Laidasta laitaan. Meillä on pari kertaa kausarien lisäksi aitio kaudessa. Minä olen luonnollisesti pelipaidassa ja kaulahuivissa katsomassa. Asiakkaissa on niitä, joille tämä on ainoa matsi kaudessa, on niitä, joilla on omakin kausari Nordikselle ja kaikkea siltä väliltä. Meillä on varattuna aitio B4 pariin matsiin tällä kaudella. Riittävän läheltä faneja, mutta myös riittävän kaukaa niistä, että pystyy juttelemaan asiakkaiden kanssa ottelua seuratessa. Aitio leikki on sen verran kallista(n.10 kertainen kustannus perus 30€ lippuun verrattuna) tapaa seurata lätkää Restelin kalliiden herkkujen kera, että näkökenttä kentälle pitää olla esteetön. Se on vähimmäisvaatimus. Itse istun aition katsomon puolella kaikki erät, jutellen asiakkaiden kanssa, tuulettaen seisaaltaan maaleja. Ne joita vieraista ja meidän isännistä lätkä niin paljoa kiinnosta, niin katselevat aition avoimista ikkunoista peliä.Millaista porukkaa aitioissa yleensä käy? Kysyn yleisesti koska itsellä tuskin tulee koskaan olemaan asiaa sellaiseen ja hallilla muutenkaan on harvemmin varaa käydä. Mielikuva itsellä ainakin on juuri sellaisesta kestitettävästä, takakireästä bisnes-porukasta joille tunnelma ja peli ei millään tavalla ole se relevantein asia. Kun lukee täällä asioista, niin helposti tulee se kuva, että toimistolle tärkeintä tuntuu olevan se myynti ja yritysasiakkaiden hyvä mieli.
Kaikki asiakkaat ovat kuitenkin paikalle tulleet, toiset enemmän ja toiset vähemmän lätkän takia, mutta joka tapauksessa haistelemaan fiilistä. Lätkämatsissahan sitä ollaan.
Minun mielestä istumafanikatsomo voisi hyvin olla siinä aitioiden alapuolella, mutta seisomakatsomo ei siihen sovi. Pleksin lähelle alimpaan viiteen riviin se voisi tulla. Tai jos nykyiset istumafanikausarit siirtyisivät päätyyn, niin sen vapautuvan alakulman voisi muuttaa seisomapaikoiksi. Aikoinaanhan B2 istuma ja E9 seisomakatsomosysteemi toimi hyvin....