Kilpailijat olivat sen verran tyhmiä, etteivät tajunneet edes niitä Sirpa Pietikäinen -vastauksia vitseiksi.
Tämä kisan voittaja, joka mielestäni oli kaikista uunoin osallistuja, tuhahti hieman närkästyneen oloisena kysyttäessä syytä sen keltapaitaisen äänestämiseen, että "kyllä nyt missit pitäisi tietää" eikä selvästikään ollut ymmärtänyt että Sirpa-vastaus oli vitsi, joka korvasi tylsän "en tiedä" -vastauksen.
Lisäksi voittajalla ei olisi pitänyt olla mitään syytä huomautella toisille mitä kuuluu tietää, koska niin päin helvettiä menivät hänen via dolorosat, gutenbergit ja colosseumit.
Ja Chippendalehän on tunnettu espanjalaissuku.
Nauraa sai kiitettävästi. Itse asiassa nauru oli alkanut jo Hermopelin viimeisen kilpailijan kohdalla, joka oli kuin Kummeleista selittäessään kiivaalla rytmillä, että "ois mulla kyllä yksi kaveri, joka tietää näitä Elvis-juttuja, ja mä voisin sille myös soittaa mutta en ole ollenkaan varma saanko mä sitä langanpäähän...".
Lisäksi nauru jatkui Kympin uutisissa, kun Åsa Nylund oli tekemässä reportaasia Ruotsista. Lyhyesti kerrottuna tällä hetkellä näyttää, että Ruotsin poliisilla on enemmän tarkempia tuntomerkkejä mahdollisesta silminnäkijästä (n. 50-55-vuotias nainen, pukeutunut punaiseen takkiin, etelämaalaisen näköinen, näki puukotuksen, koska useat muut silminnäkijät kuulivat tämän naisen huutavan: "ottakaa tuo mies kiinni!") kuin itse murhaajasta (, josta tiedetään hänellä olleen "jonkinlainen päähine", harmaa, ruskea tai vaalea niin sanottu huppari ja lisäksi, että hän näyttää ruotsalaiselta kolmekymppiseltä mieheltä).
Kyseessä on tietysti vakava aihe eikä saisi nauraa, mutta miten voi olla että "mahdollisesta silminnäkijästä" löytyy helpommin havaintoja kuin "mahdollisesta murhaajasta"?
Anteeksi, off-topic. Jatkakaa on-topic.
Edit: s pois Chippendalen perästä koska en kuitenkaan tarkoittanut tätä tanssiryhmää vaan "huonekaluperhettä". Typot ei ole mun kavereita.