Tunnista historian suuruudet kuvasta

  • 13 369
  • 142

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä taipuisin arvaamaan että kyseessä on Laotse, taolaisuuden isä.

Ei millään. Kyllä se avainkaulajätkä on Pyhä Pietari. Laotsesta sen verran, että itse äijästä en tiedä mitään. Nopeasti vilkaisin hänestä kertovaa wikipedian artikkelia jossa on tuon kuvan tekstinä "Laozi leaves China on his water buffalo."

Tuossa kuvassa on yksi kinkkiäijä Fidel Castron alapuolella, joka näyttäisi istuvan jonkinlaisen sarvipäälehmän (vesipuhveli?) selässä. Näin ollen, olisiko tämä vakavailmeinen vanhempi herrasmies Laotse? Kaukaa haettua, tiedän, mutta ei voi mitään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Katselin taas tuota kuvaa niin Bob Hopeksi merkitty on paljon enemmän Pablo Picasson näköinen kuin kaveri edessä jolla on kyllä Picassomainen työ. Pää on kuitenkin ihan eri näköinen kuin esim Wikipediasta löytyvässä lyijykynäteoksessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katselin taas tuota kuvaa niin Bob Hopeksi merkitty on paljon enemmän Pablo Picasson näköinen kuin kaveri edessä jolla on kyllä Picassomainen työ.
Olen jokseenkin samaa mieltä. Lisäksi Da Vinciksi nimetty jannu saattaisi olla sittenkin Charles Darwin. Yhdennäköisyys ainakin on melkoinen. Tosin kuteet eivät taida osua ihan Darwinin aikakaudelle.

Tämä äijä on minun nähdäkseni kuitenkin melko keskeisesti kuvassa joten senkin puolesta voisi olla kumpi vain. Pitäisiköhän antaa jo olla tältä illalta, ihan kuin alkaisi pää hajoamaan tämän pähkinän kanssa.

*edit*, kyllä ainakin tästä kuvasta päätellen asia on niin, että Bob Hopeksi nimetty on itse asiassa Picasso, joka siis on linkin kuvassa.

*edit2*
Picasso maalaa Guernicaa etuoikealla.

Ei tuo kyllä ole mun mielestä Guernicaa nähnytkään.
 
Viimeksi muokattu:

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Nää aasialaiset on vaikeita, mutta vahvasti näyttäisi että Salvador Dalin ja Ariel Sharonin välissä oleva nainen on Kiinan keisarinna Cixi http://en.wikipedia.org/wiki/Empress_Dowager_Cixi
Linkin monessa kuvassa/maalauksessa kasvot täsmäävät ja vaatteet myös. Etenkin se nauha, jonka päässä helmet, kaulan ympärillä samanlainen ja viuhkakin näyttää olevan kädessä
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei millään. Kyllä se avainkaulajätkä on Pyhä Pietari. Laotsesta sen verran, että itse äijästä en tiedä mitään. Nopeasti vilkaisin hänestä kertovaa wikipedian artikkelia jossa on tuon kuvan tekstinä "Laozi leaves China on his water buffalo." .

Onhan se noin, huono on kinata tuon avainjutun kanssa.

Tuossa kuvassa on yksi kinkkiäijä Fidel Castron alapuolella, joka näyttäisi istuvan jonkinlaisen sarvipäälehmän (vesipuhveli?) selässä. Näin ollen, olisiko tämä vakavailmeinen vanhempi herrasmies Laotse? Kaukaa haettua, tiedän, mutta ei voi mitään.

Tuohan on ihan sama äijä? Sovitaan, että hän ei ole buffalo bill, vaan on Laotse. Muuten siirrytään taas seuraavaan samannäköiseen valkopartaiseen aasialaiseen. Joka siis löytyy Ariel Sharonin vierestä..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuohan on ihan sama äijä? Sovitaan, että hän ei ole buffalo bill, vaan on Laotse.
No ihan samalta se mustakin näyttää, mutta sarvipäälehmästä (vesipuhvelista?) päätellen sillä ratsastaja on nimenomaan Laotse. Saman näköisiä ovat kyllä nuo aasialaiset herrasmiehet, joten paha tästä on ihan varma olla.

"Rasputin" on oikeasti Leo Tolstoi.
Totta. Ainakin wikipedian kuvien mukaan haitarijätkä on paljon enemmän Tolstoin näköinen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ainakin tästä kuvasta päätellen asia on niin, että Bob Hopeksi nimetty on itse asiassa Picasso, joka siis on linkin kuvassa.

Google on ystävä ja lisää kuvia tutkimalla saa kyllä melkoisen varmuuden, että Bob Hopeksi nimetty jannu on todellakin Picasso.

Kävin tuota wikipedian surrealistien listaa läpi ja tulin siihen tulokseen, että alunperin Picassoksi nimetty taulunmaalaajajätkä voisi olla Marcel Duchamp?

Ei mulla ole sen suurempaa tietoa äijästä, mutta ainakin näyttää noissa kuvissa melkoisesti samalta ja viimeisen kuvan "sormi suun edessä" -jutun luulisi liittyvän jotenkin tuohon? Kookas klyyvari ja korkea hiusrajakin täsmäävät.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Taas uusi päivitys: http://img128.imageshack.us/img128/5297/tunnistus3os1.jpg

Mukana on nyt jo enemmän ja vähemmän hyviä arvauksia, korjauksia otan mielelläni vastaan jos niitä on esittää.

Ja sen verran noista JO tunnistetuista että mielestäni Tsingiskaani on toinen ratsastaja Napoleonin vieressä eikä tuo istuva heppu, joka voisi olla vaikka Sun Tzu.
Näin taitaa olla, korjasin tämän.

Itse törmäsin erääseen hemmoon kun kelailin wikipedian listaa tunnetuista filosofeista. Herroja Platon, Sokrates ym. etsin, sillä kai heidän pitäisi tuohon kuvaan mahtua. Vastaan tuli joku taolainen filosofi Chuang Tzu. Se käsiä levittelevä äijä, joka istuskelee Eisteinin oikealla puolella muistuttaa häntä hieman, mutta aika nevöhöödi tuo on ainakin minulle. Rusettikin löytyy takaraivolta. Hänen edessään on tuo kirjoituskone ja se ainakin viittaa johonki aivan muuhun.
Jeesus se ei ainakaan ole eikä parempiakaan ideoita ole esitetty niin nimesin sen nyt Chuang Tzuksi. Vaikuttaa ihan loogiselta vaikka ainakin itselleni tuntematon kaveri on maalauksessa aika keskeisessä asemassa.

Vielä yksi tunnistettu josta olen eri mieltä, tuo Pol Potiksi väitetty on mielestäni Kim Jong Il ja sitten taas tuolla vasemmalla ylhäällä Sokratesin ja Leninin välissä oleva olisi Pol Pot.
Näinhän se taitaa mennä, tein tarvittavat säädöt.

MUTTA se vierustoveri ei mielestäni ole Baden-Powell vaan Samuel Langhorne Clemens joka on paremmin tunnettu nimellä Mark Twain...
Tämä on vähän ongelmallinen kaveri. Viikset ovat kovasti eri mallia kuin Baden-Powellilla ja ne viittaavat Twainiin mutta eikös tuo äijän asustus kuitenkin sopisi paremmin Baden-Powellille?

Pelen vieressä Attila?

Vasily Zaitsev Clintonin ja Leninin välissä.
Attilan lisäsin mutta tuo Zaitsev ei minua vakuuttanut, kaveri näyttää enemmän itämaiselta, eli sijoittaisin Kiina/Korea-akselille. Mitä muut ovat mieltä?

Laotsesta sen verran, että itse äijästä en tiedä mitään. Nopeasti vilkaisin hänestä kertovaa wikipedian artikkelia jossa on tuon kuvan tekstinä "Laozi leaves China on his water buffalo."

Tuossa kuvassa on yksi kinkkiäijä Fidel Castron alapuolella, joka näyttäisi istuvan jonkinlaisen sarvipäälehmän (vesipuhveli?) selässä. Näin ollen, olisiko tämä vakavailmeinen vanhempi herrasmies Laotse? Kaukaa haettua, tiedän, mutta ei voi mitään.
Minut tämä ainakin vakuutti, puhvelipatu nimetty Laotseksi.

Google on ystävä ja lisää kuvia tutkimalla saa kyllä melkoisen varmuuden, että Bob Hopeksi nimetty jannu on todellakin Picasso.

Kävin tuota wikipedian surrealistien listaa läpi ja tulin siihen tulokseen, että alunperin Picassoksi nimetty taulunmaalaajajätkä voisi olla Marcel Duchamp?
Kyllä se näin menee. Viimeistään sormi suun edessä varmisti asian.

Isäni väitti Sharonin ja Iivanan välissä olevaa aasialaista patua Ho Chi Minhiksi mutta nopeasti googlettamalla en vakuuttunut. Vähän turhan pyöreät kasvot ja liikaa partaa. Mites muut?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Isäni väitti Sharonin ja Iivanan välissä olevaa aasialaista patua Ho Chi Minhiksi mutta nopeasti googlettamalla en vakuuttunut.
Aikani kuuluisia, tai ainakin suht tunnettuja aasialaisia plärättyäni törmäsin jamppaan nimeltä Qi Baishi. Tarkkaan katsottuna äijällähän on jopa samanlaiset silmälasit, joten eikös tämä ole tätä myöden selvä?

Nyt poistun viikonlopun viettoon ja luotan siihen, että sunnuntaihin mennessä joku on selvittänyt sen Michael Moore laihana -äijän henkilöllisyyden.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Voisiko tuo kuvassa Augustukseksi nimetty sittenkin olla Julius Caesar?

Ja sitten puolestaan Lincolnin takana tarjoitinta kantava nuorukainen Augustus? En kyllä sitten tiedä miksi Augustus olisi kuvassa tarjoilijana.

Edit. Ei se tarjoilija kyllä Augustus ole. Augustuksella on kaikissa kuvissa isot korvat toisin kuin tuolla tarjoilijanuorukaisella tuossa kuvassa.

Edit2. Jos se tarjoilija olisikin sittenkin Spartacus?
 
Viimeksi muokattu:

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Jeesus se ei ainakaan ole eikä parempiakaan ideoita ole esitetty niin nimesin sen nyt Chuang Tzuksi. Vaikuttaa ihan loogiselta vaikka ainakin itselleni tuntematon kaveri on maalauksessa aika keskeisessä asemassa.
Miksei tämä ole Jeesus. Eikös käsien levittely juuri viittaisi ristillä roikkumiseen? Ja toisaalta eihän tuo nyt ole laisinkaan kiinalaisen näköinen kasvoiltaan?




Attilan lisäsin mutta tuo Zaitsev ei minua vakuuttanut, kaveri näyttää enemmän itämaiselta, eli sijoittaisin Kiina/Korea-akselille. Mitä muut ovat mieltä?
Itse uskoisin, että Leninin vieressä oleva jannu voisi hyvinkin olla Zaitsev. Päässä näkyisi olevan puna-armeijan suikka. Vielä kun ottaa huomioon, että kuvan on ilmeisesti tehnyt venäläinen heppu (eikö alkuperäinen sivu ollut joku .ru-loppuinen?), niin sopisi kuvaan, että venakkoja on hieman enemmän.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mä taas mietin sitä Leonardoksi sen edessä olevan Vitruviaan mies -piirrustuksen takia. Myös ukon asuste on enemmän Da Vincin aikaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci

Kuvakin voisi täsmätä jotenkuten.

Kappas vain. Olisi pitänyt tiirailla kuvaa hivenen tarkemmin. Tyyppi on siis Leonardo, tästä ei enää tarvinne keskustella.

Nyt kiinnostaisi tietää, kuka on tuo Leninin ja Sokrateen välissä oleva punatähtipaitainen aasialainen?
 
Viimeksi muokattu:

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Voisiko Hemingwayn vieressä oleva krakakaulainen ukko olla niinkin yksinkertainen kuin A. Hitchcock?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös