Tunteeko kukaan fiksua bodaria?

  • 7 399
  • 56

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Erehdyin kaverini houkutuksesta kymmenen vuoden tauon jälkeen vierailemaan kuntosalilla. Ajattelin, että josko sielläkin suunnalla olisi tapahtunut muutosta parempaan päin, vaan miten väärässä olinkaan.. Mihinkäs se tyypillinen stereotypia bodarista olisikaan muuttunut.

En ikinä ole ymmärtänyt henkilöitä, jotka kuntosalilla ihailevat hikisiä vartaloitaan valtavista peileistä. Maailman narsistisin "urheilulaji", sitä bodaaminen ehdottomasti on. Naisten peilailua vielä katson sormien läpi, mutta yhdistelmä mies+peili saa oksennuksen maun nousemaan suuhuni.

Kirjoitan nyt pelkästään kehonrakennuksesta, esim. punttien avulla suoritettu voimanhankinta on asia erikseen, olen itsekin innokas raudan kurittaja. Onneksi minulla on ollut varaa ostaa alakertaani kaikki tarpeellinen, sillä yleiselle salille minua ei saa enää kirveelläkään.

Paradoksaalista kyllä, naisiahan eivät suuret lihakset kiinnosta tippaakaan. Jos vaihtoehtona on hoikka vs. bodattu vartalo, niin 95% naisista valitsee hoikan. Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että bodatulla vartalolla haetaan hyväksyntää pikemminkin miesten keskuudesta.

Sitä olen myös ihmetellyt, että aiheuttaako bodaaminen jonkinlaisen nivelvamman tai vastaavan, kun valtaosa bodareista ei saa millään roikotettua käsiä normaalisti, vaan he liikkuvat kaikkien tuntemalla ns. "ranskikset kainalossa" tyylillä.

Ja käsi ylös ne, kenen mielestä bodattu vartalo on komea. Varsinkin off-seasonilla kehonrakennusta harrastavat näyttävät suorastaan läskeiltä, ja liikkuminen on todella kömpelöä, aivan kuin olisi jotain lurahtanut pöksyihin.

Itse en ole vielä tähän ikään mennessä tavannut yhtään fiksua kehonrakentajaa. Aina kun olen esim. ravintolassa joutunut samaan pöytään, niin ei mene aikaakaan kun puhe kääntyy treenaamiseen, ravintoon, lisäravinteisiin, machopullisteluun jne.. Tuntuu kuin koko heidän elämänsä pyörisi oman nav.. vartalon ympärillä. Jokunen kerta olen myös joutunut menemään väliin, kun hormoneista ja alkoholista aivan tillin tallin mennyt finninaama on syyttä suotta käynyt kavereitteni kimppuun.

Voihan toki olla, että olen vain ollut huono-onninen ja tavannut ainoastaan tämän lajityypin pohjasakkaa. Tästä syystä kysynkin, että onko joku oikeasti tavannut mukavaa ja fiksua pullistelijaa?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole...

...bodari-osastoa, enkä taida ryhtyäkään. Kelpaan kuulemma tällä tavallisellakin "kropalla". Tämä olisi silti hyvä kysymys naisille; mitä tuumaavat vastakkaisen sukupuolen edustajat; onko miesbodari upea? Miehenhän on hieman vaikea arvioida toista miestä ilman kateutta tms...Naisten suhteen sanoisin kuitenkin, että sellainen "aerobic"-tyyli on oiva - lihaksia saa olla (sehän on hyväksikin vartalolle, että lihakset ovat vahvat), mutta "turbo"-tyyli on liikaa. Ainakin minun silmissäni. Liian massiiviset lihakset naisella ovat liian miehiset. Minun silmissäni.

Ovatko bodarit fiksuja vai eivät - siihen en ota kantaa, kun en tunne ketään lajin harrastajaa riittävän hyvin.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän aikaan yöstä ei kannattaisi meikäläisen lähteä vastaamaan yhteenkään viestiin, mutta menköön nyt tämän kerran.

Otsikon esittämään suoraan kysymykseen suora vastaus: Itse en ainakaan tunne yhtään fiksua bodaria. Tunnen tosin vain viisi bodaria, joista neljän en voi sanoa olevan mitään järjen jättiläisiä. Se viides on ihan fiksu ja mukava kaveri, mutta hän ei olekaan vielä mikään jättiläinen... Katsotaan, mitä tuleman pitää.

Yhtä näistä kavereista en ole tuntenut kuin muutaman vuoden, joten en voi varmasti sanoa, mutta kaikki nämä muut ovat muuttuneet aika tavalla sitten ensitapaamisten. Kavereista on tullut ajan mittaan itsekeskeisiä örisijöitä, joiden päässä näyttää pyörivän vain yksi lause 24/7: "Vittu mä oon iso!" Kyseinen lause lipsuu välillä ääneenkin, kun kaverit ihailevat ruhojaan punttisalin peileistä ja yksi näistä kavereista toivoo hänestä käytettävän nimeä "Iso-A." Nimen lausuminen saa meikäläisen pokan pettämään turhan helposti... Turpaansaannin välttämiseksi kutsun hemmoa hänen oikealla etunimellään.

Aikaisemmin niin mukavista, hauskoista, iloisista ja hieman ujoistakin kavereista on tullut vakavakasvoisia rautakankia, joilta ei juuri vitsejä lohkeile. Kukaan näistä ei osaa enää nauraa itselleen ja yksi pistää kavereilleen vaikka turpaan, jos nämä lipsauttavat jonkun hauskemmanpuoleisen vitsin, joka koskettaa kyseistä bodaria. Ainoa näitä kavereita naurattava asia näyttää olevan tilanne, jossa joku on laittanut väärän määrän painoja tankoon... tosi hauskaa, eikö totta?
 
Suosikkijoukkue
SUOMI
Puhutaan siis KEHONRAKENTAJISTA eli oikeista bodareista eikä voimanostajista ja painonnostajista tai omaksi ilokseen rautaa kohtalaisen aktiivisesti nostelevista. Tunnen kyllä muutaman fiksun "bodarinkin", narsismi ja toisaalta taas päinvastaiset tunteet itsestään ovat kuitenkin yleisiä. Pahiten näiden mainetta tosin hiertää "amissalimiehet" jotka vetää kuukauden salireissun jälkeen ensimmäisen kuurin ja roinaavat pari kuukautta jonka jälkeen ollaankin jo vähän saatanan vahvaa ja isoa eikä enää tarvi käydä salilla vaan riittää kun hakkaa silloin tällöin jonkun rassun baarissa tai kadulla.

Syy miksi oikeat kehonrakentajat puhuvat usein treenistä, ruokavaliosta jne johtuu yksinkertaisesti siitä että kyseinen laji vaatii täydellistä omistautumista ja hirvittävää itsekuria mikäli meinaa oikein saavuttaakin jotakin. Siksi asiat ja puheet todellakin pyörivät elämäntavaksi muuttuneen harrastuksen ympärillä eikä tämä tarkoita välttämättä sitä että asiasta innostunut on automaattisesti idiootti. Muistelkaapa inttiaikoja ja mistä silloin 90% inttikavereista puhui koko ajan: p*llusta ja intistä. Siitä siis puhutaan mikä mielessä pyörii ei sen kummempaa.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
En tunne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Luistelutaidoton
Puhutaan siis KEHONRAKENTAJISTA eli oikeista bodareista eikä voimanostajista ja painonnostajista tai omaksi ilokseen rautaa kohtalaisen aktiivisesti nostelevista. Tunnen kyllä muutaman fiksun "bodarinkin", narsismi ja toisaalta taas päinvastaiset tunteet itsestään ovat kuitenkin yleisiä. Pahiten näiden mainetta tosin hiertää "amissalimiehet" jotka vetää kuukauden salireissun jälkeen ensimmäisen kuurin ja roinaavat pari kuukautta jonka jälkeen ollaankin jo vähän saatanan vahvaa ja isoa eikä enää tarvi käydä salilla vaan riittää kun hakkaa silloin tällöin jonkun rassun baarissa tai kadulla.

Syy miksi oikeat kehonrakentajat puhuvat usein treenistä, ruokavaliosta jne johtuu yksinkertaisesti siitä että kyseinen laji vaatii täydellistä omistautumista ja hirvittävää itsekuria mikäli meinaa oikein saavuttaakin jotakin. Siksi asiat ja puheet todellakin pyörivät elämäntavaksi muuttuneen harrastuksen ympärillä eikä tämä tarkoita välttämättä sitä että asiasta innostunut on automaattisesti idiootti. Muistelkaapa inttiaikoja ja mistä silloin 90% inttikavereista puhui koko ajan: p*llusta ja intistä. Siitä siis puhutaan mikä mielessä pyörii ei sen kummempaa.
Tunsitko piston sydämessäsi??;)
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun kerran kysyitte, miellyttääkö bodarin kroppa naisen silmää...
Ei miellytä, ennemmin semmonen tavan vähän treenattu kun älytön lihaskimppu, jonka koko elämä on salilla. Ja vaikka semmonen atleettivartaloinen oliskin kiva, niin en mä ainakaan sitä vaadi, kun en itsekään välttämättä vastaa toisen toiveunia ;) vaikkei liikakiloja löydykään.
 

juudas

Jäsen
En ole bodari, voimailija tms., kuntoilen mm. salilla huvikseni, enkä kovinkaan vakavasti.

Salilla ei ole sen kummempaa väkeä kuin muuallakaan. Joka muuta väittää, puhunee täyttä p*skaa. Mitään näyttöä ei ole. Jos on, voinee kertoa.

Olen kuullut tämän väitteen aika usein. Jokainen voi miettiä mikä on motiivi, kun joku pieni kaveri tulee sanomaan, että kyllä tuon ison täytyy olla tyhmä, koska se on iso. Usein tämä kaveri lisäksi kertoo, että ei käy salilla. "Kävin vain tekemässä johtopäätöksen." Mistähän johtopäätös todellisuudessa tehtiin ja pitikö mielen saada jokin toinen rakennuspalikka "en taida käydä salilla" päätökselle...

Peileistä sen verran, että ne ovat apuna erittäin monissa liikkeissä, koska niiden avulla voi tarkistaa, onko liikerata oikea. Vääränä se voi aiheutta monenlaisia rasitusvammoja ja treenin tehottomuutta. Olen huomannut, että varsinkin uusien liikkeiden opettelussa tämö on erittäin tärkeää ja varsinkin, jos toimii isojen painojen kanssa. Omalla kohdallani homma ei ole lähimainkaan näin vakavaa, joskin täytyy myöntää, että kyllä esim. hauiskääntö on aika vaikea opetella ilman peiliä molemmilla käsillä samoille radoille...

Peilit tuovat saleihin (usein esim. maan alla) avaruutta. Tähän tarkoitukseen peilejä käytetään monissa muissakin tiloissa, kuten jokainen varmasti on huomannut.

Vaihtoehtoja taitaa siis väitteen esittäjien mielestä olla kaksi. Joko salille hakeutuvat tyhmät (tätä ei kukaan pystyne osoittamaan, käyttäväthän salia lähes kaikki urheilijat tavalla tai toisella, vai onko niin, että tyhmyyden lisääntyessä salikäyntien määrä kasvaa... kiva teoria) tai sitten salilla tulee tyhmäksi (tähänkin kuulen mieluusti perustelun, voimme varmasti yhdessä laittaa sen johonkin lääketieteelliseen julkaisuun kyselypalstalle...hoh).

Mikä olisi seuraava yleistys? Mustillahan näyttä olevan isot lihakset, eikö niin, tämähän on yksi "yleistys" joka elää? Pitäisi siis rauta liikkua salilla poikkeuksellisesti. Ei vain liiku...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pari sanaa bodaamisesta....

Höh! Tässä sekoitetaan käsitteet kehonrakentaja ja voimanostaja. Itse aktiiviharrastan, oikeastaan osa työstäni on sitä, kehonrakennusta eli kuntosaliurheilua. Mielestäni se on sporttia sportin joukossa. Ei sen kummempaa kuin uinti, lenkkeily, rullaluistelu tai fudis.

Niin, pidän itseäni vielä fiksuna!

Teen kunto-ohjelmia monen ikäisille ja kokoisille miehille/naisille. Kunto-ohjelma sisältää myös aerobisen osuuden varsinkin niille, jotka haluavat lähinnä pudottaa painoaan. Kunto-ohjelman kolmas osa on tietenkin ravintosuunnittelu. Ja senhän jokainen toteuttaa salin ulkopuolella.

Meikäläisen salilla käy jengiä ikäjakaumalla 16-80 ja näistä n. 80% hakee sopusuhtaista, kiinteää kroppaa ja hyvää kuntoa. Niin miehet kuin naisetkin. Varsinkin naiset tilaavat usein salille tullessaan painoa alas, mutta lihakset kiinteäksi -paketin ja heille täytyy sitten selittää, että lihas painaa enemmän kuin läski. Joten 56-kiloisen naisen täytyy ehkä hyväksyä painonnousu 58-kiloon kropan kiinteytymisen seurauksena - mutta lopputulos on usein juuri se, mitä on toivottu: parempi ryhti, tiukempaa matskua ja sen ansiosta pienempi vaatekokokin saattaa mennä parista lisäkilosta huolimatta.

Niin, ne pitkäkätiset kaapin näköiset jätkät. Kyllähän niitäkin löytyy jokaiselta salilta jonkun verran. Yleisesti ottaen tämä malli on kuitenkin 80-luvulta. Lisäksi nämä tyypit eivät ole yleensä kehonrakentajia vaan voimanostajia. Kehonrakentaja treenaa, niinkuin nimikin sanoo, KOKO kehoa; isoja lihasryhmiä ja pieniä yksityiskohtia. Tavoitteenaan tasapainoinen kokonaisuus. Voimanostaja treenaa voimaa ja yleensä vain yhtä-kahta isoa lihasryhmää. Esimerkiksi rintaa (penkki & vinopenkki) ja jalkoja/alaselkää (kyykky, maastaveto). Heidän treeninsä ei tähtää sopusuhtaiseen kroppaan, vaan rankkaan massiiviseen voimaan tietyllä osa-alueella. Niinpä heidän kropastaan ei tule kovin tasapainoista - selkä köyryssä apinamaisesti kävelevä iso jätkä on usein treenannut rintaa (penkkiä) helvetisti ja vastakkaista lihasryhmää (yläselkää) tuskin ollenkaan. Siksi ryhti painuu kumaraan. Tämä ei ole kehonrakennusta siten kuin minä sen ymmärrän ----> tavoitteena siis hyvä ryhti ja tasapainoinen olemus. Monella todella kovalla penkkaajalla voi olla vastapainona ns. flamingot eli pikkuiset jalat. Tämäkään ei ole kehonrakennusta.

Meikäläisen salilla näitä voimanostajia on aika vähän. Miksi? Siksi, että voimanostajat eivät viihdy allround-kuntosaleilla, missä saattaa törmätä keski-ikäisiin rouviin ja herroihin, jotka häiritsevät raudan kolistelua. Voimanostajat viihtyvät keskenään, niinkuin kaikki "alaryhmät" ja he ovat yleensä profiloituneet tietyille saleille. Luulen, että lennox on käynyt voimanostajien magnesiuminpölyisellä salilla? Itse en ylenkatso mitään alaryhmiä missään lajissa. Mielestäni voimanostajatkin ovat jossain määrin kiinnostavaa ryhmää, vaikka en siinä joukossa liikukaan (en pääsisi, olen liian pieni). Samanlaista lajin sisäistä alaryhmää kuin esimerkiksi freestyle-laskijat alppihiihdossa. Vähän outoja tyyppejä - hyvä homma! Mutta ei kaikkien juttu.

Olen muuten itse käynyt nuorempana läpi noin 1,5 vuotta kestäneen voimanostokauden. Lähes kaikki saleilusta tosissaan kiinnostuneet tekevät sen. Söin maltodekstriiniä, että sain lisää massaa ja pääsin aika korkeisiin tuloksiin. Mutta en viihtynyt uudessa formaatissani. Minulla ovat budolajit + aiemmin kiekko kulkeneet koko ajan mukana, olen 182-senttinen ja painoin ennen voimanostoperiodia 84 kg. Kun voimanosto oli minulle in, nostin painoni hirveällä duunilla 97 kiloon ja sain lisää voimaa. Mutta puuskutin portaissa jne. Kiekkoillessani pidin painon noin 90 kilossa käytännön syistä.

Siksi palasin kehonrakennukseen ja budolajeihin ja otin takaisin entiset mittani. Nyt olen 87-kiloinen ja tämä massa tuntuu 182 senttiin hyvältä, sillä rasvaprosentti on 10:n luokkaa. Suurin osa tuntemistani ja tietämistäni salihemmoista treenaa kuten minä; tavoitteena ensisijaisesti pysyä kunnossa ja pitää huolta itsestään. Lisäksi on mielenkiintoista tutustua ihmiskehoon, sen lihaksiin ja ominaisuuksiin. Esimerkiksi venyttelemällä ---> tsekatkaa Marja Putkiston syvävenytysopas. Jos siitä tykkää, voi se riittää ainoaksi lihaskuntotreeniksi.

Ennen vanhaan ei paljon loikittu lajista toiseen. Juoksijat juoksivat, keihäsmiehet heittivät keihästä ja painonnostajat nostiva painoja. Sen huomaa, kun katsoo kuvia entisistä huippu-urheilijoista. Jorma Kinnunen ja kumppanit eivät parhaalla tahdollakaan ole hyväkroppaisia. Ehkä juuri siksi heidän kehonsa olivat aivan romuna urheilu-uran jälkeen? Vasta 80-luvulle tultaessa tajuttiin monipuolisen treenin + ravinnon (mömmöt tietenkin ovat valitettavasti olleet aina mukana) merkitys lajissa kuin lajissa. Huomattiin, että yksipuolinen aerobinen treeni (juoksija vain juoksee) ei kehitä kehoa ja sen ominaisuuksia tarpeeksi. Huomattiin, että aerobisenkin lajin harrastaja tarvitsee lihaskuntotreeniä. Ja sama päinvastoin; voimalajien harrastajat olivat puuskuttavia läskikasoja eli aerobiselta kunnoltaan surkeita. Kun heidän treeneihinsä tuotiin mukaan aerobisia elementtejä, parani voimakestävyys huomattavasti. Ja tämä tarkoittaa kovien tulosten (esim. heittolajeissa) saavuttamista useammin ja varmemmin kuin ennen, jolloin tehtiin usein 1-2 haamuheittoa kaudessa ja oltiin muuten kuutamolla. Huonon yleiskunnon takia.

Niinpä nykyiset huippu-urheilijat alkavat muistuttaa kropaltaan toisiaan lajista riippumatta - tietenkin peruseroja on, mutta nykyään keihäänheittäjät, sprintterit ja jopa nuorempi kuulantyöntäjäpolvi alkaa pikkuhiljaa muistuttaa toisiaan. Atleettinen vartalo hyvän lihastasapainon ja aerobisen kunnon höystämänä on hyvä pohja lajiin kuin lajiin.

Minun ihanteeni on juuri tällainen vartalo; sopivasti lihasta ja aerobista kuntoa ja ennenkaikkea tasapainoinen, hyvä kokonaisuus. Toki tykkään lihaksista ehkä enemmän kuin ihmiset keskimäärin, mutta jääkaappipakastin ei ole kropan malli, jota minä ja useimmat kehonrakentajat hakevat. Se on voimanostajien hommaa.

Hyviä vartaloita minun mielestäni löytää sukupuoleen katsomatta seuraavista urheilijaryhmistä: sprintterit, keihäänheittäjät, jääkiekkoilijat, uimarit, voimistelijat, taitoluistelijat, tanssijat, alppihiihtäjät ja aivan erityisesti nyrkkeilijät, painijat ja budolajien harrastajat (ei superraskas sarja)...Ei nyt tullut enempää äkkiä mieleen, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Kuntosaliurheiluun, aivan kuten tanssiin esimerkiksi, liittyy valtavasti ennakkoluuloja. Kaikki tanssijat ovat homoja ja kaikki kehonrakentajat idiootteja. Ei se näin ole. Ennakkoluulot narikkaan vaan! Ja jos itsensä kunnossa pitäminen kiinnostaa, niin käykää avoimin silmin kaupallisilla kuntosaleilla. Aloittakaa respasta, josta kysytte, mitä tällä salilla voi tehdä ja älkää lähtekö treenaamaan ilman omaa, henkilökohtaista ohjelmaa. Ja jos sali ei tunnu oikealta paikalta, niin muitakin lajeja löytyy pilvin pimein...Pääasia, että pitää itsensä kunnossa, niin elämä maistuu vähän paremmalta.

Ja tokihan sellainen lisäelementti kelpaa sekä miehille että naisille, että yleensä tavalla tai toisella kunnossa pidetty kroppa kiinnostaa vastakkaista sukupuolta keskimäärin enemmän kuin huonosti huollettu keho. Ja jos siinä tulee vielä aivotkin kaupan päälle, niin a´vot! Se on mahdollista - ja sekin on mahdollista, että huonosti huolletussa kehossa on jumalattoman terävät aivot ja fantastinen luonne. En kiistä!

Ai niin, ne ruskeat tyypit, jotka kilpailevat valonheittimien loisteessa kehonrakennuksen mm-kisoissa jokainen lihassäiekin erottuen? Heitä on kehonrakentajista noin 0,5% ja suotakoon se heille. Heillä ja keskimääräisellä kehonrakentajalla on yhtä vähän yhteistä kuin aktiivilaskettelijalla ja Heikki Sorsalla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Öö.. tunnen kolme "bodaria" ja eipä heistä ei kukaan ainakaan järjen jättiläinen ole.

Tuntuu että ne aivot on siirtyny hauikseen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No onko naurettavampaa.

JHag tuossa ansioituneesti selitti lähes kaiken maan ja taivaan väliltä. Olen ulkonäköasioissa pitkälti samaa mieltä. Ne ovat kuitenkin täysin subjektiivisiä mielipidekysymyksiä. Yleensä kulttuurin luomia kuvia. Toisissa kulttuuripiireissä kauneus voi olla ihan toista.

Mutta jos joku todella epäilee, että lihasten koolla on jotain tekemistä älykkyyden kanssa, niin hankkikoon aivot. Ja ajatelkoot hetken niillä ennen kuin päästää moista näppäimistöltään.

...tana...älä ala mulle kuule...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kukas kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse.

Harrastan salibandya, jalkapalloa, painonnostoa (oikeammin kehonrakennusta) ja älykkyysosamääräni oli viimeisen testin mukaan hilkun yli 130. Ei se nyt vielä mikään Einstein ole, mutta sanoisin silti itseäni älykkääksi. Testi muuten tehtiin lukiossa ja muistaakseni se oli ihan Mensan suosittelema testi jopa.

Kuten Jhag totesi, painojakin voi muuten nostaa monella tavalla. Jääkiekkoilijoiden harrastama voimatreeni ei ole samaa kuin kehonrakennus.

Todettakoon vielä loppukateettina, että tämä lienee miehille vähän samanlainen aihe kuin isorintaiset blondit naisille. "Joo, on sillä isot kädet ja rintalihakset, mutta idiootti se on". Kun ei itse usko pystyvänsä kilpailemaan fyysisesti, turvaudutaan henkiseen ylivertaisuuteen. Kuviteltuun tai todelliseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti mission16W
Kukas kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse.

Harrastan salibandya, jalkapalloa, painonnostoa (oikeammin kehonrakennusta) ja älykkyysosamääräni oli viimeisen testin mukaan hilkun yli 130. Ei se nyt vielä mikään Einstein ole, mutta sanoisin silti itseäni älykkääksi. Testi muuten tehtiin lukiossa ja muistaakseni se oli ihan Mensan suosittelema testi jopa.

Kuten Jhag totesi, painojakin voi muuten nostaa monella tavalla. Jääkiekkoilijoiden harrastama voimatreeni ei ole samaa kuin kehonrakennus.

Todettakoon vielä loppukateettina, että tämä lienee miehille vähän samanlainen aihe kuin isorintaiset blondit naisille. "Joo, on sillä isot kädet ja rintalihakset, mutta idiootti se on". Kun ei itse usko pystyvänsä kilpailemaan fyysisesti, turvaudutaan henkiseen ylivertaisuuteen. Kuviteltuun tai todelliseen.

-Niinpä. Onko kukaan nähnyt fiksua isorintaista blondia?:D En myöskään huomannut ns. akateemisissa opinnoissani mitään haittaa hyvästä fysiikasta.

Mutta yhtä asiaa ei ole olemassa: raitista lappalaista!!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvempia kovin fiksuja tunnen, siis näillä tarkoitan todellisia aktiivi bodareita, en harrastelijoita, tai edes aktiivi harrastajia.
Mitään suoraa suhdetta asioilla tuskin on, liekö syynä treenin tylsyys. Itsekin salilla käyn noin 3-6krt viikossa. En ole ammattilainen ja tavoitteena ei ole mahtavat lihakset. Tavoitteena on tasaisesti lihaksikas vartalo, ei liian vaan sopivassa määri, terve sielu terveessä ruumiissa. Jep mensan tehteissä on todettu ettei aivan tyhmä ole.

Salilla olen kyllä törmännyt ihan mukaviin heppuihin, meitä on moneen junaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eiköhän tässäkin liikuta ihan yksilötasolla... tunnen muutaman harrastajan, on sekä fiksuja kavereita, että todella ääliöitä, mutta niinhän on joka elämän alueella. Että tuskin se bodaus/kehonrakennus ketään tyhmentää. Paitsi erästä tuttuani, joka (huhupuheiden mukaan) käytti aika epämääräisiä mömmöjä itsensä kasvattamiseen, ja aina kun lihakset kasvoivat, tuntui siltä, että aivosolujen määrä väheni. Sitten taas eräs tuttavani treenaa todella ahkerasti ja on todella fiksu ihminen, pärjää joka paikassa vallan mainosti ja tulee toimeen kaikkien kanssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti omaha


Tai ihmeistä suurinta (joka jäi näkemättä) nimittäin; selvää näyttelijää! Sanat: Martti Syrjä.

-Entäs heteroseksuaalista ruotsalaismiestä?
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
En tunne kovinkaan montaa "bodaria". Tunnen kylläkin enemmän kuin monta heppua jotka käyvät säännöllisesti punttisalilla treenaamassa lihaksiaan. Itse en kyllä oikeen koskaan ole innostunut punttisalilla käymisestä, jotenkin vaan minun silmissäni vaikuttaa turhamaisten ihmisten puuhalta, tosin se on hyväksi havaittu keino pitää lihaskuntoa yllä ja melko välttämätöntä aktiiviurheilijoille vähänkin kovemmalla sarjatasolla. Itse lopetin kaiken aktiiviurheilun siinä vaiheessa kun reenit alkoivat olla kerran päivässä ja jos missasi treenin niin katsottiin kuin halpaa makkaraa, olenkin aina halunnut urheilla vain huvin vuoksi ja itseäni varten.
Tiedän (korostan sanaa "tiedän" enkä käytä sanaa tunnen) muutaman kehonrakentajan (siis ihmisiä jotka punttaavat ulkonäkönsä takia!) enkä kyllä ole oikeen vakuuttunut siitä että he kovin fiksua porukkaa olisivat. Itseasiassa juuri sellaista porukkaa joilla on kauhea tarve todistella että heillä on 130:en älykkyysosamäärä.
Luulen että tämä juurtaa melko pitkälti siihen että "bodarit" tai "kehonrakentajat" ovat pienestä pitäen pitäneet ulkonäköänsä tärkeämpänä (kuin myös "blondit") ja helpompana tienä menestykseen kuin perinteisiä keinoja ja näin ollen muu todellisuus on jäänyt taka-alalle kun penkkipunnerrus ja vatsalihas-liikkeet ovat vieneet kaiken ajan.
Kuitenkin näen selvän eron juuri näiden "bodarien/kehonrakentajien" ja "aktiivista lihastreenia punttisalilla harrastevien" välillä. Menipäs sekavaksi...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy


Mutta mitä nimimerkki Finnhinaaja tähän sanoo?


Oletko oikeasti noin hölmö? Vai kuvittelenko vain???
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
stereotypiaa

Itse aloitin saliharjoittelun muutama vuosi sen jälkeen kun aktiivikiekkoilun lopetin.
Toki olin punttien kanssa aikaisemminkin kolistellut mutta yleensä ne pakolliset.
Koska itselläni oli suht hyvä fyysinen kunto ja monipuolinen urheilutausta,saavutin "tuloksia" hyvin lyhyessä ajassa.
Tämä pantiin salilla merkille ja puolitutut tulivat kysymään mitä käytän. Kun vastasin, papusoppaa, niin hetikohta tarjottiin myös vähän parempaa ja tehokkaampaa.

On myönnettävä että houkutus oli suuri ja jos rahatilanteeni olisi ollut vähänkään parempi niin luultavasti olisin tarjoukseen tarttunut. Näin jälkeenpäin on helppo jossitella ja jeesustella että mitäs jos...

Kuitenkin kaverit jotka samalla salilla kävivät ja "mömmöjä" tarjosivat olivat aivan mukavia ja fiksuja,osa opiskeli TTKK:ssa, osa tavallisia duunareita.Osa SM-tasolla kilpailleita,osa sinne tähtääviä.

Nyt en ole muutamaan vuoteen enää kovin aktiivisesti salilla viihtynyt mutta vieläkin joskus tulee huono fiilis kuin väliin jätetyn treenin jälkeen.

Syy miksi en enää aktiivisesti salilla käy on hyvin yksinkertainen: minulta puuttuu pitkäjänteisyys,tavoitteellisuus,motivaatio.
Nämä ominaisuudet ainakin vaaditaan jos aikoo kehonrakennuksessa menestyä eikä "fiksuudestakaan" haittaa ole.
Niin monasti näin salilla ne samat kaverit jotka päivästä toiseen hieroivat samoja sarjojaan kuitenkaan kehittymättä. Varmasti ihan kivoja kavereita mutta kukaan ei ollut heille kertonut miten pitäisi harjoitella,eivät siis kovin fiksuja.

Mitä tulee näihin peiliin tuijottelijoihin niin apuvälineitähän voi aina käyttää väärin. Peilit salin seinillä ovat käsittääkseni siitä syystä että voi tarkkailla liikeratojaan toistoissa. Ei tarvitse videoida omia suorituksiaan kuten monissa muissa lajeissa.

Eli lyhyeen kysymykseen lyhyt vastaus: tunnen/tunsin useita fiksuja bodareita ja vastapainoksi tiedän monia bodareita jotka ovat täysiä idiootteja.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Sanat "fiksu" ja "bodari" eivät todellakaan sovi samaan lauseeseen. Kaikki ne käyttää jotain pillereitä...kaikki eivät vain myönnä sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös