Lasketaanko Tommy Wingels mukaan?
Wingels täyttää kriteerit, täältähän Tommy aikoinaan taitonsa ammensi ja sittemmin myös USA:n maajoukkueessa debytoi.
Lasketaanko Tommy Wingels mukaan?
KooKoo oli muuten ihan historiallisen huono viimeistelijä runkosarjassa. Viimeeksi pudotuspelijoukkue on tehnyt yhtä vähän maaleja ottelua kohti rapeat seitsemän vuotta sitten, kun Kirkkonummen Salamat jäi 107 kaappiin 44:ssä ottelussa. Lisäksi olen melkoisen varma, että KooKoon kotiotteluiden 57/23 (2.48 maalia ottelua kohti) lienee jonkinlainen ennätys koko Mestis-ajalta, kun mietitään pudotuspelijoukkueita (kahdeksan parasta). Vielä hurjemmaksi tämä muuttuu, kun tajuaa, että mustaoranssit eivät esim. sinnitelleet nipinnapin pudotuspeleihin, vaan olivat runkosarjan kakkosia ja pelasivat sen voitosta viimeisiin matseihin asti. Ei taida olla vaikeaa löytää tämän vuoden MVP:ta KooKoosta...
Mikko pelasi KooKoossa viisi kautta ja 219 ottelua* mustaoranssissa) [...] Milloin edellisen kerran mustaoranssissa on pelannut Rämön tasoinen maalivahti koko kauden?
Ei tietty Rämön meriiteille tai uran pituudelle pärjää, mutta itse rankkaisin kuitenkin ykköseksi KooKoon 2000-luvun maalivahtisuorituksista Jaakko Suomalaisen.
Ei mulla mitään tarkkaa dataa ole, mutta Jukka Haaja oli yli kymmenen kautta KooKoon maalivahtina ja menee ainakin puetuissa otteluissa edelle ja pelatuissakin otteluissa varmaan aika tasan, vaikka olikin osan kausista kakkosvahtina. Sami Heikkinen oli kanssa tosi pitkään mukana, eli saattaa ainakin puetuissa matseissa haastaa Rämön. Mutta siinäpä ne sitten taitaakin olla.
Gootti oli kieltämättä kova aikanaan ja ihan perusteltu mielipide, olihan ainakin muistoissa joukkue tuolloin todella paljon Suomalaisen otteiden varassa. Silti nostaisin Rämön 2011-2012 kauden samalla viivalle ja ohi mennään sitten noilla muilla meriiteillä, lähinnä tietty mestaruudella.
Jostain syystä en koskaan luottanut ihan täysillä Rämöön. Varmaan kyse oli enemmän mielikuvista kuin faktoista ja hyvän jaksonhan Rämö KooKoossa pelasi.
Lippojoen olisin kyllä vielä yhden kauden katsellut rotaatiopakin ominaisuudessa KooKoon joukkueessakin. Olikohan hinta liian kova?
Ilman sopimusta ovat vielä:
- Ossi Ikonen
- Lauri Kärmeniemi
- Esa Lehikoinen
- Jarno Lippojoki
- Henri Tuominen
- Jere Espo
- Aki Juusela