Tuukka Mäkelä HIFK:hon

  • 68 006
  • 129

444

Jäsen
Ainoa, mikä tuossa pisti useamman kerran korvaan, oli Seuran kutsuminen hifkiksi. Vika lienee minussa, mutta miellän hifkin hokijat välittömästi joko maalaisiksi tai vähä-älyisiksi. Tulipa ristiriitainen olo, kun muun esiintymisen perusteella mies ei ole kumpaakaan.

Mitenkäs tuota seuraa sitten pitäisi kutsua noin niinkuin puhekielessä? Iiäfkooksi? Hooiiäfkooksi? Tovereiksi? Jokumuumikä?

T: vähä-älyinen maalainen jostain töölön takaa
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Se on Ifki, ilman sitä Hoota ... tai niin mä olen sen aina sanonut, en kylläkään tiedä miksi mutta olettaisin että kakarana jo oppi sanomaan Ifki. Se H on tullut siihen jälkeenpäin.

Edit, mutta siis jokainen nyt kutsukoon sitä kummalla tahansa nimellä, en mä siitä sen kummempia herneitä vedä nenuun.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Itse puhun IFK:sta.Mutta ,kun kuuntelee esim. Kiben viime syksyistä Lätkäradion haastattelua,niin kyllä Se Hifkistä taitaa puhua.Vai onko Ifki?
 
Viimeksi muokattu:

veltsu

Jäsen
Ainoa, mikä tuossa pisti useamman kerran korvaan, oli Seuran kutsuminen hifkiksi. Vika lienee minussa, mutta miellän hifkin hokijat välittömästi joko maalaisiksi tai vähä-älyisiksi. Tulipa ristiriitainen olo, kun muun esiintymisen perusteella mies ei ole kumpaakaan.

Tervetuloa kuitenkin.

Lienee pakko vaihtaa suosikkiseuraa etten leimaudu sen takia imbesilliksi maalaisuuteni lisäksi.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kibe sanoo Ifki.

Jokainen lausukoon miten parhaaksi näkee. Itse tosiaankin tottunut kanssa Ifkiin tai IFKhon.
 

Stigu

Jäsen
Niin siis seuran nimihän on HIFK eli Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors r.f. tai Helsingfors IFK, joten ainakin itse sulatan kummatkin lyhenteet. Logossa tosin vain on tuo I.F.K.

Liigassa on muuten yllättävän vähän jengejä, joiden kannattajat lausuvat lyhennetyn version joukkueen nimestä. Itselle ei tule mieleen kuin (H)IFK, TPS ja HPK. SaiPa on tavallaan semilyhenne jengin nimestä. Mielestäni olisi hienoa, jos muutkin joukkueet ottaisivat tämän lyhennyskäytännön. Esimerkiksi Jokereiden fanit kannattaisivat omaa jengiään huudoilla "Taistele J!", Ilveksen kannattajat huutaisivat "I!", "I!", "I!" tai Tapparan kannattajat huutaisivat "T tekee kohta maalin".

Miten tämä kaikki liittyy Tuukka Mäkelään? Ei mitään hajua. Antakaa kakkua saatana!
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Niin siis seuran nimihän on HIFK eli Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors r.f. tai Helsingfors IFK, joten ainakin itse sulatan kummatkin lyhenteet. Logossa tosin vain on tuo I.F.K.

Tästä tulikin mieleen, huudetaanko peleissä esim. "Kamraterna, tap tap tap". Eikö HPK käytä huudoissaan paljon lyhennettä Kerho, miksei me käytetä huudoissa Kamraternia. Ok, en tiedä meidän huutoja paljoakaan muita kuin "IFK, IFK, IFK". Nythän on vähän noussut pinnalle tää Kamrat. Pelaajat on Kamrateja, fanit on Kamrateja, kaikki erilaisia, kaikki samaa. Miksei käytetä hyväksi? Oliko mediaketjussa vai missä, kun oli niitä fantasialogoja "kolmospaitoihin". Näissä voitaisiin tuoda esiin juuri tämä Kamraterna -teema. Narreilta ja Pelsulta mallia kolmospaidan suhteen. Käytettäisiin vaikka viikonloppuhimapeleissä. Kauppaan myyntiin halpoja versioita näistä, joita fanit pystyy ostaa ja saadaan halliin punaista väriä .. .. ..

Joo, Mäkelästä. Huippujätkältä vaikuttaa haastiksen perusteella. Asennetta on, kovuutta on, suullista lahjakkuuttakin löytyy. Hyvältä näyttää. Toivotaan että pääsee Liigan tahtiin kiinni ja miksei pääsiskin? Ammattijätkä ja kokemusta taustalla. Iso mies joukkueelle playoffeissa.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
'Hifki' se on ollut ainakin vuodesta miekka ja kilpi - kelpuuttihan seura kyseisen termin jopa GO IFK GO-biisiinkin :). Saahan se helsinkiläisyys nimessä kuulua, ei kai me mitään universaalia (sitä pohjoismaista) IFK:ta Nordiksella ensi sijassa kannateta ?

No mun puolesta saa porukka puhua ifkistäkin , ei siinä mitään, mutta hifkin tuomitseminen on aika erikoista.

Tuukka Mäkelä on hyvä Kurvisen stuntti, toisaalta toivoisin viimeksimainittuakin pikaisesti takaisin, niin jää pahimmat HIFK-puolustuksen hasardit poppariosastolle.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tuukka tervetuloa Stadiin

Tervetuloa takaisin himaan Tuukka. Ainoa asia mikä mua on häirinnyt on se, että sekoitan tämän hemmon koko ajan Tuukka Mäntylään ja se vituttaa!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko mediaketjussa vai missä, kun oli niitä fantasialogoja "kolmospaitoihin". Näissä voitaisiin tuoda esiin juuri tämä Kamraterna -teema. Narreilta ja Pelsulta mallia kolmospaidan suhteen. Käytettäisiin vaikka viikonloppuhimapeleissä. Kauppaan myyntiin halpoja versioita näistä, joita fanit pystyy ostaa ja saadaan halliin punaista väriä .. .. ..

Halpoja versioita pelipaidoista faneille? IFK:ssa? Oletko tosissasi? Officen toimintatavat tuntien näille kolmosfanipaidoille lätkäistäisiin hinnaksi vähintään kolme hunttia. Faneilta rahat pois, sehän on meillä toimintaperiaatteena. Muuten kyllä hyvä idea.

Niin tosiaan: IFK vai HIFK? Mä oon aina puhunut IFK:sta tai Ifkistä, mutta en koskaan Hifkistä. HIFK on ihan ok virallisissa yhteyksissä, siis urheiluruudussa yms., mutta Hifki särähtää ikävästi korvaan.

Niin ja Tuukka. Toivottavasti pääsee askiin jo lähiviikkoina. Pleijareissa sitten jakelee makuupaikkoja vastustajille. Olisi kyllä huikeata, jos kevään tosipeleissä sekä Mäkelä että Kurvinen olisivat täydessä iskussa. Alakerrassa olisi siinä tapauksessa niin paljon kovuutta ja maalissa kaksi liigan parhaimpiin kuuluvaa veskaria, että IFK:ta olisi todella vaikea voittaa neljää kertaa seitsemän matsin sarjassa.


Germanicus: sekoitat Tuukka Mäkelän Tuukka Mäkelään? Kyllähän sellainen muakin vituttais :D
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tervetuloa takaisin himaan Tuukka. Ainoa asia mikä mua on häirinnyt on se, että sekoitan tämän hemmon koko ajan Tuukka Mäntylään ja se vituttaa!

Haha, itsekin kun uutisen näin, niin mietin että onhan se Tuukka kieltämättä ihan EHT-tason kiekollinen pakki ja siinä mielessä kaivattu lisä alakertaan, joten tervetuloa vaan mikäli IFK-paidan suostuu päälleen pukemaan sen taannoisen "kohun" jälkeen. Sitten valkenikin, että eri Tuukka kyseessä!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itsehän puhuttaessa HIFK:sta, sanon aina hiiefkoo, mutta se on vaan sellainen hellittelynimi. Mäkelän Tuukkaa en olisi halunnut nähdä muussa kuin suosikkijoukkueessani, mutta hyvä kun näkyy edes jossain. Ja kiva kun kiekko kiinnostaa taas Tuukkaa.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se lausutaan "HooIiEfKoo" tai "IiEfKoo", ei "hifki" tai "ifki". Näin!

Tuukan haastattelussa lopussa mies antoi itsestään hyvän kuvan sanomalla "Eihän tässä olla mitään muuta ansaittu kuin harjoitella tässä hallissa", mielestäni tuo kertoo että miehellä on ainakin työmoraali kohdallaan.
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä ylläolevan kanssa. Se on hooiiefkoo tai iiefkoo. hifkit ja ifkit kuulostavat rumalta.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto! Ruudusta kattelin Tuukan haastista, on kyllä lätkäpelaajaks erityisen hyvää asiaa sisältöineen ja ulosanteineen mitä sieltä tulee. Rehellistä tekstiä, ei paljoa hienostele, ei mitään leijumista, vaan faktat faktoina. Vaikuttaa sellaselta äijältä jonka kanssa pystyis helposti ottaa vähän kuppia.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ensimmäinen erä Tuukalta takana ja tekisi mieli antaa aplodit. Loistavaa puolustuspeliä ilman sen minkäänlaista paniikkia. Ja sitä kovuutta on myös tarjolla.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Ensimmäinen erä Tuukalta takana ja tekisi mieli antaa aplodit. Loistavaa puolustuspeliä ilman sen minkäänlaista paniikkia. Ja sitä kovuutta on myös tarjolla.

Jep just tuo rauhallisuus paistaa pelistä. Ei kiirettä, ei paniikkia. Päättää mitä tekee ja suorittaa sen määrätietoisesti. Kovuutta riittää, kunhan ei liikaa jäähyjä ota. Hyvä lisä AV:lle, ei paljoa heikommat uskalla tulla sinne kun Mäkelä partioi. Silti parittaisin Mäkelän JDS:n tai Eklundin kanssa. Nää kiekolliset jätkät ei vaan voi olla samassa parissa. Meillä kuitenkin puolustavia jätkiä laadukkaasti.
 

Stigu

Jäsen
Silti parittaisin Mäkelän JDS:n tai Eklundin kanssa. Nää kiekolliset jätkät ei vaan voi olla samassa parissa. Meillä kuitenkin puolustavia jätkiä laadukkaasti.
Varmasti Tuukka paritetaankin noiden turhakkeiden kanssa seuraavissa matseissa. Siis perkele, kaveri tulee jostain Englannin lädisarjasta liigaan ja on ekassa matsissa parempi, kuin kolme IFK:ssa koko kauden pelannutta pakkia. Jossain mättää...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hyvä peli Tuukalta.

Itse olin tiedotteen tullessa hyvin epäluuloinen, jopa huvittunut. Näin vaan ainakin ensimmäinen peli indikoi, että väärässä olin.

Sydän oikein lämpeni kun Mäkelä kolasi lukkolaisen oman maalin edessä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuukka Mäkelä oli kyllä kaikkea sitä mitä toivottiin heti kauden avauksessa. Helvetin ilkeä oman maalin edustalla ja todella varma omassa päässä. Avaavat syötöt hienosti koko ajan lapaan. Toivottavasti jatkaa samaan malliin. Tänään sai katsella pariin kertaan, että onko siellä Mäkelä vai Kankaanperä kentällä!
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Yhdyn takaapäin(hehheh) edellä oleviin kirjoituksiin miehen vakuuttavasta debyytistä. Juuri tämän tyyppistä pelaajaa olin itse toivonut mielessäni jengiin jo jonkin aikaa. Hoitaa peruspuolustuksen mallikkaasti ja siihen päälle löytyy sopivaa ilkeyttä.

Vielä noihin haastiksiin ja Mäkelän ulosantiin sen verran, että itse en niinkään odottanut täydellistä Karalahden kaltaista habitusta, mutta vastaavaa ulosantia, joten selkeäpuheinen ja sanavalmis kaiffa oli positiivinen yllätys sekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös