Johtuu varmaan siitä, ettei saanut kenkää vaan lähti itse uuteen hommaan ja perhesyitäkin oli taustalla vissiin.
Omasta mielestä TUTO:n taustatiimi on mukavan räväkkä, vaikka tosiaan noita ylilyöntejä hehkutusten ja uudistusten osalta tapahtuukin aika ajoin. Muistan kuitenkin Paksalin aikaisen toimiston meininkin ja sen olemattomuuden. Mielummin pientä ylihehkutusta kuin täysin tuppisuuna oloa.
Onko muuten tietoa tulevan kauden kausareista ja lähinnä tuosta TUTO-kortista. Huhuja on ollut ettei koko korttia lanseerattaisi lainkaan. Se olisi paha takaisku yleisömäärille, jotka todennäköisesti muutenkin laskevat ensi kaudeksi.
Vastaan tässä nyt samalla vähän muihinkin viesteihin ja ihan aiheellista mietintää aiheuttaviin asioihin:
Se kausikortti, TUTO-kortti ja mitä nimiä rakkailla lapsilla ikinä onkaan. Kortit tulevat myyntiin luultavasti huomenna. Ja elleivät huomenna, niin ainakin ensi viikon aikana. Vaihtoehtoja kortille on tulevalla kaudella entistä enemmän.
Mobiiliversio TUTO-kortista oli aikoinaan olemassa. Inter/TUTO-kortti oli olemassa. Nilan Bisonsin kanssa yhteistyösuunnitelmat taisivat olla lähinnä kahden urheilumiehen yhteinen unelma.
Kausikorttikuvioissa/pääsylippuihin liittyvissä asioissa pitää muistaa se, että mukana on myös kolmas osapuoli, eli palvelun tarjoaja, aka lippuja välittävä yritys. Vaikka TUTO ja TUTOn kannattaja löytäisivätkin yhteisen sävelen, kolmas osapuoli saattaa joskus vaikuttaa vaikkapa erinäisin palvelumaksuin yms. koukeroin kuvioihin.
Tekemisen meingillä ainakin itse olen somessa ja muualla huutelulla tarkoittanut lähinnä sitä, että nyt niitä taustalla olevia asioita on oikeasti pala kerrallaan saatu kuntoon. Ei Mestisjengistä rakenneta Liigaan kypsää orkesteria vuodessa, ei kahdessa eikä välttämättä viidessäkään vuodessa.
Meillä riittää tekemistä vielä monellakin sektorilla, mutta kyllä tuotteemme alkaa olla osittain jo ihan vertailukelpoisessa kunnossa. Ainakin jos mittarina pitää kasvanutta kysyntää - sekä kuluttaja- että yrityspuolella.
Turhia toiveita en halua edes markkinointimielessä herätellä, koska omaan nilkkaanihan se ennemmin tai myöhemmin kopsahtaisi, eikö vain?
En vastaa joukkueen urheilullisesta rakentamisesta, mutta tiedän toki keitä pelaajia tavoitellaan. Tai lähinnä se on meidän tapauksessamme sitä, että kenelle näytetään suoraan ovea - tässä maassa riittää kymmenittäin nuoria, nälkäisiä ja lahjakkaita pelaajia, jotka haluavat Ikan valmennukseen.
Pelaajabudjetti näyttelee melko isoa osaa tämän sarjatason organisaatioiden kulupuolella. Hintalappujen perässä menevät pelaajat eivät Turkuun päädy. Ainakaan itäiselle puolelle jokea.
Toimitusjohtajan huoneessa on käynyt nyt tosiaan kolmessa vuodessa kolme persoonaa ja neljäs aloittaa pestinsä kesän aikana. Tästä voisi helposti saada kuvan, että organisaatio olisi sekaisin kuin toripulun vatsa, mutta itse näen tilanteen toisin. Jokainen takavasemmalle lähtenyt toimitusjohtaja on nimen omaan lähtenyt omasta tahdostaan; ketään heistä ei ole ollut kyvytön tai huono, päinvastoin. Jokainen on jättänyt henkilökunnalle jotain eväitä. Ja näitä eväitä on tallessa myös sieltä "Paksalin ajoilta".
Toimistolla on muilla työntekijöillä kuitenkin palvelusvuosia takanaan vähintään kaksi, joten tietty jatkuvuus ja askelmerkit tulevaisuuden suhteen ovat olemassa.
Minä uskon siihen, että hommat ratkaistaan aina kaukalossa, tavalla tai toisella. Ja nyt on sellainen vuodenaika käynnissä, että niitä kaukalon tapahtumia kannattaa korkeintaan muistella hyvällä. (Vaikka kyllä se seitsemäs välieräpeli yhä saa tunteet pintaan...)
Ainakaan tulevia tapahtumia ei kannata etukäteen lähteä murehtimaan.