Tuomas Nikoskelainen lähtee Sportista

  • 25 628
  • 137

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ajattelin ensin, etten enää upota komposiittilusikkaani tähän varsin sitkeään soppaan, mutta paperan toteamus siitä, että täällä nähdään vain yksi totuus ja se on Tamin vastainen, on kyllä kaikkien pienten sammakonpoikasten äitipuoli. Minun mielestäni asia on juuri päin vastoin. Siffa ja muutamat muut "yhtiökumppanit" kyllä kirjoittavat pitkästi ja hartaasti, myös ansiokkaasti, mutta täysin ilman Tami -kritiikkiä. Sen sijaan monissa muissa kirjoituksissa, kutsutaan niitä nyt sitten vaikka opposition hengentuotteiksi, asioita käsitellään paljon monipuolisemmin: nähdään sekä Tamin hyvät puolet että myös vaaratekijät.

Viime aikoina me Tammis-lahkolaiset harvat kirjoittajat olemme olleet täällä näkyvissä. Tammisen kovimmat vastustajat ovat olleet ymmärrettävistä syistä hiljaa koko marraskuun. "Tamin Audi täältä pois"-ketju oli kovassa nosteessa, mutta nyt A-pisteen 30.10.2008 kirjoitus siellä on viimeisin. Olen varma, että myös tuo ketju saa kauden aikana polttoainetta ja syttyy taas roihuun.

Tämä Nikoskelais-ketju veti tänne KooKoo-kannattajien kärjekkäimmät Tammis-vastustajat mukaan, mikä oli hieno homma. Saatiin tehdä entisten KooKoo-aikojeni vääntöjä tuttujen nimimerkkien kanssa. Sportin Tammis-antilohkolaiset sen sijaan eivät paljoa tänne ole kirjoittaneet. Syynä hiljaisuuteen pidän Sportin voittoputkea sekä sitä tosiasiaa, että Nikoskelainen oli Tammisen valinta Sportiin ja Tamminen antoi alusta alkaen Nikoskelaiselle sovitut ykköskentän roolit viimeisen päälle. Nikoskelainen ei niissä tällä kertaa onnistunut eikä hänellä ollut tarpeellista pitkäjännitteisyyttä aloittaa sitkeä ja päättäväinen nousu takaisin parrasvaloihin, joihin hän Kajaanin Hokissa ehti tottua.

Kokonaisuutena tämän syksyn Sport-keskustelut ovat vielä reilusti Tammis-antilahkolaisten Tammisen ankaraa kritiikkiä ja loan heittoa Sportin koko toimintaa kohtaan. Vain Sportin viiden ottelun voittoputki on hiljentänyt tämän määrällisesti ylivoimaisen Sport-kannattajajoukon täällä. Tämän illan jälkeen taas nähdään, missä mennään näissä keskusteluissa.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ajattelin ensin, etten enää upota komposiittilusikkaani tähän varsin sitkeään soppaan, mutta paperan toteamus siitä, että täällä nähdään vain yksi totuus ja se on Tamin vastainen, on kyllä kaikkien pienten sammakonpoikasten äitipuoli. Minun mielestäni asia on juuri päin vastoin. Siffa ja muutamat muut "yhtiökumppanit" kyllä kirjoittavat pitkästi ja hartaasti, myös ansiokkaasti, mutta täysin ilman Tami -kritiikkiä. Sen sijaan monissa muissa kirjoituksissa, kutsutaan niitä nyt sitten vaikka opposition hengentuotteiksi, asioita käsitellään paljon monipuolisemmin: nähdään sekä Tamin hyvät puolet että myös vaaratekijät.

Ja sitten yksi kysymys. Koska Tami on niin arvostettu valmentaja, loistava pr-henkilö ja mediapersoona, niin miksi hän ei valmenna liigassa. Oikea vastaus tähän kysymykseen ei ole, että liigasta ei ole tullut tarpeeksi motivoivaa ja haastavaa projektia. Ainakaan minä en tuota vastausta osta, koska onhan Sportinkin taistelu liigalinnaketta vastaan vielä tällä hetkellä aikamoista kepeillä ja keihäillä sotimista (tarkoitan tällä siis sitä, että aina liigajoukkueen valmentajapesti Mestis -joukkueen pestin voittaa).

Olet oikeassa, vetelin mutkat suoriksi ihan huolella. Kuten teet sinäkin nyt. Kyllä molemmat "leirit" ainakin osaltaan yrittävät nähdä hyvät ja huonot puolet parhaansa mukaan. Silti keskustelusta jää väkisinkin käteen ainoastaan se, että molemmat pitävät omaa mielipidettään lopullisena totuutena. Minä näen esimerkiksi siffan viestit siksi niin kritiikittöminä, että se on vastapainoa tälle "kaikki mikä menee pieleen on Tammisen vika, onnistuessa Tammisesta huolimatta" -pravdalle.

Se miksi Tamminen ei ole liigavalmentaja on monen asian summa. Hänen persoonansa ei varmasti ole mieleen kaikille. Toisekseen Tamminen on aivan liian haastava lätkäjätkä suurimmalle osalle seurajohtajista, jotka joutuisivat vastaamaan kiekkoasioista todelliselle jääkiekon moniottelijalle. Olen itsekin (ilmeisesti lopullisesti Tami-uskovaiseksi leimattuna) sitä mieltä, että Tammisella on silti tällä kertaa kova näytönpaikka myös valmentajana. Jos nyt tulee epäonnistuminen, niin seuraava haaste voi olla kaukana parrasvaloista. Se pitää kuitenkin muistaa, ettei Tamminen ole epäonnistunut valmentajana edellisissäkään pesteissä, vaikka monesti tällainen kuva annetaan. Viime kerralla Sportissa Tamminen valmensi joukkueen juuri sille sijoitukselle, jota voitiin odottaa. Tämä kaikki helvetillisten vaikeuksien keskellä ja samalla toimien toimitusjohtajana. Sveitsin keikka oli lähellä jättipottia, todellisen täyskäännöksen Tami sai sielläkin aikaan. Jos Tami onnistui, niin hän ei valmentaisi nyt Mestiksessä.

Nyt ollaan tietenkin kaukana alkuperäisestä aiheesta, joten tämä riittäkööt tästä aiheesta. Pelit jatkuvat taas ja pääpaino keskusteluissakin pitäisi olla itse otteluissa.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
You got the point, papera! Olen aiemminkin sanonut, että on todellista muiden forum -kirjoittajien halveeraamista tuomita Tami- ja Sport -kritiikki kokonaisuudessaan muutaman tappion aiheuttamaksi loanheitoksi. Totta kai tappiot saattoivat toimia sytytysnesteenä, mutta kuitenkin monen, monen, monen kirjoituksen takana on pidempiaikainen ja laajempi ymmärrys Sportin toiminnasta sekä aito huoli rakkaan seuran (nyyh...) tulevaisuudennäkymistä. Siksi itsekin hieman kärjistin asioita.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
You got the point, papera! Olen aiemminkin sanonut, että on todellista muiden forum -kirjoittajien halveeraamista tuomita Tami- ja Sport -kritiikki kokonaisuudessaan muutaman tappion aiheuttamaksi loanheitoksi. Totta kai tappiot saattoivat toimia sytytysnesteenä, mutta kuitenkin monen, monen, monen kirjoituksen takana on pidempiaikainen ja laajempi ymmärrys Sportin toiminnasta sekä aito huoli rakkaan seuran (nyyh...) tulevaisuudennäkymistä. Siksi itsekin hieman kärjistin asioita.

Niinhän sinä olet täällä aiemminkin kirjoittanut lainaten reilusti minun sanomisiani. Tarkoitat minua tällä muiden halveeraajalla. En ole tarkoituksella halveerannut ketään. Olen todennut sen tosiasian, mikä on tänne JA:aan arkistoitu.

Sehän on selvä ollut minullekin, että Tammisella ja Sportin johdolla on määrällisesti suuri oppositio tänne JA:aan kirjoittavien Sport-kannattajien keskuudessa. Oppositio on syntynyt vuosien mittaan ja on kirjoituksissaan erittäin kriittistä ja häpeilemätöntä käyttäessään sanan miekkaa.
Minä olen huomauttanut siitä tosiasiasta, että esim. marraskuun aikana oppositio on ollut täällä hiljaa. Tämän voit todeta selaamalla Sport-keskusteluja.
Suoraselkäinen oppositio Tammista vastaan ei toimisi sen mukaan, miten Sportin peli kulkee. Sen tulisi toimia niinkuin toimivat harvat Sportin johdon ja Tammisen tukijat silloinkin, kun pelit eivät kulje voitollisesti. Sportin johto ja Tamminen ansaitsevat kaiken tuen ennen kaikkea silloin, kun Sportilla on joko pelillisiä tai muita ongelmia. Tämänkin voit todeta täältä JA:n Sport-keskusteluista.

Sekin vielä, että sinua A-piste en pidä näinä Sportin pitkäaikaisina oppositiokirjoittajina, jotka kirjoittavat täällä kulloinkin vallitsevien olosuhteiden mukaisesti.
 

Fordél

Jäsen
Niinhän sinä olet täällä aiemminkin kirjoittanut lainaten reilusti minun sanomisiani. Tarkoitat minua tällä muiden halveeraajalla. En ole tarkoituksella halveerannut ketään. Olen todennut sen tosiasian, mikä on tänne JA:aan arkistoitu.

Ja pitkään Jatkoajassa kirjoittaneena myös tiedät, että suuri osa niistä, jotka tällä hetkellä kritisoivat Tammista, ovat kritisoineet miestä jo siitä asti kun hänet tänne palkattiin taas kerran palkattiin ja vielä jopa ennen sitäkin. Näin ollen nuo heittosi siitä kuinka kritiikki laantuu kun Sport pelaa hyvin ja nousee kun Sport ottaa turpaan, on vain lyhyen aikavälin havaintoja, joille en anna suurta painoarvoa.

Sen sijaan näille monille kriittisille kirjoittajille, jotka ovat jo pitkään nähneet myös ne negatiiviset puolet Tammisesta, annan suuren painoarvon. He eivät revi kritiikkiään jostain muutamasta hävitystä ottelusta vaan niistä kausista, jotka Tamminen on tätä teidänkin seuraa valmentanut. Ja usko pois siffa hyvä, he vanhoina Sportfaneina tietävät kyllä mistä puhuvat. Itse olet tuossa faniudessa vasta noviisi vaikkakin hyvin ansiokas sellainen. Tosin kritiikkiä Tamia kohtaan en ole sinulta kuullut, mutta ilmeisesti et näe kritisoinnille mitään aihetta. Tähän sinulla on toki kaikki oikeus, mutta meidän kriittisten silmissä se näyttää ns. jeejee-meiningiltä, missä niellään kaikki pureksimatta. Ja tämä tietynlainen sokeus on se, joka täällä aiheuttaa keskustelua, ei enään niinkään itse Tamminen, jonka tähden koen ainakin itse hiipuvan kovaa vauhtia.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Viime aikoina me Tammis-lahkolaiset harvat kirjoittajat olemme olleet täällä näkyvissä. Tammisen kovimmat vastustajat ovat olleet ymmärrettävistä syistä hiljaa koko marraskuun. "Tamin Audi täältä pois"-ketju oli kovassa nosteessa, mutta nyt A-pisteen 30.10.2008 kirjoitus siellä on viimeisin. Olen varma, että myös tuo ketju saa kauden aikana polttoainetta ja syttyy taas roihuun.

Kokonaisuutena tämän syksyn Sport-keskustelut ovat vielä reilusti Tammis-antilahkolaisten Tammisen ankaraa kritiikkiä ja loan heittoa Sportin koko toimintaa kohtaan. Vain Sportin viiden ottelun voittoputki on hiljentänyt tämän määrällisesti ylivoimaisen Sport-kannattajajoukon täällä. Tämän illan jälkeen taas nähdään, missä mennään näissä keskusteluissa.

"Huoh" :) ... Tämän ketjun voisi lyödä kyllä jo lukkoon, on mennyt sen verran jankkaamiseksi ja tästä samasta asiasta. Ainakin on tullut selväksi mitä Siffa Tamista pitää ja näin edelleen. Toki on selvää, että tuollaiset "Tami ulos ketjut" saavat lisää polttoainetta huonojen otteiden kautta, mutta ainakin henk.koht. en jaksa vängätä näistä samoista asioista, kun kokoajan on ollut tietty mielipide noista Tamin tekemisistä.

Niin kuin on tullut mainittua, ei tarvi mikään taikuri olla että tuolla porukalla hyville sijoituksille pääsee - kaikki muu on = katastrooffi. Kyllä aivan oikein luettu - vaikka naapurin mummonkin pitäisi tuon tason joukkueen hilata suhkot hyville sijoituksille. Pelikään ei tasoltaan tosiaan ole mitään ruusuista tälle kautta ollut. Joukkueen rutiini ja taso on kuitenkin sen verran kova tälle tasolle, että voittoja tulee väkisin vaikka pelaisi selvästi alle oman tasonkin, löytyy yksilöjä kuten Suomalaisen Jaska jotka voivat vaikka yksinään voittaa pelejä Sportille. Nyt tämän voittoputken aikana on muutama hyvä matsi ollut, mikä onkin tosi positiivista. Mutta vielä ei kyllä todellakaan ole Tamin ylistyslaulujen aika. Itse edelleen vahvasti epäilen, että Tammisen joukkue olisi sellainen joukkue, joka hirveästi pelillisesti kauden aikana parantaisi (niin kuin muut kärkiporukat järjestään tod.näk tekevät), johtuen muun muossa Tamin suosimasta yhdestä ja ainoasta oikeasta pelitavasta jne jne. Jos Sport (Tamminen) saisi tuosta kapasiteetista irti sen yli normaalitason suorittamisen niin mitä sitten näkisimmekään.

Nojoo mutta tää ketju ainakin omalta osaltani on loppuun käsitelty.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja pitkään Jatkoajassa kirjoittaneena myös tiedät, että suuri osa niistä, jotka tällä hetkellä kritisoivat Tammista, ovat kritisoineet miestä jo siitä asti kun hänet tänne palkattiin taas kerran palkattiin ja vielä jopa ennen sitäkin. Näin ollen nuo heittosi siitä kuinka kritiikki laantuu kun Sport pelaa hyvin ja nousee kun Sport ottaa turpaan, on vain lyhyen aikavälin havaintoja, joille en anna suurta painoarvoa.

En ole unohtanut noita keskusteluja Tammisen tultua valituksi Sportin päävalmentajaksi toiseksi sesongikseen. Silloin tulivat leirit selviksi. Me Tammis-lahkolaiset olemme hyvin pieni ryhmä JA:ssa. Tammisen kritiikki on täällä laantunut Sportin voittojen myötä ja se oli vilkkaimmillaan silloin, kun Sport hävisi kolme ottelua peräjälkeen. Tämä on helppo todeta esim keskusteluketjusta "Tamin Audi pois täältä", johon ei ole marraskuun aikana tullut ainoatakaan uutta viestiä.

Siitä olen tietoinen, että kova kritiikki Tammista kohtaan ei ole häipynyt mihinkään eikä häivy, tapahtui mitä tahansa. Se on Sportin voittojen myötä vain koteloitunut ja odottaa tilaisuuttaan päästä ryöpsähtämään irti. Silloin Sportin keskusteluissa käyvät pitkästä aikaa sanomassa mielipiteensä Tammis-kriitikot Ässät-, TuTo-, KooKoo-, Jukurit-, Jokipojat-, Kärpät- ja Sport-kannattajista.

Sinä olet Fordel poikkeus Tammis- ja Sport-kriitikoissa. Käyt keskustelua reilusti tilanteessa kuin tilanteessa.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Oma mielipide.

-Nikoskelaiselle hame
-Juhani osaa valmentaa ja tietämys lajista helvetin laaja
-Juhani on kuluttava valmentaja

Ja siinä pitää kuitenkin olla Juhanin kanssa samaa mieltä että Nikoskelainen sai kyllä aivan tarpeeksi paikkoja näyttää taitonsa. Ei onnistunut, ok ---> ulos. Oikea ratkaisu Tammiselta ja johdolta. Säästettiin iso kasa euroja kevään hankintoihin nyt kun Collins saatiin samasta raosta ulos.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Säästettiin iso kasa euroja kevään hankintoihin nyt kun Collins saatiin samasta raosta ulos.

Onko kellään tietoa, mitä Collinsin ulostaminen maksoi? Siis jos hänellä ei vielä uutta työnantajaa ole, niin tokihan varmaan halusi jonkinlaisen kultaisen kädenpuristuksen Sportilta.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Onko kellään tietoa, mitä Collinsin ulostaminen maksoi? Siis jos hänellä ei vielä uutta työnantajaa ole, niin tokihan varmaan halusi jonkinlaisen kultaisen kädenpuristuksen Sportilta.

Collins on ainakin tämän palstan mukaan n.45K€ ukko, tai siis oli. Mitä tosta nyt on maksettu, 10K? Jos Collinsista saatiin nyt 30K ja Nikoskelaisesta saman verran niin eiköhän noilla pari kovaa pelaajaa pitäisi joulun alennusmyynneistä saada. Ja tohon päälle joku Vacon lyö varmaan muutaman kympin niin luulisi että saataisiin hyviä vahvistuksia hyökkäykseen.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Collins on ainakin tämän palstan mukaan n.45K€ ukko, tai siis oli. Mitä tosta nyt on maksettu, 10K? Jos Collinsista saatiin nyt 30K ja Nikoskelaisesta saman verran niin eiköhän noilla pari kovaa pelaajaa pitäisi joulun alennusmyynneistä saada. Ja tohon päälle joku Vacon lyö varmaan muutaman kympin niin luulisi että saataisiin hyviä vahvistuksia hyökkäykseen.

Eikö siellä jo ole opittu, ettei alennusmyynneistä menestystä löydy eikä yleensäkään rahalla voiteta mitään. Menestys rakentuu ihan eri asioista kuin esim. kesken kauden ostetuista "pelastajista""!
Toki saatte olla omaa mieltänne, kunhan kerroin oman näkemykseni.

Toiseksi, ei se Vaconikaan mikään Gasprom ole. Se varmaan taistelee samojen talousennusteiden kanssa kuin muutkin yritykset!?
 

Rocco

Jäsen
Loistava paluu Tumelta kotiin.
Noh, loistava ja loistava. Taisi olla -2 omassa osuudessaan jäällä, otti 2+10 ottelun lopussa tyhmällä taklauksella. Toki teki yhden maalin ylivoimalla, mutta kokonaisuutena aika vaisu esitys oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös