Jos ketjun avausviesti on "lyhyt" eli siinä joko pohjustetaan asia huonosti tai kysytään suoria kysymyksiä (tyyppiä "mikä on sinun lempivärisi/joukkueesi?"), on suuri vaara että ketjusta tulee chättäily-ketju, joiden lukeminen on ajan ja palvelintilan hukkaa. Jos joku sanoo vielä tähän sen vakiopaskan että "ei ole pakko lukea", niin lyön kyseistä henkilöä turpaan, ja sen jälkeen lisään perusteluihini vielä sen että ne laskevat jatkoajan tasoa.
Ehdottaisin että Modet puuttuisivat huonosti otsikoituihin ja pohjustetuihin otsikoihin tiukemmin, jotta ongelma poistuisi tai edes helpottuisi. Jos ketjuja olisi vähemmän olisi oikean ketjun löytäminenkin helpompaa, eikä uusien ketjujen avaamiseen olisi niin suurta "kysyntää".
Yksi asiaan liittyvä piirre on vielä otettava esiin: usein parhaat keskustelut syntyvät otsikon vierestä. Voisiko modet tarkentaa, että millä perusteilla heiltä voi pyytää ketjujen muokkausta?
Akseli totesi asian josta olen ennätyksellisesti 100 %:n samaa mieltä. Kun Hyvönen teki diilin HPK:hon, niin siitä avattiin nopeasti pari ketjua, jotka lyötiin lukkoon lähes saman tien. Kuitenkin itse sain tiedon siirrosta, juuri näistä viesteistä, eli ne olivat minulle elintärkeitä. Itse en seuraa HPK:n ketjua, joten en olisi tietoa saanut niistä ilman näitä sääntöjen rikkojia (paitsi joskus aikoinaan kun JA-asian uutisoi...[seuraavana päivänä tieto oli jo wanha] ). Ei lukijoilta voida odottaa kaikkien joukkueiden ketjujen aktiivista seuraamista, eli toivoisin malttia Modeilta tähän. Lisäksi toisten joukkueiden ketjuihin ei saa mennä juurikaan kirjoittelemaan negatiivisesti (provosointia). Missä voin tuoda esille loistavasti perustellun mielipiteeni että H. Hyvönen on paska pelaaja? HIFK:n ketjussa? Mitä se sinne kuuluu? (kyseisen mielipiteen saa muuten tilattua palautuspostimerkin varustellun kirjekuoren kera)