Näin kauden alettua olisi aika taas keskustella tunnelmasta ja kannustuksesta Isku Areenassa? Missä on Ääriliike? Miksei fanikatsomo tunnusta väriä edes pelipaidoilla? Missä on liput, missä on väri? Miksi ei, miksi ei vaikka kuinka monta kertaa?
Kannattajakatsomo, siis se fyysinen kannattajille tarkoitettu osa seisomakatsomoa, on suurin piirtein liigan paskin lajissaan. Viimeiset kaksi vuotta ovat olleeet "vihonviimeisiä kausia 301:ssä", mutta niin vain tie käy yhä tuttuun paikkaan.Miten niin oma seura ei tue toimintaa?
No kyllä vain viime keväänä saatiin oikeasti huipputunnelma tähänkin halliin... Ja mitä olen ollut muiden liigajoukkueiden kotipeleissä niin samaa laatua se tunnelma on sieläkin, kuin esim. viime Kalpa-pelissä. Olen kyllä täysin samaa mieltä että seisomakatsomoiden pienentäminen oli virhe... viimeksi sinne vielä mahtui mutta miten on kun halli on oikeasti täynnä. On totta ettei ääriliikkeen laulut kuuluneet viime pelissä 15 metriä kauemmas, ja syynä taitaa olla se ettei niitä uusia(?) lauluja osannut oikein kukaan. Kuitenkin peukku sinne kaikesta yrittämisestä. Eipä tässä voi muuta tehä kuin huutaa kovempaa seuraavassa pelissä...Kuten sanoin, ilman remonttia tuohon halliin ei mitään huipputunnelmaa saada varsinkin kun uudet pääkatsomon lepotuolit ja joukkueen hyvä menestys on täyttänyt vatsoja jo ihan mukavasti eikä mitään selviytymistaistelun hurmaa ole enää ilmassa.
Tuossa selailin ilmaisjakalulehteä ja olihan siellä juttukin asiasta. Flying Pelicans:in puheenjohtajalla oli Ääriliikkeen kaulaliina. Miten Ääriliike ja Flying Pelicans eroavat toisistaan?
Itse en juuri laske noita "vuosikymmenen huippuhetkiä" sotkemaan arviointia. Sellainen tapaus kuin se 3-1-voitto Tepsistä oli sytyttää kenet tahansa, mutta ei yksi tai muutama hyvätunnelmainen playoff-ottelu vielä hyvätunnelmaista liigakautta tee.No kyllä vain viime keväänä saatiin oikeasti huipputunnelma tähänkin halliin... Ja mitä olen ollut muiden liigajoukkueiden kotipeleissä niin samaa laatua se tunnelma on sieläkin, kuin esim. viime Kalpa-pelissä.
Taloudellisesti hyvä ratkaisu, tunnelmallisesti ei. Tosin usein tunnelmallisesti huonot ratkaisut voivat myös tuhota sen taloudellisuuden helpostikin...Olen kyllä täysin samaa mieltä että seisomakatsomoiden pienentäminen oli virhe...
Tuossa selailin ilmaisjakalulehteä ja olihan siellä juttukin asiasta. Flying Pelicans:in puheenjohtajalla oli Ääriliikkeen kaulaliina. Miten Ääriliike ja Flying Pelicans eroavat toisistaan?
Että mitäkö eroa? Ainakin se että kyseessä on kaksi erillistä ryhmää. Toinen on ry ja toinen muuten vain järjestäytynyt porukka. Toiseen pääsee kuka tahansa ja toiseen ei. Tosin ryhmäraja ei aina ole erityisen tarkka, koska muutama henkilö on molempien jäsen ja katsomossa kaikki kannattajat ovat samaa porukkaa.Tuohon minäkin tahtoisin vastauksen. Itselläni on Ääriliikkeestä sellainen kuva, että siihen kuuluu porukkaa joille on olemassa vain oikeanlaista ja vääränlaista kannustusta. Ja he itse tietenkin näyttävät mikä on sitä oikeaa. Joku kyseisestä liikkeestä voi nopeasti tulla kumoamaan lapsellisen käsitykseni.
Olen kyllä täysin samaa mieltä että seisomakatsomoiden pienentäminen oli virhe... viimeksi sinne vielä mahtui mutta miten on kun halli on oikeasti täynnä.
En tiedä kuuloko tämä nyt tähän aiheeseen mutta sanotaapa nyt silti.
Olin eilen katsomassa Pelicans-Jokerit peliä, ja pakko sanoa että ei kyllä ole hallissa paljoa äänentoistolaitteisiin panostettu lähivuosina, tai sitte siellä päässä missä sitä äänentoistolaitteistoa säädetään niin vikaa löytyy.(siis Ääriliikkeestä) ihan hyvää ääntä eileen lähti.
Tuohon minäkin tahtoisin vastauksen. Itselläni on Ääriliikkeestä sellainen kuva, että siihen kuuluu porukkaa joille on olemassa vain oikeanlaista ja vääränlaista kannustusta. Ja he itse tietenkin näyttävät mikä on sitä oikeaa. Joku kyseisestä liikkeestä voi nopeasti tulla kumoamaan lapsellisen käsitykseni.
Mietin vain, että kuinka paljon helpompaa kannustukseen olisi liittyä ja ryhmää kasvattaa jos sen sisällä ei olisi yhtä suljettua ryhmää.
Sektio on pääsääntöisesti varattu kannattajille...niille jotka on oikeasti mukana!
Helpompaa ehkä, mutta itse en ainakaan jaksa jossitella sillä vaihtoehdolla. Asiat vaan ovat ajautuneet, tai ajautuivat pari vuotta sitten, siihen pisteeseen ettei se yksi ryhmä toiminut kuten pitäisi ja sen takia on nyt kaksi ryhmää - aktiivisten kannattajien määrä onneksi nousussa.Mietin vain, että kuinka paljon helpompaa kannustukseen olisi liittyä ja ryhmää kasvattaa jos sen sisällä ei olisi yhtä suljettua ryhmää.
Niin lähtee. Usko toteutukseen on jossain lattian rajassa, mutta ehkä seuran viihdeorganisaatio yllättää positiivisesti tässäkin asiassa. Vaijeri kulkee katossa joukkueen pukukopin aukon paikkeilta kohti vastustajan maalia noin hyökkäyssiniselle asti.Tänään vielä kuulemma Pekko lähtee lentoon. Se on nähtävä.