Onko todellakin näin, että Hadesta ei ole omaa ketjua? En ainakaan löytänyt.
Asiaa kyllä olisi. Täällä ja muuallakin monet ovat huudelleet ehkä kenties tosissaan, ehkä kenties läpällä, että Haden paita kattoon. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä asiasta.
Hade on KooKoon nykyisen liiga-ajan tärkein pelaaja tähän saakka. Siitä ei ole kahta kysymystä. Mahtava pelimies, josta saimme nauttia monta vuotta. Hade on varmasti jokaisen KooKoo-kannattajan sydämessä.
Mutta että paita kattoon? Se on monimutkaisempi asia. Hade on Kärppien kasvatti, ja Kärpissä hän on voittanut paljon, ja sen lisäksi Hadella on saavutuksia myös IFK:sta. Ja onhan Hade käynyt muissakin seuroissa pelaamassa.
KooKoolle Hade on tärkeä ja rakas siksi, että hänen suhteellinen merkityksensä on ollut täällä suurin. Kärpissä ja IFK:ssa oli paljon saman tason miehiä, joten siellä Hade oli vain yksi monista. Meillä hän oli jotain paljon enemmän. Johtaja, peruskallio, luottopelaaja.
Mielestäni pitäisi kysyä ensin Kärpiltä, onko siellä suunnitelmia Haden paidan suhteen. Ehkä ei ole, mutta asia pitää varmistaa. Kärpillä on tähän mielestäni etuoikeus, vaikka eiköhän siellä jotain Kukkosta olla nostamassa ennemmin, mikä oikein olisikin. IFK on nyt ihan selvä juttu, siellä nostetaan kattoon vain stadilaisten paitoja, mutta niitä on kyllä nostettu ahkerasti takavuosina. Joku Sakari Lindforskin on katossa ja rappukäytävissä, mikä herättää aina hilpeyttä. Paitoja enemmän kuin viirejä. Seurojen käytännöt ovat niin erilaisia. Jollain Tepsillä voisi olla toistakymmentä paitaa katossa, mutta siellä on oltu tosi nihkeitä. Ehkä liiankin. Nyt siellä on kolme paitaa, joista yksi on Hantta Virta.
Mutta jos nämä reunaehdot täyttyvät ja Hade itse haluaa, niin paita kattoon. Ei meillä tähän mennessä toista tuollaista pelaajaa ole ollut. Toki toivon, että tämä asia muuttuu ja KooKoosta tulee dynastia.
Jos se päivä tulee, että Haden paita nostetaan Sumulaaksossa kattoon, olen kyllä paikalla ja minulla on roska silmässä.