Tuukka Mäkelä HIFK:hon

  • 68 010
  • 129

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuukka on erinomainen haku. Ja itse sanon "iiäfkoo" tai ennemminkin "iiä/efkoo" jolloin keskimmäinen vokaali on jotain ä:n ja e:n väliltä. Se vaikuttaa, kenen kanssa juttelen. Jos puhun jonkun ei-pk-seutulaisen kanssa, sanon selkeästi ä:llä. Kaverien, ja varsinkin ruotsinkielisten sellaisten kanssa, se menee e:llä. HIFK ei kaipaa hoota mukaan, mutta ei se kyllä mua haittakaan, jos joku sitä käyttää.
 

veltsu

Jäsen
iiäfkoo

Seuran nimen oikein lausuminen on siis todella kriittinen asia. Teen omat johtopäätökseni ymmärtämättömyyteni johdosta. Tuukka näyttää saaneen hyvän alun kaikesta huolimatta ja uskon hänen tuovan sopivaa kovuutta varsinkin playoffs peleihin (vahvasti uskon iiäfkoon playoffs paikkaan).
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seurasin perjantain Blues pelissä erityisesti Tuukkaa ja olihan se mieltälämmittävää katseltavaa. Ei mitään erityistä taituruuttaa, mutta vastapainona ei pahoja virheitäkään. Se suurin asia oli kovuus maalinedessä. Tuupittiin jokainen sinipaitainen pois siintä, joka uskalsi maalin eteen tulla. Samaten Huhtala jotain hölmöili, hakkasi riparia vähän liian innokaasti tai vastaavaa, niin samantien Tuukka oli juttelemassa ja muistuttelemassa ettei enää vastaavia. Erittäin tervettullut vahvistus puollustukseen.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Olihan tuo ainakin kahden takaiskumaalin aikana kentällä, mutta ei se tietenkään poissulje sitä onko hän pelannut hyvin.

Varsinkin Märän maalissa Mäkelä oli hieman jämähtänyt maalin eteen, vaikka olisi voinut jyrätä Simon jo ennen maalille nousua. Toinen maali, menikö sitten DeSantisin piikkiin tai miten vaan. Mäkelä kuitenkin parantaa koko ajan, vaikka alusta asti ollut vakuuttava. Lukkoa vastaan oli jopa hieman intoileva ja yli-aggressiivinen (tosin vain yksi kakkonen silloin, sekin ratkaisevaan paikkaan), mikä on ymmärrettävää, koska eka matsi ja näyttöhalut. Hyvältä vaikuttaa mies, pelaa kovaa, muttei kuitenkaan näytä menettävän hermojaan. Lopettaa poikkarin antamisen juuri ratkaisevalla hetkellä (yksi lisää -> jäähy). Miellyttävä katsoa kun jätkä jäällä ja kommenteista päätellen pelannee pitkäänkin meillä. Hyvä niin. Uusi Kanki saatiin viimein.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Seurasin perjantain Blues pelissä erityisesti Tuukkaa ja olihan se mieltälämmittävää katseltavaa. Ei mitään erityistä taituruuttaa, mutta vastapainona ei pahoja virheitäkään. Se suurin asia oli kovuus maalinedessä. Tuupittiin jokainen sinipaitainen pois siintä, joka uskalsi maalin eteen tulla. Samaten Huhtala jotain hölmöili, hakkasi riparia vähän liian innokaasti tai vastaavaa, niin samantien Tuukka oli juttelemassa ja muistuttelemassa ettei enää vastaavia. Erittäin tervettullut vahvistus puollustukseen.

Jos saisin itse päättää olisin itse roudannut tämän kaverin kaikessa hiljaisuudessa naapuriin. Harva tietää tästä kaverista paljoakaan, mutta itse olen seurannut junnuista lähtien. Mitä kovemmat panokset, sen rennommin pelaa. Se nähtiin jo junnutasolta lähtien. Saattepa nähdä vielä pleijareissa. Habitus hämää tässä kaverissa paljon, mutta sitten kun ne ratkaisun hetket tulevat on kaveri ilmiliekeissä. Fiksu pelaaja kaikenkaikkiaan ja tietysti kova.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Jos saisin itse päättää olisin itse roudannut tämän kaverin kaikessa hiljaisuudessa naapuriin. Harva tietää tästä kaverista paljoakaan, mutta itse olen seurannut junnuista lähtien. Mitä kovemmat panokset, sen rennommin pelaa. Se nähtiin jo junnutasolta lähtien. Saattepa nähdä vielä pleijareissa. Habitus hämää tässä kaverissa paljon, mutta sitten kun ne ratkaisun hetket tulevat on kaveri ilmiliekeissä. Fiksu pelaaja kaikenkaikkiaan ja tietysti kova.

Oliko 2010 pleijari, kun pari Mäkelä-Honkanen pitivät IFK:n hyökkääjiä Kerhon maalilla ihan pilkkanaan. Kun kuulin julkistuksen, olin innoissani, kun näin ensi kerran Kilpi-paidassa, rakastuin pelaamiseen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko 2010 pleijari, kun pari Mäkelä-Honkanen pitivät IFK:n hyökkääjiä Kerhon maalilla ihan pilkkanaan. Kun kuulin julkistuksen, olin innoissani, kun näin ensi kerran Kilpi-paidassa, rakastuin pelaamiseen.

Täysin sama täällä. Oli muuten RautaTukalta sellainen neronleimaus tuo pakkipari. Kaksi fyysistä puukättä kenen tehtävä oli kauniin yksinkertainen. Todellista pleijarilätkää. Onnistui 100%.

Jatkoon ehdottomasti. Kun ei kerran kerholle kelvannut niin Brändi voisi olla kotina siihen asti kunnes hokkarit nousee naulaan.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Täysin sama täällä. Oli muuten RautaTukalta sellainen neronleimaus tuo pakkipari. Kaksi fyysistä puukättä kenen tehtävä oli kauniin yksinkertainen. Todellista pleijarilätkää. Onnistui 100%.

Jatkoon ehdottomasti. Kun ei kerran kerholle kelvannut niin Brändi voisi olla kotina siihen asti kunnes hokkarit nousee naulaan.

Jotain on pahasti vialla, jos tästä pelimiehestä luovutte. Ei siinä, naapuriin kelpuutan ihan milloin vain, jos pysyy kunnossa. Ei kalpene kovuudessa edes KHL-pakeille. Äijää lentää kuin leppäkeihästä oman maalin edessä kuitenkin puhtaasti. Se, jos jokin vaatii jo vähän taitoa. Vastustajalla ei ole kivaa, kun Mäkelä parkkeeraa oman maalin eteen. Näitä pakkeja on liian vähän aina. Eikä edes ole pelkkä puukäsi tämä pakki, nähtiinhän kaverilta jalkakynäkin yhdessä matsissa.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Täysin sama täällä. Oli muuten RautaTukalta sellainen neronleimaus tuo pakkipari. Kaksi fyysistä puukättä kenen tehtävä oli kauniin yksinkertainen. Todellista pleijarilätkää. Onnistui 100%.

Jatkoon ehdottomasti. Kun ei kerran kerholle kelvannut niin Brändi voisi olla kotina siihen asti kunnes hokkarit nousee naulaan.

Tuukalta tietää kyllä mitä saa, suoritus on tasainen.

Vielä pikkasen enemmän kiekon kanssa, niin sopisi meille aivan täydellisesti. Ei huono nytkään.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vahvan, uutteran ja väkevän oman maalin edustan siivoamisen ohella tämä jätkä on meidän pistelinko. Tänäänkin 1+2.
Kuka kaipaa enää Kankea?

Oma jätkä ja hyvin piti pokerinsa vaikka teki uransa ensimmäisen maalin IFK:n paidassa, aikuisten sarjoissa. Loistohankinta!

Ps. Kanki - Mäkelä olisi kyllä ollut jymäkkä pakkipari.
 

Kreisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turbulenssissa
Ps. Kanki - Mäkelä olisi kyllä ollut jymäkkä pakkipari.

En tiedä oliko sarkasmia tuo, mutta allekirjoittanut olisi kyllä todella fiiliksissä tuosta combosta.
Ei haittaa vaikka pari pistettä menetettäisiin herrojen istuntoihin, mut silloin olis taas vähän säpinää ja pöhinää, sellasta mitä tää meidän miespillu on jo useamman kauden kaivannut.
Saahan sitä haaveilla..
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Voisiko joku tiivistää Mäkelän peliesityksiä tältä kaudelta punanutuissa, Onko ollut mies paikallaan? Olen yrittänyt seurata sen minkä kerkiän, mutta oma joukkue syö niin paljon aikaa, että ei ole niin tiiviisti pystynyt seuraamaan. Jostain kumpuaa suuri myötätunto tätä pelimiestä kohtaan.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko joku tiivistää Mäkelän peliesityksiä tältä kaudelta punanutuissa, Onko ollut mies paikallaan? Olen yrittänyt seurata sen minkä kerkiän, mutta oma joukkue syö niin paljon aikaa, että ei ole niin tiiviisti pystynyt seuraamaan. Jostain kumpuaa suuri myötätunto tätä pelimiestä kohtaan.

Ajoittain on ollut joitain virheitä, mutta ehkä vähiten koko jengissä. On ollut yllättävän hyvä mun mielestä. Tällä hetkellä jopa jengin nopein luistelija puolustajista, tai sitten se on vaan näköharhaa, kun Tuukka painaa aina asenteella puolustussuuntaan. Kaikista näin ei voi ehkä sanoa. Kiekollisesti ei tee mitään ihmeitä, mutta tekee yleensä sen yksinkertaisen ratkaisun oikein. Ja tietysti tuonut aimo annoksen fyysisyyttä pakistoon. Ei voi kuin digata.
 

arzkade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei lajill' väliä, aina IFK
Voisiko joku tiivistää Mäkelän peliesityksiä tältä kaudelta punanutuissa, Onko ollut mies paikallaan? Olen yrittänyt seurata sen minkä kerkiän, mutta oma joukkue syö niin paljon aikaa, että ei ole niin tiiviisti pystynyt seuraamaan. Jostain kumpuaa suuri myötätunto tätä pelimiestä kohtaan.

Hinta/laatu suhteeltaan yksi parhaimmista pakeista.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Ajoittain on ollut joitain virheitä, mutta ehkä vähiten koko jengissä. On ollut yllättävän hyvä mun mielestä. Tällä hetkellä jopa jengin nopein luistelija puolustajista, tai sitten se on vaan näköharhaa, kun Tuukka painaa aina asenteella puolustussuuntaan. Kaikista näin ei voi ehkä sanoa. Kiekollisesti ei tee mitään ihmeitä, mutta tekee yleensä sen yksinkertaisen ratkaisun oikein. Ja tietysti tuonut aimo annoksen fyysisyyttä pakistoon. Ei voi kuin digata.

Onko Mäkelällä vain tämän kauden soppari taskussa vai onko ensi kaudellekkin jatkoa luvassa IFK:ssa? Vaikka näin naapurista, niin näyttäisi olevan IFK:n näköisin pakki miesmuistiin. Hienoa, että näitäkin pelimiehiä vielä on.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Pitääkö paikkansa ettei Mäkelä ollut tänään pelaavassa kokoonpanossa? Miksi ihmeessä? Harri nyt skarppina, tässä on mies, jota ei huimaa pleijareissa!

Oman joukkueen sekoilujen katsominen vei taas kaiken ajan.
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkelä vs Pikkarainen, tuo täytyy nähdä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pakko lainata suurta ajattelijaa, Don Tamia: käsittämätön ratkaisu! Kyllä Mäkelä kuuluu kentälle terveenä ja pleijareissa jopa sairaana. Sydän läikähtää aina ilosta, kun näkee Tuukan työn touhussa oman maalin edessä.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Mäkelän jatkopahvista mitään mututietoa missään, itselle ei ole tullut ainakaan vielä vastaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös