Noiden lisäksi mulle on tarttunut Meles meles ja jostain ihan ihmeen himmeestä syystä Dendrocopos major ja minor...Anemone nemorosa, muistaakseni. Ainoita asioita, jotka osaan latinaksi. Niin, paitsi lynx lynx ja pica pica.
Noiden lisäksi mulle on tarttunut Meles meles ja jostain ihan ihmeen himmeestä syystä Dendrocopos major ja minor...Anemone nemorosa, muistaakseni. Ainoita asioita, jotka osaan latinaksi. Niin, paitsi lynx lynx ja pica pica.
Meillä, kun jouduttiin yläasteella kerään kasviota, niin sai halutessaan kirjoittaa kasvien latinankieliset nimet. En muista enää yhtään niistä. (Sain kasviosta 10-)Noiden lisäksi mulle on tarttunut Meles meles ja jostain ihan ihmeen himmeestä syystä Dendrocopos major ja minor...
Toivottavasti kasvioita... kaavioiden kerääminen voisi olla aika puisevaa...Meillä, kun jouduttiin yläasteella kerään kaaviota, niin sai halutessaan kirjoittaa kasvien latinankieliset nimet. En muista enää yhtään niistä. (Sain kasviosta 10-)
Tosiaankin kasvio:).Toivottavasti kasvioita... kaavioiden kerääminen voisi olla aika puisevaa...
Mutta joo - sitä samaa mekin teimme keskikoulussa (tietäjät tietää).
On mulle sen verran tarttunut että Ranunculus acer ja repens ovat vieläkin hallussa...
Potentilla fruticosa vissiin kans'...
Antti?Tosiaankin kasvio:).
Auringonkukka.Kyllähän se on hyvä välillä jutella latinaa..
Mutta kertopaahan mikä kukka on kuvassa.
Se se kukka oli...Auringonkukka.
Sammalleimu.Kokeillaan mitä saatte tästä kuvasta irti...
Sehän tuo on...Sammalleimu.
Just' eilen vaimo sivisti minua tuolla tiedolla, kun tätä sammalleimua kasvaa meilläkin seinävierusten kivikoissa ja on nyt kauneimmillaan...Kokeillaan mitä saatte tästä kuvasta irti...
Itse jo olen tyytyväinen kun aurasin ladun valmiiksi veljille ja sisarille!!Just' eilen vaimo sivisti minua tuolla tiedolla, kun tätä sammalleimua kasvaa meilläkin seinävierusten kivikoissa ja on nyt kauneimmillaan...
...niin että tietoa olisi löytynyt, mutta kun pitää olla tuolla "puusavotassa", niin ei kerkiä vastailemaan... niin kerta...
Näsiä.Mikähän tämä on?
Ei kyllä ole niitäKäsiä.
KylläNäsiä.
Hehee! Nyt osui korjaus kohdalleen.Ei kyllä ole niitä
Ei ole juuri se...Raparperi
Hitto sattui kohdillaan. Olet sä kyllä hyvä...Vuorenkilpi
Ootko muka yllättynyt... Höh!Hitto sattui kohdillaan.
En yhtään. Kysyit varmaan vaimolta... ;-)Ootko muka yllättynyt... Höh!