Niin ihan ulkomailta meinaavat...kengurumaasta...olisko se sitten Cocconen Anthony, joka saadaan.
KOKKONEEN! Loistavaa, itse kaavailin Oula Uskille 3. sentterin roolia, mutta näköjään Anton tulee sen täyttämään! Anton on loistava pelimies, kun osaa usein oikeilla hetkillä herätä ja tehdä niitä ratkaisevia maaleja.
En itse aluksi sinäänsä uskonut, että Anton TuToon palaisi, koska aikoinaan siinä Ask Anton -kamppanjassa vastasi TuToon palaamisen ehdotukseen näin:
Anton Kokkonen kirjoitti:
I Don't have a contract for next year right now but I'm coming back to Turku after i finish my season here. TuTo is a special team for me because it's my youth team and i hope i get to wear that jersey again someday. - Anton #56
Toi "someday" laittoi miettimään, että onkohan hetken Turussa ja lähtee sitten Heinolaan isoon rooliin, mutta Elmon virneiden perusteella taitaa jannu kiekkoilla täällä jo tulevalla kaudella. Hyvä näin! Itse sinäänsä toivoisin, että Anton pääsisi jossain seurassa top6 rooliin, koska mielestäni hänellä riittäisivät rahkeet siihen. TuTossa on ensimmäinen ja toinen ketju nyt perjaatteessa jo lukossa, koska Topi - Meri - Osku -ketju toimii niin hyvin ja tuskin vie Pärssiseltä paikkaa Tuken ketjusta, MUTTA (!!) sitten, jos AUK saapuu TuToon, niin luulisin, että ketjut menevät sekaisin ja muuttuvat esim.
1. Pärä - AUK - Laine
2. CoCo - Tuke - Keni
3. Topsukka - Meri - Lehtinen
4. Ironriver - Uski - Svenska/Kuru/Garfield
Tähän huomiona, että toivoisin CoCon pelaavan Pärän ja U-Kartanon kanssa, mutta joukkueessa on vain kolme rightin kaveria, ja luulen, että he pelaavat aina oikeaa laitaa, eikä righteja olisi yhdessä ketjussa useampaa. Ja sinäänsä Optimaalisin jätkä tuohon Tuukan ketjuun vasemmalle laidalle olisi varmaankin Kuru tai Taavitsainen, koska heillä olisi jalkoja vaikka muille jakaa (en ole nähnyt, kuin kaksi peliä, mutta kyllähän siinä Ässät-pelissä Kuru hienosti spurttas maalille ja raapaisi Lehdon nepin sisään. Niin ja maali tietenkin laitettiin O-E Linken nimiin).
Odotan kyllä innolla illan peliä, mutta en sitten tietenkään pääse sitä katsomaan. Noh, onneksi ei ole vielä pisteitä jaossa. Harmittaa vaan, kun seuraava kotimatsi on 20.9 ja en viitsisi siinä välissä mennä katsomaan mitään noista kolmesta vieraspelistä, varsinkin kun alkaa kirjoitukset ensiviikolla. Tässä kuitenkin kokoonpano illan matsiin:
1. kenttä
Taavitsainen - Meri - Lehtinen (A)
(C) Virkki - (A) Tuohilampi
2. kenttä
Pärssinen - Pulliainen - Laine
Lehto - Viirlas
3. kenttä
Ruotsalainen - Heinimäki - Karvinen
Franssila - Linke
4. kenttä
Rautajoki - Kuru - Sillanpää At.
Hidén (Sillanpää Al.)
ja Kähkönen aloittavana veskana. Toivottavasti pelaa hyvin nyt, vaikka K-Vantaa ei lauokkaan niin paljoa.
e: Pääsen itse sittenkin peliin, joten pääsen vihdoinkin katsomaan TuToa tällä kaudella livenä! Striimit ovat olleet aikamoisia rimanalituksia, joten on kiva nähdä lätkää ihan paikan päälläkin.
Aikaisemmin en ehtinyt mainita sitä, että Keinänen tosiaan on pois kokoonpanosta. En tiedä kumpi on mielenkiintoisempaa, se että Keni lepää (=loukkaantunut vai pelkän levon tarpeessa?) vai se, että Oskari Lehtinen on varakapteeni. Itselläni ei siis todellakaan ole
mitään Lehtistä vastaan, mutta hän on joukkueen 2. nuorin pelaaja Kähkösen jälkeen, (ja TPS kasvatti! :D no ei) joten ihmetyttää hieman.
Ja nyt lohipoikien
kokoonpanoa katsellessa pisti silmään, että siellähän on puolustuksessa ex-Lukko kapteeni Otto Honkaheimo, KHL-jokereiden Jere Sneck ja TuTo-kasvatti Oskari Hämäläinen, joka viime kaudella ei aina rosteriin mahtunut, mutta pusu-koosteeseen ainakin pääsi. Lisäksi tuolta löytyy tuttuun tapaan vaarallinen Artem Iossafov, Vantaalle siirtynyt Mestiksen Moses Mustonen, erittäin kokenut HIFK:n sopimuspelaaja Antti Ore sekä Rautajoen BFF Kalle Moisio.
Kyllähän tästä viihdyttävä peli saadaan!