Mainos

Turhia ketjuja?

• 2 643
  • 35

Onko Jatkoajassa turhia ketjuja?

• Jaa

Ääniä: 71 65,7%
  • Ei

Ääniä: 18 16,7%
  • Tyhjiä

Ääniä: 5 4,6%
  • Poissa

Ääniä: 14 13,0%

• Äänestäjiä
    108

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Jet Ace
Luulen, että monen mielestä kyseessä on yksi vapaan keskustelun parhaista ketjuista. Aktiivisesti elokuvia katsovat katsovat samoja elokuvia useaan kertaan ja keskustelevat niistä.
Samoin moni kaipaa vinkkejä leffoista, jotka ovat katsomisen arvoisia. Lisäksi moni haluaisi katsoa leffaa, jonka nimeä ei satu muistamaan jne.
Minä katson aktiivisesti leffoja ja myöskin usein saman leffan useaan kertaan, parhaat jopa kymmeniä kertoja. Keskustelen myös mielelläni elokuvista. Ko. ketjussa on tähän mennessä tullut montakin mainintaa elokuvista, joihin haluaisin ottaa kantaa. En kuitenkaan pysty ruotimaan esimerkiksi Mementoa spoilaamatta sitä samalla niiltä, jotka sen aikovat vasta katsoa. Kuten sanoin, tuohon ketjuun osallistuminen on äärimmäisen vaikeaa, jos haluaa sanoa muutakin kuin "hyvä leffa/paska raina".

Heti alussa on sovittu, että sinne ei kirjoitella spoilereita. Tuon Minority Reportin kirjoittaja ei ottanut tätä huomioon.
Ja heti perään spoilaat itse ainakin Alienin. Tokihan sen useimmat ovat nähneet, mutta arvostelu on hiukan eri asia kuin juonen kertominen.

Anteeksi vaan, mutta minusta koko sinun kommenttisi on täyttä soopaa.
Useimmat kommenttini ovat täyttä soopaa.

Minun puolestani sinun kannattaa pysytellä visusti poissa leffaketjusta. Sinulla on ilmeisesti sellainen suhde elokuviin, että et henkilökohtaisesti hyödy tästä ketjusta. Mutta se ei oikeuta sinua pelkästään omasta näkökulmastasi heittämään tuollaista kommenttia. Kommenttia, jossa ei ole varsinaisesti mitään logiikkaa.
Luettuani koko leffaketjun kertaalleen uudestaan, olen tullut samaan lopputulokseen. Suhteeni elokuviin on juuri niin kuin sanot, en hyödy ketjusta juurikaan mitään. Siitä huolimatta koen olevani oikeutettu mielipiteeseeni. Yritin jopa perustella sitä. Signaali/kohinasuhde tuossa ketjussa on äärimmäisen huono. Suurinta antia ovat olleet jo moneen kertaan mm. BoB-ketjussa puidut sotaleffat Top5-listoineen :rolleyes:

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
Ja heti perään spoilaat itse ainakin Alienin. Tokihan sen useimmat ovat nähneet, mutta arvostelu on hiukan eri asia kuin juonen kertominen.

Alienin ja Psykon spoilaaminen oli täysin tahallinen teko. Jos luet Predatorin viestin, jossa hän pyysi niitä arvostelemaan, niin siinä todettiin, että saa spoilata, koska ko. elokuvat kuuluvat yleissivistykseen.

Ne kaksi arvostelua olivat Predan pyytämät harjoitustyöt.

Mielestäni Bast arvioi Mementoa tyylikkäästi. On totta, että näin uutta rainaa arvioidessa pitää ottaa huomioon ne, jotka eivät halua tietää liikaa elokuvasta eikä ainakaan spoilata.

Ratkaisevaa on myös elokuvan genre. Jos kyseessä on esim. dekkari tai jännäri, niin yllä mainittu on erityisen tärkeää. Komediassa tms. merkitys on vähäsempi tai olematon.

Vanhoista klassikoista syntyy varmastikin paljon keskustelua täysin tyhjentävästi ja niissä varmasti spoilataan.

Aina, kun lukee elokuviin liittyviä arvosteluja mistä hyvänsä, niin riski siitä, että tarinasta paljastuu liikaa on olemassa. Jätän itse usein ennakkoon lukematta lehtiarvosteluja niistä elokuvista, joita olen menossa katsomaan. Luen ne sitten katsottuani leffan ja katson, olenko samaa mieltä.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tunnustan vastanneeni "Jaa".

En kuitenkaan tuomitse ketjua turhaksi vaikka siihen tulisi vain ja ainoastaan jokunen vastaus, en myöskään likimainkaan kaikkia äänestyksiä turhina pidä mutta perusteena "Jaa"-äänelle oli se, että tänne kuitenkin mielestäni avataan jonkun verran turhaan ketjuja tiiviilläkin aikavälillä jotka käsittelevät samaa tai lähes samaa asiaa, esimerkkinä mainittakoot hyvin monet tietokoneongelmia käsittelevät ketjut. Tässä suhteessa soisin ketjun avaajan käyttävän hivenen enemmän harkintaa, muuten homma toimii täällä varsin hyvin.

vlad#16.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Ossi
Luettuani koko leffaketjun kertaalleen uudestaan, olen tullut samaan lopputulokseen. Suhteeni elokuviin on juuri niin kuin sanot, en hyödy ketjusta juurikaan mitään. Siitä huolimatta koen olevani oikeutettu mielipiteeseeni. Yritin jopa perustella sitä. Signaali/kohinasuhde tuossa ketjussa on äärimmäisen huono. Suurinta antia ovat olleet jo moneen kertaan mm. BoB-ketjussa puidut sotaleffat Top5-listoineen :rolleyes:

Mikä sitten on turha ketju? Eli saattaa olla, että sinulle tuo ketju ei tarjoa mitään, mutta on se selkeästi paikkansa ansainnut täällä, sillä niin monen muun mielestä se on mielenkiintoinen ja antoisa ketju. Ei kait täällä kaikki ketjut voikaan olla kaikkien mielestä mielenkiintoisia. Jos tuo ketju ei kiinnosta tai pelkää spoilereita niin ei kannata silloin lukea, mutta ei se mielestäni sitä tarkoita, että se ketju olisi turha.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Timi
Mikä sitten on turha ketju? Eli saattaa olla, että sinulle tuo ketju ei tarjoa mitään, mutta on se selkeästi paikkansa ansainnut täällä, sillä niin monen muun mielestä se on mielenkiintoinen ja antoisa ketju. Ei kait täällä kaikki ketjut voikaan olla kaikkien mielestä mielenkiintoisia. Jos tuo ketju ei kiinnosta tai pelkää spoilereita niin ei kannata silloin lukea, mutta ei se mielestäni sitä tarkoita, että se ketju olisi turha.
Ehkä 'turha' on hiukan huono tuon ketjun määritelmänä, 'turhauttava' sopisi huomattavasti paremmin kuvaamaan sitä. Alkuperäinen idea on hyvä, leffakeskustelulla on selvä sosiaalinen tilaus Jatkiksen Vapaassa. Leffafriikkinä odotin siltä hyvinkin paljon. Ehkä negatiivinen asenteeni johtuukin liian korkeista odotuksista. Korostan edelleen sitä, että Jatkiksen formaatti ei oikein tue leffakeskustelua. Tälläkin hetkellä ketjun sisältö on valitettavasti hyvin riemunkirjava, oikeastaan sieltä puuttuu juuri keskustelu paria hajanaista poikkeusta lukuunottamatta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti finnishninja
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa spoilata?
Se on se kun leffateatterin aulassa odottele sisäänpääsyä ja edellisen näytöksen viimeinen ulos astuva katsoja sanoo "Arvasin, että hovimestari oli syyllinen". Siis tahallinen tai tahaton ratkaisevan juonenkäänteen paljastaminen.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti finnishninja
Kiitos Ossi!

Ai perrr.... JUURI KUN meinasin painaa enteriä, niin huomasin että nimim. Jussi oli jo asian selvittänyt. Olisin samaa selvittänyt sinulle rautalangasta ja filmirullasta vääntäen... sinä kun tykkäät Nopeista Kulkupeleistä, niin nytpä tiedät että SPOILER-sana näissä leffaympyröissä merkitsee samaa kuin TOISTEN LEFFAKATSOJIEN KATSELUNAUTINNON PILAAMINEN... mutta, kun minulla oli tuossa 1980-luvun alussa Chevrolet Camaro vähän aikaa, niin sen takakontin päälle asenettu SPOILER oli jotakin muuta (olin siitä Camarosta aikoinaan oikein ylpeä, maalasin sen sellaisella kirsikan punaisen-golden-flake yhdistelmällä... ai, ai kuinka ne kullanväriset kiteet kimmelsivät iltaisin katuvaloissa, kun käytiin Helsingin jäähallilla amerikkalaisten autojen kokoontumisajoissa.... aaah ja voih... ne olivat aikoja, ne! Se oli kiva auto... bensan hinta ei kylläkään ollut/ole kiva täällä Suomessa... ei täälä viitsi Vee Kasilla pahemmin ajella...

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Predator

Ai perrr.... JUURI KUN meinasin painaa enteriä, niin huomasin että nimim. Jussi oli jo asian selvittänyt. Olisin samaa selvittänyt sinulle rautalangasta ja filmirullasta vääntäen... sinä kun tykkäät Nopeista Kulkupeleistä, niin nytpä tiedät että SPOILER-sana näissä leffaympyröissä merkitsee samaa kuin TOISTEN LEFFAKATSOJIEN KATSELUNAUTINNON PILAAMINEN... mutta, kun minulla oli tuossa 1980-luvun alussa Chevrolet Camaro vähän aikaa, niin sen takakontin päälle asenettu SPOILER oli jotakin muuta (olin siitä Camarosta aikoinaan oikein ylpeä, maalasin sen sellaisella kirsikan punaisen-golden-flake yhdistelmällä... ai, ai kuinka ne kullanväriset kiteet kimmelsivät iltaisin katuvaloissa, kun käytiin Helsingin jäähallilla amerikkalaisten autojen kokoontumisajoissa.... aaah ja voih... ne olivat aikoja, ne! Se oli kiva auto... bensan hinta ei kylläkään ollut/ole kiva täällä Suomessa... ei täälä viitsi Vee Kasilla pahemmin ajella...
TÄ! Ei riitä että olemme yhdessä seisottaneet Elkie Brooksin punaisia säärylöitä tuijottaen.. olemme myös omistaneet Chevrolet Camaron!

- Preda, taidamme olla ainoat miähet tässä jengissä...

Myös meikäjäppisen laitoksessa oli tuulenohjain peräluukun kannen päällä. Iskin myös mähkyrän konehuoneen kannen päälle, kun oli niin iso kone.. eiku ostin Rogers Customista kromatun ilmanpuhdistimen kannen, eikä luukku enää mahtunut kiinni sen jälkeen...
Kone oli pikkuploki kolmeviiskymppinen, holley kaasari ja teehoo kolmeviiskymppinen hydramatik automaattilaatikko.
Renkaiksi valitsin BF Goodrich renkaat, kaksneljäviitoset.
Maalasin koko komeuden valkoiseksi - ihan itte.
Stereot oli Panasonic automaattisella puolenvaihtajalla. Väiski tekas vielä kanuunat kovaääniset hattuhyllylle.
Kaiken kruunasi karvanopat peruutuspeilissä.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
steppin´on big toes?

Finnishninja to Predator: TÄ! .. olemme myös omistaneet Chevrolet Camaron!

No niin, jatkoajan ritari ässät ovat paikalla. :D

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy