Mainos

Turhan tiedon -ketju

  • 672 788
  • 3 256

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Venäjän ja Ranskan kaavailema helikopteritukialuksien kauppa näyttäisi etenevän pikkuhiljaa. Muutama päivä sitten Venäjä ilmoitti, että tarkoitus olisi solmia sopimus vuoden loppuun mennessä.

Ranskan presidentin Sarkozyn mukaan Ranska toimittaa Venäjälle kaksi Mistral-luokan helikopteritukialusta. Kauppaa voitaneen pitää siis lähes varmana, jollei mitään todella ihmeellistä tapahdu tässä lähitulevaisuudessa. Kyllähän aluskauppa - toteutuessaan, ja muut suunnitelmat antavat ymmärtää sen, että Venäjä haluaa kasvattaa potentiaaliaan toimia valtamerellisissä operaatioissa ja nostaa profiiliaan tällä saralla. Etenkin kun suunnitelmissa on rakentaa myös lisää lentotukialuksia, jollei katsota, että Mistral-luokan alukset korvaavat osan niistä. Maihinnousualussuunnitelmiin kuuluvat myös Ivan Gren-luokan alukset, joita voidaan käyttää lähialueiden mahinnousujen suorittamiseen ja teoriassa näidenkin alusten kapasiteetti riittää operointiin valtamerellisissä oloissa.

Muihin suunnitelmiin kuuluvat sitten aiemmin esille nostetut Kirov-luokan alusten käyttöönotot. Slava-luokan risteilijän kauppa Ukrainasta Venäjälle, mikäli toteutuu. Admiral Sergei Gorshkov-luokan fregatit, joilla voidaan myös operoida muualla kuin Venäjän lähialueilla. Aluksia on valmisteilla kaksi mutta suunnitelmat puhuvat jopa kahdestakymmenestä aluksesta kyseiseen luokkaan. Pienempiä aluksiakin on valmisteilla, kuten Steregushchy-luokan korvetit, joista yksi on jo käytössä, toinen valmiina ja "testiajossa", neljä valmisteilla ja tähänkin alusluokkaan on suunnitteilla parikymmentä alusta.

Sukellusveneitäkin Venäjän laivastolle on suunniteltu rakenettavan useita, useisiin luokkiin. Lukumääriä en jaksa luetella mutta luokat ovat seuraavat: Borei, Graney, Lada. Lisäksi parin Typhoon-luokan sukellusveneen käyttöönotto reservistä. Samaten ulkomaille rakennetaan myös sukellusveneitä. Telakoilla riittää siis kiirettä lähitulevaisuudessa.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

TKH

Jäsen
Ranskan presidentin Sarkozyn mukaan Ranska toimittaa Venäjälle kaksi Mistral-luokan helikopteritukialusta. Kauppaa voitaneen pitää siis lähes varmana, jollei mitään todella ihmeellistä tapahdu tässä lähitulevaisuudessa. Kyllähän aluskauppa - toteutuessaan, ja muut suunnitelmat antavat ymmärtää sen, että Venäjä haluaa kasvattaa potentiaaliaan toimia valtamerellisissä operaatioissa ja nostaa profiiliaan tällä saralla. Etenkin kun suunnitelmissa on rakentaa myös lisää lentotukialuksia, jollei katsota, että Mistral-luokan alukset korvaavat osan niistä.

Aikaisemmin esitetty 1+3 kauppa näyttäisi kääntyvän muotoon 2+2. Eli kaksi alusta rakennetaan Ranskassa ja kaksi Venäjän omilla telakoilla. Sitä en tosin tiedä mistä Sarkozy tai YLE oli repinyt eilisissä TV-uutissa olleen jutun, että molemmat alukset sijoitettaisiin muka Mustallemerelle? Eihän tästä ole pitkäkään aika kun Venäjän merivoimat kertoivat aluksien tulevan Pohjoiseen ja Tyynellemerelle. Mustastamerestä eivät puhuneet mitään.

Uudet lentotukialukset ovat Venäjän merivoimilla vielä aika kaukana, mutta uuden hävittäjäluokan piirustuksien pitäisi olla jo aika pitkällä. Viime vuonnahan Venäjä ilmoitti aloittaneensa uuden hävittäjäluokan suunnittelun. Mitään tosin tältä saralta tuskin kuuluu vielä ensi vuonna, mutta ehkä 2012. Tämä tarkoittaen siis lähinnä sitä, että piirustukset ovat valmiit ja ensimmäisen aluksen rakentaminen voisi alkaa aikaisintaan 2012.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aikaisemmin esitetty 1+3 kauppa näyttäisi kääntyvän muotoon 2+2. Eli kaksi alusta rakennetaan Ranskassa ja kaksi Venäjän omilla telakoilla. Sitä en tosin tiedä mistä Sarkozy tai YLE oli repinyt eilisissä TV-uutissa olleen jutun, että molemmat alukset sijoitettaisiin muka Mustallemerelle? Eihän tästä ole pitkäkään aika kun Venäjän merivoimat kertoivat aluksien tulevan Pohjoiseen ja Tyynellemerelle. Mustastamerestä eivät puhuneet mitään.

Uudet lentotukialukset ovat Venäjän merivoimilla vielä aika kaukana, mutta uuden hävittäjäluokan piirustuksien pitäisi olla jo aika pitkällä. Viime vuonnahan Venäjä ilmoitti aloittaneensa uuden hävittäjäluokan suunnittelun. Mitään tosin tältä saralta tuskin kuuluu vielä ensi vuonna, mutta ehkä 2012. Tämä tarkoittaen siis lähinnä sitä, että piirustukset ovat valmiit ja ensimmäisen aluksen rakentaminen voisi alkaa aikaisintaan 2012.

Epäilen, että YLE:n toimituksessa on tapahtunut virhe. Kenties vetelivät liian rankkoja yhtäläisyysviivoja venäläismedioissa esitettyjen arvioiden mukaan, mikäli Georgian kriisissä laivastolla olisi ollut käytässä Mistral-luokan alus/aluksia, 26 tunnin operaatioon olisi mennyt aikaa 40 minuuttia. Tästä sitten kuvittelivat, että Mustallemerellehän alukset menevät. Tosiasiassa turhaa tuon kokoluokan aluksia on sijoittaa Mustallemerelle, ei ainakaan alusluokan ensimmäisiä aluksia. Mikäli aluksia loppujaan tulee se 2+2, tuolloin kenties yhden sijoituspaikka saattaisi olla Mustallamerellä, koska Venäjän suunnitelmat partioinnin laajentamisessa Välimerellä saattavat puoltaa tällaista ratkaisua. Tosin Ivan Gren-luokan alukset riittäisivät maihinnousukapasiteettinsa puolesta Mustallemerelle aivan mainiosti.

Venäjän laivastolle suunniteltujen uusien lentotukialusten valmistumisaikataulu on tosiaan aika avoinna tällä hetkellä. Tuossa jokin aika luin, viittauksenomaisesti, että aikaisintaan 2015 voidaan ruveta odottamaan jotain konkreettista, toisaalla skaalaa on venytetty aina vuoteen 2020 saakka. Taloudelliset seikat osaltaan ratkaisevat sen mihin panostetaan kun samalla Venäjän ilmavoimiakin vahvistetaan tulevina vuosina huomattavasti.

Suunnitelmissa on hankkia yhteensä noin 1000 erilaista helikopteria, Sukhoi PAK FA:n valmistus ilmavoimille alkanee 2015 tietämillä, jos kaikki sujuu hyvin. Sukhoi Su-37:n* (tai Su-35 - riippuu lähteestä) valmistus ilmavoimille on alkanut ja ensimmäiset koneet on jo laivuekäytössä. Mikäli kaikki sujuu odotetusti vuoden 2020 tietämillä Venäjän ilmavoimilla pitäisi olla käytössä noin 200 Sukhoi Su-34:ää lähinnäkin taktisiin pommitustehtäviin sekä tarvittaessa muihin ilmasta-maahan-operaatioihin. Tämänkin koneen ensimmäiset kappaleet on jo luovutettu ilmavoimille palveluskäyttöön. Tämän kaiken ohella Venäjällä on pistetty mietinnän alle uuden strategisen pommikoneen suunnittelu mutta tämä on todellakin pitkän tähtäimen suunnitelma. Samaten MAKS'issa parisen vuotta sitten Mikojanin suunnittelutoimisto toi ensi kertaa julki miehittämättömän ja aseistetun "lentokoneen", koneen "mock up" muistutti enemmin amerikkalaista B-2 pommikonetta kuin esim. amerikkalaista miehittämätöntä Predatoria. Tämänkin lentolaitteen käyttöönotto, jos se etenee suunnitelmaa pidemmälle, tapahtunee kuitenkin vasta lähempänä 2020.

Näiden suunnitelmien ohella maavoimillekin on suunnitteilla omat kalustohankintansa. Tällä hetkellähän esim. T-80:stä ei ole tarkoitus hankkia juurikaan lisää. Ei myöskään vaunun modernisoitiin panosteta suuressa mitassa vaan pääpainona tulisi olla T-90 hankkiminen maavoimille enenevissä määrin sekä T-95 (Objekt 775) saaminen tuotantoon. Tässä kohdin Uralvagonzavod Plant'lla on koettu pieniä vastoinkäymisiä, koska viime vuoden puolella pari firmaa, jotka olivat mukana projektissa taisi mennä nurin, mikä aiheutti ongelmia suhteellisen paljon. Muutamat tahot ovat jopa epäilleet, että koko projekti on lopullisesti peruttu näiden ongelmien myötä mutta ainakin vakaasti Venäjän asevoimien edustajat ovat tuoneet julki tiedon siitä, että suunnitelmat etenevät jälleen normaaliin tahtiin ja vaunu tullaan saamaan tuotantoon. Tietty pahat tuulet saivat vettä myllyynsä kun vaunua ei esiteltykään tänä vuonna Russian Defence Expossa, vaikka niin oli hivenen lupailtu. Toisaalta syy lienee hyvin yksinkertainen, asevoimien johto - viimekädessä Medvedev - ei ollut antanut lupaa vaunun esille tuontiin.

Toisaalta näiden kalustohankitojen lopullinen onnistuminen riippuu siitä millä tavalla Venäjän talous kehittyy tulevina vuosina.

vlad.

*: Venäjän ilmavoimille tuleva versio ollee juuri Su-37 ja mahdollisesti ulkomaille myyntiin tarkoitettu malli Su-35.
 

TKH

Jäsen
Tosin Ivan Gren-luokan alukset riittäisivät maihinnousukapasiteettinsa puolesta Mustallemerelle aivan mainiosti.

Tähän voisi lisätä vielä sen verran, että epävirallisten juttujen mukaan Venäjä olisi suunnittelemassa/harkitsemassa uusien Zubrien tilaamista. Juttujen mukaan Ukraina aloittaisi tänä syksynä Kiinan tilaamien aluksien rakentamisen ja tästä kertoessaan Feodosian telakan edustaja oli samalla maininnut mahdollisesti Venäjältä tulevista tilauksista. Hemmo ei tosin välttämättä tarkoittanut edes Zubreita koskevaa tilausta, mutta ko. telakka ei käytännössä muuta Venäjää kiinnostavaa rakenna. Venäjä on kyllä rakentanut Zubreita omilla telakoillaankin, mutta Venäjän omien telakoiden kiireiden sekä Ukrainan ja Venäjän parantuneiden välien myötä aluksien tilaaminen Ukrainasta on täysin mahdollista. Tämä tosin vasta sitten kun Ukrainan Kiinan tilaus on täytetty, sikäli kun huhuttu kauppa nyt osoittautuu paikkansa pitäväksi. Ko. hankinta on meinaan ollut esillä jo vaikka kuinka kauan, mutta edellinen pitkälti sovittu kauppa jäi toteutumatta. En tosin muista oliko Kiinan aikaisemmin sopima kauppa Venäjän vain Ukrainan kanssa.
 

TKH

Jäsen
Muihin suunnitelmiin kuuluvat sitten aiemmin esille nostetut Kirov-luokan alusten käyttöönotot.

"Cruisers Admiral Nakhimov, Admiral Lazarev and Admiral Ushakov will be modernized and returned to the Russian Navy's combat force in 10 years,"
http://en.rian.ru/mlitary_news/20100725/159939020.html

Joku nimetön "high-ranking navy official" on ollut tuossakin jutussa taas lähteenä. Sinänsä on ihan loogista, että aikataulu venyy noinkin kauaksi, koska Venäjän telakoilla ei oikein ole resursseja modernisoida aluksia samaan aikaan. Nakhimov palaa palvelukseen varmaan 2-4 vuoden kuluessa, mutta kahdesta muusta on vaikea sanoa. Lazarev olisi palautettavassa kunnossa jos rahaa ja kiinnostusta Venäjällä riittää, mutta Ushakovin palauttamisessa en näe paljoakaan mieltä. Alus sai jo romutustuomion vuosia sitten, mutta se peruttiin myöhemmin. Tästä huolimatta alus on jo niin huonossa kunnossa, ettei sen peruskorjauksen ja modernisoinnin luulisi olevan edes teoreettinen vaihtoehto. Jos alus on peruskorjattu ja modernisoitu vuonna 2020, niin se täyttää tuolloin 40 vuotta. Olkoonkin, että merillä tuosta ajasta on vietetty vain 10 vuotta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
... mutta Ushakovin palauttamisessa en näe paljoakaan mieltä. Alus sai jo romutustuomion vuosia sitten, mutta se peruttiin myöhemmin. Tästä huolimatta alus on jo niin huonossa kunnossa, ettei sen peruskorjauksen ja modernisoinnin luulisi olevan edes teoreettinen vaihtoehto. Jos alus on peruskorjattu ja modernisoitu vuonna 2020, niin se täyttää tuolloin 40 vuotta. Olkoonkin, että merillä tuosta ajasta on vietetty vain 10 vuotta.

Norjahan tarjoutui maksamaan Admiral Ushakovin purkutyöt 2004, koska piti ydinkäyttöistä huonokuntoista risteilijää turvallisuusriskinä. Niille jotka eivät tiedä niin Admiral Ushakov eli entinen Kirov on varustettu painevesireaktorin ohella kahdella öljykäyttöisellä korkeapainekattilalla, sama konfiguraatio on muissakin Kirov-luokan aluksissa.

Kyllähän tämä Ushakovin modernisointi aika kaukaa haetulta ajatukselta kuulostaa, kovin teoreettiselta ajatukselta ja todella hataralta sellaiselta. Melkeinpä voisin lyödä vetoa sen puolesta, että Ushakovia ei tulla modernisoimaan vaan ne ruplat kohdennetaan jonnekin muualle.

vlad.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Sebastian Loebillä* on kuuden viime kauden + tämän keskeneräisen kauden aikana startteja rallin MM-sarjassa yhteensä 95 kappaletta. Näistä Loeb on voittanut 54, ollut toinen 19 kertaa ja kolmas 7 kertaa. Palkintopalliprosentiksi tulee hurja 84.2%. Melkoista...

*Linkki vie Loebin Wikipedia artikkeliin.

Ps. En ota vastuuta tietojen oikeellisuudesta, koska laskin niin nopeasti.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg on järvi Jenkeissä ja nimi äännettynä kuuluu kutakuinkin tsögaagögaag mäntsaagögaag tsöbanögangömaag. Kyseessä on yhdysvaltain pisin paikannimi.

Muistaakseni tuo oli Haluatko Miljonääriksi -lautapelivisailussa miljoonan markan kysymyksenä.
 

TKH

Jäsen
Malawin talous kukoistaa joidenkin mielestä siinä määrin hyvin, että maa päätti vaihtaa lipussaan olleen nousevan auringon keskipäivän aurinkoon. Nähtäväksi jää, tuleeko lippuun laskeva aurinko siinä vaiheessa kun talouden puolelta kuuluu huonoja uutisia.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Malawin talous kukoistaa joidenkin mielestä siinä määrin hyvin, että maa päätti vaihtaa lipussaan olleen nousevan auringon keskipäivän aurinkoon. Nähtäväksi jää, tuleeko lippuun laskeva aurinko siinä vaiheessa kun talouden puolelta kuuluu huonoja uutisia.
Turhan tiedon messiaana kertonet varmaan, miten symboloit laskevaa aurinkoa kun sekaannus nousevaan vastaavaan on ilmeisen todennäköinen?
 

TKH

Jäsen
Turhan tiedon messiaana kertonet varmaan, miten symboloit laskevaa aurinkoa kun sekaannus nousevaan vastaavaan on ilmeisen todennäköinen?

Niin, siis jos Malawin vanhan ja uuden lipun tuntee, niin eikö niistä nyt näe mitenkä se tehtäisiin. Lipuissahan aurinko on aina mustalla alueella ja aluksi aurinko oli lipun yläosassa ja nyt se on keskellä. Malawin uudessa ja vanhassa lipussa värit ei siis ole samassa järjestyksessä, eikä aurinko ole samassa kohtaa lippua. Hypoteettisessa laskevan auringon tapauksessa musta alue ja laskeva aurinko olisi sitten luonnollisestikin siirretty lipun alaosaan.
 

TKH

Jäsen
Suomalaisilla miehillä on hallussaan reilut 20 yleisurheilun ikämiesten maailmanennätystä. Mm. 60-luvulla kolmiloikkaa hypännyt Stig Bäcklund pitää hallussaan kolmea ME:tä. Martti Vainiolla on edelleen hallussaan 20 vuotta sitten juostu M40 sarjan kymppitonnin ME, mutta Vainion nimissä pitkään ollut kolmen tonnin ME rikottiin muutama vuosi sitten. Suomalaisilla naisilla on nimissään vain yksi ME.
 

TKH

Jäsen
Jos joku jatkoaikalainen sattuu harrastamaan sotalaivojen bongausta tai sotalaivat muuten kiinnostaa, niin kannattaa suunnata ensi syksynä Turkuun. Suomi nimittäin isännöi Northern Coasts -harjoitusta 10.9 - 24.9. Kaikki harjoitukseen osallistuvat laivat kokoontuvat Turkuun ennen harjoitusten alkamista

Mainitaan harjoituksesta sen verran lisätietoa, että Tanskasta saapuu Somalian edustalla partioimassakin ollut HDMS Absalon ja Saksasta saapuu Type 212 sukellusvene. Ilmeisesti ainakin osaan aluksista pääsee myös tutustumaan ennen varsinaisen harjoituksen alkamista. Aluksia voi käydä bongailemassa Aurajoella.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/152188.html
 

TKH

Jäsen
Edelliseen viestiin liittyen mainitaan vielä sen verran, että Iltalehden artikkeleissa mainittujen Heklan, Grismvötnin ja Askjan lisäksi myös Bardarbunga on yksi hyvinkin potentiaalinen tulivuori listan jatkoksi. Tai vaikka listan kärkeen.

Mainitaan turhana tietona oheiseen liittyen, että Bardarbungan alueella oli tänään 3,8 ja 3,0 magnitudin järistykset. Yksittäiset maanjäristykset tai pieni maanjäristyksien swarmi nyt ei vielä mitään kerro, mutta 3,8 Richteriä on tulivuorien yhteydessä jo sellainen lukema mikä on syytä noteerata. Bardarbunga ei ole ollut kovin aktiivinen viime aikoina, mutta on kuitenkin ollut maanjäristyksien suhteen aktiivisempi kuin vaikkapa Katla, joka on ollut hyvin hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kokeilin, mitä tästä ketjusta löytyy hakusanalla Seattle. Tämä löytyi reilun kuuden vuoden takaa.

Tammikuussa 1983 Western Hockey Leaguessa nähtiin hieno treidi: Seattle Breakers antoi Tom Martinin Victoriaan, joka puolestaan antoi Breakersille bussin.

Sattui vielä liittymään jääkiekkoon. Minulle nimittäin selvisi tänään, että ensimmäinen ei-kanadalainen Stanley Cup -voittajajoukkue oli Seattle Metropolitans vuonna 1917.

Ja vielä lopuksi trivia turhan tiedon ja Yhdysvaltain luoteisosien ystäville. Metropolitansin lisäksi vain yksi seattlelainen pääsarjajoukkue on kyennyt voittamaan mestaruuden. Mikä ja milloin?

Vastaus:

Seattle SuperSonics, NBA:n mestari vuonna 1979.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
NHL.com listasi jokaisen pelinumeron parhaat pelaajat. Lista on seuraavan näköinen:

00 -- John Davidson
0 -- Neil Sheehy
1 -- Terry Sawchuk
2 -- Doug Harvey
3 -- Pierre Pilote
4 -- Bobby Orr
5 -- Nicklas Lidstrom
6 -- Phil Housley
7 -- Phil Esposito
8 -- Alex Ovechkin
9-- Gordie Howe
10 -- Ron Francis
11 -- Mark Messier
12 -- Jarome Iginla
13 -- Mats Sundin
14 -- Brendan Shanahan
15 -- Milt Schmidt
16 -- Brett Hull
17 -- Jari Kurri
18 -- Denis Savard
19 -- Steve Yzerman
20 -- Luc Robitaille
21 -- Stan Mikita
22 -- Mike Bossy
23 -- Bob Gainey
24 -- Chris Chelios
25 -- Dave Andreychuk
26 -- Peter Stastny
27 -- Scott Niedermayer
28 -- Steve Larmer
29 -- Ken Dryden
30 -- Martin Brodeur
31 -- Billy Smith
32 -- Dale Hunter
33 -- Patrick Roy
34 -- John Vanbiesbrouck
35 -- Tony Esposito
36 -- Matthew Barnaby
37 -- Olaf Kolzig
38 -- Pavol Demitra
39 -- Dominik Hasek
40 -- Henrik Zetterberg
41 -- Jocelyn Thibault
42 -- Richard Smehlik
43 -- Martin Biron
44 -- Stephane Richer
45 -- Arron Asham
46 -- Andrei Kostitsyn
47 -- Marc-Andre Bergeron
48 -- Danny Briere
49 -- Brian Savage
50 -- Chris Mason
51 -- Brian Campbell
52 -- Adam Foote
53 -- Derek Morris
54 -- Paul Ranger
55 -- Larry Murphy
56 -- Sergei Zubov
57 -- David Perron
58 -- Kris Letang
59 -- Chad LaRose
60 -- Jose Theodore
61 -- Rick Nash
62 -- Paul Stastny
63 -- Mike Ribeiro
64 -- Jamie McGinn
65 -- Mark Napier
66 -- Mario Lemieux
67 -- Michael Frolik
68 -- Jaromir Jagr
69 -- Melvin Angelstad
70 -- Oleg Tverdovsky
71 -- Evgeni Malkin
72 -- Mathieu Schneider
73 -- Michael Ryder
74 -- Jay McKee
75 -- Walt Poddubny
76 -- Andrew Peters
77 -- Ray Bourque
78 -- Marc Pouliot
79 -- Andrei Markov
80 -- Nik Antropov
81 -- Miroslav Satan
82 -- Martin Straka
83 -- Ales Hemsky
84 -- Guillaume Latendresse
85 -- Petr Klima
86 -- Wojtek Wolski
87 -- Sidney Crosby
88 -- Eric Lindros
89 -- Alexander Mogilny
90 -- Joe Juneau
91 -- Sergei Fedorov
92 -- Michael Nylander
93 -- Doug Gilmour
94 -- Ryan Smyth
95 -- Aleksey Morozov
96 -- Tomas Holmstrom
97 -- Jeremy Roenick
98 -- Brian Lawton
99 -- Wayne Gretzky

...eikö olekin mielenkiintoista.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
...eikö olekin mielenkiintoista.

On. Mielenkiintoista olisi myös nähdä statistiikkaa siitä, kuinka moni pelaaja on milläkin numerolla pelannut aikojen saatossa.

Ja sitten jos vielä joku tilastonörä jaksaisi vääntää dataa siitä, millaisilla keskiarvoilla kullakin numerolla on pelattu, niin homma menisi suorastaan järkyttävän mielenkiintoiseksi.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Andrew Peters lienee ainoa 76 numerolla pelaava pelaaja koko liigassa?

Ja Joe Juneau taisi kovimmat urotekonsa suorittaa Bruins-paidassa, silloin numerona oli 49. Toki jos joku osaa sanoa, mitä Brian Savage on urallaan saavuttanut, niin saa kertoa. Olympiahopea '94 mutta oliko muuta? Taisi Juneau jättää kovemmat merkit tuon numeron 49 osalta historiaan...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
#69

NHL.com:in jutusta kävi ilmi että numerolla 69 on NHL:ssä pelannut ainoastaan Melvin Angelstad kahden ottelun verran kaudella 2003-04. Kun ottaa huomioon että kyseinen numbero on todella suosittu puulaaki sarjoissa kuten esim. salibandyssä, niin ei voi kuin ihmetellä numeron epäsuosiota NHL:ssä. Kai se on sitten vaan liian kaksimielinen jenkkien mieleen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nimi on enne

Lopultakin Shayne Toporowski pääsi pelaamaan nimeään vastaavaan joukkueeseen: Topor = "kirves", "tappara"
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ja sitten jos vielä joku tilastonörä jaksaisi vääntää dataa siitä, millaisilla keskiarvoilla kullakin numerolla on pelattu, niin homma menisi suorastaan järkyttävän mielenkiintoiseksi.
#1 pelanneet heikoin pistekeskiarvo, #99 paras pistekeskiarvio? Näin mutulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös