TuTo mediassa

  • 47 306
  • 224

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kirja vois olla ihan mielenkiintoinen, siitä olen kanssasi samaa mieltä. Tämän kauden tausta tapahtumista on kuitenkin turha kirjoitella. Totuutta niistä ei pysty ketään kaivamaan esille ja niiden uudelleen avaamisesta ei syntyisi kuin taas riitaa. Mielestäni jos tästä kaudesta kirjoitetaan kirjoitetaan vain joukkueesta ja pelistä ei siitä kuka taustalla teki mitäkin.

Heh heh... Miksi totuutta ei voi tietää. Mihin se häipyy jos tekijät ja tapahtumat on tiedossa. Paksal, Veijalainen... Heinoset. Siitä eteenpäin. Ei tää niin vaikeeta oo, hei.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Heh heh... Miksi totuutta ei voi tietää. Mihin se häipyy jos tekijät ja tapahtumat on tiedossa. Paksal, Veijalainen... Heinoset. Siitä eteenpäin. Ei tää niin vaikeeta oo, hei.

Kyllä sen joku tietää mutta sitä ei meille kerrota. Ollaanhan tässä jo nähty, että kun jompi kumpi puoli kertoo asiasta oman näkemyksensä niin toinen puoli nousee takajaloilleen ja kertoo taas eri version. Turha noita haavoja on kaivella enää. Siihen osallistuneet tietävät totuuden ja me ei tiedetä. Eikä se meille kuulukkaan, ihmisten henkilökohtaiset mielipiteet toisistaan ja noista tapahtumista. Muistan kun joku noista kertoi oman mielipiteensä toisesta niin PBkin oli heti vihjailemassa oikeustoimista. Ei me sellaisia enää kaivata. Noi kaikki ihmiset haluavat itsekkin jo, että nämä puheet viime kaudesta loppuvat, joten eiköhän kunnioiteta kaikki sitä ja anneta heille työrauha. Me ollaan puhuttu siitä paljon enemmän kuin he itse, joten lopetetaan paskanjauhanta.
 

toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors
Pientä rajaa TuTon tiedottaja!

Tämän päivän tiedote sopimustilanteesta oli otsikoitu niin, että uskoin jo TuTon vahvistuneen. Tuloksena oli pettymys, kun "vahvistukset" olivatkin viime kaudella kokoonpanon ulkopuolella usein olleet Maunula ja Junnila. Ihan kiva, että sopimuksia syntyy, mutta pientä rajaa tuohon paisutteluun.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Sä ymmärsit väärin, Jouni Tuominen oli se vahvistus! Eihän tuo ollut tiedossa, kuin mitä yli kaksi viikkoa? Nykyisellään Musahi hoitaisi sata kertaa paremmin tuon TuTon tiedoituspuolen, infot tulee tänne pari viikkoa etuajassa ja tekstien kommaripitoisuus pistäisi politbyronkin kateudesta punaiseksi.


Hmmmm mielenkiintoista tuo kommarijuttu. Oletko a. tunnet mut oikeesti? olet kuunneeelut juoruja musta? olenko kirjoittanut jotain aatteellista? En ole loukkaantunut milläään lailla mutta toi on niin tuttua, että sanotaan kommunistiksi. Joku vois vaan pikkuhiljaa kertoa mullekkin mikä on kommunisti? Jos kirjoituksistani sen voi päätellä niin olen mielelläni kommunisti jos se tarkoittaa sitä, että pitää mielipiteistään kiinni ilman takinkääntöjä ensimmäisten huonojen uutisten ilmaantuessa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Sä ymmärsit väärin, Jouni Tuominen oli se vahvistus! Eihän tuo ollut tiedossa, kuin mitä yli kaksi viikkoa? Nykyisellään Musahi hoitaisi sata kertaa paremmin tuon TuTon tiedoituspuolen, infot tulee tänne pari viikkoa etuajassa ja tekstien kommaripitoisuus pistäisi politbyronkin kateudesta punaiseksi.

Nyt irtosi hiukan ohi pyssytetty piikki. Musashihan uutisoi sopparit juuri kuten pitääkin, lyhyesti ja ilmoitusmuotoisesti. TuTo itse onnistui tekemään tuonkin asian päin vittua, sen sijaan että olisi asiallisesti ilmoittanut "TuTo teki sopimuksia", niin piti surkuhupaisesti kehaista miten "TuTon joukkue vahvistuu". Kaikki sopimukset on toki kotiinpäin, mutta tuollaiset otsikot olisi hyvä säästää sellaiseen hetkeen kun (lue: jos) on ilo informoida jostain varsinaisesta vahvistuksesta, uudesta pelaajasta siis. No ei kai kaikkea (oikeastaan kai ei mitään) voi uusilta toimijoilta odottaa, hiljaa hyvää tulee. Eiköhän nuo tiedotusjututkin ala kulkemaan kun Jari "Aventor" Heikkilä pääsee kunnolla vauhtiin. Vaikka heti sen jälkeen kun kaverin sopimus on uutisoitu kolmannen kerran.

Nuo kommariherjat mm. Musashia kohtaan tuo mieleen kylmän sodan aikaisen USA:n, jossa lähestulkoon kaikki eriävät mielipiteet ja mieltymykset leimattiin kommunismiksi. Jos joku teki tai puhui jotain mistä ei oikein pidetty tai jostain oltiin eri mieltä, niin kommunistin leiman sai helposti. Jopa suosikkireportterini 80-luvulta, Irwin Fletcher, kyseli "punaisia" pillereitä kyselevältä huumediileriltä että "You don't mean COMMUNISTS, do you?".
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nuo kommariherjat mm. Musashia kohtaan tuo mieleen kylmän sodan aikaisen USA:n, jossa lähestulkoon kaikki eriävät mielipiteet ja mieltymykset leimattiin kommunismiksi.

Ihmettelen kuinka kauan järjissään olevat TuTo-fanit katsovat piirissään tätä Musashia. Sokea helposti nimettävissä olevalta taholta saamalleen informaatiolle, polttaa siltoja typeryyksissään kaikkialle, ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Aika vaikea nähdä miten tässä edistetään seuran asiaa.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ihmettelen kuinka kauan järjissään olevat TuTo-fanit katsovat piirissään tätä Musashia. Sokea helposti nimettävissä olevalta taholta saamalleen informaatiolle, polttaa siltoja typeryyksissään kaikkialle, ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Aika vaikea nähdä miten tässä edistetään seuran asiaa.

Hehe vaikka en pidäkkään kaltaisistasi amatöörijournalisteista jotka ovat koko ajan kyttäämässä jotain vinkkiä josta voisivat taas keksiä jotain BSää niin ei silti tarkoita, että olisin oman porukkani kanssa huonoissa väleissä. Luulempa, että suurin osa faneista on vaan tyytyväisiä kun välillä nokittelen täällä esimerkiksi sinua joka et ole fani mutta koko ajan haukkumassa seuraa jota fanit rakastavat.
Aika pitkälle sun vihas mua kohtaan on mennyt kun täällä tuollaisia kirjoittelet. Toisaalta se on ihan ymmärrettävää eihän se ole kivaa kun et saa enää täällä ilman kritiikkiä kirjoitella mitä vaan. Tosta kritiikin kestämisestä vois vaikka sanoa, että sä laitoit mut ignoreen mä en sua. En mä sen sokeampi ole kuin säkään mutta lähteemme ovat erit. Sun lähtees on mennyttä ja mun nykyistä niin ymmärrän harmistuksesi. Journalistia voi myös harmittaa se kun fanit tietää enemmän kuin itse suuren yhdentotuuden kynäamatööri. Jos meidän väliltä on sillat nyt poltettu niin lisään sen menestysluottelooni. Journalistihan olet tai yrität olla nimimerkistä päätellen.
 
Viimeksi muokattu:

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Lehkosesta kun kirjoitan niin se on täysin oma mielipide. Noista soppareista kun kirjoitan se ei tietenkään ole mielipide. Noista sopimuksista saa varmaa tietoa ainoastaa niiltä jotka niitä tekevät eli seuran sopimusneuvottelijoilta ja pelaajilta itseltään. Kaikki muu informaatio niistä on toisen käden epävarmaa tietoa. TuTo haluaa itselleen itsenäisen, toimivan ja hyvän faniryhmän ja on tukenut meitä tässä aloituksessa ja tulee varmasti tukemaan jatkossakin. Minä edustan faniporukaa(Rebelssejä) niin onko edustamani porukan etujen mukaista olla hyvissä vai huonoissa väleissä niiden kanssa joiden kanssa käymme keskustelua fanien eduista ja fanitoiminnan tukemisesta? Tämä on viimeinen kerta kun kirjoitan tuosta Heinoset-Nykyporukka kuviosta. Olen jutellut molempien osapuolten kanssa ja ymmärrän molempien kantoja siihen mitä on tapahtunut. Molemmat noista osapuolista haluaa, että me lopetamme keskustelut noista tapahtumista koska he eivät itsekkään halua enää niitä jatkaa, vain täällä ylläpidetään sitä keskustelua ja paskanheittelyä. Voisin sanoa käymieni keskustelujen paohjalta, että tulen varmasti toimeen molempien entisten ja nykyisten kanssa. Kuinka moni täällä voi sanoa, että tietää molempien eikä vaan toisen puolen näkemyksen noista tapahtumista? Voin varmasti sanoa olevani enemmän kahden näkemyksen kirjoittaja kuin monet muut täällä. Enkä ole kummankaan puolella eikä minun kuulukkaan koska en ole ollut todistamassa mitä on tapahtunut ja samaa toivoisin muiltakin täällä.
Rebelssit fanittaa TuToa ja jos jäsenmäärämme muuttuu menestyksen myötä niin se sitten muuttuu. Oikeat fanit varmasti istuvat taas Kupittaalla ensi kaudella kannustamassa joukkuetta oli se sitten millainen tahansa. Fanitoimintaan kuuluu itkua kun menee heikosti ja naurua kun menee hyvin. Fanitoiminta ei ole henkilöpalvontaa vaan värien, perinteen ja ajatuksen. Ihmiset tulee ja menee mitä niistä, homma on nii kauan hyvin kun löytyy jatkajia. Joskus tullaan alas pilvistä ja joskus noustaan ylös suosta se on jääkiekkoa ja siitä saa tunteita.
Lehkosesta muodostamani käsitys perustuu seuraviin mielipiteisiini hänestä. Hyvä Mestis tason valmentaja varsinkin junnuille. Tulee toimeen yleensä pelaajien kanssa. Tuo mukanaan yleensä hyviä pelaajia seuraan. Ei pidä kiinni sopimuksista joita on tehnyt. Mielipide voi vaihtua päivässä. Ilmoittelee ettei ole menossa Jokereihin ja siellähän se on. Erittäin epäluotettava. Ei millään tavalla lojaali seuralle. Ilmoittelee jatkostaan televisiossa ennen kuin työnantajalleen. Suositellut jo viime vuoden puolella TuTon pelaajille agenttia joka hoitaa heille muualta pelipaikat ensi kaudelle - vahvistamaton tieto. Nyt tuo agentti joka ilmeisesti Lehkosen tuttuja kirjoittelee BSää verkkosivuillaan pelaajien sopimustilanteista ja hämmentää lisää TuTo soosia.
Lehkosesta voin sanoa että hyvä kun lähti en jää kaipaamaan sitä epävarmuutta.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Itseasiassa piikki meni ohi siltä osin, ettei tarkoitus olla maalata Musashista kommaria, vaan enemmänkin siitä, miten seuran nykyinen tiedoitus ja tiedonanto on nykyiseltään lähes kommunistinen, "vain yksi totuus". Tämä ei ole missään tapauksessa hyökkäys Musashia kohtaan, mutta enemmänkin sitä linjaa kohtaan jota Musashi edustaa ja jonka on itse valinnut, seuran faniryhmän virallisena edustajana. Kun vielä on tiedossa, että Musashin lähteet ovat suoraan hallituksesta, herää pakostakin kysymys, kirjoittaako Musashi omista mielipiteistään vai kirjoittaako hän ainoastaan "lapsen suusta" eli infon sellaisena, kuin hän on sen suoraan kuullut, ilman minkäälaista lähdekritiikkiä.

Esim. Järvisen ja Koiviston sopimus selittelyt ovat suoraan seuran kannalta hyvään muotoon kirjoitettuja, mutta samalla kolikon toinen puoli puuttuu niistä täydellisesti, tosin itse en ole niitä julkisesti pätevä kertomaan, vaikka seuralla on niitä Musashin kautta tarve selittää. Samaa on nähty jo muunmuassa Heinosten yms.. tapauksissa, "ainoastaan yksi totuus".

Kauden mittaan Musashi haukkui ja aliarvioi jatkuvasti julkisesti Lehkosta, oliko tämä Musashin on mielipide, faniryhmän mielipide vai seuran mielipide? Kun edelleen ottaa huomioon sen, että nimimerkki kirjoittaa suoraan kaiken kuulemansa? Tämä toiminta ainakin omasta mielestäni kyseenalaistaa täydellisesti jälleen kerran ammattimaisuutta, mutta kolikon toiselta puolelta voidaan taas kehua TuToa faniystävälliseksi.

Tosin voittajat kirjoittavat itse historiansa, eikö niin?

En ole mikään seuran tiedottaja. Kirjoitan vain omia mielipiteitäni. En fanien enkä seuran puolesta. Täällä on ainakin 10 kenellä lukee tuossa suosikkijoukkueena TuTo eivätkä hekään kirjoita koko faniporukan puolesta. Emme edes keskustele näistä täällä keskusteltavista asioista faniryhmässä. Rebelsseissä on varmasti paljon eri mielipiteitä mutta meitä kuitenkin yhdistää TuTon kannattaminen ja ne asiat mistä täällä riidellään eivät kuulu meidän tapahtumiin minkäänlaisena osana. Täällä käynnissä oleva taistelu alkoi minun osaltani siitä kun en viitsinyt lukea ainostaa niitä kantoja joissa haukuttiin TuToa ja sen uusia ihmisiä. Tuo negatiivinen kirjoittelu alkoi jo ennen kuin minulla edes oli oikeuksia kirjoittaa tänne. Se olikin osa syy miksi tänne kirjauduin - väsymys lukemaan kymmentä tyyppiä ketkä koko ajan kirjoittaa negatiivistä asiaa eikä ketään kenellä olisi mitään hyvää sanottavaa, edes pikkuista. Pari kuukautta mulla kesti, että sain tänne oikeudet ja luulinkin jo ettei mua hyväksytä. Olin yhteydessä foorumin kirjoittajaan ja kyselin oikeuksia ja sanoin, että haluaisin puolustaa seuraa. Mulle vastattiin, että kestä kun jono on pitkä ja lisättiin, että onko TuTossa mitään puolustamista. Se olikin oikein piste iin päälle. Ei riittänyt, että kirjoittajat täällä tuomitsevat koko seuran vielä henkilökuntakin tuntui TuTo vastaiselta. Lueskelkaa noita täällä kirjoitettuja juttuja vuoden vaihteen tienoilta. En minä ainakaan tuohon laumaan halua liittyä. Kysyn taas: Onko järkeä toimia faniryhmässä jos seura olisi mielestäni noin sysipaska mitä täällä on kirjoiteltu? Järvisen ja Koiviston sopimusjuttu oli omasta mielestäni oikein kirjoitettu. Kaiken sen negatiivisen kirjoittelun jälkeen mitä se täällä sai aikaan. Ja tottakai kirjoitin sen positiivisesti miksi aina pitäisi olla negatiivinen. Sehän oli hyvä uutinen vai väännetäänkö sekin taas joksikin muuksi? Otan sen kirjoituksen uusiksi sillä tavalla kun te sen haluatte : Kukaan muu ei ole oikeutettu purkamaan TuTossa sopimuksia kuin ne keneltä tuota tiedustelin joten tieto on 10% varma mutta uskon, että minulle on toimistolta valehdeltu. Kai seura sen antaa ilmaiseksi pois kun eivät jääkiekosta mitään tajua. Mutta tällä hetkellä Koivisto on TuTon mies ensi kaudella, kai se kuitenkin viedään, kuka nyt TuTossa haluaisi pelata? Eikä Järvinen ja TuTo ole purkanut sopimusta. TuTo vaan yrittää tyrkyttää Järvistä sinne jos kaveri pääsis vielä vanhoilla päivillää pois TuTosta. Jos Ilveksessä ei peli aikaa löydy niin yritetään sitten jos joku muu huolisi eihän seurassa kukaan tajua puolustajista mitään.
Noin nyt luulis kelpaavan täälläkin TuTo uutisoinniksi ja minäkään en ole seuran kumileimasin ja hullu positiivinen öykkäri. PS. Leikittehän mun kaa?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ihmettelen kuinka kauan järjissään olevat TuTo-fanit katsovat piirissään tätä Musashia. Sokea helposti nimettävissä olevalta taholta saamalleen informaatiolle, polttaa siltoja typeryyksissään kaikkialle, ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Aika vaikea nähdä miten tässä edistetään seuran asiaa.

Ei noilla mainitsemillasi tavoilla tietysti mitenkään. Mutta jos on tuo em. asia vaikea nähdä, niin samoin on myös sekin että miksi tämän viestisi edessä oli lainaus tekstistäni...?
 

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
IS Veikkaajan arviot

IS Veikkaajan jääkiekko-spesiaalissa 2008 TuTo oli arvioitu Mestiksessa sijalle kolme Sportin ja KooKoon jälkeen. Joukkueen vahvuudeksi oli arvioitu viime kaudelta peritty tehokas pelitapa ja heikkoudeksi suuri vaihtuvuus. Samaisessa lehdykässä oli lyhyt juttu myös, kuinka TuTon mestarijoukkue meni kauden jälkeen tuhannen päreiksi.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Niukkasen nurkka

Tämä on näköjään taas se aika kaudesta, jolloin tulee arvosteltua kaikkea mahdollista TuTon toiminnassa, joten haukutaan nyt vielä sitten Niukkasen nurkkakin.

Nissehän saa viikottain aina keskiviikkoisin media-aikaa Radio Sadassa otsikon "Niukkasen nurkka" alla. Olen useina viikkoina osunut radion ääreen juuri sopivaan aikaan, ja valitettavasti on todettava, ettei homma ole ainakaan meikäläistä vakuuttanut. Jutun ideahan on hyvä. Toimittaja kyselee ja Nisse kertoilee TuTon asioista ja sen hetkisestä tilanteesta. Kauniisti sanottuna ohjelma kuitenkin toistaa itseään. Melkein voisi syksyllä nauhoitetun rupattelun laittaa pyörimään joka viikko. Kunkin "nurkan" informatiivisuusarvo on lähes nolla Nissen ladellessa samoja kiekkojargoneita (Ilme on ollut hyvä jne.) riippumatta siitä onko menossa 8 ottelun tappio- vai 2 ottelun voittoputki.

Oma lukunsa on haastattelijana toimiva, tähän asti lähinnä autourheilupiireissä pyörinyt toimittaja Miiro Koivula. Hän ei taida edes Mestiksen sarjataulukkoa vilkuilla ennen nauhoituksen alkua. Viime viikon nurkassa Koivula jutteli TuTon seuraavan matsin olevan perjantaina Jokipoikia vastaan. Onneksi Nisse lopulta korjasi seuraavan ottelun olevan vasta lauantaina. No, Koivula sitten uutisissa kertoi TuTon seuraavan kotiottelun olevan lauantaina klo 17, jolloin vastustajaksi saapuu Kajaanin Hokki.

Ei nämä isoja asioita ole, mutta pienistä vähän vaan sinnepäin tehdyistä puroista syntyy joki, joka virtaa kokonaan väärään suuntaan. Jos TuTo ei yhteistyökumppaninsa kanssa saa tämän parempaa ohjelmaa aikaiseksi, niin soitettaisiin vaikka sitten Lättyä pussiin joka keskiviikko klo 14:30. Sillä ainakin herätettäisiin huomiota ja ehkä saataisiin joku kiinnostumaankin hommasta. Nykysysteemillä käytettävissä oleva mainosaika hukataan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Välitän palautetta TuTo Hockeyn edustajalta

Tämä on näköjään taas se aika kaudesta, jolloin tulee arvosteltua kaikkea mahdollista TuTon toiminnassa, joten haukutaan nyt vielä sitten Niukkasen nurkkakin.

Nissehän saa viikottain aina keskiviikkoisin media-aikaa Radio Sadassa otsikon "Niukkasen nurkka" alla. Olen useina viikkoina osunut radion ääreen juuri sopivaan aikaan, ja valitettavasti on todettava, ettei homma ole ainakaan meikäläistä vakuuttanut. Jutun ideahan on hyvä. Toimittaja kyselee ja Nisse kertoilee TuTon asioista ja sen hetkisestä tilanteesta. Kauniisti sanottuna ohjelma kuitenkin toistaa itseään. Melkein voisi syksyllä nauhoitetun rupattelun laittaa pyörimään joka viikko. Kunkin "nurkan" informatiivisuusarvo on lähes nolla Nissen ladellessa samoja kiekkojargoneita (Ilme on ollut hyvä jne.) riippumatta siitä onko menossa 8 ottelun tappio- vai 2 ottelun voittoputki.

Oma lukunsa on haastattelijana toimiva, tähän asti lähinnä autourheilupiireissä pyörinyt toimittaja Miiro Koivula. Hän ei taida edes Mestiksen sarjataulukkoa vilkuilla ennen nauhoituksen alkua. Viime viikon nurkassa Koivula jutteli TuTon seuraavan matsin olevan perjantaina Jokipoikia vastaan. Onneksi Nisse lopulta korjasi seuraavan ottelun olevan vasta lauantaina. No, Koivula sitten uutisissa kertoi TuTon seuraavan kotiottelun olevan lauantaina klo 17, jolloin vastustajaksi saapuu Kajaanin Hokki.

Ei nämä isoja asioita ole, mutta pienistä vähän vaan sinnepäin tehdyistä puroista syntyy joki, joka virtaa kokonaan väärään suuntaan. Jos TuTo ei yhteistyökumppaninsa kanssa saa tämän parempaa ohjelmaa aikaiseksi, niin soitettaisiin vaikka sitten Lättyä pussiin joka keskiviikko klo 14:30. Sillä ainakin herätettäisiin huomiota ja ehkä saataisiin joku kiinnostumaankin hommasta. Nykysysteemillä käytettävissä oleva mainosaika hukataan.

TuTo Hockey oy:n Riikka Veijalainen kirjoitti seuraavaa TuTon fanifoorumilla ja pyysi välittämään omat terveisensä ja kommenttinsa Jatkoajan palstalle, koska hänellä ei ole Jatkoaikaan kirjoitusoikeuksia. Alla siis Riikka Veijalaisen kommentti koskien Niukkasen Nurkkaa:

Dearest Devon!
Kiitos palautteestasi, vaikka se saapuikin hieman kiertokautta. Jos oikeasti haluat vaikuttaa Niukkasen Nurkan sisältöön, etkä vain aiheuttaa mössötystä aiheen ympärillä, on toivottavaa, että annat palautteesi suoraan sylttytehtaille. Radio Sadan nettisivuilla on yhteydenottosivu ja sen kautta voit lähettää kristallinkirkkaita kysymyksiä otettavaksi esiin Niukkasen Nurkassa tai muuten vain antaa vinkkejä juontajalle. TuTon palautetoiminnon kautta saat viestisi suoraan Niukkaselle.
Jatkoaika, vaikka mielenkiintoinen foorumi onkin, ei varmastikaan kuulu Radio Sadan juontajien päivittäisseurantalistalle, eikä myöskään TuTon toimijoiden. Palaute kannattaa antaa sinne, missä asioille voidaan oikeasti tehdä jotain. Fiksu, rakentava kritiikki on aina tervetullutta!

Yhteistyöterveisin
Riikka Veijalainen
TuTo Hockey Oy

Omasta puolestani toteaisin, että mielestäni informaatio kannattajien ja seuran edustajien välillä on selvästi parantunut viime kauteen, ja kulkeutuu TuTon fanifoorumille kohtalaisen hyvin, ja yleensä ensimmäisenä. Eriasteisia huhujakin on usein kumottu juuri foorumilla - ei niistä mihinkään Jatkoaikaan erikseen infota.

TuTon kannattajafoorumilla (http://www.foorumi.info/tutofanit) on myös helpompi keskustella suoraan seuran edustajien kanssa, joten suosittelen liittymään sinne ja esittämään kritiikkiä sinne - ja ei, ei tarvitse pelätä, että kukaan joutuisi edes fanijäsenenä kannustamaan TuToa kotipeleissä, jos ei kiinnosta. Ääneen kannustaminenhan tai taputtaminenhan ei ole oikeastaan turkulainen ominaispiirre millään sarjatasolla, missään lajissa.

Mitä radiolähetyksiin tulee, niin ei olisi huono idea soittaa Lättyä pussiin -biisiä vaikka joka päivä.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Toisin sanoen muistakaa nyt kirjoittaa tähän TuTo mediassa -ketjuun vain ja ainoastaan positiivisia asioita. Emmehän halua aiheuttaa turhaa mössötystä.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tässähän saa näköjään olla varuillaan, että koska iso musta auto pysähtyy ja poimii meikäläisen kadulta kyytiin.

Joo, sylttytehtailla on omat osoitteensa, mutta ylipäätään ilman keskustelupalstojen mössötystä olisi aika moni asia jäänyt vaille huomiota. Kuinka moni TuTon kannattaja oli ennen tuota avautumistani edes koskaan kuullut Niukkasen Nurkasta, saati sitten koskaan kuunnellut sitä? Kuinka moni olisi koskaan kuullut siitä, jos olisin mössötyksen sijaan lähetellyt palautteita Radio Sataan tai TuTon johtohenkilöille? Veikkaisin, että ensi viikolla sitä kuuntelee yllättävän moni tämän palstan lukijoista. All publicity is good publicity.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Oi Neuvostoliitto, miten jotkut sinua kaipaavatkin.... Mikä ihmeen idea on siinä, että TuToa tai sen toimintaa saa tai voi arvioida tai arvostella vain jossakin tietyssä paikassa?? Devonin alkuperäinen kirjoitus oli täysin asiallinen ja sopi hyvin tämän ketjun otsikon alle.

Jos joku ei omaa tänne kirjoitusoikeutta niin hankkikoot ne tai sitten ei, ei kiinnosta. Jatkoaika on tämän maan ykkössaitti jääkiekon osalta, ei ole kenenkään ulkopuolisen asia päättää mitä tai mistä täällä kirjoitetaan.

Itse lupaan mössöttää täällä kuten ennenkin, asiallisesti ja harkiten.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Oi Neuvostoliitto, miten jotkut sinua kaipaavatkin.... Mikä ihmeen idea on siinä, että TuToa tai sen toimintaa saa tai voi arvioida tai arvostella vain jossakin tietyssä paikassa?? Devonin alkuperäinen kirjoitus oli täysin asiallinen ja sopi hyvin tämän ketjun otsikon alle.

Jos joku ei omaa tänne kirjoitusoikeutta niin hankkikoot ne tai sitten ei, ei kiinnosta. Jatkoaika on tämän maan ykkössaitti jääkiekon osalta, ei ole kenenkään ulkopuolisen asia päättää mitä tai mistä täällä kirjoitetaan.

Itse lupaan mössöttää täällä kuten ennenkin, asiallisesti ja harkiten.

Itse toimin vain viestin välittäjänä, kun edellä ollut viestinvälityspyyntö TuTon fanifoorumille oli jätetty, mutta pakko kommentoida paria näköjään epäselväksi jäänyttä asiaa.

Ei Riken viestissä ainakaan minun luetun ymmärtämiseni mukaan lue, että TuToa/Niukkasta/jne. saisi arvostella vain yhdessä paikassa, tuo on erikoinen ja kärjistetty tulkinta.

Minun nähdäkseni pointti on se ja vain se, että jos haluaa antaa rakentavaa kritiikkiä, se kannattaa antaa suoraan Niukkasen Nurkan tekijöille radioon tai sitten vaikka suoraan TuTolle, jotta se menee parhaiten perille. Siis jos oikeasti haluaa vaikuttaa ja kehittää asioita.

Jos ei halua, sitä saa toki kirjoitella mistä tahansa minne tahansa. Eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Pakko ei toki ole, "mössöttää" voi missä haluaa ja miten parhaaksi katsoo, vaikka itsekseen jupisemalla siinä toivossa, että haluttu epäkohta jotenkin korjautuisi.

Järkevintä on asiassa kuin asiassa antaa palaute asianomaisille tai kirjoittaa sinne, missä tätä palautetta suurimmalla todennäköisyydellä luetaan. Suora palaute toimii parhaiten, toriparlamentit ja nettifoorumien jupinat eivät muillakaan elämänaloilla kantaudu itsestään päättäviin korviin, eivätkä normaalisti juuri mihinkään vaikuta.

Jos se on "neuvostoliittolaista", että eri jääkiekkoseurojen hallitusten jäsenet tai radiokanavien ohjelmatuottajat eivät käy alvariinsa selailemassa eri mahdollisia nettisivuja (olivat ne alallaan kuinka suuria tahansa) palautteen toivossa vaan toivovat ennemmin suoraa palautetta, niin sitten vain punaliput salkoon.

Henkilökohtaisesti en ole ns. vapaaehtoisesti kuunnellut radiota vuosikausiin, joten en ole Niukkasen Nurkkaakaan sattunut kuulemaan. Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, ainakin Mestis-tasolla oma paikallisradio-ohjelma on melkoinen harvinaisuus ja askel eteenpäin medianäkyvyydessä (tai -kuuluvuudessa). Minusta pitäisi olla ylpeä ja tyytyväinen siitä, että TuTon asioita ylipäätään Turun radiokanavilta kuulee ennen niin täydellisen TPS-mediahegemonian keskellä. Parannusehdotukset varmasti otetaan radiokanavallakin vastaan, tuskin sielläkään kukaan huvikseen tekee virheitä tai "huonoa" ohjelmaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tähän on allekirjoittanutkin törmännyt Tovereiden puolelta aikasemmin ja sitä myötä myös osittain "nickin" identtiteettisuojakin on mennyt. Fanipalstalla pystyy kivasti kontroloimaan kirjoituksia sekä pitämään jonkilaisessa sisäpiirissä nuo omat kirjoitukset, joita Riken kätyrit sitten tänne lisäävät. Mitään ei saisi kritisoida, kaikki on hyvin ja Toverit hallitsee, eikö niin? Ilmeisesti tuntuvat aika tarkkaan seuraavan palstaa, kun kerran hallituksen jäsen ehtii hei kommentoimaan, käyttäen hienoja sanoja kuten mössöttää ja sylttytehdas.. Niin kannattaja läheistä, mutta ihanan ylimielistä, eikö?

ps. Rikelle ehdottomasti Jatkikseen keskustelupalstalle kirjoitusoikeudet, jos entinen faniryhmän vetäjä veti riman alle toistuvasti viime kaudella, voitaisiin tässä saada Jatkiksen oma Niina Mikkonen.

Huvittavaa, kuinka monet nettinimimerkit luulevat aina olevansa jotenkin erityisen tunnettuja tai merkittäviä. Ketä kiinnostaa sinun "nickisi" identiteetti ja kuka identiteettisuojan on muka vaarantanut? Vähän perusteita moisille väitteille, kiitos.

Kritiikki ja sen kirjoittaminen ovat eri asioita kuin perusnegatiivinen kitinä, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin valittaminen valittamisen ilosta. Etymologisesti sana "kannattaja" tulee asioiden kannattamisesta: vesi kannattaa, rakennuksen kannatinpalkki ja niin edelleen. Näin vertauskuvallisesti kannattajan tarkoitus ei ole siis nakertaa seuransa tukipalkkeja poikki, vaan toimia seuransa tukipalkkina. Rakentavalla kritiikillä seuraa voi tukea havaitsemalla epäkohtia ja pyrkimällä korjaamaan ne, kitkerällä ja jatkuvalla valittamisella taas ei ole muuta pyrkimystä kuin rakenteiden mädättäminen.

Katkera avautuminen jatkuvalla syötöllä ei ole kovin rakentavaa, ja siksi sellaista ei kannattajien keskuudessa yleensä jatkuvasti esiinny. Ja miksi esiintyisi? Miksi kannustaa seuraa, josta ei oikeastaan koskaan mitään hyvää löydä? Jos minua vaikkapa koko ajan harmittaisivat lähes kaikki asiat TuTossa, tuskin olisin seuran kannattaja, vaan istuisin viljasiilossa TPS:n peleissä. Olisi lyhyempi matkakin.

Rakentava kritiikki taas on eri asia, ja sitä on esitetty myös TuTon kannattajafoorumilla, välillä reippaastikin. Se on myöskin saattanut johtaa johonkin, koska sillä on ollut muukin tarkoitus kuin oma besserwisserismi netissä. Ei tälläkään kaudella ole esimerkiksi TuTon pakkien tasoon oltu fanifoorumilla aina järin tyytyväisiä, mutta normaalijärjellä varustettu kyllä tajuaa, että Syväsalmi-Järvinen -paria ei voida niin vain korvata. Ja koska maagisesti taikomalla ei mistään liigatason huippupakkiparia ilmaannu, niin on järkevämpää käyttää energia joukkueen kannustamiseen tai olla vähintään hiljaa asiasta.

Kaikki asiat eivät tietystikään ole aina parhaalla mahdollisella tolalla, mutta jos niihin ei voi vaikuttaa, niitä on turha märehtiä. Loppujen lopuksi nettikirjoittelijat sekä täällä että muualla ovat kuitenkin vain pisara meressä: ei suomalaisesta urheiluyleisöstä kuin marginaalinen vähemmistö luuraa netissä ennen tai jälkeen pelin, eikä kiekkobisnestä onneksi toteuteta nettikirjoittajien ehdoilla, konkurssihan siinä tulisi joka seuralle.

Ei sen puoleen, että itsekään uskoisin omien kirjoituksienikaan vaikuttavan puoleen tai toiseen, tai mitään muuttavan. Eiköhän se "Suuri Totuus" ole monen kohdalla jatkossakin se, että TuTon faniporukassa "kaikki" ovat iloisessa salaliittolais-sisäpiirissä kilvan kehumassa toisiaan ja hymistelemässä kaikelle kuin harekrishnat konsanaan. Kaikki varmasti vieläpä asuvat Reijo Paksalin kellarissa tai vähintään Riken auton tavaratilassa kätyröimässä asioita.

T. "kätyri"

P.S.: Jos termin "sylttytehdas" käyttö eri asiayhteyksissä puuttuu yleissivistyksestä, niin suosittelen perehtymään Tattarisuon tapaukseen 1931. Jäljet johtavat sylttytehtaalle! Syltty itsessäänhän on aladobia eli tytinää.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässä jäi nyt vielä se vähän epäselväksi, että mitä kautta Devonin väärät mielipiteet olivat kantautuneet norsunluutorniin, jos ja kun TuTon toimijat eivät kerran seuraa Jatkoajan keskustelua?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässä jäi nyt vielä se vähän epäselväksi, että mitä kautta Devonin väärät mielipiteet olivat kantautuneet norsunluutorniin, jos ja kun TuTon toimijat eivät kerran seuraa Jatkoajan keskustelua?

Mistäs minä tiedän? Kaipa he voivat foorumeita seurata ajoittain satunnaisotoksella, joku on voinut vihjaista, tai meedio on välittänyt tiedon tuonpuoleisesta, jossa edesmenneet TuTo-fanit kummittelevat helvetillisten laajakaistayhteyksien ääressä ja raportoivat suoraan toimiston karmiininpunaiseen puhelimeen. Joka tapauksessa kyse on pikemminkin sattumasta, että tämä asia tuli edes esille, ja sehän ei ole minkään asian suhteen paras tapa kehittää mitään.

Väärinähän ei kukaan ole Devoninkaan mielipiteitä pitänyt. Kuten totesin, en itse radiota kuuntele, mutta luotan Devonin arvostelukykyyn enkä epäile, etteikö kämmäyksiä ja puutteita ole uudessa ohjelmasarjassa ollut. Hyvähän se on jos niihin puututaan ja niistä huomautetaan, palaute vain kannattaa kohdistaa ohjelman tekijöihin.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Väärinähän ei kukaan ole Devoninkaan mielipiteitä pitänyt. Kuten totesin, en itse radiota kuuntele, mutta luotan Devonin arvostelukykyyn enkä epäile, etteikö kämmäyksiä ja puutteita ole uudessa ohjelmasarjassa ollut. Hyvähän se on jos niihin puututaan ja niistä huomautetaan, palaute vain kannattaa kohdistaa ohjelman tekijöihin.

Joo, ja jos TuTon pelaamisessa näkee jotain huomautettavaa, niin turha siitäkään on näihin keskusteluihin kirjoittaa. Soittakaa suoraan Niukkaselle tai pelaajille, niin palaute menee varmasti perille ja toiminta kehittyy? Samalla voidaan lopettaa sanomalehtien yleisönosastot. Eihän niistäkään mitään hyötyä ole. Jokainen voi ottaa yhteyttä suoraan kritisoimaansa kohteeseen sen sijaan, että kirjoittaa lehteen, jotta joku muukin saa tietää asiasta.

Itse asiassa taidankin soittaa tästä aiheesta Nisselle vaikkapa tänään joskus siinä klo 17-19 välisenä aikana. Tuskin hänellä silloin mitään muutakaan tekemistä on.

Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi alkuperäisin tekstini mielipide, niin minusta on tosi hienoa, että TuTolla on tällainen säännöllinen ohjelmapaikka Radio Sadassa. Hyvä juttu, että TuTo saa julkisuutta. Ohjelman potentiaalia vaan hukataan siinä, että toimittaja ei ole kovinkaan aiheeseen perehtynyt, tai se perehtyneisyys ei ainakaan välity kuulijalle, ja että valmentajan ulosanti ei, muutamaa huikeaa one-lineria lukuunottamatta, ole kovinkaan mielenkiintoista tai värikästä.

Jos tuossa on jollekin liikaa TuTo-vastaisuutta tai anti-kannattamista, niin voin siirtyä lapioni ja ämpärini kanssa toiseen hiekkalaatikkoon. Leikkikää keskenänne.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
ps. Rikelle ehdottomasti Jatkikseen keskustelupalstalle kirjoitusoikeudet, jos entinen faniryhmän vetäjä veti riman alle toistuvasti viime kaudella, voitaisiin tässä saada Jatkiksen oma Niina Mikkonen.

Heh. Mikkonen on kyllä oma lukunsa. Yhtä väkeviä aivopieruja ei päästele mediassa kukaan, jos Matti "Anteeksi" Vanhasta ja Astrid "Bullshit" Thorsia ei lasketa.

Mutta siis...Devonin ketjuun kirjoittama viesti, hyvin asiallinen sellainen, kulkeutui tavalla tai toisella Rike Veijalaiselle, joka sitten välittäjän toimesta informoi miten pitää jatkossa kritiikin suhteen toimia. Ei välttämättä ilmoitusluontoisesti asiaa tiedottanut, mutta melko suoraan kuitenkin, koska kaikki muut tavathan ovat vain "mössötystä asian ympärillä". Näinkö tosiaan meni, ja jos ei mennyt, niin mitä missasin?!

Voi vittu, ei voi muuta sanoa. Olisi nyt edes toimiston kiinnostus mediaa kohtaan hiukan enemmän kuin tasoa nolla, niin voisi sitten sen jälkeen alkaa tiedottelemaan muille että mitä pitää ilmoitella missäkin, milloin ja miten. Jotenkin surkuhupaisaa että TuTon toimisto näkyy näin kiertoteitse Jatkoajan keskustelupalstalla, eikä missään muualla. Jos olisi veijalaisista, vanteista ja heikkilöistä kiinni, niin missään mediassa ei kirjoitettaisi TuTosta riviäkään. Takana on ne ajat kun toimistolta pidettiin tasaisesti yhteyttä mediaan, nyt ei lähde edes joulutervehdystä kerran vuodessa. Väittäisin että hakee saamattomuudessaan vertaistaan sekin.

Tässä kai nyt sitten tuli meikäläiseltäkin sitä "nettimössötystä". Tai jos ei sitä, niin jotain alla listatuista kuitenkin. Kirjoitukseni kattanee kaikki alla olevat määritteet, ainakin jos kysytään Mustalta Nuolelta, joka varsin huomionarvoisesti onnistui kasaamaan nämä kaikki yhteen ainoaan kirjoitukseen. Eli jep, näistä saa valkata mitä kirjoitukseni edusti:

- Perusnegatiivista kitinää
- Valittamista valittamisen ilosta
- Kitkerää ja jatkuvaa valitusta
- Katkeraa avautumista jatkuvalla syötöllä
- Netin besserwisserismiä
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mutta siis...Devonin ketjuun kirjoittama viesti, hyvin asiallinen sellainen, kulkeutui tavalla tai toisella Rike Veijalaiselle, joka sitten välittäjän toimesta informoi miten pitää jatkossa kritiikin suhteen toimia. Ei välttämättä ilmoitusluontoisesti asiaa tiedottanut, mutta melko suoraan kuitenkin, koska kaikki muut tavathan ovat vain "mössötystä asian ympärillä". Näinkö tosiaan meni, ja jos ei mennyt, niin mitä missasin?!

Näinhän se nähtävästi meni, huh huh... Tuon TuTofanit foorumin mukaan Veijalainen itse luki Devonin tekstin vieraillessaan Jatkoajassa.
Suoran sanoen naurattaa tämä touhu, melkeinpä voisi verrata siihen, kun Suhonen hermostui Yö-yhtyeen Ollin arvosteluihin ässien pelaajahankinnoista ja toi sen julki Iltalehden sivulla. Onhan se jumalauta koomista, että jos näkee jonkun toiminnassa negatiivista, niin ei sitä saa kommentoida täällä, vaan siitä pitää soittaa ohjelmaa tuottavalle radio kanavalle, tai Niukkaselle itselleen. Minäkin olen erehtynyt täällä kommentoimaan Niukkasen peluutusta, esimerkiksi sitä, miksi Laineen tasoinen puukäsi pelaa TuTossa, eikä Honkanen saa näytön paikkaa. Vittuakos minä sitä täällä itken, Nissellehän siitä pitää soittaa. Taidankin muuten soittaa heti, kai Nisse tähän aikaan kotona on ja valmiina vastaamaan puhelimeen. Ja minä kun luulin, että Suomessakin oli joku sanavapus olemassa. Mutta tiettyjä tahoja näemmä ei saa arvostaa, eikun siis arvostella, arvostahan niitä ei kukaan...
No, kukin taplaa tyylillään.
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
En ole perehtynyt asiaan sen paremmin, mutta luettuani täällä näitä tekstejä, tulin siihen käsitykseen, että missään ei ole kielletty arvostelemasta TuToa tämän tai minkään muunkaan foorumin palstoilla. Useimmiten vain asia menee nopeammin ja varmemmin perille, kun sen ilmoittaa suoraan asianomaiselle. Itse olen valittanut suoraan TuTon nettisivujen palauteosion kautta ja valitukseni on aina otettu huomioon ja sitä on myös kommentoitu asiallisesti.
No, kun kerran tällä foorumilla ollaan, niin itken sitten siitä, että ei tätä turhaan ole itkuajaksi kutsuttu. Satuin nyt pitkästä aikaa lukemaan näitä juttuja ja muistin juuri miksi siitä on niin pitkä aika. TuTon toimisto hoi! Hommatkaa Kupittaan halliin itkumuuri, jotta tyytymättömät pääsevät sen juurelle voivottelemaan ja tunkemaan valituslappuja muurikivien väliin. Ilmoitan tämän ehdotukseni myös TuTo Hockeyn sivujen palauteosion kautta!! Ehkä olen jo liian vanha leikkimään tällä hiekkalaatikolla, joten Over and Out!!
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tähän on allekirjoittanutkin törmännyt Tovereiden puolelta aikasemmin ja sitä myötä myös osittain "nickin" identtiteettisuojakin on mennyt. Fanipalstalla pystyy kivasti kontroloimaan kirjoituksia sekä pitämään jonkilaisessa sisäpiirissä nuo omat kirjoitukset, joita Riken kätyrit sitten tänne lisäävät. Mitään ei saisi kritisoida, kaikki on hyvin ja Toverit hallitsee, eikö niin? Ilmeisesti tuntuvat aika tarkkaan seuraavan palstaa, kun kerran hallituksen jäsen ehtii hei kommentoimaan, käyttäen hienoja sanoja kuten mössöttää ja sylttytehdas.. Niin kannattaja läheistä, mutta ihanan ylimielistä, eikö?

ps. Rikelle ehdottomasti Jatkikseen keskustelupalstalle kirjoitusoikeudet, jos entinen faniryhmän vetäjä veti riman alle toistuvasti viime kaudella, voitaisiin tässä saada Jatkiksen oma Niina Mikkonen.

Täällä entinen faniryhmän vetäjä \o/. Noi viittaamasi rimanalitukset tuntuivat toimivan kun kerran viimekaudella oli enemmän henkeä porukassa. Ihme ettei kukaan ole mulle tullut päin naamaa sanomaan mitään negatiivista viime vuoden toiminnasta, täältä vaan saa lukea niitä, jaa niin nimimerkki tekee miehekkääksi. Pyytelivät usealta taholta jatkamaan vielä tälläkin kaudella mutta jaksa täällä seuraa puolustella kaltaisiasi seuran vihulaisia vastaan. Nyt varmaan ajattelet, että seuran taholta pyydettiin eipä ei vaan ihan täälläkin asiallisesti kirjoittava porukka pyyteli. Kun oikeen pinnistät varmaan tajuat ettei kannata faniryhmää vetää jos kaikki näyttää niin sheetiltä kun täällä kirjoitellaan. Devonin kannan otto oli oikein asiallinen ja hyvä, ei siihen olisi pitänyt seurasta reagoida muuten kuin ottamalla se rakentavana palautteena. Jatkan hiljaiseloa ja pyydän ettet enää kaiva entistä fanivetäjää esiin. Mun vetämänä homma toimi paremmin kuin nyt ja toimisi vielä paremmin tällä kaudella mutten jaksa kuunnella paskajuttuja tuntemattomilta. Muuten lopetin homman kun en tuntenut tulevani tarpeeksi hyvin toimeen seuran toimijoiden kanssa. Kumarrus niiille TuTo faneille jotka pelistä toiseen jaksavat kannustaa. Heillä on mielestäni täysi oikeus myös kritisoida seuraa ilman, että siihen puututaan. Eri asia ovat nämä kenen työ on mollata TuToa ja kaikkia jotka sen eteen töitä tekevät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös