(Turha) Levyraati

• 16 800
  • 480
Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Portal - Curtain
-

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too
-

Dokken - Dream Warriors
-

Silent Planet - Dreamwalker
-

One'love - Kaunis Uni
-

The Smiths - Asleep
-

Juice Leskinen - Viidestoista Yö
-

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep
-

Blind Guardian - Mister Sandman
-

Hausmylly - Samaan Uneen
-

Sit ei muuta ku kuuntelemaan ja arvostelemaan!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Heiih, Mikolle piti varata yksi paikka eli odottaisitteko sitä?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Suosikkijoukkue
in Sami we trust
@Wizzö jos haluut sallia yv:t edes väliaikaisesti, niin voit halutessas sitä kautta toimittaa arvostelusi mulle, kuten mä laitoin @WarWasille oman banaanini aikana.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Portal - Curtain 8
- Mukavaa mörinää. Hauska musiikkivideo.

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too
- Oma biisi

Dokken - Dream Warriors 6
- Iha jees kasarirokkibiisi. Tämänki videota jäin katsomaan.

Silent Planet - Dreamwalker 9
- Tämä oli uusi tuttavuus. Pidin biisistä kovasti.

One'love - Kaunis Uni 7
- Tässä on tosi hyvät sanat. Musiikkityyli ei oo mun juttu mut jäin kuuntelemaan näitä sanoja silti. Herätti tunteita, ikävää kaveria kohtaan joka viime vuonna lähti lopullisesti luotamme.

The Smiths - Asleep 3
- Iha ok. Ei ny oikee jääny kyl mieleenkää. Sellainen leppoisa renkutus.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 8
- Legendaarinen biisi. Eihä tälle voi olla antamatta hyviä pisteitä.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 8
- Sentenced on yks tärkeimmistä bändeistä mulle ollu teinistä asti. Ei tämä biisi ny lemppareihin osunu mut toimii.

Blind Guardian - Mister Sandman 1
- Tästä en pitäny yhtään.

Hausmylly - Samaan Uneen 5
- Iha sillee toimiva jytke ja kauniit sanat. Mut Hausmylly varsinaisesti ei oo iskeny ikinä.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Portal - Curtain 9
-Olipas mukavan painostava, jos tällainen ilmaisu on mahdollinen, teos! En ihan jokaiseen tilanteeseen tätä valitsisi kuunteluun, mutta tähän kyllä. Kaikki siirtymät kappaleen sisällä eivät ehkä tapahtuneet itselleni mieluisalla tavalla, ja muutenkin tämä olisi mulla yleensä kasin biisi, mutta kun piti saada eroja kappaleiden välille ja tämä nyt kumminkin tässä hetkessä ohitti nuo joille kasin annoin, niin ysillä mennään!

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 7
-Tykästyin laulajan ääneen, mutta kun musiikki pääsi vauhtiin niin se hieman latisti fiilistä, tuli tunne, että sen oli kuullut aiemminkin. Hyvinhän tämä on tehty vaikka jotkut elementit olisin itse jättänytkin pois ja suoraviivaistanut touhua.

Dokken - Dream Warriors 6
-Olisi ehkä ansainnut seiskan, mutta edellinen biisi oli kumminkin enemmän mun mieleen, niin pakkohan se oli tehdä eroa. Kasarihevistä ihan pidän, mutta Dokkenin vokaalit turhan puhtoiset, ja kuten yleensä, kitarasoolon olisin heittänyt helvettiin. Erinomaisesti sopii kyllä teemaan.

Silent Planet - Dreamwalker 6
-Metalcorea, tai miksi tätä tyyliä nyt pitääkin kutsua, tulee nykyään vastaan aika paljon ja massasta erottuminen ei ole ihan helppoa. Kuten niin moni muukin bändi tässä genressä myös Silent Planet sortuu käyttelemään välissä puhtaita vokaaleja, miksi oi miksi? Paljon oli silti hyvänkin kuuloisia pätkiä kappaleessa, mutta kokonaisuutena, ja raadin muihin kappaleisiin verraten, mennään nyt kutosella.

One'love - Kaunis Uni 6
-Niitä perinteisiä alun äänenaukaisuja en ole oikein ikinä ymmärtänyt tässä genressä... Olipas tunteisiin vetoava kappale kaikin puolin, meni ehkä jopa hieman yli? Varsinkin kun ei tunne artistia ja tämän taustoja, niin kyynistyneenä vanhuksena näin tunteikkaan tekstin kohdalla sortuu välillä epäilemään toisen "aitoutta". En oikein pidä tästä puolesta itsessäni :( Tuosta kritiikistäni huolimatta, näen kyllä tämän kaltaiselle teokselle niin paljon enemmän tilausta kuin jollekin machoilulle, huonolle huumorille tai päihteiden käyttöön keskittymiselle.

The Smiths - Asleep 8
-Tässä on mun makuun löydetty aika hyvä tasapaino käsitellä surullista aihetta, ehkä tuo englannin kieli auttaa? Jotkin Morriseyn soolouran aikaiset ulostulot vähän vieneet fiilistä kaikesta häneen liittyvästä, mutta nyt mennään kasilla.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 10
-Kun nyt kerran Simolle ja Garfunkkelille annoin muistaakseni kympin, niin kai se on tällekin klassikolle sama tehtävä. Eihän Juicen ääni periaatteessa ole sitä murinaa mistä pidän, eikä musiikissa juuri tuplabasarit jauha, mutta kokonaisuus on jotain toimivaa. Runoilijana Juice oli kyllä hurja.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 8
-Tätä levyä on vuosien saatossa tullut kuultua aika pirusti ja hyvin menee edelleen. Tässä kyseisessä kappaleessa ei kyllä heikkoja kohtia ole (kaikesta Sentencedin materiaalista en yhtä paljon pidä) ja oli kyllä vaikea päätös antaako 8 vai 9 pistettä.

Blind Guardian - Mister Sandman 4
-Nyt oli yllättävä kappale. Kuvan pohjalta odotti suunnilleen sitä materiaalia, jota viimeinen puoli minuuttia tarjosi. Se alku oli sitten...erikoinen. Pari kertaa yritin, mutta kun ei nyt oikein houkutellut kuuntelemaan alkuperäistäkään, niin annoin periksi.

Hausmylly - Samaan Uneen 3
-Hausmyllyä kohtaan vaikuttaa edelleen lujaa menneet antipatiat. Tämä ei todellakaan ole huonointa Hausmyllyä, mutta ei vain näköjään vieläkään oikein kykene. Vähän imelää.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
-Metalcorea, tai miksi tätä tyyliä nyt pitääkin kutsua, tulee nykyään vastaan aika paljon ja massasta erottuminen ei ole ihan helppoa. Kuten niin moni muukin bändi tässä genressä myös Silent Planet sortuu käyttelemään välissä puhtaita vokaaleja, miksi oi miksi? Paljon oli silti hyvänkin kuuloisia pätkiä kappaleessa, mutta kokonaisuutena, ja raadin muihin kappaleisiin verraten, mennään nyt kutosella.
Tuotanoi, jos metalcoresta poistaa kokonaan puhtaat osuudet, eikös siitä tule yleisesti ottaen sillon deathcorea? xD Ei sillä, kyl mä ymmärrän hyvin että musiikki jossa jojoillaan puhtaiden ja epäpuhtaiden vokaalien välillä ei oo kaikkien kuppi teetä.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuotanoi, jos metalcoresta poistaa kokonaan puhtaat osuudet, eikös siitä tule yleisesti ottaen sillon deathcorea? xD Ei sillä, kyl mä ymmärrän hyvin että musiikki jossa jojoillaan puhtaiden ja epäpuhtaiden vokaalien välillä ei oo kaikkien kuppi teetä.
Kuuntelin kappaleen nyt vielä kolmannen kerran ja ois kyllä ansainnu kuuden pisteen sijaan seiskan, mutta sitten ois pitäny Juicelle tehä Spinal Tapit...

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ainostaan Juicen kappale oli minulle ennestään tuttu (sekä tietenkin oma valintani). Syöksyin kuitenkin rohkeasti kuuntelemaan.
En paljon ymmärrä musiikista. Osaan sanoa että tykkään tai en... En osaa analysoida miksi.

Portal - Curtain 6
Tämä nyt ei ollut minun musiikkimakuun sopivaa ja niin vähän oletinkin sen perusteella kuka tämän oli laittanut. Oli räimettä, ryskettä, jytinää ja örinää vähän liian pitkään (yli 5 min). Kuuntelin kuitenkin kokonaan mutta en löytänyt kappaleesta mitään vaihtelevuutta vaan koko kappale oli minulle samaa jumisevaa ja örisevää pötköä. Jostain syystä se oli jotenkin jotenkin siedettävää. Yllättäin itsekin...

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 7
Tässä oli ihan mukava melodia mutta en vaan ymmärrä tuota laulutapaa (örisevää). Minusta tuntuu jotenkin pahalta ja alkaa kurkkua ärsyttää. Tämä oli kuitenkin vähän parempi kuin edellinen. Oli kivoja kitara(?)juttuja. Mutta tuntui vaan silti miksi tätä ei voinut laulaa ns. kauniista koska melodia oli välillä ihan kiva... Mutta tapansa kullakin. Tiedän.

Dokken - Dream Warriors 9
Aluksi en tiennyt mitä oli tulossa. Alku oli odottava... Ja tulihan sieltä kuunneltava kappale... Kyllähän tätä ihan mielellään kuunteli. Jotenkin menevää soundia. Keveää rokkia.

Silent Planet - Dreamwalker 5
Minulle tuli tästä jotenkin ADHD olo. Sitä sun tätä ja mennään... Ehkei olisi kannattanut katsoa videota samalla. Ja taas tätä "örinälaulua". En tykkää. Ja välillä oli vähän melodisempaa. Sillisalaattia minulle. Jostain syystä tämä miellytti minua vielä vähemmän kuin eka kappale. En tiedä miksi mutta ei toiminut...

One'love - Kaunis Uni 8
En ole rapin suuri fani mutta tämä kosketti minua. Pysähdyin todella kuuntelemaan kappaleen sanoitusta ja joten samastuin siihen.

The Smiths - Asleep 10
Voi vitsi, ihana kappale. Yksinkertainen ja kaunis. Hieno piano. Mukaansa tempaava, rauhallinen. En osaa sanoa enempää.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 7
En pidä Juicen lauluäänestä ja kappalekin on puhki kulunut. En voi silti kiistää että sanoitus on hieno. Ja tulihan sitä laulettua mukana. Kyllä tämä on ihan hyvä kappale, ei voi kieltää.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 6
Taas räimittiin menemään. En vai osaa tykätä tällaisestä räimeestä, jumputuksesta ja örinästä. Teki tiukkaa kuunnella. Mutta tämä oli ihan ns. puhtaasti sitä mitä on ja jotenkin arvostan kuten ensimmäistä vetoa.

Blind Guardian - Mister Sandman 8
Nyt en oikein osaa sanoa että pidinkö vai enkö. Aluksi tuntui että kyseessä on turhanpäiväinen, yksinkertainen renkutus. Mutta silti sitä oli mukava kuunnella. Melodia tarttui ja aloin melkein laulaa mukana. Kädenlämpöinen...
Edit. Vaikeaa oli pisteyttää mutta menin tunteen mukaan. Tuli hyvä olo tästä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Portal - Curtain 4
-Vähän ehkä turhan pimeää metallia omaan makuun. Kuitenkin selkeästi paras mikon tähänastista biiseistä. Tässä oli kuitenkin jo äänimaailmallisesti jotain muutakin kuin pelkkää älämölöä.

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 8
-Varmaan epäsuosittu mielipide, mut itelle Your Highness on parhaita BRHG:n levyjä. Tämäkin on kerrassaan ihan mainio kipale.

Dokken - Dream Warriors 5
-Glam metal ei oo koskaan ollu ihan se mun juttu, eikä tää bändi ole edes tyylilajissaan mitenkään erikoinen. Kyl tää jotenkuten taustamusana menee mut siinäpä se.

-Oma biisi

One'love - Kaunis Uni 3
-En tykkää suomiräpistä noin muutenkaan ja tämä oli vielä kaikin puolin tosi geneeristä sellaista. Ei jatkoon.

The Smiths - Asleep 4
-Olipa jotenkin tosi masentava kuuntelukokemus ja pisti ihan miettimään että onkohan laulajalla ollut kaikki ihan kunnossa kun tällaisen tekeleen on kirjoittanut. Kuulosti avunhuudolta biisin muodossa.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 5
-Arvostan Juicea artistina, mutta hänen musiikkinsa ei oikein istu omaan makuun. Tämä kipale ei tee poikkeusta.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 6
-Hemmetin hyvät kitarasoolot kyllä tässä. Tykkään enemmän melodisesta dödö metallista kuin tämmösestä missä vain rummutetaan menemään, mutta oli tässä biisissä omat kohokohtansa, siksi kutonen.

Blind Guardian - Mister Sandman 9
-Hiton outo cover-versio mutta hyvällä tavalla outo. Tykkäsin ja samaistuin lyriikoihinkin :D

Hausmylly - Samaan Uneen 7
-Jos laulajalla olisi ollut vähän miellyttävämpi ääni, olis voinut vähän korkeemmankin arvosanan antaa. Oli tämä nyt kuitenkin tämän raadin mukavimpia kuuntelukokemuksia näin tanssimusiikin ystävänä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Portal - Curtain
Nyt ei tavoitella jumbosijaa! Kai tämäkin luokitellaan black metalliksi, mutta kelpasi silti jopa kaltaiseni bläkkiskerettiläisen korville. Hyvän biisinhän sanotaan olevan sellainen, että toimisi nuotiokitaraversionakin, ja kyllä mä tästä löydän melodisuutta ja ihan tunnistettavan biisirakenteen. Musiikki on enemmänkin ääniseinää, jonne on upotettu mielenkiintoisia nyansseja. Tekstin osalta on luetettava mikko600:n kertomaan. Ei huono, vaikken levyä ostaisikaan, ja videosta plussaa. Liian pitkä kuitenkin minun keskittymiskyvylleni. 6

Bloodred Hourglass
- Nightmares Are Dreams Too
Vähän tulee Bodom mieleen ja kertosäe on - tai voisi olla - hieno. Minua nimittäin jostain syystä ärsyttää suuresti laulajan ääni ja laulutapa, enkä pääse siitä millään yli. 5

Dokken - Dream Warriors

Kasaritukkaheviä turhimmillaan. Eiköhän Dokken ollut silloin aikoinaankin korkeintaan C-sarjaa ja uran kohokohta oli päästä Elm Street -leffan soundtrackille. 3

Liikaa sattumia samassa sopassa, eli kovin levoton ja sekava kappale. Aina kun ehtii ajatella, että nyt biisi lähtisi kehittymään johonkin suuntaan, niin tuleekin breikki ja sen jälkeen jotain ihan muuta. 4

One'love - Kaunis Uni
En viitsi sanoa mitään ilkeää. Mutta jotain Pikku G -kamaahan tämä on. 1

The Smiths - Asleep

No niin. Joku varmaan muistaa, että tylytin Eric Claptonia. Mutta se sai kuitenkin minulta huonot pisteet ensisijaisesti siksi, että se biisi oli kuraa. Ja nyt ollaan sikäli jännän äärellä, että The Smiths on mielestäni kaikkien aikojen parhaita bändejä, mutta Steven Patrick Morrissey on tunnetusti ihmisenä ihan täysi kyrpä. Tämä biisi ei ensin kuulostanut yhtään tutulta, vaan joltain unohtamaltani täytepalalta. Ja b-puolihan tämä näköjään onkin, kokoelmallakin näköjään nelospuolen päätösbiisinä. Mutta sitten taas: The Smiths on niitä harvoja bändejä maailmassa, jonka b-puolista voi kasata kovan kokoelman. The Queen Is Dead on minulle sellainen täyden kympin levy, mistä en muuttaisi mitään. Olisinko samaa mieltä, jos Asleep olisi keskellä sitä levyä? Ehkä, ehkä en. Vaatisi ainakin totuttelua. 8

Omasta valinnastani todettakoon sen verran, että en ole Juice-fani. Eikä nokkela riimibriljeeraus ole sama asia kuin hyvä sanoitus. Mutta tähän biisiin Juice on kyllä kirjoittanut sellaisia laineja, jotka ovat pureutuneet syvälle suomalaisten kulttuuriperimään. Jo ihan tuosta ekasta rivistä "Silmissäni orpo katse lapsen eksyneen" alkaen. Pelottavan samaistuttavia arkitodellisuuden painajaisia.

Olen ennemmin rokkari kuin hevari. Hyllyssä on kyllä esimerkiksi Entombedin Left Hand Path, mutta paljon paljon useammin tulee kuunneltua vaikkapa Uprising-levyä. Samat sanat pätee myös Sentencediin. Ei vaan iske. 4

Ei lupaa hyvää. Mister Sandman on ihan hiton rasittava ja kulunut renkutus, eikä saksalainen sankarimetalli ole lainkaan minun makuuni. Tässä oli kuitenkin sellainen ylläri, että olikin ihan poppia ja vasta puolentoista minuutin kohdalla teutonit lähtivät jylläämään. Kahden minuutin kesto pelasti paljon, jos olisi ollut pidempi, niin en olisi kestänyt. 3

Hausmylly - Samaan Uneen

Ei helvetti, Hausmylly. Menee osastoon turhinta paskaa ikinä. Teki mieli antaa tuomioksi kuulematta paskaa, mutta kyllä mä nyt tuota parhaani mukaan yritin kuunnella. Hyi ja yäk. 1

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Välikommenttina täytyy todeta että kylläpä menee tällä kertaa mukavasti ristiin äänijakauma. En uskalla vielä edes veikata voittajaa, nyt on niin paljon hajontaa äänissä.

Edit: @Everton tuli muuten itellekin nimenomaan Pikku G vibat (negatiivisessa mielessä) tosta Kauniista unesta.

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Portal - Curtain
Nyt synkeää ja sehän minulle käy. Vokaalit on miksattu vähän turhan pienelle. Kokonaisuutena vähän turhan tasapaksu ja "pötkömäinen". 3

Bloodred Hourglass
- Nightmares Are Dreams Too
BRHG on erittäin mainio bändi mutta tämä kappale ei kuulu ihan heidän parhaimmistoon. Rauhallisempiin säkeistöihin olisi sopinut puhdas laulu paremmin. Perushyvää melodista mäiskettä joka tapauksessa. 8

Dokken - Dream Warriors

Mukavat kasarisoundit mutta muuten kokonaisuutena vähän tylsähkö meno. 5

Intron riffi on ihan jees, säkeistöt on ihan jees, kertsi jää tylsäksi, mutta loppua kohti fiilisruuvi kiristyy mukavasti. Oisko tämä nyt sitten sellainen "ihan jees". 6

One'love - Kaunis Uni

-

The Smiths - Asleep
Jännästi viipyilevä kappale. Synkät sanat mutta muuten jotenkin hilpeähkö tunnelma musiikissa. Jännä. 7

Näitä lauluja on lapsena tullut kuunneltua paljon kun isävainaa piti Juicesta. Sanat on muistussa ulkoa vaikka ei niin paljoa aktiivisesti kuunneltua. Juicen parhaimmistoa ja monella tasolla minulle mieluinen kappale. 9

Itse kuulun siihen vääräuskoisten joukkoon joka pitää enemmän myöhemmästä sentinsiittimestä.
En pitänyt temmon vaihtelusta tässä. Ihan ok mutta ei heidän parhaimmistoaan. 6

Nyt ei kyllä lähtenyt lentoon. ma-ma-mamattelut oli ainoa osa-alue mistä tykkäsin. Tuli vähän muumit mieleen. Lopussa hevit vähän pelastaa. 4

Hausmylly - Samaan Uneen

Syntikat ja niiden kuviot ovat miellyttävät. Vokaalit taas ei toimineet yhtään. Toimisi paremmin instrumentaalina. 6

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Mietin että kai sitä pitäisi yrittää olla kiltimpi ka anteliaampi pisteiden kanssa, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä. Notta nyt mennään näin.

Portal - Curtain
- Oma

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 3
- BRHG on aina ollut mulle samanlainen bändi kuin Mors Subita ja vastaavat, ihan tapettia.

Dokken - Dream Warriors 3
- Joo ei saatana, tästä aikakaudesta ja musiikkityylistä ei paljoa ole mitään hyvää sanottavaa.

Silent Planet - Dreamwalker 1
- Tää on näitä Lorna Shoreja joiden aggressio tuntuu kumpuavan siitä kun monsteri on loppu ja äiti ei osta lisää. Ei lähde ei.

One'love - Kaunis Uni 1
- Noh. Kai tää jollekin on tärkeä biisi niin ei sanota nyt mitään enempää.

The Smiths - Asleep 4
- Morrissey. Niin. Kyllä tämäkin vaan tapettina menee, ihan jees panomelodia silloin tällöin.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 1
- Tää on vaan niin väsynyt, niin väsynyt. Kaikki on kuullut tän sata kertaa ja tietää kertosäkeen jne. Ihan vaan siksi heikot pisteet.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 7
- Parasta Sentencediä Amokin kanssa ennen kuin meni pimpinkostutusmetalliksi.

Blind Guardian - Mister Sandman 1
- En edes tarkista, mutta pakko olla saksalaisten idea. Vaan saksalaiset tekee tämmöistä. Ihan oikeasti.

Hausmylly - Samaan Uneen 1

- Niin. Tää on varmaan tärkeä biisi sellaisille pariskunnille joissa nainen huutaa kännissä huoraa rikkinäinen puhelimen näyttö viuhuen. Mies taas sitten haastaa riitaa grillikiskalla kun on koko illan kuunnellut sen keravatukkaisen muijan vittuilua. Unelmana molemmilla päästä satuhäihin telkkariin.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Silent Planet - Dreamwalker 1
- Tää on näitä Lorna Shoreja joiden aggressio tuntuu kumpuavan siitä kun monsteri on loppu ja äiti ei osta lisää. Ei lähde ei.
Vähän enemmän pisteitä kuin yhden aina tietysti toivoisi, mutta oli kyl jotenkin hymähdyttävä genren kuvaus.

Portal - Curtain 9
Tämä oli hyvä. Heti alusta tempas mukaansa syövereihin ja piti otteessaan. Kuuntelin ihan toistamiseen ilman videota ja oli parempi niin. Vähän sanattomaksi vetää äkkiseltään, etten osaa kuin hokea, että hyvä oli.

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 6
Hmm. Siinä oli hienoja juttuja ja silleen kivasti rullaava biisi. Ei ihan meikäläisen genreä ja ajatus harhaili ulkomusikaalisiin juttuihin. Aina ihmetellyt t-paidan helman tunkemista housun kauluksen sisään. Siis ok mun puolesta, saa laittaa. Mutta miks, mikä viesti? Ymmärrän kyllä esim. sorvatessa, ettei tarraa sorvin pakkaan, mutta muuten kiinnittää aina mun huomion.

Dokken - Dream Warriors 7
Vähän tylsä, mutta tähän teemaan kuin konvehti juhlapöytään. Tällainen permishevi saa hyvälle tuulelle.

Varmaan jos näkisin livenä niin pitäisin paljon enemmän. Kerran lainasin kaverille akkuporakonetta. Palautti. Toimi kyllä, mutta piti ihan ihme ääniä ja pykimiskohtauksia. Ärsytti. Vähän sama tämän kanssa.

One'love - Kaunis Uni 9
Vieras biisi ja artisti. Vois olla 2000-luvun alusta. Tykkäsin kovasti. Mielytti sellainen tietty kotikutoisuus ja naivius riimeissä. Oikein hyvä.

The Smiths - Asleep
Oma. Morrissey on mulkku. The Smiths kuljettanut elämän taitekohdissa. Ihana.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 1
Älkää lyökö päähän, lyökää vartaloon. En pidä Juice Leskisestä.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 4
Ei tämä nyt oikein tarttunut. D-vitamiinit taas mielessä, täytyy muistaa ottaa.

Blind Guardian - Mister Sandman 2
Eih. Olis voinut olla pari minuuttia lyhyempi.

Hausmylly - Samaan Uneen 1
Viitasaari.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
No veli @Everton ainaskin on oikeassa sun suhteen.
Mitäs minä sille voin, jos musiikkimakuni on liian nykyaikainen ja moderni tämmöiselle boomeripalstalle!!

Silent Planet nyt on sentään pärjännyt raadin hampaissa jopa ihan kohtalaisesti verrattuna siihen mun ns. sotateemabiisiin.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Hyvältä näyttää sikäli, että tälle kierrokselle osallistujista kirjoituskiellon saaneen @Wizzö lisäksi arvostelut puuttuu enää @Hauntti ja @CuJo#31. Lisäksi @kehveli osallistui jo arvosteluun vaikkei omaa biisiä tälle rundille kerinnyt nominoimaan.

Tosiaan virallisesti su-ma keskiyöhön aikaa teillä kahdella lähettää omat arvostelut, tosin hyväksynen arvosteluja vielä maanantai-aamupäivään saakka jos silloin tulee.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Ihan pirun myöhässä, mutta tässä mitäänsanomattomilla perusteilla:

Portal - Curtain 8
-Hyvää pörinää, vaatisi tosin lisäkuuntelua että aukeaisi paremmin.

Bloodred Hourglass - Nightmares Are Dreams Too 6
-Teknisesti oikein toimivaa menoa, mutta ei oikein itselle lähde. Enemmän hyvää kuin huonoa kuitenkin.

Dokken - Dream Warriors 5
-Kasarista plussaa, mutta tässä on sitten ne kasarin pahimmat puolet balladimaisuutensa kanssa mukana.

Silent Planet - Dreamwalker 4
-Corepuolelta vaaditaan jotain todella erityistä että lähtee itselle, tästä ei yhdellä kuuntelulla sellaista löytynyt.

One'love - Kaunis Uni 5
-Pisteet tulevat lähinnä biisin aiheesta. Ei yhtään omaa musiikkityyliä noin muuten.

The Smiths - Asleep 8
-Tää oli hyvä ja päätyi yhdelle soittolistoistani.

Juice Leskinen - Viidestoista Yö 2
-Mökkikaraokekamaa, Juicella on paljon parempaakin tuotantoa.

Sentenced - Beyond the Wall of Sleep 9
-Senarit toimii aJna. Yksi niistä kaikkien aikojen suosikkibändeistäni, saattaa näkyä pisteissä.

-Oma huumoripläjäys.

Hausmylly - Samaan Uneen 3
-Huumoriosastoon lasken Hausmyllynkin. Eipä paljoa kerrottavaa tästä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy