Viestin lähetti Ossi
Ja heti perään spoilaat itse ainakin Alienin. Tokihan sen useimmat ovat nähneet, mutta arvostelu on hiukan eri asia kuin juonen kertominen.
Alienin ja Psykon spoilaaminen oli täysin tahallinen teko. Jos luet Predatorin viestin, jossa hän pyysi niitä arvostelemaan, niin siinä todettiin, että saa spoilata, koska ko. elokuvat kuuluvat yleissivistykseen.
Ne kaksi arvostelua olivat Predan pyytämät harjoitustyöt.
Mielestäni Bast arvioi Mementoa tyylikkäästi. On totta, että näin uutta rainaa arvioidessa pitää ottaa huomioon ne, jotka eivät halua tietää liikaa elokuvasta eikä ainakaan spoilata.
Ratkaisevaa on myös elokuvan genre. Jos kyseessä on esim. dekkari tai jännäri, niin yllä mainittu on erityisen tärkeää. Komediassa tms. merkitys on vähäsempi tai olematon.
Vanhoista klassikoista syntyy varmastikin paljon keskustelua täysin tyhjentävästi ja niissä varmasti spoilataan.
Aina, kun lukee elokuviin liittyviä arvosteluja mistä hyvänsä, niin riski siitä, että tarinasta paljastuu liikaa on olemassa. Jätän itse usein ennakkoon lukematta lehtiarvosteluja niistä elokuvista, joita olen menossa katsomaan. Luen ne sitten katsottuani leffan ja katson, olenko samaa mieltä.