Tuomo Ruutu harkitsee uransa lopettamista

  • 26 869
  • 113

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
BitterX kirjoitti:
Olen aika pitkälti samaa mieltä. Mutta toisaalta: Leino pelasi aivan järkyttävän hyvin kovissa playoff-matseissa, joten minään ihmeenä en hänen valintaansa olisi pitänyt. Ja sinänsä spekulointi Leinon kisavalinnalla ja jonkun toisen poisjättämisellä on varsin realistista. Santala? Mies joka ei missään vaiheessa kautta päässyt tasollensa. Mies, jonka piti olla Jokereiden pelastava voima.

Santala? Mies joka oli meidän tehokkain sentteri juuri ennen kisoja järjestetyssä Ruotsin turnauksessa. Ja mitä tulee Santalan pelaamiseen MM-kisoissa niin Tommi oli siinä ainoaksi jääneessä pelissään hyvin pelin sisällä ja tuo meidän ykkönen oli tasapainoisemman oloinen kuin aikasemmin kisoissa. Se kuinka hyvä tuosta ketjusta olisi tullut ei koskaan tulla näkemään koska Olli Jokinen tuli ja syrjäytti Santalan. Olli Jokinen ei ollut pelannut pitkään aikaan ja se näkyi otteissa mutta siitä huolimatta OJ:n valinta kisoihin ja Santalan syrjäyttäminen oli perusteltua.

Ville Leino olisi voinut olla ihan hyvä valinta kisoihin sillä meiltä puuttui loppuun asti peliätekevä sentteri ja siihen rooliin Leino olisi saattanut olla hyväkin. Leino ei vain ole esiintynyt maajoukkueessa aikasemmin joten suoraan SM-liigasta kisoihin pääseminen olisi ollut yllätys, tosin valinta Ruotsin turnaukseen olisi kyllä pleijareiden perusteella ollut perusteltua ja sillä olisi myös nähty kuinka paljon Leinolla on käyttöä kansainvälisissä peleissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Nostetaanpa tämä ketju ylös. T. Ruutu valottaa tulevista suunnitelmistaan Maikkarin urheilusivulla. Pidetään peukkuja, että miehen paikat olisivat kunnossa ja mies jatkaisi vielä pitkään uraansa. Sopparia ei vielä Tuomo ole tehnyt minkään jengin kanssa. Uskoisinpa kuitenkin , että Ruutu jatkaa uraansa rapakon takana.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
"There hasn't been much written of Tuomo this offseason, so I did some digging and according to sources, Tuomo is weighing out some pretty interesting options. There is a chance he could return to the Hawks, but there are also some other options for Tuomo.

He could become the highest paid player in Finnish hockey history as big offers have come in from Finland, and not just from his native HIFK team in Helsinki." - Eklund

"I just spoke to the agent for Tuomo Ruutu who told me that he has heard several of these rumors over the past few weeks. However, he assured me that he feels strongly the Tuomo will be returning to the Hawks and contrary to rumors earlier this spring Ruutu is not pondering retirement is on the ice and feels great." - Eklund
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Chip Whitley kirjoitti:
"I just spoke to the agent for Tuomo Ruutu who told me that he has heard several of these rumors over the past few weeks. However, he assured me that he feels strongly the Tuomo will be returning to the Hawks and contrary to rumors earlier this spring Ruutu is not pondering retirement is on the ice and feels great." - Eklund

Onkohan Eklun taas keksinyt jotain itse vai mitä juttua tämä nyt. Siis miten niin huhujen mukaan Ruutu olisi pohtinut lopettamista, mikäli kaveri kansallisessa lähetyksessä itse sanoo että hän miettii lopettamista niin tuskin se mikään huhu silloin on. Joko hänelle on valehdeltu agentin toimesta, tai kaveri keksii jotain ihan omaa juttua, en kyllä itse tämän tarinan varaan pistäisi mitään koska jos tuo osa on kusetettu niin koko juttukin voi olla.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
steepler kirjoitti:
Onkohan Eklun taas keksinyt jotain itse vai mitä juttua tämä nyt. Siis miten niin huhujen mukaan Ruutu olisi pohtinut lopettamista, mikäli kaveri kansallisessa lähetyksessä itse sanoo että hän miettii lopettamista niin tuskin se mikään huhu silloin on. Joko hänelle on valehdeltu agentin toimesta, tai kaveri keksii jotain ihan omaa juttua, en kyllä itse tämän tarinan varaan pistäisi mitään koska jos tuo osa on kusetettu niin koko juttukin voi olla.

Tuon voi käsittää eri tavoin. Jos Tuomo ei ole varmistanut lopettamispäätöstään, voi sen tulkita myös huhuksi. Minun papereissani tuo Ruudun letkautus viime keväältä on enemmän huhu kuin mikään muu.

Tosin, Eklundin aikaisemmat jutut ovat olleet sitä luokkaa, että näitä ei koskaan kannata ottaa minään tietona.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Chip Whitley kirjoitti:
Tuon voi käsittää eri tavoin. Jos Tuomo ei ole varmistanut lopettamispäätöstään, voi sen tulkita myös huhuksi. Minun papereissani tuo Ruudun letkautus viime keväältä on enemmän huhu kuin mikään muu.

Tosin, Eklundin aikaisemmat jutut ovat olleet sitä luokkaa, että näitä ei koskaan kannata ottaa minään tietona.

Ehkä ihmiset sitten käsittää huhut eritavalla. Itse käsitän huhuksi asian, josta en ole kuullut asianomaiselta itseltään, tai muuten erittäin luotettavalta taholta.
Ja T.Ruudun tapauksessa asia tuli suoraan pelaajalta itseltään, joten huhuna sitä ei voi pitää. Tietoisena vedätyksenä ehkä, mutta ei huhuna. Tai sitten sana huhu pitää määritellä uudestaan.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Chip Whitley kirjoitti:
Tuon voi käsittää eri tavoin. Jos Tuomo ei ole varmistanut lopettamispäätöstään, voi sen tulkita myös huhuksi. Minun papereissani tuo Ruudun letkautus viime keväältä on enemmän huhu kuin mikään muu.

Ruutu kuitenkin itse sanoi selvillä sanoilla että harkitsee lopettamista niin en oikein näen miten sen voi silloin tulkita huhuksi, tai sitten niikuin repe_joke sanoi huhu sana määritellään jollain muulla tavoin kuin mitä se tarkoittaa. Tässä ei mistään käännöstulkinnastakaan ole kyse koska Englannin sana rumor tarkoittaa täsmälleen samaa kuin Suomalainen sana huhu.

Eklundin juttuihin ei tosiaan kannata kovin paljon luottaa, mutta tässä kohtaa ei tarvitse edes miettiä luottaako vai ei koska voi itse todeta jos Ruudun haastattelun on nähnyt että Eklund kirjoitta faktuaalisesti väärää asiaa, tai hänelle on valehdeltu ja näitä valheita sitten vain eteenpäin jakaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
steepler kirjoitti:
Ruutu kuitenkin itse sanoi selvillä sanoilla että harkitsee lopettamista niin en oikein näen miten sen voi silloin tulkita huhuksi, tai sitten niikuin repe_joke sanoi huhu sana määritellään jollain muulla tavoin kuin mitä se tarkoittaa. Tässä ei mistään käännöstulkinnastakaan ole kyse koska Englannin sana rumor tarkoittaa täsmälleen samaa kuin Suomalainen sana huhu.

Eklundin juttuihin ei tosiaan kannata kovin paljon luottaa, mutta tässä kohtaa ei tarvitse edes miettiä luottaako vai ei koska voi itse todeta jos Ruudun haastattelun on nähnyt että Eklund kirjoitta faktuaalisesti väärää asiaa, tai hänelle on valehdeltu ja näitä valheita sitten vain eteenpäin jakaa.

Pakko antaa minun 2 cents, eli minun mielestä ei ole mitään vikaa että kaveri käytti termiä "rumor", sillä tämä philadelphialainen Eklundhan ei osaa suomea saati sitten, että hän olisi omin silmin nähnyt tätä Ylen haastattelua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
LaTe_Show kirjoitti:
Pakko antaa minun 2 cents, eli minun mielestä ei ole mitään vikaa että kaveri käytti termiä "rumor", sillä tämä philadelphialainen Eklundhan ei osaa suomea saati sitten, että hän olisi omin silmin nähnyt tätä Ylen haastattelua.

On kuitenkin "jutellut" Tuomon agentin kanssa, joka on varmasti perillä Tuomon tilanteesta ja lausunnoista.
Elikkä edelleenkin Eklundin "rumor" on vähintäänkin kyseenalainen, jos jutun haluaa uskoa. Ukko kuulostaa enemmänkin paikalliselta arpikselta, joten ehkä hän voi puhua huhuista, kun ei tiedä mistä puhuu.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
LaTe_Show kirjoitti:
Pakko antaa minun 2 cents, eli minun mielestä ei ole mitään vikaa että kaveri käytti termiä "rumor", sillä tämä philadelphialainen Eklundhan ei osaa suomea saati sitten, että hän olisi omin silmin nähnyt tätä Ylen haastattelua.

Siis nimenomaan hän väitti että Ruudun agentti on hänelle kertonut että tämä lopettamisen miettiminen on ollut pelkkää huhua. Kyllä tämä lause mistä tässä on puhe on valhetta, ei siitä pääse mihinkään. Eikä siinä nyt perjaatteessa mitään jos Eklund raportoi jotain jota hänelle sanotaan tietämättä onko valhe vai ei , mutta jotain se kertoo miehen raportoinnin tasosta jos ihan mitä tahansa paskapuheita välitetään eikä edes pyritä tarkastamaan onko nämä totta vai ei.

Tämän jutun vaikka Suomea ei osaakaan niin olisi ollut kyllä helppo tarkastaa, Hfboadseilta löysin muutamalla klikkauksella ketju jossa asiaa käsiteltiin ja kyllä siitä muissakin medioissa jotain oli.

http://hfboards.com/showthread.php?t=253805

"Tuomo Ruutu talked to finnsh media today, and said he is pondering retirement. This summer will decide what he will do..."

Noin yleisesti en kyllä luottaisi näihin raportteihin kovinkaan paljon, tässäkin tapauksessa on selvä todiste että nämä hänen lähteensä kylmästi hänelle valehtelevat, tässä tapauksessa vielä aika räikeästi koska kyseessä on kuitenkin asia jonka Eklund itsekin olisi voinut tarkistaa, ja hän sitten näitä valheita jakelee eteenpäin.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
repe_joke kirjoitti:
On kuitenkin "jutellut" Tuomon agentin kanssa, joka on varmasti perillä Tuomon tilanteesta ja lausunnoista.
Elikkä edelleenkin Eklundin "rumor" on vähintäänkin kyseenalainen, jos jutun haluaa uskoa. Ukko kuulostaa enemmänkin paikalliselta arpikselta, joten ehkä hän voi puhua huhuista, kun ei tiedä mistä puhuu.

Osaako hänen agenttinsa suomea? Ja kyllä, Tuomo sanoi tuolloisessa haastattelussa hyvin selvästi että hän pohtii uran lopettamista, se on faktaa. Mutta muistetaan että hän sanoi pohtivansa uran lopetusta, jotenka uran loppuminen lopullisesti on huhu, koska asiaa ei oltu varmistettu.

Edit: Niinjoo, unohtui täysin tuo pointti, eli mitä Eklund kirjoitti =)
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Chip Whitley kirjoitti:
Mutta muistetaan että hän sanoi pohtivansa uran lopetusta, jotenka uran loppuminen lopullisesti on huhu, koska asiaa ei oltu varmistettu.

Edit: Niinjoo, unohtui täysin tuo pointti, eli mitä Eklund kirjoitti =)

En ole varma oletko ihan ymmärtänyt mitä Eklund kirjoitti. Tämän kohdan " contrary to rumors earlier this spring Ruutu is not pondering retirement", Suomennos mene kutakuinkin näin, vastoin huhuja aiemmin keväältä Ruutu ei pohdi uransa lopettamista. Eli kyse ei ole siitä tuleeko hän lopettamaan uransa vai ei vaan siitä että hän ei edes pohtisi asiaa kun tämä kuitenkin on faktaa että hän näin on tehnyt.

En ole ihan varma mitä editilläsi takoitit, joten tämä selvennys on ehkä turha mutta tulipahan nyt tehtyä kuitenkin.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
steepler kirjoitti:
En ole varma oletko ihan ymmärtänyt mitä Eklund kirjoitti. Tämän kohdan " contrary to rumors earlier this spring Ruutu is not pondering retirement", Suomennos mene kutakuinkin näin, vastoin huhuja aiemmin keväältä Ruutu ei pohdi uransa lopettamista. Eli kyse ei ole siitä tuleeko hän lopettamaan uransa vai ei vaan siitä että hän ei edes pohtisi asiaa kun tämä kuitenkin on faktaa että hän näin on tehnyt.

Minä luen tuon niin, että hän ei enää pohdi lopettamista. Tuossa kun sanotaan että Ruutu olisi pohtinut lopettamistaan keväällä, mutta on unohtanut nämä ajatukset. Ja kuten sanoin, faktaa on että Ruutu pohti lopettamistaan, siinä mielessä Eklundin sananvalinta 'rumor' oli huono. Mutta Tuomon virallinen lopettamispäätös on/oli huhu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Chip Whitley kirjoitti:
Osaako hänen agenttinsa suomea?

Sitä en tiedä osaako agentti suomea, mutta Tuomo osaa varmasti englantia. Ja jos on pohtinut edes puolitosissaan lopettamista, niin on aivan varmasti kertonut siitä agentilleen.
Tai näin voisi ainakin tyhmempi kuvitella. Minusta olisi ainakin aika koominen tilanne, että agentti tekee sopparia täyttä häkää seuran kanssa, ja soittaa sitten henkseleitä paukutellen eräänä päivänä Tuomolle "viddu nyt sain hyvän sopparin sulle" johon Tuomo vaan vastaa "ai enks mä muistanutkaan kertoo sulle, että mä en ehkä jatka lätkäuraan?i".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös