No niin, ei sitten muuta kuin pistetykittelemään, kun sain biisit kuunneltua. Kiitos kaikille musanjakajille. Taas mielenkiintoinen kattaus tarjottimella. Tuttua ja tuntematonta.
Tosin se 10:n biisi jäi nyt tällä kertaa puuttumaan. Oikeasti en olisi yhdellekään antanut edes ysiä, mutta pakko oli yksi nostaa ylitse muiden, ettei olisi vallan tylsä arvostelu tullut. Ensimmäisellä kuuntelukerralla heitin lonkalta arvosanat ja kuunneltuani kaikki, huomasin, että olin antamassa 10:stä biisistä seitsemälle 7-8. Eihän se tietysti niin voi mennä, joten vähän piti funtsia ja rukkailla arvosanoja, josta syystä myös se kattauksen paras biisi tuli väkisin kaiveltua esiin ja yksi nostettua 9:iin.
Wasted - Here Come the Darkness
8
Tämä oli ihan hauska aloitus raatiin. Nuoruus tuli mieleen, vaikka minun ikämittarilla "suht" tuore julkaisu onkin kyseessä. Tämäntyylistä sitä tuli kuunneltua aika monta vuotta tyhm... eiku nuorempana. Ei tätä sorttia tule enää juurikaan kuunneltua enkä tiedä jaksaisiko tätäkään biisiä montaa kertaa, mutta nuoruuden kaipuu nosti nyt kasiin.
In Solitude - In the Darkness
6
Perusräimettä. Ei tässä nyt mikään ärsyttänyt, mutta wau-efekti jäi puuttumaan. Olin antamassa jopa seiskaa, mutta kuten johdannossa sanoin, piti vähän rukata arvosanoja, jotta sai eroja biisien välille. Tämä oli nyt sellainen "6+", vaikka plussia ei saanut jakaa.
Mayhem - From the Dark Past
2
Näemmä joka raadin kattaukseen pitää tulla se yksi biisi, jota ei millään jaksaisi kuunnella loppuun asti. En mie vaan voi mitään, että tämän sorttinen soppa ei uppoa ei sitten yhtään. Korvat kysyivät: "Miksi? Oi, miksi!?"
Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian
7
Tämä pääsi vähän yllättämään. En olisi uskonut, että ihan näin positiivisesti suhtautuisin. Oivallinen "joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö" -lainin käyttö. Ilmeisesti tarvitsin tällaista nyt tähän kohtaan työpäivää. Pirkko sanoisi: "Meni ihan jalan alle, mutta ei aivan toisen jalan alle".
Horror Vacui - In Darkness You Feel Alright
4
Tylsä. Jotenkin jäi valjuksi verrattuna aiempiin. Muistiinpanoihin olen eilen kirjoittanut 5, jonka olen sutannut ja laittanut viereen 4. En nyt muista miksi en antanut edes sitä meh-arvosanaa vaan pudotin vielä neloseen, mutta luotan eilisen itseni arvostelukykyyn.
Lasten Hautausmaa - Pimeys on mun boyfriend
9
Tämän kattauksen täpärä ykkönen. Ei oikeasti ysin arvoinen suoritus, mutta kuten johdannossa sanoin, yksi oli nostettava ylitse muiden, joten siitä syystä 8->9. A-osa olisi ollut todella kova ysi, mutta kertsi jäi vähän vaisuksi. Pitkään pohdin Simon & Garfunkelin ja tämän väliltä, että kumman nostan ysiin ja lopulta päädyin tähän. Musiikillisesti S&G olisi tietysti voittanut mennen tullen, mutta sitten mietin hetken raadin teemaa Pimeys. Minulle tämä Lasten hautausmaan biisi toi enemmän pimeyttä kuin S&G:n Sound of silence. Jonkin muun teemaisessa levyraadissa olisi S&G tod. näk. voittanut, mutta... kyl työ ymmärrätte.
Ar'lyxkq'wr - qXVN[/TX×I'XLcG
1
Minä hetkeä aiemmin: "Näemmä joka raadin kattaukseen pitää tulla se yksi biisi, jota ei millään jaksaisi kuunnella loppuun asti." Korvat: "Vattu! Äijä valehteli!". Mukavahan se on, että nuoriso harrastaa. Muotoillaan nyt vaikka sitten niin.
Nigthwish - Sleeping Sun
8
Klassikko. Eipä ole koskaan tullut Nightwishia fanitettua, mutta mielestäni oli Turuskan aikana parhaimmillaan. Tämän tasoisessa raadin kattauksessa jo pelkkä artistisuus ja ammattitaito nostaa niin monen muun biisin yläpuolelle, että pakko antaa kasi ihan ajattelematta. Tällaiselle klasaridiggailijalle toki oopperarokki toimii noin muutenkin.
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
8
Klassiko2. Tätä käsittelinkin tuossa Lasten hautausmaan kohdalla. Musiikillisesti kattauksen paras, mutta pimeysteema jätti sitten lopulta kakkoseksi. Jotainhan pojat ovat tehneet oikein, kun tällainen 60-luvun biisi ilmestyy edelleen niin monen aikuisuuden kynnykselle saapuvan soittolistalle, kuten ilmestyi aikanaan omallenikin.
Fantastic Negrito - In the Pines
-
Oma valinta.
Alan Wake feat. Rakel - Follow You Into The Dark
6
Vähän jäi sellainen elokuvan lopputekstien aikana soivan biisin vaikutelma. Osa pukee jo takkeja ja lähtee salista. Osa jaksaa jäädä kuuntelemaan ja lukemaan lopputekstit. Kuitenkin laulajan ääni ja tietty utuisuus nostaa hieman meh-osaston yläpuolelle.