Tunnista historian suuruudet kuvasta

  • 13 423
  • 142

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri se on Bogart.
Minun veikkaukseni taas on Robert Oppenheimer. Siis tämä "atomipommin isä". Jos siis samasta lierihatusta puhutaan, joka sieltä Elviksen takaa kuikuilee?

Muuten alkaa olla melko selvää, että kuka on kukakin, mutta nuo vinokiikarit ovat suurin osa ihan mysteeriä.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun veikkaukseni taas on Robert Oppenheimer. Siis tämä "atomipommin isä". Jos siis samasta lierihatusta puhutaan, joka sieltä Elviksen takaa kuikuilee?

Minä veikkasin Oppenheimeriksi miestä joka istuu Chaplinin vieressä. Kun katsoo miehen yläpuolelle, niin siinä kuvassa on atomipommin tekemä sienipilvi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä veikkasin Oppenheimeriksi miestä joka istuu Chaplinin vieressä. Kun katsoo miehen yläpuolelle, niin siinä kuvassa on atomipommin tekemä sienipilvi.

No joo, mahdollista tuokin. Kuitenkin jaloissa oleva auto viittaisi johonkin muuhun. Ota noista nyt selvää. Mutta kuka on tuo vittumaisen näköinen rillipää, joka seisoo kädet puuskassa kamelin edessä?

*edit* HAH! Se äijä Chaplinin vieressähän on selkeästi Henry Ford. Auto täsmää, kuten myös naama. Ainakin jotenkin.

Michael Moore 40 kiloa aiemmin
Ei helvetti, yhdennäköisyys Mooren kanssa on todellakin melkoinen. Mutta kertokaa nyt joku, on suurin piirtein ainut valkoihoinen enää, josta ei ole mitään tietoa.

*edit2* Höh, Ford olikin näköjään jo mainittu aiemmin. Mä en enää leiki.
 
Viimeksi muokattu:

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Parit meni väärin näköjään
Edith Piaf-Hebburn
Moses-Archimedes

Pari muuta oli listassani mutta kuva-nimi meni pieleen, varsinkin nämä kiinan vanhemmat hepu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onksny hyvä?
Samaranchin vasemmalla puolella istuvan vekkulin näköisen herrasmiehen olen tunnistavinani Sigmund Freudiksi. Parempia ehdotuksia odotellessa? Nähdäkseni kädessään on korttipakka (?), joka vähän hämää, mutta yhdennäköisyyttä löytyy.

Kamelin edessä, vielä tuntemattoman Michael Mooren kaksoisolennon oikealla puolella kahvikupposta pitelevän vanhemman herran olen tunnistavinani Eisenhowerin Ikeksi.

Toistan aiemman kysymykseni: Kuka helvetti on tuo täysin vieraan näköinen jannu oletetun Iken vasemmalla puolella? Vaivaa!

AnFan ehdotus
Michael Moore 40 kiloa aiemmin
On hyvä, mutta pahoin pelkään että väärä.
 
Viimeksi muokattu:

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Voisiko tuo Clintonin edessä valtaistuimellaan tylsistyneenä istuva henkilö olla Aleksanteri Suuri? Tai sitten se on Tutankhamon tai joku muu faarao.

Ja onkos tuo oikeassa laidassa huilua soittava henkilö nyt varmuudella Nelson Mandela? Ettei se sittenkin olisi Kofi Annan?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tysonin vieressä seisova henkilö taitaa olla tohtori Livingstone, Napoleonin alla olevaa henkilöä taas emäntä väitti Juudas Iskariotiksi.

Sinänsä Mike Tysonin olo tällaisessa kuvassa ihmetyttää, koska Muhammad Ali puuttuu. Toinen merkittävä henkilö jota en tästä löytänyt on Neil Armstrong.

EDIT: Bosco, ei tuo ainakaan Aleksanteri Suuri ole, viittaisi kyllä johonkin Egyptin faaraoon.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
korkki; kirjoitti:
Olisko tuo avainkaulahemmo oikealla pyhä Pietari?

Kyllä minä taipuisin arvaamaan että kyseessä on Laotse, taolaisuuden isä.

Tuo faarao on luultavasti Ramses II.

Itseäni askarruttavat tuo stetoskooppi kaulainen kaveri, ilmeisesti joku lääkäri, ja hiton tutun näköinen. Mutta en osaa yhdistää.

Ja se punalakkinen teurastajan näköinen hemmo myös.

Mitä tulee arvailuihin oppenheimerista, niin itse uskon atomipommin isä on kuitattu tuolla kuvalla TV:ssä.

Useita aasialaisia on nimeämättä, mutta kun ne on kaikki samannäköisiä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja sen verran noista JO tunnistetuista että mielestäni Tsingiskaani on toinen ratsastaja Napoleonin vieressä eikä tuo istuva heppu, joka voisi olla vaikka Sun Tzu.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Itseäni askarruttavat tuo stetoskooppi kaulainen kaveri, ilmeisesti joku lääkäri, ja hiton tutun näköinen. Mutta en osaa yhdistää.

Tässähän innostui oikein kunnolla.

Itseäni askerruttaa sama jannu. Livingstonelta tuo ei mielestäni näytä, mitä nyt hieman googlea ja wikipediaa sorkin. Stetoskooppihan se tosiaan on ja hieman yritin joitakin lääkäreitä ja lääketieteilijöitä etsiä, mutta kukaan ei tuolta kyllä näyttänyt.

Useita aasialaisia on nimeämättä, mutta kun ne on kaikki samannäköisiä.

Itse törmäsin erääseen hemmoon kun kelailin wikipedian listaa tunnetuista filosofeista. Herroja Platon, Sokrates ym. etsin, sillä kai heidän pitäisi tuohon kuvaan mahtua. Vastaan tuli joku taolainen filosofi Chuang Tzu. Se käsiä levittelevä äijä, joka istuskelee Eisteinin oikealla puolella muistuttaa häntä hieman, mutta aika nevöhöödi tuo on ainakin minulle. Rusettikin löytyy takaraivolta. Hänen edessään on tuo kirjoituskone ja se ainakin viittaa johonki aivan muuhun.

Tuolla on myös muita aika jänniä yksityiskohtia. Aasialaisia tosiaan on vielä monta jäljellä. Jotain diktaattoreja tjms.?

Ja sen verran noista JO tunnistetuista että mielestäni Tsingiskaani on toinen ratsastaja Napoleonin vieressä eikä tuo istuva heppu, joka voisi olla vaikka Sun Tzu.

Hyvin paljon mahdollista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja sen verran noista JO tunnistetuista että mielestäni Tsingiskaani on toinen ratsastaja Napoleonin vieressä eikä tuo istuva heppu, joka voisi olla vaikka Sun Tzu.
Kieltämättä samaa aloin miettimään jossain välissä itsekin. Tsingis-kaani usein liitetään voimakkaasti juuri hevosiin ja mielestäni nuo kotkat myös voisi liittyä asiaan. Joku yhteys kotkiin muistaakseni henkilöllä oli, myyttinen sellainen. Enb muista kovin tarkkaan.

Vaikeaa tosiaan tunnistaa, kun googlettamallakaan ei mitään kauhean yhteneväisiä kuvia Tsingiksestä löydä. Olen silti vakuuttunut, että hän on jompi kumpi noista haarniskoiduista aasialaisista kavereista.

Toinen voisi siis olla juuri Sun Tzu, kuten sanoit tai mahd. Kublai-kaani.

***

Onhan tuolla taustallakin bongattavissa tunnettuja monumentteja ja rakennelmia. Mm. Pääsiäissaaren patsaat, Gizan (?) pyramidit, Stonehenge, Santa Maria (olettaisin) ja kai Kielletty kaupunkikin.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Beneway; kirjoitti:
Itseäni askerruttaa sama jannu. Livingstonelta tuo ei mielestäni näytä, mitä nyt hieman googlea ja wikipediaa sorkin. Stetoskooppihan se tosiaan on ja hieman yritin joitakin lääkäreitä ja lääketieteilijöitä etsiä, mutta kukaan ei tuolta kyllä näyttänyt.

Livingstonelta ei näytä, pulsarien puuttuminen ja ihonväri eivät puhu sen puolesta. Enkä edes usko, että saavutukset ovat lääketieteen puolella vaan jonkun muun, noiden kasvojen tuttuus on niin ilmeinen, että yöunet menevät.


Beneway; kirjoitti:
Itse törmäsin erääseen hemmoon kun kelailin wikipedian listaa tunnetuista filosofeista. Herroja Platon, Sokrates ym. etsin, sillä kai heidän pitäisi tuohon kuvaan mahtua. Vastaan tuli joku taolainen filosofi Chuang Tzu. Se käsiä levittelevä äijä, joka istuskelee Eisteinin oikealla puolella muistuttaa häntä hieman, mutta aika nevöhöödi tuo on ainakin minulle. Rusettikin löytyy takaraivolta. Hänen edessään on tuo kirjoituskone ja se ainakin viittaa johonki aivan muuhun.


Beneway; kirjoitti:
Tuolla on myös muita aika jänniä yksityiskohtia. Aasialaisia tosiaan on vielä monta jäljellä. Jotain diktaattoreja tjms.?

Aasialaisia opettajia ja diktaattoreita, kuin myös keksijöitä on paljon.

: Tsai Lun (paperi), Si Huang Ti (keisari joka yhdisti Kiinan), Sui Wen Ti, myös keisari.

Filosofit: Laotse, Kungfutse, Buddha..




Beneway; kirjoitti:
Hyvin paljon mahdollista.

Yep, tuossa korkki voi poikkeuksellisesti olla oikeassakin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Yep, tuossa korkki voi poikkeuksellisesti olla oikeassakin.
No no Litti, minähän olen (lähes) aina oikeassa...

Vielä yksi tunnistettu josta olen eri mieltä, tuo Pol Potiksi väitetty on mielestäni Kim Jong Il ja sitten taas tuolla vasemmalla ylhäällä Sokratesin ja Leninin välissä oleva olisi Pol Pot.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vielä yksi tunnistettu josta olen eri mieltä, tuo Pol Potiksi väitetty on mielestäni Kim Jong Il ja sitten taas tuolla vasemmalla ylhäällä Sokratesin ja Leninin välissä oleva olisi Pol Pot.
Voi olla. Kuten sanottua, ei noista ota valkoinen mies selvää. Tosin tuo Napoleonin ja Maon väissä oleva itämaalainen on tutun näköinen. Harmi, kun setelikokoelmani on appilassa näytillä, jotenkin tuntuu, että se patsastelee jossain rahassa.

Napoleonin alla olevaa henkilöä taas emäntä väitti Juudas Iskariotiksi.
Tarjotinjamppako? En usko, ei viittaa Juudakseen millään tavalla.

Kyllä minä taipuisin arvaamaan että kyseessä on Laotse, taolaisuuden isä.

Itseäni askarruttavat tuo stetoskooppi kaulainen kaveri, ilmeisesti joku lääkäri, ja hiton tutun näköinen. Mutta en osaa yhdistää.

Ja se punalakkinen teurastajan näköinen hemmo myös.
Pietari voisi olla sikäli hyvä veikkaus, että sillä olisi "Taivaan valtakunnan avain" kaulassa. Tosin en tiedä, mihin kuvaukseen ulkonäkö perustuisi ja mihin tuo kirja viittaa. Laotseksi en väittäisi. Mielestäni tuolla hepulla on varsin länsimaalainen hiuspehko, vertaapa haituvia muihin kinuskivanhuksiin.

Stetoskooppityyppiä minäkin olen metsästänyt, tuttu naama. Tuosta punalakkisesta jäpittäjästä tulee mieleeni Venetsia jostain syystä, hattu taitaa tuoda mieleen Medicit. Lasit vain ovat turhan modernit...

Ja onkos tuo oikeassa laidassa huilua soittava henkilö nyt varmuudella Nelson Mandela? Ettei se sittenkin olisi Kofi Annan?
Parta viittaisi Annaniin.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Väittäisin. että polvillaan oleva Hideki Tojo kiskoo kaavusta Iivana Julmaa.

Olisiko Sharonin ja Dalin välissä joku inkapäällikkö, Atahualpa tms.?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin. Uskaltaudun väittämään, että oikean reunan avainkaulaäijä on Pyhä Pietari. Taivaallisen valtakunnan avain kaulassa ja kaikki. Letti ja skeggekin täsmäävät melko tarkasti.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Lisää tulee.

Meistä katsottuna Robert Baden-Powellin oikealla puolella oleva jannu taitaa olla Deng Xiaoping. Vahvasti samalta näyttää.

Mutta kuka on tuo torvikaveri Margareth Thatcherin vieressä?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Lisää tulee.

Meistä katsottuna Robert Baden-Powellin oikealla puolella oleva jannu taitaa olla Deng Xiaoping. Vahvasti samalta näyttää.

Mutta kuka on tuo torvikaveri Margareth Thatcherin vieressä?
Joo, samaa katsoin. Sehän on vanha kommari Deng. MUTTA se vierustoveri ei mielestäni ole Baden-Powell vaan Samuel Langhorne Clemens joka on paremmin tunnettu nimellä Mark Twain...
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri se on Bogart. Vannon, että tuo on juuri Casablancan lentokenttä kohtauksesta.
Älä liikoja kuitenkaan vanno, sillä Casablancani olen minäkin katsonut, eikä varsinkaan tuo leveä, "seikkailuhenkinen" lierihattu sovi kuvaan. Pitkä nenä ja sätkä puoltavat Bogie-yhteyttä, mutta Humphreyn alakuloinen yleisilme puuttuu täysin.

Kallistun enemmistön Oppenheimer -tunnistukseen, mutta vakuudeksi muutama kuvalinkki Casablancasta; Loppukohtauksen alkua ja lähikuvaa siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös