Mainos

Turhia ketjuja?

• 2 641
  • 35

Onko Jatkoajassa turhia ketjuja?

• Jaa

Ääniä: 71 65,7%
  • Ei

Ääniä: 18 16,7%
  • Tyhjiä

Ääniä: 5 4,6%
  • Poissa

Ääniä: 14 13,0%

• Äänestäjiä
    108

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kun olen tuossa lueskellut näitä Vapaan keskustelun ketjuja, niin olen havainnut seuraavaa: Lähes jokaisessa ketjussa joku katsoo asiakseen todeta, joko sivu- tai päälauseessa kyseessä olevan turhan ketjun. Mikä oikeastaan onkaan turha ketju? Ja jos tällaisia on olemassa, ovatko tällaisiin viesteihin vastailijat turhia ihmisiä? Siis onko ymmärrettävissä niin, että jos toteaa ketjun turhaksi, onkin itse turha? Vai päteekö tämä vain ketjun aloittajiin? Onko tämä turha ketju? ;)

Nimim. "edelleen kympille - eikunshiis kakkoselle valmistautumassa"

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä on klassinen esimerkki turhasta ketjusta:D

No eipä täällä nyt niin "turhia" ketjuja esiinny, sillä jokaisella on oikeus ilmaista omat mielipiteensä sun muut ajatukset

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
AAAARGH! Tänäänkin on syntynyt täällä Vapaassa ketjuja kuin sieniä sateessa! Ja hyvin harva niistä tuntuu hyödylliseltä, eikä tämä tee poikkeusta.

Voittaja

Jäsen
Ainoita ns. turhia ketjuja ovat samasta asiasta "uudelleen" avatut ketjut, eli jos kerran jostain asiasta löytyy jo ketju, niin miksi avata uusi..sen ymmärrän, jos vanha ketju löytyy jostakin pölyn ja tomun keskeltä, eli sitä joutuu etsimään haku toiminnolla, niin silloin voi joku aukaista uuden ketjun, jos ei jaksa sieltä etsiä. Mutta, jos asiasta löytyy ketju ihan alkupään sivuilta, mutta uuden aukaisija ei ole jaksanut niistä sitä etsiä, niin silloin kyseessä on mielestäni turha ketju.

Olipa turha viesti...

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Turhia ketjuja ? Kyllä

Kyllähän täällä turhia ketjuja on, tämä ei tosin ole yksi niistä. Yksikään äänestys ei ole turha. Täällä on myös turhia kommentteja turhista ketjuista, joka sinänsä on aivan turhaa, sillä eiköhän moderaattorit aika turhautuneena turhia ketjuja lukitse, siirrä ja yhdistele.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Jo tässä vaiheessa sain havaita asian, joka kutkuttaa nauruhermojani mukavasti. Siis jos kyseessä todellakin on "turha ketju", eikö näin ollen kaiken järjen mukaan ole turhaa vastata siihen. Jos siihen vastataan, ei kyseessä ole turha ketju, koska tämä palsta on tarkoitettu nimenomaan vapaalle keskustelulle asiasta kuin asiasta (hyvän maun rajoissa, vai miten se oli). Paradoksaalista, vai mitä?

Enkä sitä paitsi ole vielä saanut vastausta yhteenkään kysymykseen.

Nimim. "Olin pienenä niin köyhä, että vieläkin se vituttaa"

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tänään avatut:

- "Mikä näytönohjaimeksi???" = TURHA! Tämän olisi voinut sisällyttää johonkin niistä "tietokone-expertti"- ketjuista!

- "Pallo oli välissä" = TURHA! Ei saa Jatkoajan fudismatsi kannatusta!

- "Mikä vaivaa varusmiehiä?" = TURHA! Ei sisällä ketju mitään analysointia, vaan kahden rivin mittaisia vastauksia!

- "Marski cupin voittaja 2002 ompi..?" = TURHA! Veikkaillaan neljän jengin harjoitusturnauksen tuloksia!

- "Millaisella mielellä takaisin kouluun?" = TURHA! 1 vastaus/ tunti. Ei ole näköjään koululaiset hereillä.

- "Kumman AC/DC maistuu paremmin?" = TURHA! Yhdestä bändistä onneton äänestys!

- "H.I.F.K. = Helsingin Idiootit Faijat Ketju, K-18" - TURHA! Suuren kahakan seurauksena Predator perustaa ketjun, jonka seurauksena Preda jättää palstan.

- "Turhia ketjuja?" = TURHA! Mistä tämäkin kimmoke? Mentäskö kaikki nukkumaan?

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Tänään avatut:

Viestin lähetti Janos
"Turhia ketjuja?" = TURHA! Mistä tämäkin kimmoke? Mentäskö kaikki nukkumaan?
Selitänpä piruuttani (yleensä ei ole tapana selitellä) tämän ketjun taustoja, jos mr. Janos on tosiaan asiasta kiinnostunut. Totean heti aluksi, että itseänikin ärsyttää, kun ketjuja avataan jatkuvasti ties mistä syystä, jota on käsitelty noin kymmenessä eri ketjussa. Lähinnä kritisoin, ehkä hivenen piilotellusti, sitä tosiseikkaa, että suurimmasta osasta ns. "turhia" ketjuja tulee turhia nimenomaan sen vuoksi, että Jatkoaikaan kirjoitusoikeuden saanut henkilö käyttää puheenvuoronsa siihen, että toteaa kyseessä olevan turhan ketjun tai muulla tavoin "eipä ole muutakaan tekemistä, joten annanpa mielipiteeni tähän asiaan kuitenkin kahdella sanalla" -tyyliin.

Jatkan selittelyä myöhemmin, nyt kympille - eikunsiis kakkoselle.

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta täällä on liian vähän ketjuja.

Kato nyt vaikka tuota SM-liiga puolta, jokaisesta jengistä on 2002-2003 ketju, ja kaikki jengejä koskevat jutut tulisi sitten sisällyttää noihin ketjuihin... muuten tulee lukkoa...

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Master Godille: En minä yleensä valitakaan ketjujen turhuudesta, vaan vastaan asiallisesti niissä esitettyihin kysymyksiin. Mutta tämä ketju... jo ketjun otsikko velvoittaa/pakottaa minut pohtimaan tämänkin ketjun perimmäistä tarkoitusta. En minä väitä edes yrittäväni esittää moderaattoria, tai mitään muutakaan määräävää tahoa. Lausun vain oman mielipiteeni.

Tämä päivä on ollut rankka Jatkoajan Vapaalle keskustelulle ja käyttäjille, etenkin IFK- faneille. Toivotaan, ettei missään kiehahda vähään aikaan enempää, ja että sopu palaisi. Ok, Master God?

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sellainenhan olisi ilman muuta:

''Onko Sinusta turhaa perustaa ketju, joka käsittelee turhia ketjuja?''

tai se vanha juttu:

''Paljonko kello on?''

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on turha ketju...
Tämä on turha viesti...

Avaan itse paljon turhia ketjuja...

Tämä oli turhaa...:) :D :p

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Janos
Master Godille: En minä yleensä valitakaan ketjujen turhuudesta, vaan vastaan asiallisesti niissä esitettyihin kysymyksiin. Mutta tämä ketju... jo ketjun otsikko velvoittaa/pakottaa minut pohtimaan tämänkin ketjun perimmäistä tarkoitusta.
Todella loistavaa... olen saanut jonkun pohtimaan jotakin. :) Se on jotain se. Ehkä sitä kannattaa miettiä toinenkin yö ennen kuin vastaa seuraavaan ketjuun "enpä tiedä mitä sanoisin, mutta lausunpa nyt mielipiteeni kuitenkin" -tyyliin. Enkä missään tapauksessa tarkoita sinua henkilökohtaisesti, Janukseni.
En minä väitä edes yrittäväni esittää moderaattoria, tai mitään muutakaan määräävää tahoa. Lausun vain oman mielipiteeni.

Tämä päivä on ollut rankka Jatkoajan Vapaalle keskustelulle ja käyttäjille, etenkin IFK- faneille. Toivotaan, ettei missään kiehahda vähään aikaan enempää, ja että sopu palaisi. Ok, Master God?
Lausunpa nyt oman mielipiteeni ennen kuin lähden (ansaitulle) Oulun lomalle. Olipa mielipiteeni sitten mikä tahansa, en kylläkään ymmärrä, miksi tämä - siis eilinen - päivä olisi ollut erityisen rankka nimenomaan IFK-faneille, paitsi siten, että en edelleenkään nauttinuit Koff- vaan Olvi Special-merkkistä virvoitusjuomaa, enkä näin ollen tuonut euroja Pentin sponsorisaunailtakassaan.

Lisäksi katson asiakseni todeta, että jos menettäisin mielenrauhani ts. olisin kiehahtanut enemmän kuin Sihi-juoma kihahtaa ávaajansa pullossa ennen kymppiä, eikunsiis kakkosta, tällaisista keskustelusta, saattaisin majailla tällä hetkellä Niuvanniemen täyshoitolassa....

edit: Huomasinpa tuossa ohimennen, että kello vetelee jopa sellaisia aikoja, että korkkaan viimeisen Sihi-juoman ja ervatsalo saapunee lähiaikoina työpaikalleen, mistä kiitos hänelle. Taas tuntee maksaneensa verorahoja asiasta :)

Viimeksi muokattu:

Akseli

Jäsen
Turhia ketjuja

Mielestäni ketju muuttuu turhaksi jos otsikosta ei pysty päättelemään ketjun sisältöä. Esim. Mikä näytönohjaimeksi? on aivan klassisen loistava esimerkki hyvästä otsikosta. Jos itseä ei kiinnosta, ei ketjua tarvitse lukea ollenkaan.
Tämä on hyvin tärkeää, kun alkaa olla kirjoittajia näin paljon.

Mielestäni on hankalaa jos haluan kuulla Christian Ruutun uusimmista keksinnöistä Bluesin peräsimessä ja joudun kahlaamaan koko Blues 2002-2003 ketjun läpi (taisi olla pitkälti toistatuhatta viestiä). ´

Ketjujen otsikot kun saadaan tarpeeksi informatiivisiksi, niin voi olettaa näin ison fooruminkin toimivan. Yleisfoorumina toimivien otsikoiden lukemiseen menee tavalliselta ihmiseltä aika hemmetin pitkä aika. (Työaikaa?)

Olisin taipuvainen olemaan tämmöistä mieltä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Master God
edit: Huomasinpa tuossa ohimennen, että kello vetelee jopa sellaisia aikoja, että korkkaan viimeisen Sihi-juoman ja ervatsalo saapunee lähiaikoina työpaikalleen, mistä kiitos hänelle. Taas tuntee maksaneensa verorahoja asiasta :)

Niin, näyttää siltä että Master Godin huushollissa nautitaan tänä aamuna iloisesti kuplivaa keltaista limonaadia (ei sitä eräästä areenasta tuttua) mahdollisen särkylääkkeen kyytipoikana, jos kerran Sihi-juomia on taas nautiskeltu ja kympillä eli siis kakkosella vierailtu. Olik pali väke?

Itse tämä ketjun aiheen tiimoilta sen verran, että itse näkisin näin että jokainen ihminen on (uuden) ketjun arvoinen. Toisaalta Moderaattoritahoilla on oikeus jaella penalttia liiasta aktiivisuudesta, etenkin jos se on sitä asiatonta aktiivisuutta.

Jokainen siis menkööt itseensä ja niin edespäin..

Täältä tähän

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Turhuuden markkinat

Täysin subjektiivinen mielipiteeni on, että toisinaan
löytyy ketjuja, jotka ovat omalta kannaltani turhia.

Jos otan laajemman näkemyksen käyttöön, ei TURHAA
ketjua ole, koska tämä on avoin media ja jokainen viesti
itsessään on tärkeä.

Jos haluaa keskittyä henk.koht vain "ei-turhiin" ketjuihin,
tarjoaa site siihen paljon mahdollisuuksia.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos ketjun avausviesti on "lyhyt" eli siinä joko pohjustetaan asia huonosti tai kysytään suoria kysymyksiä (tyyppiä "mikä on sinun lempivärisi/joukkueesi?"), on suuri vaara että ketjusta tulee chättäily-ketju, joiden lukeminen on ajan ja palvelintilan hukkaa. Jos joku sanoo vielä tähän sen vakiopaskan että "ei ole pakko lukea", niin lyön kyseistä henkilöä turpaan, ja sen jälkeen lisään perusteluihini vielä sen että ne laskevat jatkoajan tasoa.

Ehdottaisin että Modet puuttuisivat huonosti otsikoituihin ja pohjustetuihin otsikoihin tiukemmin, jotta ongelma poistuisi tai edes helpottuisi. Jos ketjuja olisi vähemmän olisi oikean ketjun löytäminenkin helpompaa, eikä uusien ketjujen avaamiseen olisi niin suurta "kysyntää".

Yksi asiaan liittyvä piirre on vielä otettava esiin: usein parhaat keskustelut syntyvät otsikon vierestä. Voisiko modet tarkentaa, että millä perusteilla heiltä voi pyytää ketjujen muokkausta?

Akseli totesi asian josta olen ennätyksellisesti 100 %:n samaa mieltä. Kun Hyvönen teki diilin HPK:hon, niin siitä avattiin nopeasti pari ketjua, jotka lyötiin lukkoon lähes saman tien. Kuitenkin itse sain tiedon siirrosta, juuri näistä viesteistä, eli ne olivat minulle elintärkeitä. Itse en seuraa HPK:n ketjua, joten en olisi tietoa saanut niistä ilman näitä sääntöjen rikkojia (paitsi joskus aikoinaan kun JA-asian uutisoi...[seuraavana päivänä tieto oli jo wanha] ). Ei lukijoilta voida odottaa kaikkien joukkueiden ketjujen aktiivista seuraamista, eli toivoisin malttia Modeilta tähän. Lisäksi toisten joukkueiden ketjuihin ei saa mennä juurikaan kirjoittelemaan negatiivisesti (provosointia). Missä voin tuoda esille loistavasti perustellun mielipiteeni että H. Hyvönen on paska pelaaja? HIFK:n ketjussa? Mitä se sinne kuuluu? (kyseisen mielipiteen saa muuten tilattua palautuspostimerkin varustellun kirjekuoren kera)

F

Flonaldo

Viestin lähetti dana77
Ehdottaisin että Modet puuttuisivat huonosti otsikoituihin ja pohjustetuihin otsikoihin tiukemmin, jotta ongelma poistuisi tai edes helpottuisi. Jos ketjuja olisi vähemmän olisi oikean ketjun löytäminenkin helpompaa, eikä uusien ketjujen avaamiseen olisi niin suurta "kysyntää".

Yksi asiaan liittyvä piirre on vielä otettava esiin: usein parhaat keskustelut syntyvät otsikon vierestä. Voisiko modet tarkentaa, että millä perusteilla heiltä voi pyytää ketjujen muokkausta?

Akseli totesi asian josta olen ennätyksellisesti 100 %:n samaa mieltä. Kun Hyvönen teki diilin HPK:hon, niin siitä avattiin nopeasti pari ketjua, jotka lyötiin lukkoon lähes saman tien. Kuitenkin itse sain tiedon siirrosta, juuri näistä viesteistä, eli ne olivat minulle elintärkeitä. Itse en seuraa HPK:n ketjua, joten en olisi tietoa saanut niistä ilman näitä sääntöjen rikkojia (paitsi joskus aikoinaan kun JA-asian uutisoi...[seuraavana päivänä tieto oli jo wanha] ). Ei lukijoilta voida odottaa kaikkien joukkueiden ketjujen aktiivista seuraamista, eli toivoisin malttia Modeilta tähän. Lisäksi toisten joukkueiden ketjuihin ei saa mennä juurikaan kirjoittelemaan negatiivisesti (provosointia). Missä voin tuoda esille loistavasti perustellun mielipiteeni että H. Hyvönen on paska pelaaja? HIFK:n ketjussa? Mitä se sinne kuuluu? (kyseisen mielipiteen saa muuten tilattua palautuspostimerkin varustellun kirjekuoren kera)

Tarkoituksena olisikin puuttua otsikointiin, sitten tulee vaan resurssien vähyys vastaan. Täällä kun ei kukaan päivystä odottaen uusien ketjujen avaamista.

Ja mitä sitten Hyvöseen tulee, niin ketjujahan lukittiin vain sen takia, kun niitä oli useita auki yhtäaikaa. Mikään ei ole pahempaa kuin samasta aiheesta kolme ketjua ja keskustelu hajoaa täysin. Yksi Hyvönen-ketju jätettiin auki ja siihen olisit varmasti voinut kertoa mielipiteesi Hyvösestä.

Ja ihan btw, Hyvösen siirtyminen oli ensimmäisenä Jatkoajan etusivun uutisissa ennen kuin aiheesta oli yhtäkään viestiä keskustelussa.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Flonaldo
Tarkoituksena olisikin puuttua otsikointiin, sitten tulee vaan resurssien vähyys vastaan. Täällä kun ei kukaan päivystä odottaen uusien ketjujen avaamista.
Näinhän se tietenkin on. Senpä takia minä uhraudun ja lupaudun vastaanottamaan moden oikeudet ja vannomaan mode-valan :P
Viestin lähetti Flonaldo
Ja mitä sitten Hyvöseen tulee, niin ketjujahan lukittiin vain sen takia, kun niitä oli useita auki yhtäaikaa. Mikään ei ole pahempaa kuin samasta aiheesta kolme ketjua ja keskustelu hajoaa täysin. Yksi Hyvönen-ketju jätettiin auki ja siihen olisit varmasti voinut kertoa mielipiteesi Hyvösestä.

Ja ihan btw, Hyvösen siirtyminen oli ensimmäisenä Jatkoajan etusivun uutisissa ennen kuin aiheesta oli yhtäkään viestiä keskustelussa.
Nyt pitää tunnustaa että ei mulla ole Hyvösestä oikeasti mielenkiintoista mielipidettä (se oli bluffi, josta jäin heti kiinni). Valitsin sitten vielä esimerkkini erittäin huonosti, sillä en muistanut että yksi ketju jäi auki (rinnakkaiset ketjut pitääkin todella sulkea). Lisäksi olin normaaliin tapaani aluksi lukenut uutiset ennen siirymistä keskustelu-palstalle (eikä Hyvöstä ollut vielä uutisoitu). Näinollen Hyvös-ketjut osuivat silmiini aikaisemmin, kuin varsinainen uutinen.

Kyseinen Hyvönen-uutisointi taisi todellakin olla kirkkain kruununjalokivi Jatkoajan uutisoinneista toistaiseksi.

Jet-Ace

Jäsen
Minä vastasin ei ole. Perusteluna on se, että turhan ja tarpeellisen käsite on aina subjektiivinen käsite. Kuka siis voi määritellä turhan ja asettua muiden yläpuolelle? Ainoastaan moderaattorit palstan omistajan ominaisuudessa ja siinäkin tapauksessa törmätään tuohon objektiivisuuteen.

Sen sijaan samaan asiaan liittyvänä ketjun avaaminen on typerää ja silmä pitäisi olla kädessä ennen uuden ketjun avaamista.

Loputtomat äänestykset mailamerkeistä, sukkien väristä jne. ovat minun mielestäni paskaa, mutta viitaten yllä olevaan en voi niitä tuomita. Jos niin tekisin, niin nostaisin itseni toisten yläpuolelle.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Myös minä vastasin ei ole, sillä koskaan ei voi tietää etukäteen ketjua avatessa miten turha/tarpeellinen se on. Turhaksi se muuttuu käsittääkseni vastauksien ollessa 0. Silloin voi harrastaa keskustelua ihan ilman jatkoaikaakin.

Ketjujen otsikointia ei taas tulisi ottaa niin vakavasti, sillä kaikkihan me olemme täällä ihan harrastuksen vuoksi. Jo parin rivin lukeminen riittää omaan tuomioon - elikkä päätökseen haluaako olla mukana vai ei.

Uudelleen samasta aiheesta avattu ketju ei ole aina välttämättä myöskään turha, sillä sivulla on aina uusia kävijöitä, joiden mielipiteet motivoivat aiheesta uudelleen keskustelun. Mitä väliä sillä on, jos samasta aiheesta avaa uuden ketjun myöhemmin - jos se kerran kiinnostaa? Emmehän me voi pyhittää vanhoja mielenkiintoisia aiheita vain vanhoille sivulla vierailijoille! Jos ajattelisimme näin, niin esim. HIFK 2002-2003 on vanha ketju, sillä se löytyy varmasti myös nimellä HIFK 2001-2002.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti finnishninja
Myös minä vastasin ei ole, sillä koskaan ei voi tietää etukäteen ketjua avatessa miten turha/tarpeellinen se on. Turhaksi se muuttuu käsittääkseni vastauksien ollessa 0. Silloin voi harrastaa keskustelua ihan ilman jatkoaikaakin.

Ketjujen otsikointia ei taas tulisi ottaa niin vakavasti, sillä kaikkihan me olemme täällä ihan harrastuksen vuoksi. Jo parin rivin lukeminen riittää omaan tuomioon - elikkä päätökseen haluaako olla mukana vai ei.

Olen samaa mieltä, että ei ketjuja tarvitse tuomita turhiksi jos niiden vastauksien määrä jää alhaiseksi. Jos siellä on muutama vastaus niin silloin jonkunlaista keskustelua on kuitenkin jo käyty ja aihe on kiinostanut useampaa jatkoaikalaista. En myöskään jaksa uskoa, että ketjuja olisi vielä niin paljoa, että se alkaisi merkittävästi häiritä mielenkiintoisten keskustelujen löytämistä. Ok, turhat samasta aiheesta perustetut ketjut voi yhdistää jne. mutta se on jo toinen juttu.

Mitä otsikointiin tulee, niin olisi siitä mielestäni hyvä pystyä päättelemään suunnilleen mistä aiheesta on kyse. Eli esim. täällä vapaassa keskustelussa olisi kiva jos otsikosta pystyisi päättelemään, että on kyse jalkapallosta, musiikista tms. Muuten sillä ei mielestäni ole niin hirveästi merkitystä. Hauska otsikko pikemminkin lisää mielenkiintoa ketjua kohtaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Turha ketju on ainakin JA:n leffakerho -ketju. Perusteluni ovat seuraavat:

On olemassa (karkealla jaolla) kolmenlaisia leffoja:

1. Elokuva, jonka olet jo nähnyt
2. Elokuva, jonka aiot katsoa
3. Elokuva, jota et ole aikonut katsoa

Ykköskategorian leffan arvostelu kiinnostaa ja siitä voi syntyä jopa keskustelua. Kakkoskategorian leffojen arvostelut sisältävät mitä todennäköisimmin pahimmanlaatuisia spoilereita, lukekaa vaikka Minority Reportin pitkä ja perusteellinen arvostelu ketjusta, ellei se ole teille kohdan 2. leffa. Tuollaisen jutun jälkeen leffanautinto lähenee rajatta nollaa. Kolmoskategorian leffat ovat yleensä evvk tai sitten mielenkiinto herää, mutta leffanautinto on jo osittain pilalla arvostelun lukemisen jälkeen.

Ketjun varsinainen turhuus tuleekin siitä, että et voi ketjua selatessasi ignoroida kovinkaan helposti lennossa niitä arvosteluja, jotka olisit syystä tai toisesta halunnut jättää lukematta. Keskusteluun osallistuminen on siis äärimmäisen hankalaa. Jos käy katsomassa tuoreen leffan teatterissa, mutta vasta parin viikon jälkeen ensi-illasta, ei siitä enää oikein synny keskustelua, kun ennakko- ja ensi-iltafriikit puhuvat jo tuoreemmista tapauksista.

Ketjun varsinainen anti pitkällä tähtäimellä lienee vanhoista klassikoista keskusteleminen, mutta sekään ei kanna pitkälle, ellei joku ala koordinoimaan hommaa.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
Turha ketju on ainakin JA:n leffakerho -ketju. Perusteluni ovat seuraavat:

On olemassa (karkealla jaolla) kolmenlaisia leffoja:

1. Elokuva, jonka olet jo nähnyt
2. Elokuva, jonka aiot katsoa
3. Elokuva, jota et ole aikonut katsoa

Ykköskategorian leffan arvostelu kiinnostaa ja siitä voi syntyä jopa keskustelua. Kakkoskategorian leffojen arvostelut sisältävät mitä todennäköisimmin pahimmanlaatuisia spoilereita, lukekaa vaikka Minority Reportin pitkä ja perusteellinen arvostelu ketjusta, ellei se ole teille kohdan 2. leffa. Tuollaisen jutun jälkeen leffanautinto lähenee rajatta nollaa. Kolmoskategorian leffat ovat yleensä evvk tai sitten mielenkiinto herää, mutta leffanautinto on jo osittain pilalla arvostelun lukemisen jälkeen.

Ketjun varsinainen turhuus tuleekin siitä, että et voi ketjua selatessasi ignoroida kovinkaan helposti lennossa niitä arvosteluja, jotka olisit syystä tai toisesta halunnut jättää lukematta. Keskusteluun osallistuminen on siis äärimmäisen hankalaa. Jos käy katsomassa tuoreen leffan teatterissa, mutta vasta parin viikon jälkeen ensi-illasta, ei siitä enää oikein synny keskustelua, kun ennakko- ja ensi-iltafriikit puhuvat jo tuoreemmista tapauksista.

Ketjun varsinainen anti pitkällä tähtäimellä lienee vanhoista klassikoista keskusteleminen, mutta sekään ei kanna pitkälle, ellei joku ala koordinoimaan hommaa.

Luulen, että monen mielestä kyseessä on yksi vapaan keskustelun parhaista ketjuista. Aktiivisesti elokuvia katsovat katsovat samoja elokuvia useaan kertaan ja keskustelevat niistä.
Samoin moni kaipaa vinkkejä leffoista, jotka ovat katsomisen arvoisia. Lisäksi moni haluaisi katsoa leffaa, jonka nimeä ei satu muistamaan jne.

Ketjun päätoimittaja on Predator, joka tosin on ollut poissa muutaman päivän.

Heti alussa on sovittu, että sinne ei kirjoitella spoilereita. Tuon Minority Reportin kirjoittaja ei ottanut tätä huomioon.

Anteeksi vaan, mutta minusta koko sinun kommenttisi on täyttä soopaa.

Minun puolestani sinun kannattaa pysytellä visusti poissa leffaketjusta. Sinulla on ilmeisesti sellainen suhde elokuviin, että et henkilökohtaisesti hyödy tästä ketjusta. Mutta se ei oikeuta sinua pelkästään omasta näkökulmastasi heittämään tuollaista kommenttia. Kommenttia, jossa ei ole varsinaisesti mitään logiikkaa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy