Tuossakin listassa täysin haihattelua on ja jossittelua on mm. Palola.
...
Aivan samanlailla nämä on "hukattu" organisaation toimesta ja jokainen on ollut jopa erittäin lahjakas. Esimerkiksi Hölli ja Palola olivat A-juniori-ikäisenä Ilveksessä täysin saman tasoisia ja maalimäärät lähes yhteneväiset.
Sinun pitäisi tutustua historiaan paremmin. Loin täällä mallit jo silloin kuin meidän kasiseiskat olivat 15-vuotiaita, miten asiat pitäisi hoitaa pitkäjänteisesti. Valitettavasti samaan aikaan, meillä oli liigan laiskin toimisto ja päävalmentaja. Silloinen UTJ teki itsestään hieman koomisen hahmon, kun ei tiennyt omista junnuista, että onko pelaaja pakki vai hyökkääjä. Pietilää ei kiinnostanut tehdä pätkääkään töitä nuorten kanssa. Lähti reeneistä välittömästi, kun ne päättyivät. ... Äh, en mää jaksa näitä kirjoittaa sataa kertaa.
Perustele nyt vaikka sinä meille muille kirjoittajille, että miksi Ilveksen linja oli mielestäsi tuolloin oikea. Oliko oikein todeta, mm. Tommi Huhtalasta, että hänessä ei nähdä potentiaalia liigapelaajaksi. Vastaavia käytöskukkasia oli useita. Kuten Ilves ry:n silloinen korkein urheiluvastaava totesi, että poikia kohdeltiin huonommin kuin koiria. Mutta, ehkä sitten Ilves-Hockeylla oli tähän varaa. IH:n toimistolla vallitsi vielä hyvin selkeä linja siitä, että heidän näkemyksensä omien junnujen lahjakkuudesta oli oikea. Onkohan ne vieläkään tajunneet, mitä niillä oli käsissään?
Olet käynyt ilmeisen vähän katsomassa junnujen pelejä aikoinaan. Itse olen valmentanut usean vuoden myös Antti Hölliä. Antti oli meidän kasiseiskojen hyökkääjistä ehkä sijalla 5-6. Antti on maalintekijä, mutta kyllä Olli Palola oli aivan eri kastissa, vaikkei se välttämättä tilastoissa tuolloin näkynyt. Kuten edellä kirjoitin Ilves ry:ssä oltiin kulmat kurtussa, kun Palola ajettiin muualle. Se on totta, että Pietilän Ilveksessä silloin ei ollut paikkaa. Mutta, IH:n toimistolla ei ollut hajuakaan Palolan ainutlaatuisesta maalintekotaidosta, kun eivät käyneet junnuja katsomassa. Höllistä vielä sen verran, että on saavuttanut Tanskan mestaruuden ja on Herlevin paras pistemies. Itse joukkue on surkea. Höllin viime kausi oli parempi kuin Riekkisen tämä kausi.
Mikael Kurosenkin tilanne on sinänsä hieman ihmeellinen. Kaksi rightin hyökkääjää Kuronen ja Wilenius laitettiin pois, kun seura halusi sijoittaa rahaa Aleksander Ruuttuun. Sitten myöhemmin valitettiin, että Ruuttusta joudutaan maksamaan Jokereille siirtokorvauksia. Kurosen olisin mahduttanut tämän kauden joukkueeseen. Rightin pelaaja myös alivoimalla on varsin käyttökelpoinen.
Perusmatikkaa on, että ikäkaudesta nousee 1-2 pelaajaa Liigaan tai Mestikseen. Ilveksestä nousi pilvin pimein junnuja ikäluokista 87-93. Jossakin toisessa ketjussa kokosin kaksi liigatasoista joukkuetta omista junnuista.
Onko Sorbo sun kirjoituksista pääteltävissä, että toimistolla vallitsee se sama ylimielinen asenne muita kohtaan kuin tuolloin? Olen nyt kuullut useasta lähteestä, että Honkalehto on useammankin tahon kanssa käynyt keskusteluja kehuen omaa edellistä aikakauttansa, että silloin tehtiin voittoa ja tappiot alkoivat hänen jälkeensä. Samoin olen kuullut, että hänellä on ollut tarve myös alkaa selittämään, ettei EM-kisojen tappiot johtuneet hänestä. Vaikkei vastapuolta ole edes kiinnostanut mitkään yu-kisat pätkääkään. Jos tosiaan näin, niin joskus kannattaa olla rehellinen myös itselleen.
Itserakkaana olen sitä mieltä, että minun visioni tuolloin olisi ollut paljon hedelmällisempi kuin se linjaus, jonka Honkalehto ja Hautamaa tuolloin valitsi.