Children of Bodom - Are You Dead Yet? 7
-Tämä seilaili koko ajan seiskan ja kasin välissä, olisi ehkä ansainnut kasinkin. Kappaleesta löytyi mukavasti vaihtelevuutta ja äkäisyyttä, mutta ehkä kumminkin tuo myöhemmin tuleva Alice In Chains on vielä enemmän mun juttu, niin pakko antaa sen näkyä pisteissä. Ei valittamista.
The Streets - Kestääkö Siivet
-Oma kappale
Lapinlahden Linnut - Miksi Surisin 5
-Musiikillisesti ei ehkä mikään mestariteos, vaan elää enempi sanoitusten varassa, joille aluksi ihan hymähdinkin, mutta ehkä sama ralli pääsi jatkumaan hieman liian kauan? No, kertosäkeessä kumminkin tarttuvuutta.
Sleep Token - Are You Really Okay? 5
-Argh! Kun laulaja aloitti tuli mieleen Creed (mikä ei mun tapauksessa ole kehu). Tämän jälkeen olikin sitten pahuksen vaikea asennoitua kappaleeseen. Jäi vähän tasapaksuksi maalailuksi.
Mana Mana - Mikä On Sun Taivas 6
-Mana Mana ja Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus kulkevat mun päässä aika käsi kädessä. Molemmissa paljon hyviäkin elementtejä, mutta lauluun en ole vain päässyt sisään. Kyllähän Mana Mana oli todella merkittävä bändi ja munkin kirjoissa keskivertoa parempi
Sting - What Could Have Been 6
-Tämähän ei nyt kuulosta yhtään sille Stingille, jonka olen oppinut tuntemaan. Nykyään tuo on ehkä jopa positiivinenkin asia? Aika huolella tuotettu teos, joka ei pääse ärsyttämään. Kasvoi edetessään. Tämä ja Mana Mana ois voinu olla seiskojakin, mutta pidän ehkä COB:sta kumminkin sen pisteen verran enemmän.
Alice in Chains - Would? 8
-Aika "iso"-biisi, eli paljon on kuuntelukertoja takana. Bändinä jäänyt kuitenkin omalla kohdalla hieman pienemmälle seuraamiselle.
Deathlike Silence - Who's Gonna Bury Me 6
-Itselle uusi bändi. Vähän tuli fiilis, että onhan tämän kyllä jo kuullut ennenkin, mutta sattuuhan tuota. Ihan ok, mutta jäi ehkä hieman maltilliseksi. Ehdottomasti keskivertoa parempi.
Pandora feat. Stacy - Why-Magistral 5
-Nykyään näitä ysäribändejä on jo ihan oppinut sietämäänkin. Tästä nyt omalla kohdalla jäi puuttumaan ne ysärille tyypilliset tarttuvat kertosäkeet, mikä ehkä ihan hyväkin?
Nick Cave & The Bad Seeds - Do You Love Me? 10
-Nick Cave nyt vaan toimii omalla kohdalla. Löytyyköhän levyraatiin teemaa, johon joku Nick Caven laulu ei sopisi? En usko. Musiikkivideokin sopii (kuten yleensä) hienosti kappaleen tunnelmaan.