Turhan tiedon -ketju

  • 665 668
  • 3 252

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Predator kirjoitti:
HIILIPAPERI on saksankielellä KOHLEPAPIER.

Mutta kuinkahan moni palstalaisista edes tietää, mitä moisella hiilipaperilla tehdään?

No sitähän käytettiin/käytetään kirjoituksen jäljentämiseen. Eli kun on hiilipaperi kahden vaikkapa A4-arkin välissä jäljentyy kirjoitettava viesti toiseen paperiin. Niin ja sen hiilipaperin pitää olla oikein päin, muuten teksti jäljenyy kirjoitettavan paperin takapuolelle :)
Kalkkeripaperi taitaa olla tismalleen sama asia.
 

TheMaso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NUFC, Caps
Jeffrey kirjoitti:
Autossa avaamalla ikkunat, on ajaminen 15% taloudellisempaa kuin ilmastointi päällä.

Miten ne ikkunat tähän liittyy? ajaminen lienee taloudellisempaa kuitenkin ilman ilmastointia oli ikkunat auki tai ei... olipa väsynyttä viilausta, olkoon.

Tänään alkaa oulussa puulaakifutiksen SM-turnaus, siinäpä sitä turhaa tietoa kerrakseen vaikka aionkin osallistua.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
TheMaso kirjoitti:
Miten ne ikkunat tähän liittyy? ajaminen lienee taloudellisempaa kuitenkin ilman ilmastointia oli ikkunat auki tai ei... olipa väsynyttä viilausta, olkoon.

Tänään alkaa oulussa puulaakifutiksen SM-turnaus, siinäpä sitä turhaa tietoa kerrakseen vaikka aionkin osallistua.

Kuin myös,osallistumaan ollaan menossa,tauot pelien välissä taitaa vaan kulua Pub Heinäkengässä..

Turhana tietona "Bobby" Holikin oikea etunimi Robert.
 

TheMaso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NUFC, Caps
Konnamuori kirjoitti:
Kuin myös,osallistumaan ollaan menossa,tauot pelien välissä taitaa vaan kulua Pub Heinäkengässä..

Turhana tietona "Bobby" Holikin oikea etunimi Robert.

Pub Heinäkenkä on SM-puulaakiturnauksen virallinen jatkopaikka ja se jos joku on turhaa tietoa. Hyvää kaljaa tosin..
 

Imhotep

Jäsen
scholl kirjoitti:
Kuulostaa vähän samalta kuin kalkkeerauspaperi, jolla jäljentyy mm. käsinkirjoitetun kuitin kopio. Vähän samanlainen hiilipinta on myöskin lottokupongeissa siinä välilehdellä. Eli siis paperi jäljentää, jottei tarvitse kirjoittaa samoja juttuja kahdesti.

Et ole tainnut lotota hetkeen... Nykyisin lottokupongit ovat puhtaasti optisesti luettavia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bilirubiini -niminen matsku (oletan että bakteeri) aiheuttaa ulosteen pahana pidetyn tuoksun. Muuten paska olisi hajutonta, mikä taas olisi täysin nössöä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Konnamuori kirjoitti:
Turhana tietona "Bobby" Holikin oikea etunimi Robert.

Ja vähemmän turhempana tietona, että "Bobby" on siellä Ameriikan ihmemaassa yleinen kutsumanimi etunimelle Robert, samoin kuin James on letkeästi "Jimmy" tai William on "Billy".
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kun meikäläinen joskus vuonna dinosaurus aloitti englannin kielen opiskelun, niin enkun ope määräsi meidän luokan jokaiselle oppilaalle omaa suomalaista etunimeä lähinnä vastaavan brittiläisen etunimen.
Niinpä minusta tuli Richard. Kavereiden kesken siis DICK. Kavereiden kesken siis suomeksi MULKKU.

Which was not so nice.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Predator kirjoitti:
Kun meikäläinen joskus vuonna dinosaurus aloitti englannin kielen opiskelun, niin enkun ope määräsi meidän luokan jokaiselle oppilaalle omaa suomalaista etunimeä lähinnä vastaavan brittiläisen etunimen.
Niinpä minusta tuli Richard. Kavereiden kesken siis DICK. Kavereiden kesken siis suomeksi MULKKU.

Which was not so nice.
Minusta taas tuli jostain syystä Bob. Ja niin kovasti kun olisin halunnut olla Ozzy. Tämän turhempaa tietoa ei voi olla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ossi kirjoitti:
Minusta taas tuli jostain syystä Bob. Ja niin kovasti kun olisin halunnut olla Ozzy. Tämän turhempaa tietoa ei voi olla.

Minä taas olisin halunnut olla Shirley. Myönnettäköön, että minulla oli tuohon aikaa menossa jonkinasteinen identiteettikriisi.
Oliko vieläkin turhempi tieto?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Predator kirjoitti:
Minä taas olisin halunnut olla Shirley. Myönnettäköön, että minulla oli tuohon aikaa menossa jonkinasteinen identiteettikriisi.
Oliko vieläkin turhempi tieto?
No hyvä, ettei sentään Sharon. Oli.
 

Hessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Ossi kirjoitti:
Minusta taas tuli jostain syystä Bob. Ja niin kovasti kun olisin halunnut olla Ozzy. Tämän turhempaa tietoa ei voi olla.
Laitetaan turhemmaksi.
Itse olin Steve (Se Jerseyn pelaaja), Rodney (Rodney Mullen. skedemies) Gaylord ( 1e )
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ossi kirjoitti:
Minusta taas tuli jostain syystä Bob. Ja niin kovasti kun olisin halunnut olla Ozzy. Tämän turhempaa tietoa ei voi olla.
Taisin olla John
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
KJ hunter kirjoitti:
Taisin olla John

Eikös tämä "John" nykyenglannin slangissa tarkoita vessaa?
Jännä juttu, ei vielä 60-luvulla kukaan nauranut pojalle jonka nimi oli John tai Dick. Mistähän noiden nimien väännökset ovat saaneet alkunsa?
Niin no, samahan se on suomen kielessäkin. Esmes Jorma ja Urpo ovat saaneet aivan omituisia tarkoituksia viime vuosina...

Mutta ei se mitään, enää kolme viikkoa niin telkkarista tulee MacGyver!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Predator kirjoitti:
Minä taas olisin halunnut olla Shirley. Myönnettäköön, että minulla oli tuohon aikaa menossa jonkinasteinen identiteettikriisi.
Oliko vieläkin turhempi tieto?
Itse taas meinasin olla Alice Coopperin innoittamana Alice ja meinasin saada slaagin kun nimi löytyikin tytöille tarkoitetulta listalta.
Kaveri olisi ollut Släs, mutta ei opelle kummasti kelvannut Gn'R-kitaristi.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
JHag kirjoitti:
Bilirubiini -niminen matsku (oletan että bakteeri) aiheuttaa ulosteen pahana pidetyn tuoksun. Muuten paska olisi hajutonta, mikä taas olisi täysin nössöä.

Paitsi, että maksapotilaana voin kertoa, että Bilirubiini on maksa-arvo, joka on keltaisuusarvo. Yleensä se on enimmillään 5, mutta esim. minulla yli 60, jolloin minulla saattaa olla sillointällöin pientä keltaisuutta havaittavissa silmänvalkuaisissa tai iholla.

Voi se toki olla paskanhajuakin kuvaava tekijä myös.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Rammsteinin Reise, Reise levyn kansitaiteena esiintyy viime päivinä esillä ollut musta laatikko. Oranssi on. FLUGREKORDER NICHT ÖFFNEN.
 

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Koala kirjoitti:
Paitsi, että maksapotilaana voin kertoa, että Bilirubiini on maksa-arvo, joka on keltaisuusarvo. Yleensä se on enimmillään 5, mutta esim. minulla yli 60, jolloin minulla saattaa olla sillointällöin pientä keltaisuutta havaittavissa silmänvalkuaisissa tai iholla.

Voi se toki olla paskanhajuakin kuvaava tekijä myös.

Enpä muista aineen nimeä, mutta löytyy tupakasta mm. tätä joka saa paskan(kin) haisemaan pahalle. Ei ainakaan ole yllä mainittu.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tupakan filttereitä voi käyttää korvatulppina.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Hannu "Häpä" Oksanen teki KalPan kauden 1981-82 (II div) viimeisessä MUTTA merkityksettömässä kotipelissä 8-7-voittomaalin Jukureita vastaan 26 sek. ennen loppua. Rankkarista.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
faaip de oiad kirjoitti:
Rammsteinin Reise, Reise levyn kansitaiteena esiintyy viime päivinä esillä ollut musta laatikko. Oranssi on. FLUGREKORDER NICHT ÖFFNEN.
No helvata. Tajusinkin että pahviversiossa kuva on koko kolmen siivun mittainen, eikä vain kannessa. Ai että tuollainenko se laatikko sitten muka on?
Mitä noi valkoiset raidat ovat? Ja mitä tuo saksankielinen lause tarkoittaa?
 

scholl

Jäsen
stiflat kirjoitti:
No helvata. Tajusinkin että pahviversiossa kuva on koko kolmen siivun mittainen, eikä vain kannessa. Ai että tuollainenko se laatikko sitten muka on?
Mitä noi valkoiset raidat ovat? Ja mitä tuo saksankielinen lause tarkoittaa?

Tarkoittaa sitä, että sun ei pidä mennä avaamaan lennontallenninta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös