Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

• 1 228 400
  • 5 526

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Stubb oli mukana IFK:n hallituksessa vuoteen 1990 saakka.
Noinhan se tosiaan oli, eli wikissä mainittu HIFK-uran päätös 1977 ei oikein täsmää, vaikka yhdestä tittelistä Stubb luopui.

1990 Stubb, Järn ja Ignatius erosivat liigajoukkuetta johtavasta yhdistyksestä vastalauseena sille, että Moberg oli ottanut 10% siivun yhteistyökumppanien hankkimisesta itselleen. Ja ylimääräinen vuosikokous vielä vahvisti, että tuo oli ok.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Liigapelaajien äänestyksen mukaan Nordiksella on paras tunnelma kaikista vierashalleista.

Ja vähemmän yllättäen kakkosena huonoimmassa jäänlaadussa.

Tämä toki sopisi paremmin Jäähalli-ketjuun, mutta Team Moderatorsin munalukon takia menköön jatkoksi tähän.

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Tämä toki sopisi paremmin Jäähalli-ketjuun, mutta Team Moderatorsin munalukon takia menköön jatkoksi tähän.
Onkohan se kauden loppuun asti lukossa?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vähemmän yllättäen kakkosena huonoimmassa jäänlaadussa.

Kuinka paska jää siellä Turku-hallissa sitten oikein on, kun kuitenkin voittivat Nordiksen ihan selvälläkin erolla? Koska Nordiksen jää on ihan todella paska.

Hydrophyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi olla turun jäästä isompi juttu jossain mediassa reilu vuosi sitten. Siellä ei saada joitain kohtia tasaseksi vaan siellä on laajoja nousuja ja laskuja joissain kohtaa. Tepsin pelaajiakin haastateltiin, niin sanoi ettei voi tietää miten kiekko käyttäytyy, kun vetää rännikiekon. Jäästä vastaavaa haastateltiin myös ja sanoi, että ovat käyttäneet paljon aikaa jään parantamiseen, mutta eivät vaan saa jostain syystä kuntoon.

En löydä sitä juttua, mutta tuossa on ainakin kommentti parin vuoden takaa sport.com sivulta:
"Myös TPS:n päävalmentaja Tommi Miettinen oli samoilla linjoilla.
– Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä. Olemme kärsineet siitä nyt koko ajan niin harjoituksissa kuin peleissäkin. Pelin laatu kärsii siitä, että kiekko elää koko ajan ja syöttäminen on vaikeaa ja niin edelleen, Miettinen komppasi."

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Taisi olla turun jäästä isompi juttu jossain mediassa reilu vuosi sitten. Siellä ei saada joitain kohtia tasaseksi vaan siellä on laajoja nousuja ja laskuja joissain kohtaa. Tepsin pelaajiakin haastateltiin, niin sanoi ettei voi tietää miten kiekko käyttäytyy, kun vetää rännikiekon. Jäästä vastaavaa haastateltiin myös ja sanoi, että ovat käyttäneet paljon aikaa jään parantamiseen, mutta eivät vaan saa jostain syystä kuntoon.

En löydä sitä juttua, mutta tuossa on ainakin kommentti parin vuoden takaa sport.com sivulta:
"Myös TPS:n päävalmentaja Tommi Miettinen oli samoilla linjoilla.
– Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä. Olemme kärsineet siitä nyt koko ajan niin harjoituksissa kuin peleissäkin. Pelin laatu kärsii siitä, että kiekko elää koko ajan ja syöttäminen on vaikeaa ja niin edelleen, Miettinen komppasi."

Tää oli uutta tietoa kyllä, kun luullut jo pitkään ettei ole Nordiksen lumijään voittanutta.

Jotenkin erikoista, ettei kaupunki ole omistamaansa halliin uusinut jääkoneistoa. En tiedä onko suoraan verrattavissa, mutta silti tulee mieleen tilanne, jossa vuokra-asunnossa asuvalta ihmiseltä kosahtaa jääkaappi puoliteholle muutaman asteen liian lämpimäksi. Eihän vuokralaiset uutta laitetta osta vaan asunnon omistaja. Kyllähän nyt jossain aikamääreessä olisi pitänyt Helsingin kaupungin se Nordiksen laitteisto uusia tapahtumia varten.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää oli uutta tietoa kyllä, kun luullut jo pitkään ettei ole Nordiksen lumijään voittanutta.

Jotenkin erikoista, ettei kaupunki ole omistamaansa halliin uusinut jääkoneistoa. En tiedä onko suoraan verrattavissa, mutta silti tulee mieleen tilanne, jossa vuokra-asunnossa asuvalta ihmiseltä kosahtaa jääkaappi puoliteholle muutaman asteen liian lämpimäksi. Eihän vuokralaiset uutta laitetta osta vaan asunnon omistaja. Kyllähän nyt jossain aikamääreessä olisi pitänyt Helsingin kaupungin se Nordiksen laitteisto uusia tapahtumia varten.
Ihan mutulla heitän, että syy lienee kuitenkin Gardenin. HIFK ei painosta ettei investointia laitettaisi hintaan mukaan ja toisaalta kaupunkikin on ollut vuosikymmenen myymässä Nordista osaksi Gardenia.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan mutulla heitän, että syy lienee kuitenkin Gardenin. HIFK ei painosta ettei investointia laitettaisi hintaan mukaan ja toisaalta kaupunkikin on ollut vuosikymmenen myymässä Nordista osaksi Gardenia.

Ja tähän päälle se, että Gardenin toteutuessa Nordis muuttuu palloiluhalliksi eikä laitteistolle enää olisi käyttöä.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja tähän päälle se, että Gardenin toteutuessa Nordis muuttuu palloiluhalliksi eikä laitteistolle enää olisi käyttöä.
Näin se varmasti onkin. Nordiksen jää on kuitenkin ollut huono jo paljon ennen Gardenin suunnitelmia. Nyt kynnys vaihtoon on varmasti jo liian suuri tässä kohtaa, kun Garden etenee. Saapa nähdä koska se jääkoneisto kosahtaa lopullisesti.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Näin Vaasassa:

Toivottavasti Nordiksellakin nähtäisiin playoffeissa (tai joskus tulevaisuudessa) vastaavaa jengin ja fanien välillä kädenlämpöisten aaltojen lisäksi.
Mikkelissä oli myös viikonloppuna älyttömän hieno tifo, meillä on paljon missä parantaa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kyllä ihan rehellisesti ihmettelen tätä, useissa vierashalleissa tälläkin kaudella vierailleena.

Ihan ilman sarvia ja hampaita kysyn, kävitkö arkena? Oliko vastassa joku muu kuin HIFK?

Koska pelipäivällä on väliä ja kaikkihan sen tietää, että mikään ei liikuta maalaisserkkuja niin paljon kuin tulla katsomaan, josko hesan hifki sattuisi häviämään. :)

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan ilman sarvia ja hampaita kysyn, kävitkö arkena? Oliko vastassa joku muu kuin HIFK?

Koska pelipäivällä on väliä ja kaikkihan sen tietää, että mikään ei liikuta maalaisserkkuja niin paljon kuin tulla katsomaan, josko hesan hifki sattuisi häviämään. :)

Näinpä. Eiköhän reilun viiden sadan pelaajan äänestystulos kelpaa tästä statementeksi.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näinpä. Eiköhän reilun viiden sadan pelaajan äänestystulos kelpaa tästä statementeksi.

Vastaajia oli toki "vain" 213 liigapelaajistosta, mutta pointti pitää paikkansa.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611

Käyty arkipeleissä sekä Oulussa, Nordiksella, Lappeenrannassa, Vaasassa sekä Espoossa. Hesen IFKn nähnyt vieraissa Tepsin megamatkan lisäksi vain Espoossa.

En mä väittänyt tietääkseni että nämä vastanneet liigapelaajat ovat väärässä? Disklaimerin annoin heti, että kyseessä oli oma mielipide. En mä dumaa kenenkään mielipidettä, ne on mielipiteitä. Onhan isolla osalla meidän faneistakin se käsitys, että Nordis on älytön hornankattila.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Käyty arkipeleissä sekä Oulussa, Nordiksella, Lappeenrannassa, Vaasassa sekä Espoossa. Hesen IFKn nähnyt vieraissa Tepsin megamatkan lisäksi vain Espoossa.

En mä väittänyt tietääkseni että nämä vastanneet liigapelaajat ovat väärässä? Disklaimerin annoin heti, että kyseessä oli oma mielipide. En mä dumaa kenenkään mielipidettä, ne on mielipiteitä. Onhan isolla osalla meidän faneistakin se käsitys, että Nordis on älytön hornankattila.
Boldaus oma. Tämä jäi vaivaamaan eli kenestä Hesestä puhutaan? Hesburgerista?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

”Hesen IFK” lienee Hesan hifki? Jos sopii vielä udella tarkemmin, mitkä olivat noilla paikkakunnilla vastustajajengit ja kilpailtiinko samoista sijoista?

Kyllähän Nordiksenkin tunnelmassa on paljonkin parannettavaa, mutta vastustajalla on ihan oikeasti väliä. Ei pelkästään sen takia, paljonko jengi jaksaa huutaa katsomossa, vaan myös siksi, ”minkälaista” muuta kansaa tietyt pelit houkuttelevat. Esim. joku HPK, Jukurit tai KooKoo ei varsinaisesti houkuttele intohimoisimpia silloin tällöin Nordiksella kävijöitä, mutta on houkutteleva vaihtoehto lapsiperheille tai sellaisille katsojille, jotka pitävät keskimäärin vähän rauhallisemmasta yleisilmapiiristä. Lapsiperheille itse hyvä meno katsomossa ei ole este, mutta usein se kuitenkin on seurausta yleisön keskimääräistä suuremmasta alkoholin käytöstä. Ja silloin valikoidaan niitä ennakkoon rauhallisempia pelejä. Ja samalla ne, jotka skippaavat leimit geimit, tulevat mieluummin joihinkin muihin peleihin.

Ja sitten on tietysti sekin, että kaikki vastustajat eivät sytytä samalla tavalla runkosarjassa. Esim. jotkut Lukkoa vastaan pelatut kotipelit ovat runkosarjassa melkein aina köyhätunnelmaisia, vaikka pelit itsessään olisivat hyvinkin laadukkaita. Ja kyllähän peliesityksilläkin on merkitystä. Turha sitä on kiistää. Jos ei tule maaleja, se syö tunnelmaa. Jos edes dumarit eivät ole umpipaskoja tai HIFK ei suoranaisesti pasko alleen, että voisi niillekään buuata, harva jaksaa laittaa itseään 100% likoon.

Jokainen voi itse vaikuttaa tunnelmaan. Jos olen itse väsynyt enkä just siinä pelissä jaksa riekkua, kuka mä olen muita arvostelemaan, ettei ne kannusta enemmän ja paremmin. Jännästi sitä pleijareissa aina unohtuu aina omat paskat päivät. Kannustaminen voi joskus kuitenkin jäädä vähän piippuun, koska jännittää niin helvetisti.

Pystytään kaikki varmasti parantamaan omaa panostamme. Asiaa kannattaa lähestyä muutenkin posin kautta, eikä vaan tyytyä arvostelemaan ja haukkumaan. Ilon kautta!

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kyllä ihan rehellisesti ihmettelen tätä, useissa vierashalleissa tälläkin kaudella vierailleena.
Käytkö muissa, kun HIFK matseissa? Ehkä oot huomannut, että käytännössä aina, kun me ollaan vastassa on katsojaluvutkin korkeemmat. Usein myös vastustajan fanitkin ovat asennoituneet meidän kohtaamiseen. Mutta kun meet kattomaan, vaikka tps-hpk matsia kaikuu halli tyhjyyttään kaikin puolin.
Voit ottaa liput kaverin kanssa vierekkäisiin katsomoihin ja kuulette hyvin toisenne.

Viimeksi muokattu:

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Käytkö muissa, kun HIFK matseissa? Ehkä oot huomannut, että käytännössä aina, kun me ollaan vastassa on katsojaluvutkin korkeemmat. Usein myös vastustajan fanitkin ovat asennoituneet meidän kohtaamiseen. Mutta kun meet kattomaan, vaikka tps-hpk matsia kaikuu halli tyhjyyttään kaikin puolin.
Voit ottaa liput kaverin kanssa vierekkäisiin katsomoihin ja kuulette hyvin toisenne.
Kts. edellinen mun viesti

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy