
NO NYT

Nyt se nimittäin loppui. Saulin tarina, ja varmaankin myös koko Breaking Bad -maailman tarina. Vankilan pihamaalla ammuttuihin sormipyssyihin. Sauli muuntuikin takaisin Jimmyksi, 7 vuotta muuttui 86 vuodeksi, mutta yhteys Kimiin palasi. Kim sai myös selkärankansa takaisin, palasi lakihommiin ja toivottavasti jätti Yep-äijän Floridaan. Ja yhteisen tupakan tulipäähän syttyi väri. Hieno.

Katumushommista juteltiin, Mike katui päivää jolloin otti ekan kerran lahjuksia. Mikähän se toinen päivämäärä olikaan sitten, olikohan se se kun Mattyn kanssa puhelimessa huusivat ja sen jälkeen Mattykin sortui lahjushommiin, ja kuoli silti? Waltteri Torikka katui Gray Matterista lähtöään, Sauli ei oikein mitään. Rahaa vain kiinnosti aina tehdä lisää, kunnes sitten ihan lopussa jostain oivalsi että Kim on suurempi kuin raha ja vapaus ja kikkakeisarina elely.

Kiva myös että Chuck piipahti vielä mestoilla, ja oli hauska nähdä Mariekin. Skylar ja Waltteri Torikka Junior jäivät pimentoon, oisin tykännyt jonkun vinkin saada että oliko Maria niiden kanssa vielä jotenkin tekosissa, vai oliko niillä mennyt Waltteri-hommien jäljiltä välit totaalisesti. Ja Howardin hautapaikkaa ei ilmeisesti kukaan saanut selville sittenkään, luulin jo että Sauli jotenkin ois osannut sen päätellä, ja se olisi ollut se sitä hienoa uutta Howard-tietoa mistä se meuhasi, mutta ei mitään sellaista sitten vissiin ollutkaan, se oli vain jotain satuilua vissiin jotta sai Kimin oikeussaliin kuuntelemaan tunnustuksiaan.

Kummallisen onnellisen lopun tavallaan saivat kuitenkin sitten tähän ommeltua, Jimmy taisi kai oivaltaa että elämä on paskaa jos ei ole ketään jonka kanssa sitä jakaa. Parempi ottaa 86 vuotta Jimmynä ja välit Kimin kanssa kuosiin, kuin 7 vuotta Saulina ja sen jälkeen taas yksinäisenä kikkakeisarina elelyä. Tosin vankilabussissa kun kaikki huusi Saulia, Jimmy hymyili vain, ja vankilassa se taas olikin sitten kaikille Saul. En mä saatana tiedä, muuttuiko se sitten taas kuitenkin takas Sauliksi siellä? Vai hyväksyikö Jimmy siinä jotenkin että joopajoo, oonhan mä Saulkin, oon sekotus, Slippin Jimmy-Saul-Gene-Kevin McGill-Goodman-Takovic-Kostner.

Röökinpolttokohtauksen ja tulipään värin lisäksi yksi hieno jutska, jonka itse osasin bongata, oli oikeussalissa hetkeksi vaihtunut kuvakulma särisevän EXIT-kyltin taakse, kun Jimmy puhui Chuckista.

Mitä mä nyt sitten teen aina tiistaisin klo 10?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
NO NYT!!!!
MIESKORONA ISKI JA PÄÄSIN HETI TUOREELTAAN FINAALIN KIMPPUUN.

Sarjan arvoinen lopetus. Nyt on kyllä aavistuksen tyhjä fiilis kun tätä ei ole enää lisää tulossa. Vedettiin kuitenkin maaliin niin hyvin kuin sen voi tehdä.

Jimmy lopussa vielä poukkoili kahden persoonansa välillä tilanteesta riippuen. Teki tavallaan oikein tunnustaessaan lopulta tekonsa, vaikka Saul oli jo saanut kikkailtua minimituomion. Se kuitenkin vaati sen ainoan ihmisen, jonka edessä Jimmy on alaston. Mikään ei kaduta, mutta Kimin edessä Jimmy haluaa toimia oikein.
Lopussa liikutuin, kun Jimmy ja Kim polttelivat tupakkaa vankilan seinää vasten. Hetken kaikki oli kuten ennen.
Hahaa, olit minuutin myöhässä!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kas niin, kas näin...

Olen tyytyväinen lopetukseen. Oli hauska nähdä vanhat naamat vielä kerran mutta FASlapsin kanssa samaa mieltä että jäin kaipaamaan Skyleria ja junnua tai edes tietoa heidän tilanteestaan.
Ehkä se olisi ollut liian "teeveetä" että vilkaistaan että kaikki voivat hyvin vaikka itse tarina ei sitä vaadi. Vaikkei BCS HBO-sarja olekkaan niin se ei myöskään ole teeveetä, se on Better Call Saul!

Se oli myös hieno verrokki isäntäsarjalle että Breaking Badin lopussa Walt lähti omin ehdoin maanpäältä ja samoin tässä finaalissa Jimmy neuvotteli itselleen naurettavan tuomion vain näyttääkseen että pystyy siihen mutta valitsi sitten Kimin "onnellisuuden" (jos niin voi sanoa) ja loppuelämän tuomion.

Walt tiivisti sarjan kauniisti imurikauppiaan kellarissa: "So you've always been like this?"
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Sauli teki kyllä aika tylyn tempun oikeusavustajalleen...

Mutta tyhjä olo on. Josko sitä aloittas Breaking Badin uudestaan...
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mitä tähänki ny vois sanoo. Onnellinen loppu ja sellanen ku sen pitiki olla? Onneton loppu, ja kaikki päin vittua? Riippuu varmaanki ihan katsojasta. Ite en osaa vielä sanoa kumpaa mieltä oon.
 
Hyvä lopetus ja hieman katumustulkintaa spoilereissa.

Katumus, tai "aikakone" oli iso teema tässä jaksossa. Mikella ja Waltilla tuntui olevan selvästi tiedossa omat hetkensä, mutta Jimmy ei paljastanut kummallekkaan omaansa. Tästä johtuen Mike ja Walt pitivät Jimmya pelkästään raha-ahneena huijarina. No se Jimmyn hetki todennäköisesti näytettiin sitten Chuck-kohtauksessa, eli se oli se hetki johon Jimmy olisi oikeasti aikakoneellansa matkustanut ja muuttanut polkuaan jos olisi pystynyt.

Lopulta Saul Goodmanin hahmosta päästiin eroon ja mies puhui kerrankin totta, vaikka seuraamus tiesikin reipasta 80 vuoden kakkua.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jep. Olihan se hyvä päätös tällekkin. Jimmy jäi vankilaan miettimään tekosiaan.

Kai se Breaking Bad täytyy startata nyt uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös