Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 667
  • 4 627

scholl

Jäsen
Oli kyllä kertakaikkiaan paska peli eilen. Todella huonoa jääkiekkoa, eikä hallissa ollut juurikaan tunnelmaakaan. Kun joukkue tulee kentälle niin yli puoli katsomoa on tyhjänä. Mikä hemmetti jengiä vaivaa. Eikö pleijareissa jengi voisi aloittaa laulut katsomoissa vaikkapa jo vartin ennen ottelun alkua niin, että se kuuluisi pukuhuoneisiin saakka kuten nyrkkeilyssä konsanaan ja sitten kun pelaajat tulisivat jäälle niin koko täysi katsomo pauhaisi.

No ilta alkoi muutenkin hyvin raesateessa ja katsojat eivät olleet taaskaan noudattaneet käskyä laittaa punaista päälle. On se nyt jumalauta kumma, että istutaan kuin kirkossa mustissa. En kertakaikkieen tiedä, mikä jengillä on päässä vikana. Miksi hallissa pitää istua palttoo päällä, kun on muutenkin kuuma ja miksei se rotsi voi olla punainen, kun kerran lätkää mennään katsomaan. Punainen on IFK:n väri, joten silloin puetaan punaista päälle ja se on oltava jokaiselle selvä. Voisi ihan hyvin tehdä niin, että d-katsomoa lukuunottamatta dress code. Jos ei ole punaista niin ei pääse sisään. Aivan turha mielistellä typeryksiä.

Se 3. erän noin puolivälissä esitetty video oli oikeasti erinomainen ja hyvintehty niinkuin tässä ketjussa on aiemmin mainittu. Se pitäisi ehdottomasti saada jotenkin enemmän esille.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Maanantaina Hallille!

Noniin tulihan se voitto ja seitsämäs peli.
Maanantaina kaikki sitten hallille ja täysi rähinä(kannustus) päälle heti alusta ja koko pelin ajan.
Itse lupaan antaa kaikkeni maanantaina joukkeelle kiitokseksi tämän päivän noususta.
 

scholl

Jäsen
Ajoissa paikalle, punaista päälle

Millä toi tapahtuu? Millä jengi on ajoissa katsomoissa, ettei puolet paikoista ole tyhjiä, kun joukkue tulee jäälle? Millä jengille saa punaista päälle, eikä ne s:tanan mustat rotsit tai palttoot? Pitääkö Hesarissa julkaista ilmoitus, että jokainen saa köniinsä, joka ei laita punaista vai mitä tässä pitäisi tehdä?

Se oven kopeloiva homo ei muuten kopeloi ehkä niitä, joilla on mustat rotsit, joten se voi olla syy, ettei jengi uskalla laittaa punaista. Jos menen maanantaina matsiin niin kuvaan sitä ovimeininkiä digikameralla niin tiedämme vastauksen tähän tarkemmin ja voimme analysoida myöhemmin. Yhdessä jonossa, missä vaksi oli nainen niin se ei kopeloinut ketään, koska se ei ollut samalla tavalla seksihullu.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Go IFK

Runkosarjan alun jälkeen jäi pelejä tsiigaamatta, mutta nyt on näköjään taas tapana soittaa "Go IFK" ennen erän alkua. Tästä rutiinista ei vanhanliiton fani voi antaa muuta arvosanaa kuin kiitettävä 10plus. Nuorempi poikanikin,11v (tietämättä mitään isänsä nimimerkeistä,tai sympatioista) lauleskeli kotiin tullessamme "muiden verkot heiluu taas, Go IFK!".
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkosarjan alun jälkeen jäi pelejä tsiigaamatta, mutta nyt on näköjään taas tapana soittaa "Go IFK" ennen erän alkua. Tästä rutiinista ei vanhanliiton fani voi antaa muuta arvosanaa kuin kiitettävä 10plus. Nuorempi poikanikin,11v (tietämättä mitään isänsä nimimerkeistä,tai sympatioista) lauleskeli kotiin tullessamme "muiden verkot heiluu taas, Go IFK!".

Haha, naureskelin kyllä kun tuon kuulin ekassa/tokassa narripelissä, että nyt on kyllä kirjaimellisesti kaivettu biisi naftaliinista. Niin kornia, niin 80-/90-luvun vaihdetta ja niin Saipa-/HPK-meininkiä ettei mitään rajaa mutta silti toimii.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Maanantaina pitäisi saada katsomo tuleen jo hyvissä ajoin ennen matsia. Jätetään siis toimistolla viimeiset paperit kääntämättä ja aikaisin halliin!

Ja kerrankin voisi täyttää katsomot jo alkulämmön aikana, sekä aloittaa kannustus ENNEN ensimmäistä peliminuuttia. Eikä huomenna ole mitään syytä lopettaa huutoa, vaan yleisön on autettava IFK eteenpäin jos kentällä kompuroidaan. Kaikki IFK-kannattajat joraavat katsomossa vielä 10 minuuttia matsin jälkeenkin.

Olkoon Carl Brewerin voima kanssamme.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätoiveena esitän, että seisomakatsomon järjen riemuvoitot nyt viimein ymmärtäisivät olla huutamatta "Jos sä vihaat vitun narrei, taputa"-luritusta! Hävettää suunnattomasti näiden tonttujen puolesta, jotka itseään kai IFK-faneiksikin kutsuvat.

Me aidosti IFK:ta kannattavat ihmiset olemme IFK:n puolella, emme muita vastaan. En minäkään Narreista pidä, saati ymmärrä, miten joku voi heitä kannattaa, mutta jokaisellahan on omat ristinsä. En kuitenkaan voi ymmärtää, miten joku IFK-fani haluaa käyttää energiavarastojaan ja äänihuuliaan kajauttaakseen Narri-sanan ilmoille.

Hyvällä fiiliksellä huomenna hallille! Tullaan kaikki ajoissa osoittamaan tukeamme Suomen kauneimmalle ja uskomattomimmalle seuralle ja ennen kaikkea JOUKKUEELLE! Taskuun kurkkupastilleja vaivojen minimoimiseksi, jos äänihuulia alkaa kipristellä. Näytetään kaikille, miksi me olemme Suomen parhaat ja uskollisimmat fanit! Ja muistakaa: "Hifki on kotoisin Stadista, muiden kandee vapista!". GO IFK!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Lisätoiveena esitän, että seisomakatsomon järjen riemuvoitot nyt viimein ymmärtäisivät olla huutamatta "Jos sä vihaat vitun narrei, taputa"-luritusta! Hävettää suunnattomasti näiden tonttujen puolesta, jotka itseään kai IFK-faneiksikin kutsuvat.

Tämä ihmetytti kyllä eilisessä Jokerimatsissa, "pissa på, IFK" ja "Hata hata IFK" huudot kuului useampaan otteeseen. Miksi ensinnäkin huutaa turhaan IFK sanaa ja antaa kannustusta vastustajalle? Huvitti kuunnella Pohjois ja eteläpäädystä IFK huutoja. Hölmöä.

Toisekseen, miksi pitää fanijoukkeen alentua toisen mollaamiseen? Kannustaisivat omiaan... Noh, itsepähän oikeanlaista huutoa huusivatkin, tai siltä se ainakin kuulosti : "Joke, Joke, jne." Eli koko fanijoukkue (ja Jokerit) on pelkkä vitsi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Jos sä vihaat..."-chantin tilanne on kyllä suoraan verrannollinen pelin tilanteeseen. Voitolla olevissa peleissä, jonkun aloittaessa ko. chantin, se hukkuu hyvin nopeasti alakerran aloittamaan ansiokkaaseen päällehuutoon. Sen sijaan otteluissa, jossa kannattajien turhautuminen lähentelee maksimia (esim. perjantain pelin viime minuutit) enemmän porukkaa lähtee tuohon paskaan mukaan ja sitä ei enää saada kitkettyä pois. Perjantain pelissä pari kertaa onnistuttiin ihan hyvin, viimeisiä kertoja ei enää ollenkaan. Ilmeisesti tämä porukka, joka tätä joka pelissä haluaa väkisin aloittaa, ei lue Jatkoaikaa tai ei välitä lukemastaan ja siitä, kuinka enemmistö faneista haluaisi poistaa tämän lurituksen repertuaaristamme. Näin päättelen ihmisten reaktioista kun narriläpläpläp hukkuu IFK-huutojen alle, "mitä vittua nyt taas", "miksei jengi lähe mukaan", "miks noi tekee tollai", "vittu jengi messiin nyt" ym. kommentit tuli kuultua taas perjantaina lähiympäristöstä. Naapurille kommentoin asiaa suht kärkkääseen äänensävyyn, "koska toi on vitun paska chantti, kannustetaan me omia kun noi narrit ei siihen tunnu pystyvän" ja vastaukseksi tuli epämääräistä mutinaa.

Alakerrassa löytyy loistavasti porukkaa, jotka aloittavat nämä päällehuudot ja mulkoilevat vihaisesti yläkertaan päin näissä tilanteissa. Toivoisin, että mahdollisesti enemmän auktoriteettia omaavat alakerran fanit vaikka tulisivat käymään ylhäällä tai jututtaisivat ihmisiä siellä, sillä F1-katsomon vasempaan laitaan narriläpläpläp on rantautunut aika vahvasti. Itse olin aika yksin perjantaina mielipiteineni, ja ympärillä katsottiin suuren ärtymyksen vallassa kun huusin iiefkoota näiden päälle. Toki sen ymmärtää, että osa porukasta pitää tuota varsin kuranttina chanttina paikallispeleissä, mutta enemmistön mukaanhan näissä on ennenkin menty.

Huomisiltana punaista päälle, äänijänteet auki ja sellainen huutomyrsky että narrit eivät hävityn pelin jälkeen löydä enää takaisin Ilmalaan. Myös lisätoiveena se, että jätettäisiin pahimmat ylilyönnit väliin - huomenna takuuvarmasti toisen joukkueen kannattajat ovat seitsemännessä taivaassa ja toisen alimmassa helvetissä mielialaltaan. Tämä on yhdistettynä ikuiseen paikallisvastustajavihaan aika huono yhdistelmä ja olen satavarma, että jotain kärhämää tullaan matsin jälkeen näkemään. IFK-fanina puolustan omiani vaikka nyrkein jos tarve vaatii, mutta vain jos aloite tulee narrileiristä.

Upein ottelusarja vuosikausiin, huomenna kaikki ratkeaa ja kevätaurinko paistaa jo narrien kesäloman merkiksi. Kyllä on hienoa olla IFK-fani!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Me aidosti IFK:ta kannattavat ihmiset olemme IFK:n puolella, emme muita vastaan.

Sorry sisko, mutta kyllä me ollaan aina henkeen ja vereen vastustajaa vastaan. Jos vastassa on Hilmalan pellehatut, niin vielä sitäkin enemmän.

Se pitää vaan tehdä tyylillä.

Alakerrassa löytyy loistavasti porukkaa, jotka aloittavat nämä päällehuudot ja mulkoilevat vihaisesti yläkertaan päin näissä tilanteissa.

Anytime baby, anytime.

* * * * * *

Sovitaas sitten kundit ja gimmat, että jos ei täydestä sydämestään usko voittoon, jää huomenna suosiolla himaan. The Jäähallille ei kaivata ainuttakaan pessimististä ajatusta punapaidoilta. Se on saatana meidän peli, me rankaistaan ja nöyryytetään vihulaista niin, että Pululle ja muulle tipulaumalle tulee kanaemoa ikävä. Näytetään, mitä on Aidon ja Stadilaisen Seuran kannattaminen ja rakastaminen. Syntymästä kuolemaan - HIFK!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorry sisko, mutta kyllä me ollaan aina henkeen ja vereen vastustajaa vastaan. Jos vastassa on Hilmalan pellehatut, niin vielä sitäkin enemmän.

Se pitää vaan tehdä tyylillä.

Sitä näköjään ymmärretään ihan tahallaan väärin...

Mielestäni IFK:n kannustamisessa ei tule käydä millään muotoa vastustaja ilmi. Mulle ainakin ihan yks paskan hailee onko vastassa JYP, PYP vai POP. En mä siellä niiden takia ole huutamassa, vaan IFK:n. Tottakai Jokerit tuovat aina lisäsäväyksen, että ei ne vaikuta ainakaan meikäläisen fanittamiseen tuon taivaallista. Ei kiinnosta. Jos IFK katoaisi maailmankartalta, siihen loppuisi tämänkin fanin taru. Hyvin yksinkertaista.
 

scholl

Jäsen
Runkosarjan alun jälkeen jäi pelejä tsiigaamatta, mutta nyt on näköjään taas tapana soittaa "Go IFK" ennen erän alkua. Tästä rutiinista ei vanhanliiton fani voi antaa muuta arvosanaa kuin kiitettävä 10plus. Nuorempi poikanikin,11v (tietämättä mitään isänsä nimimerkeistä,tai sympatioista) lauleskeli kotiin tullessamme "muiden verkot heiluu taas, Go IFK!".

Se biisi muistuttaa aika paljon Klubin peleissä soitettavaa biisiä. Sopii mielestäni hyvin otteluihin. Muutenhan matseissa kuuluu lähinnä moottorisahamurhaajamusiikkia, jossa ei lauleta mitään IFK:sta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
BOL kirjoitti:
Lisätoiveena esitän, että seisomakatsomon järjen riemuvoitot nyt viimein ymmärtäisivät olla huutamatta "Jos sä vihaat vitun narrei, taputa"-luritusta! Hävettää suunnattomasti näiden tonttujen puolesta, jotka itseään kai IFK-faneiksikin kutsuvat.

Itse paikalla olleena voin sanoa, että samat oli tunteet. Itse olen viimeksi huutanut tätä idioottimaista huutoa joskus 15-vuotiaana, mutta nyt olen tällaisesta kasvanut jo yli. Stondiksessa tämän huudon aloittivat nämä 1990-luvun alun tuotokset, eivät aikuiset ihmiset. Toivottavasti ei enää huomenna. Itsehän toki huusin ponnekkaasti IFK:ta vaan kylmästi päälle, sen takia me kuitenkin siellä ollaan.

Toivottavasti saadaan hieno meininki tänään aikaiseksi ja punaista kaikille niskaan.

PS. Tuo Go IFK-biisi on kyllä loistava veto!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Iso peli illalla, nyt sitä rytinää kaukaloon ja mökää halliin. Yksi suuri ja harras toive tai oikeastaan vaatimus:

Ei ainuttakaan junttien lanseeraamaa rantapalloa tai jotain muuta skeidaa, käy pelissä miten tahansa. Janarit viskoo lelulja kiekkokaukaloon kun toinen lopettaa kautensa, how fucking hillbilly is that?

Toivottavasti muutkin samoilla linjoilla.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Ei ainuttakaan junttien lanseeraamaa rantapalloa tai jotain muuta skeidaa, käy pelissä miten tahansa. Janarit viskoo lelulja kiekkokaukaloon kun toinen lopettaa kautensa, how fucking hillbilly is that?

Toivottavasti muutkin samoilla linjoilla.
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Ei tällaisen sarjan jälkeen kumpikaan joukkue ansaitse mitään tyylittömiä rantapalloja. Luultavasti jotkut juntit näitä silti viskovat jäälle ja osoittavat tyylitajunsa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ainuttakaan junttien lanseeraamaa rantapalloa tai jotain muuta skeidaa, käy pelissä miten tahansa. Janarit viskoo lelulja kiekkokaukaloon kun toinen lopettaa kautensa, how fucking hillbilly is that?
Toivottavasti muutkin samoilla linjoilla.
Mä en ole samaa mieltä... mutta heittämisen pitää tapahtua vasta PELIN LOPUTTUA! Tämä on kuitenkin sellainen pieni hauska lisämauste, joka vain kuuluu asiaan, tykkäsit siitä tai et. Tästä ei ole kenellekään harmia eikä vahingoita ketään.... ja jopa hävinneen joukkueen pelaajat ovat joskus jopa hymyilleet, kun joku on sinne jotain mielikuvituksellista heittänyt!

Vai jätetäänkö saman tien hattutemppu lippalakitkin heittämättä, koska tapahtuu kesken pelin ja rikkoo sääntöjä? Mä ainakin ladon palloja taskujen täydeltä tänään, voitti sitten kumpi vain! :)

Voin tuoda sullekin yhden, niin voit testata :)
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ainuttakaan junttien lanseeraamaa rantapalloa tai jotain muuta skeidaa, käy pelissä miten tahansa.
Rantapallojen heittely on hauska perinne, jota on IFK:n peleissä harrastettu jo pitkään. En millään keksi, mikä tästä tekee niin junttia. Eiköhän jää tule tänä iltana olemaan täynnä rantaleluja matsin päätyttä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä mulla ei ole mitään rantapallojen heittelyä vastaan, vaikka onhan se jo vähän kulunutta. Ainoa asia, mikä estää itseäni ottamasta palloja mukaan, on taikausko. Mun karmalla hommat menee ns. vituixi, jos alan ennakoimaan matsin lopputulosta millään lailla... Ja omille en palloja heittele, varsinkaan tällaisen sarjan jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Ei tällaisen sarjan jälkeen kumpikaan joukkue ansaitse mitään tyylittömiä rantapalloja. Luultavasti jotkut juntit näitä silti viskovat jäälle ja osoittavat tyylitajunsa.

Samaa mieltä. Ottelusarjan jälkeen pitäisi paiskata reilusti kättä päälle ja kiittää vastustajaa eikä enää kuittailla millään rantapalloilla. Älytöntä muuten, että noita rantapalloja paiskotaan vielä välierissäkin vaikka hävinneellä joukkueella on sen jälkeen vielä yksi matsi edessä.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En millään keksi, mikä tästä tekee niin junttia.
Varmaankin ahdasmielisyys ja huumorintajuttomuus.
Itse asiassa aikaisemmin en ole niitä heittänyt ja nyt oikeastaan joutui ensimmäistä kertaa asiaa pohtimaan... ja ei edelleenkään ole vastaan....Mutta jokainen toimikoon kuten haluaa, mutta yhtään ainutta tavaraa en halua nähdä kentällä ennen pelin loppua....
 
Viimeksi muokattu:

Bedrock

Jäsen
Varmaankin ahdasmielisyys ja huumorintajuttomuus.
Itse asiassa aikaisemmin en ole niitä heittänyt ja nyt oikeastaan joutui ensimmäistä kertaa asiaa pohtimaan... ja ei edelleenkään ole vastaan. Tänään on hieman työkuviot mukana eli mulla firman sponssaamia palloja muovikassillinen asiakkaan sijasta mukana matsissa ja missio on huolehtia jonkunmoinen määrä yhtenäisiä palloja kehiin ottelun päätyttyä riippumatta voittajasta.
Pakko kysyä, että mikä organisaatio on kyseessä?
 

scholl

Jäsen
missio on huolehtia jonkunmoinen määrä yhtenäisiä palloja kehiin ottelun päätyttyä riippumatta voittajasta.

Meinaatko siis heittää palloja vaikka hävittäisiin? Kuulostaa erittäin epäilyttävältä.

Olen vähän samaa mieltä siitä, että kun meni 7. peliin ja molemmat ovat pelanneet kelvollisesti, että rantapallot voisi jättää kokonaan veke.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös