Mainos

(Turha) Levyraati

• 3 915
  • 102

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joo pitää kaikkien (minun varsinkin) sitoutua vastaamaan. Sori siitä.

- Kuka tahansa saa nyt linkittää tähän ketjuun yhden teeman mukaisen itse valitsemansa kappaleen.
- Aikaa linkin lähettämiseen on perjantain ja lauantaihin vaihteeseen klo 00.00.
- Maksimimäärä kappaleille on yhteensä 10. Eli kun 10 viisua on täynnä tai määräaika päättyy saa alkaa arvostelemaan.
- Kuka tahansa voi alkaa arvostelemaan tänne siihen mennessä linkitettyjä kappaleita, jäävätään sen verran että omaa ehdotusta ei saa/tarvitse arvostella.
- Jokainen ehdolla oleva kappale tulee arvostella (paitsi se oma jos olet viisua tarjonnut ehdolle)
- Kaikki annetut pisteet yhdessä viestissä
- Asteikkona 1-10 (ei plussia, miinuksia tai puolikkaita pisteitä)
- Lasken pisteet ja julistan voittajan joskus ensi viikon alkupuolella jos ei maailma kaadu niskaan.

Uusi teema: pimeys.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laitatko Jukka "@hooceebruins" Virtanen listan raatikappaleista samaan tapaan kuin edellinen Klaus Thomassonkin teki, niin uskaltaa porukka alkaa antamaan arviota. Ja tulee sitten varmasti kaikki biisit arvioitua.

Suamenlejjona - Keppana Jouluaamuna
-
M.A. Numminen - Joulupukki Puree ja Lyö
-
Aknestik - Oravan Joulu
-
King Diamond - No Presents for Christmas
-
Ice Nine Kills - Merry Axe-Mas
-
J. Karjalainen - Hoopon Joulu
-
Petri Nygård - Petri Pelastaa Joulun
-
Type O Negative - Red Water
-
Pennywise - Christmas in Hell
-
Eric Clapton - Christmas Tears
-

Osasyy tähän pyyntöön on toki myös se, että tuon yhden esittäjän nimi näyttää niin hankalalta, että mieluummin antaisin jonkun muun kirjoittaa se puhtaaksi puolestani.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Laitatko Jukka "@hooceebruins" Virtanen listan raatikappaleista samaan tapaan kuin edellinen Klaus Thomassonkin teki, niin uskaltaa porukka alkaa antamaan arviota. Ja tulee sitten varmasti kaikki biisit arvioitua.

Osasyy tähän pyyntöön on toki myös se, että tuon yhden esittäjän nimi näyttää niin hankalalta, että mieluummin antaisin jonkun muun kirjoittaa se puhtaaksi puolestani.

Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG

Tossa!

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Toki.
Ja ssieltä tulikin jo kaikki kappaleet kuunteluun ja tipahtipa yksi bonusraitakin. Täällä on nyt asiantunteva raati paikalla.

Wasted - Here Come the Darkness
-
In Solitude - In the Darkness
-
Mayhem - From the Dark Past
-
Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian
-
Horror Vacui - In Darkness You Feel Alright
-
Lasten Hautausmaa - Pimeys on mun boyfriend
-
-
Nigthwish - Sleeping Sun
-
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
-
Fantastic Negrito - In the Pines
-
Alan Wake feat. Rakel - Follow You Into The Dark
-

Pirkkokin kaunistuu vaan.

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
No niin, ei sitten muuta kuin pistetykittelemään, kun sain biisit kuunneltua. Kiitos kaikille musanjakajille. Taas mielenkiintoinen kattaus tarjottimella. Tuttua ja tuntematonta.

Tosin se 10:n biisi jäi nyt tällä kertaa puuttumaan. Oikeasti en olisi yhdellekään antanut edes ysiä, mutta pakko oli yksi nostaa ylitse muiden, ettei olisi vallan tylsä arvostelu tullut. Ensimmäisellä kuuntelukerralla heitin lonkalta arvosanat ja kuunneltuani kaikki, huomasin, että olin antamassa 10:stä biisistä seitsemälle 7-8. Eihän se tietysti niin voi mennä, joten vähän piti funtsia ja rukkailla arvosanoja, josta syystä myös se kattauksen paras biisi tuli väkisin kaiveltua esiin ja yksi nostettua 9:iin.

8

Tämä oli ihan hauska aloitus raatiin. Nuoruus tuli mieleen, vaikka minun ikämittarilla "suht" tuore julkaisu onkin kyseessä. Tämäntyylistä sitä tuli kuunneltua aika monta vuotta tyhm... eiku nuorempana. Ei tätä sorttia tule enää juurikaan kuunneltua enkä tiedä jaksaisiko tätäkään biisiä montaa kertaa, mutta nuoruuden kaipuu nosti nyt kasiin.

6

Perusräimettä. Ei tässä nyt mikään ärsyttänyt, mutta wau-efekti jäi puuttumaan. Olin antamassa jopa seiskaa, mutta kuten johdannossa sanoin, piti vähän rukata arvosanoja, jotta sai eroja biisien välille. Tämä oli nyt sellainen "6+", vaikka plussia ei saanut jakaa.

2

Näemmä joka raadin kattaukseen pitää tulla se yksi biisi, jota ei millään jaksaisi kuunnella loppuun asti. En mie vaan voi mitään, että tämän sorttinen soppa ei uppoa ei sitten yhtään. Korvat kysyivät: "Miksi? Oi, miksi!?"

7

Tämä pääsi vähän yllättämään. En olisi uskonut, että ihan näin positiivisesti suhtautuisin. Oivallinen "joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö" -lainin käyttö. Ilmeisesti tarvitsin tällaista nyt tähän kohtaan työpäivää. Pirkko sanoisi: "Meni ihan jalan alle, mutta ei aivan toisen jalan alle".

4

Tylsä. Jotenkin jäi valjuksi verrattuna aiempiin. Muistiinpanoihin olen eilen kirjoittanut 5, jonka olen sutannut ja laittanut viereen 4. En nyt muista miksi en antanut edes sitä meh-arvosanaa vaan pudotin vielä neloseen, mutta luotan eilisen itseni arvostelukykyyn.

9

Tämän kattauksen täpärä ykkönen. Ei oikeasti ysin arvoinen suoritus, mutta kuten johdannossa sanoin, yksi oli nostettava ylitse muiden, joten siitä syystä 8->9. A-osa olisi ollut todella kova ysi, mutta kertsi jäi vähän vaisuksi. Pitkään pohdin Simon & Garfunkelin ja tämän väliltä, että kumman nostan ysiin ja lopulta päädyin tähän. Musiikillisesti S&G olisi tietysti voittanut mennen tullen, mutta sitten mietin hetken raadin teemaa Pimeys. Minulle tämä Lasten hautausmaan biisi toi enemmän pimeyttä kuin S&G:n Sound of silence. Jonkin muun teemaisessa levyraadissa olisi S&G tod. näk. voittanut, mutta... kyl työ ymmärrätte.

1

Minä hetkeä aiemmin: "Näemmä joka raadin kattaukseen pitää tulla se yksi biisi, jota ei millään jaksaisi kuunnella loppuun asti." Korvat: "Vattu! Äijä valehteli!". Mukavahan se on, että nuoriso harrastaa. Muotoillaan nyt vaikka sitten niin.

Nigthwish - Sleeping Sun
8

Klassikko. Eipä ole koskaan tullut Nightwishia fanitettua, mutta mielestäni oli Turuskan aikana parhaimmillaan. Tämän tasoisessa raadin kattauksessa jo pelkkä artistisuus ja ammattitaito nostaa niin monen muun biisin yläpuolelle, että pakko antaa kasi ihan ajattelematta. Tällaiselle klasaridiggailijalle toki oopperarokki toimii noin muutenkin.

8

Klassiko2. Tätä käsittelinkin tuossa Lasten hautausmaan kohdalla. Musiikillisesti kattauksen paras, mutta pimeysteema jätti sitten lopulta kakkoseksi. Jotainhan pojat ovat tehneet oikein, kun tällainen 60-luvun biisi ilmestyy edelleen niin monen aikuisuuden kynnykselle saapuvan soittolistalle, kuten ilmestyi aikanaan omallenikin.

-
Oma valinta.

Alan Wake feat. Rakel - Follow You Into The Dark
6

Vähän jäi sellainen elokuvan lopputekstien aikana soivan biisin vaikutelma. Osa pukee jo takkeja ja lähtee salista. Osa jaksaa jäädä kuuntelemaan ja lukemaan lopputekstit. Kuitenkin laulajan ääni ja tietty utuisuus nostaa hieman meh-osaston yläpuolelle.

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Tää on ihan jees. Pidän kertosäkeen melodiasta ja kappaleen tunnelmasta ylipäänsä. 7

Tylsähkö mutta ei huono rokkenrolli. Kitarasoolo oli tosi hyvä mutta muuten mennään kädenlämmöllä. 6

Huonot soundit mutta se taitaa kuulua vähän niinkuin asiaan tässä genressä. Biisissä oli ehkä turhia fillerikohtia liikaa. Ihan ookoo. 5

Ei ole ihan kätilöiden parhaimpia kappaleita mutta sanotaanko että parempaa keskitasoa kuitenkin. Mukavan synkeä tunnelma. Pidän tästä enemmän kuin siitä ihan alkuperäisestä morsiamesta, vaikka sekin on kyllä hyvä kappale. 8

Liidikitaran soundi on ihan hauska. Sävellys ja muutenkin meininki jää valjuksi, kaipaisi lisää potkua ja jytkettä. 4

Tämä oli mukava laulu. Pidin erityisesti kertosäkeestä. Jotenkin kuitenkin onnistui ärsyttämään tuo että pimeys on mun "boyfriend" oikein trendikkäästi ja internationaalisesti lausuttuna vaikka muu kappale onkin suomeksi. Vitun längvitsi. 7

Jaahas. Olihan siinä mäiskettä ja örvellystä joista kyllä yleensä pidän mutta enpä nyt saanut yhtään kiinni että mikä tässä on homman nimi. Surkeat soundit, ei järkevää rytmiä, ei melodiaa, ei rakennetta. Vain paiskomista ja irvistelyä. Piti ihan kahdesti kuunnella läpi vaan en valitettavasti löydä tästä mitään mikä resonoi minulle. 1
Nigthwish - Sleeping Sun

-
Vähän on aasilla huojuva silta tämän viikon teemaan kyseisessä kappaleessa, mutta mehän ei siitä välitetä koska tämä on maailman top 5-kappale kautta aikain. Kaikki vain toimii. 10

Lähti hyvin käyntiin ja pidin lyriikoista ja tunnelmasta. Loppua kohti kappale kuitenkin lässähti. Tempo oli myös laahaava, hieman rivakammalla tahdilla ja loppua tiivistämällä olisi genressään huippukappale. 6
Rakel - Follow You Into The Dark

Meinasin ensin laittaa omaksi ehdokkaaksi samasta pelistä Yötön Yö-kappaleen mutta päädyin sitten yövissyyn. Raakkelin kipale on unenomainen mutta samalla vähän tylsähkö. Menee kategoriaan aivanhyvä mutta unohtuva. 4

Wasted - Here Come the Darkness 8
Joensuu ja ysärin loppu tästä tulvahti heti mieleen. Oi niitä aikoja tai sitten ei. Tälläinenkin musiikki toi valoa siihen pimeyteen. Kiitos Kerubi ja terveisiä tutuille.

In Solitude - In the Darkness 6
Ei ole tuttu bändi tämä. Varmaan vanhempaa tuotantoa tai kokeneempia soittajia veivaamassa, ei jaksa googlata. Hyvin rullaa, mutta jokin särmä ja röyhkeys tästä puuttuu, eikä pimeys teemana oikein välity.

Mayhem - From the Dark Past 3
Näille kavereille olis voinut syöttää D-vitamiinia heti kun ekat hampaat ilmesty.

Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian 6
Nuo lyriikat ei oikein lähtenyt, jotenkin väärällä tavalla kummalliset. Ja jotenkin liian salimusiikkimaista kuitenkin. Mielleyhtymät enemmän jossain Juankosken nuokkarin punttisalilla kuin pimeydessä. Oli tässä hienoja kohtia.

Horror Vacui - In Darkness You Feel Alright 8
Olipas positiivinen ylläri tällainen gootti-post-punk pläjäys. Sellaista hyvällä tavalla tutun ja turvallisen kuuloista. Viihtyisin keikalla.

Ei kuulemma saa antaa pisteitä tälle.

Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG 4
Oliko Kiasmassa joskus joku juttu missä taiteilija runkkas blenderiin? Tavallaan arvostan myös tätä syntax erroria.

Nigthwish - Sleeping Sun 6
Jokohan Pohjois-Karjala olis käsitelty tältä erää. On kaunis, mutta lipuu multa ohi keinuen.

Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 6
Ai Radio Rockin hitistä on tehty tämmöinen coveri. Ei tämä oikein puhuttele. Lyriikat kyllä ihan jees. Se bridge over troubled water on parempi.

Fantastic Negrito - In the Pines 9
On jotenkin hienoa, että tällaista varmaan 150 vanhaa synkkää tarinaa halutaan kertoa edelleen. Ajattoman yksinkertaisen synkkä, melankolinen ja mystinen tarina johon jokainen artisti tuo oman tulkintansa siitä, miksi tyttö viettää yönsä pimeässä metsässä.

Alan Wake feat. Rakel - Follow You Into The Dark 6
Tykkäsin alusta. Laitoin silmät kiinni ja olin ihan, että Raakkel vie minut pimeään. Sitten vauhti yllättäen kiihtyi ja ihan kuin olisin kuullut jonkun äijän äänen kans. Tipahdin takaritsalta ja Rakel meni jonkun Hilfigerin kanssa.

Olipas taas kaikenlaista.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Wasted - Here Come the Darkness 4
Turhan rokkia omaan makuun. Kertsi jää päähän. Siitä plussa.

In Solitude - In the Darkness 3
Ei liian synkkää, vaikka nimestä luulisi. Kitrariffit raikaavat. Tylsähkö.

Mayhem - From the Dark Past 1
Kirkot palaa?

Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian X
-

Horror Vacui - In Darkness You Feel Alright 7
The 69 Eyesin eka demo? Eiku.. Ihan kiva rallatus. Melodia kunnossa.

Lasten Hautausmaa - Pimeys on mun boyfriend 6
On siis kev..pimeys! Leppoisa ja miellyttävä lauluääni.

Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG 1
Mitä täällä tapahtuu?

Nigthwish - Sleeping Sun 8
Klassikko ei petä.

Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 9
Klassikko ei petä osa II.

Fantastic Negrito - In the Pines 3
Oudon mielenkiintoinen, joka kaatuu outouteensa.

Alan Wake feat. Rakel - Follow You Into The Dark 9
Tyylikäs neppailu. Tarttuvuus huippuluokkaa.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wasted - Here Come the Darkness 8
-Tätä bändiä on tullut kuunneltua aika paljonkin. Päällimmäisenä bändistä ja sen kuuntelusta tulevat mieleen hieman riehakkaat, positiiviset ja periksiantamattomat fiilikset, ei mikään synkkyys. Kovempia pisteitä ei vain oikein voi antaa, kun samalta bändiltä löytyy myös sellaisia kappaleita, jotka menee tästäkin edelle

In Solitude - In the Darkness 6
-Musiikista pidin paljonkin, mutta laulaja ei ollut oikein mun juttu. Kitarasoolo toki kuuluu tässä tyylissä asiaan, mutta ei sekään nyt varsinaisesti minulta tulevia pisteitä nosta

Mayhem - From the Dark Past 6
-Tässä tavoitetaan kyllä teemaa varsin väkevästi, kun pistää luurit korville ja kappaletta, tai levyä, toistolle. Jos pisteyttäisin nyt oikeasti vain teeman mukaan, eli miten hyvin se on tavoitettu, niin kyllähän pisteiden pitäisi olla paljon paremmat. Tällä kertaa kappale vain joutui kuuntelun aikana jaloissa pyörivän suhteettoman onnellisen koiran pennun murjomaksi :(

Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian 6
-Välillä tavoitellaan sinistä unta ja liikutaan aika hienon kuuloisissa tunnelmissa, mutta jotenkin ne muutamat nostatuskohdat, varsinkin laulun osalta, eivät toimi mun kohdalla.

Horror Vacui - In Darkness You Will Feel Alright
-oma valinta

Lasten Hautausmaa - Pimeys on mun boyfriend 7
- @KaljaVeikko vei sanat suusta. Omallakin kohdalla tuo längvitsi pääsi tökkimään yllättävän paljon, vaikka muuten hieno kappale onkin

Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG 6
-Tämäpä ei ollutkaan mikään köykäinen biisi arvostella. Piti kolmeen kertaan kuunnella ja silti on hieman ristiriitaiset fiilikset. Tämä ei ole bändi, eikä biisi jokaiseen hetkeen, vaan vaatii tiettyä mielialaa ja keskittymistä. Tällä kertaa pisteitä lopullisesti antaessa tuli ite oltua liian happy happy joy joy, mutta kappale toteutti kyllä teemaa ja nyt kun mietin, niin alkoihan tämä pari kertaa putkeen kuunneltuna toimia myös tunnelmanluojana

Nigthwish - Sleeping Sun 9
-Lähestyvä jouluko sen sitten teki, että tämä keikahti ysiksi? Nightwish ollut itelle aina ihan ok bändi, mutta nyt tämä tuttu biisi jotenkin pääsi yllättämään. Artikulaatio joskus hieman mietityttänyt, mutta ei enää, tältähän tämän biisin kuuluukin kuulostaa.

Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 10
-Hieman piti kipuilla, että onko tämä mulle oikeesti kympin biisi, mutta siihen se sitten kääntyi. Ei tästä oikein heikkoja puolia löydä.

Fantastic Negrito - In the Pines 7
-Tässä ei aluksi häteilty, mutta noin kahden ja puolen minuutin kohdalla alkoi ilmeisesti ahdistaa liikaa ja mukaan tuotiin uusia elementtejä. Ehkä omalla kohdalla olisi toiminut vielä paremmin, kun oltaisiin pysytty alun maisemissa.

-Ensimmäisen minuutin aikana ajattelin, että tämähän saattaa vielä olla mun juttu, mutta sitten lähdettiin vähän väärille raiteille. Aika kivutonta musiikkia kumminkin.

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Wasted - Here Come the Darkness 7
- Kyllä tämä meikäläisen punkkisuonta lämmittää. Mainio ralli omassa genressään, täytyy ehkä ottaa Wasted tarkempaan syyniin.

-

Mayhem - From the Dark Past 7
- Klassikko genressään, ja vissiin vanhemmiten olen alkanut lämpeämään bläkkiksellekin (kovimpina hevariaikoina tuo oli ainoa perinteisempi metallin alagenre, joka ei oikein mulle maistunut), kun tämäkin toimii. Loistavia riffejä ja Hellhammer määrää tahdin. C-osan hidastelu ehkä koko biisin huippukohta.

Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian 3
- Ja sitten louhitaan. Ei ole ihan mun makuun tämä kama, vaikka riffittely sinänsä groovaakin ihan kivasti. Kertosäkeen voimasointukierrosta hitusen plussaa, joku tuossa kohtaa sentään iskee. C-osan humppa menee jo huumorin puolelle, joten siitä taas hitusen lisää miinusta. Ei tämä nyt maailman paskin ralli ole, joten muutama piste kuitenkin.

Horror Vacui - In Darkness You Feel Alright 8
- Mainio biisi, pidän tästäkin. Sopivasti Dead Moonia ja postpunkkia sekaisin. Jostain syystä en ole oikein ikinä perehtynyt postpunkkiin kovin syvällisesti (juurikin Dead Moonia lukuunottamatta, jos se nyt genreen lasketaan), mutta oikeastaan aina kun sitä kuulee, tulee jotenkin hyvälle mielelle. Siis sinänsä synkeähköstä saundimaailmasta huolimatta. Tämä oli sellainen biisi.

Lasten Hautausmaa - Pimeys on mun boyfriend 8
- KIITOS! Lasten Hautausmaa oli jokunen vuosi sitten helposti suosikkini näistä suomirockin uusista nimistä, mutta olen unohtanut syystä tai toisesta koko bändin olemassaolon. Tämä biisi ei siis ollut ennestään tuttu, mutta hyvä on. Tyylikkäästä rautalankasoolosta erityisplussaa. Ei tämä ihan kympin tai ysinkään arvoinen ralli ole, mutta vaikea keksiä isompaa kritisoitavaakaan.

Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG 7
- Riitasointuista, kaaosta, ihan pimeetä... Ja kuitenkin pidän tästäkin, ehkä juuri edellä mainituista seikoista johtuen. Kunnon kohkausta siis! Tässä eletään reunalla ja tuntuu, että paketti on hajoamassa kasaan minä hetkenä hyvänsä, mutta kuitenkin se pysyy jotenkin kasassa koko kuusiminuuttisen. Hitusen peltisestä virvelisaundista plussaa. Tähän mennessä parhaiten teemaan osuva biisi.

Pitääkö tässä nyt oikeasti antautua vielä bläkkiksellekin(?), kun tämäkin toimii?

Nigthwish - Sleeping Sun 4
- Genrensä ei ole omimpiani. Yritin kyllä aikanaan kuunnella Nightwishiä kovastikin (mutsi tästä tykkäsi ja piti sitä teinihevarille tuputtaa), mutta ei lähde mulle. Joku noissa synasoundeissa häiritsee, on ehkä vähän muovisen oloista omaan makuun. Soolo on ihan kiva, mutta biisi tylsähkö.

Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 9
- Tämä klassikko se vain toimii aina. Biisistä lie kirjoitettu kaikki mahdollinen ja kappale itsessään täyden kympin tekele, mutta ehkä miinustan nyt yhden pisteen yllätyksellisyydestä, tai siis sen puutteesta.

Fantastic Negrito - In the Pines 8
- Mitäs mitäs, tämähän on tuttu kappale! Tai siis tietysti tiedän kyseessä olevan laajalti tunnettu folk-veisu, mutta Rob Coffinshakerin mainiota versiota tästä tuli joskus kuunneltua tosi paljon. Tämä tulkinta on oikein hyvä, laulajan ääni on miellyttävä ja Coffinshakerin versiota rauhallisempi tahti toimii. Loppupuolen laulurevittely menee tosin hieman yli omaan makuun, joten siitä pieni miinus. Vaikea näin hyvällä sanalla ja melodialla on vikaan mennä.

- Miellyttävä äänimaisema ja kaunis sointukierto, joku tässä koskettaa. En ehkä kuuntelisi ihan asioikseni, mutta jotenkin tämä osuu ja sopii koko kattauksen vikaksi kuunnelluksi biisiksi oikein hyvin. Keskivertoa parempi.

Kiitos kaikille! Uutta musiikkia tulee mulla kuunneltua nykyään niin vähän, että tämä oli hieno juttu. Mitenkään erityisen kriittinen en nyt jaksanut olla, semminkään kun oikeasti pidin suurimmasta osasta valintoja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy