Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

• 1 182 202
  • 5 241

UJkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänä päivänä on niin että kyllä tuosta joku mielensä pahoittaa ja on jo pahoittanutkin kun valittavat kerran kyseisestä hoilauksesta. Nykyisin homma on mennyt tosi totiseksi sikäli että joskus muinnoin saattoi vanhempaa naista kutsua tytöksi, omassa kaveripiirissä ilman että puhuteltava koki sitä halventavaksi. Kyseessähän oli vain tapa puhua. Todettakoon että täytin juuri 65.
Mielensä pahoittajat saisi pysyä hiljaa myös netissä. Nämähän ovat näitä, jotka istuvat peleissä puhelimet kourassa ja lähtevät minuutti ennen erän päättymistä nakkikiskalle ja katsovat vinoon heitä, jotka kannustushuutoihin (kiitos heille) osallistuu.

Kuuntelin nyt sitä "Toinen puoli"-podcastia, jossa tämä addressi-Jari on vieraana. Voi taivas että on raskaan oloinen heppu. Sitten kun podcastin vetäjillä oli myös kanta valmiina, niin en ihan loppuun asti päässyt. Mutta toki kaikkia joita aihe kiinnostaa, niin suosittelen kuuntelemaan.
Kyseisen podcastin nimeksi sopisi paremmin "Feikkiheikkien puoli", sen verran on kannattajatoiminnan nega juttua. Toivottavasti Sneen ei reagoi edeltäjäänäsä enempää näihin kärpäsestä härkänen juttuihin.
On faniseurojen keskinäinen ja/tai sisäinen asia hoitaa rettelöitsijät kuriin, eikä seuran :D
HIFK tarvitsee jokaista faniaan ja näiden kannustusta ylä- ja alamäissä.

Kotimatsissa Ipaa vastaan kyllä huomasi joidenkin kannattajaporukoiden puuttumisen, niin metelissä kuin fiiliksessä. Fanikulman huudattaja joutui monta kertaa "tsemppaamaan" kaikkia osallistumaan, kun ei ääntä meinannut irrota. Toinen puoli ja yläpuoli huudot jäivät aivan piippuun.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Kuuntelin nyt sitä "Toinen puoli"-podcastia, jossa tämä addressi-Jari on vieraana. Voi taivas että on raskaan oloinen heppu. Sitten kun podcastin vetäjillä oli myös kanta valmiina, niin en ihan loppuun asti päässyt. Mutta toki kaikkia joita aihe kiinnostaa, niin suosittelen kuuntelemaan.
Ekat 45min takana, on muuten raskaan olonen kaveri. En todellakaan tiedä, mitä tän heebon mielestä oikeinkannattaminen on. Vitun hattivatit.
EDIT: Pääsin kans vihdoin mediaan!
EDIT2: Tämä Jari oli ostanut kausarin fanikatsomosta, ja on nyt tuohtunut kun hän ei liehuvien lippujen takia nähnyt peliä.

Viimeksi muokattu:

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kotimatsissa Ipaa vastaan kyllä huomasi joidenkin kannattajaporukoiden puuttumisen, niin metelissä kuin fiiliksessä. Fanikulman huudattaja joutui monta kertaa "tsemppaamaan" kaikkia osallistumaan, kun ei ääntä meinannut irrota. Toinen puoli ja yläpuoli huudot jäivät aivan piippuun.
Hymyilytti kun podcastin jäbä kuvaili että katseli matsia televisiosta, ja kuulosti sen välityksellä että oli tosi hyvä tunnelma vaikka mustapaitoja ei ollutkaan paikalla. Siihen lopetin.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Jooh. Kuuntelin podcastin. Jari nyt vaan vaikuttaa siltä, että häntä vituttaa se että hänen kausarikatsomonsa on fanikatsomo. Liehuvat liput, vittu-chantit, mustapaidat, kaikki vaan kuulostaa tekosyiltä sille että Jari ei nää peliä halvalta kausaripaikaltaan, jossa ollut nyt kuulemma yli 10 vuotta. Pukeutumiskoodit. Onhan toi nyt ihan järjetöntä uhriutumista Jarilta, ja kertoo vaan siitä miten Nordiksella mennään dinojen ehdoilla.
Olis kans mukava tietää, miksi Jari kokee, että hänen viesteihinsä on reagoitu heti vitun huutamisella tällä palstalla. Oma kokemus on, että täällä on kohtuu kunnioittavasti keskusteltu toistemme kanssa.

Viimeksi muokattu:

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Olis kans mukava tietää, miksi Jari kokee, että hänen viesteihinsä on reagoitu heti vitun huutamisella tällä palstalla.
Oliko se niin? Vaiko facen ryhmissä? Nehän ovat täyttä skeidaa.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ”liikaa” minulle ole. Ärsyttää vain henkilökohtaisesti, että futischantteja pitää sotkea lätkämatsiin. Yhtälailla ärsyttäisi, jos IFK:n futismatseissa chantattaisiin narreista.
Siis mitä nyt? Samat viisut ne on kaikissa lajeissa, eli narrit on siellä jalkapallonurmen laidalla lauluissa kyl mukana. Oliko tämä joku miina mihin menin? On kyllä raskaita ihmisiä. Lopeta jo.

Ketju lukkoon, on päästy konsensukseen ja saatu vastaus otsikon kysymykseen: hallissa on kaikkien mielestä paska tunnelma, joko liian vähän kannustusta tai liikaa tai sitten väärällä lailla muun muassa lipuin tai lauluin. Ainakaan nää palstan homofoobikot ei siellä viihdy.

Jengi ei reumaisilla käsillään enää saa edes läpsyteltyä koodinmukaisessa rytmissä tahtia sirklaileville pelaajille.

Eli: kenelläkään ei pitäisi enää olla aiheesta kysyttävää, eikä toisaalta mitään syytä mennä rötväämään iltaansa mihinkään noin ala-arvoiseen tapahtumaan kuin HIFK:n kotiottelu, jonka katsojat ihan itse pilaavat.

Että ihan futischantteja lätkämatsissa... on sulla huolet ja ärsytyksen aiheet - vois ihan aiheellisesti sanoa, että ensimmäisen maailman ongelma.

Siis että viikko tolkulla täällä jaksat vääntää, että Klubi on mainittu hallissa, ja potentiaalisesti ärsyttää se, että jos menisit futismatsiin ja kuulisit, että siellä lauletaan Jokereista?

Voi jumalauta: pilaan ihan tahallaan sun päivän ja kerron, että kyllä lauletaan, jokaisessa HIFK:n futismatsissa lauletaan se sama laulu, jossa Jokereita pilkataan. Sulle ei ole siitä kerrottu, mutta siellä se puu kaatuu vaan.

Vielä ikävämmäksi menee: se Kom igen IFK on oikeasti käsipallosta tuttu ja se on oikeasti Dickenin viisu! Kyllä! Siksi minä en osallistu siihen koskaan, koska Dicken ärsyttää mua...

Vetäydyn viikonlopun viettoon ja en katso tänään muuten lätkämatsia. Eipähän ärsytä, suosittelen samaa sulle.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Siis mitä nyt? Samat viisut ne on kaikissa lajeissa, eli narrit on siellä jalkapallonurmen laidalla lauluissa kyl mukana. Oliko tämä joku miina mihin menin? On kyllä raskaita ihmisiä. Lopeta jo.
En ole käynyt IFK:n futismatseissa juurikaan, joten en tiennyt, että siellä chantataan narreista. Eli jos menisin ja siellä narreista chantattaisiin, niin kyllä se mua ärsyttäisi. Mikä mun pitää lopettaa? Enkö saa ärsyyntyä siitä, että lätkämatsissa chantataan HJK:sta tai futismatsissa narreista? Vai enkö vaan saa kirjoittaa sitä tänne, koska se on yleisestä konsensuksesta poikkeava mielipide?

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole käynyt IFK:n futismatseissa juurikaan, joten en tiennyt, että siellä chantataan narreista. Eli jos menisin ja siellä narreista chantattaisiin, niin kyllä se mua ärsyttäisi. Mikä mun pitää lopettaa? Enkö saa ärsyyntyä siitä, että lätkämatsissa chantataan HJK:sta tai futismatsissa narreista? Vai enkö vaan saa kirjoittaa sitä tänne, koska se on yleisestä konsensuksesta poikkeava mielipide?
Ei noiden kanssa kannata vaivautua/alkaa vääntämään. ÄÖ-taso ei riitä ymmärtämään, mikä on sun pointtisi. Pitäis varmaan seuraavassa kotimatsissa keksiä Seagulssille joku chantti ;).
Ja sun mielipiteet eivät ole yleisestä poikkeavia.... sen mielikuvan saa sitä kautta, kun se kuka huutaa kovimpaan on oikeassa täällä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En ole itsekään noissa IFK:n futismatseissa käynyt, joten en tiedä mitä kaikkea siellä huudetaan ja lauletaan. Mutta sitä mä olen vaan tässä ihmetellyt, että miten se Nordiksen tunnelma on jotenkin mennyt vaisummaksi tässä viime vuosien aikana ja varsinkin siitä, mitä se oli joskus parikymmentä vuotta sitten. Nyt varsinkin tuntuu siltä, että tonne halliin ei saada enää millään sellaista hyvää vanhojen aikojen tunnelmaa, jossa kannustettaisiin pelkästään sitä lätkä-IFK:ta.

Tuntuu että nykyaikana nämä vaihtoehdot sen hyvän tunnelman suhteen rajoittuvat vain siihen kahteen vaihtoehtoon, eli vaisuun kirkkofiilikseen tai sitten parempi tunnelma, jossa nämä jotkut mustapaidat laulavat näitä futispuolen kannatuslauluja.

Muutenkin tämä keskustelu on nyt alkanut mennä hieman saman asian vatvomiseksi, joten uskon että ylläpito tulee jossain vaiheessa tähän vielä puuttumaan.

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Näissä parissa chantissa tuodaan framille IFK:ta kaupungissa, jossa on myös pari muuta isoa organisaatiota ja läheistä vihollista.

Juttelen juuri tätä kirjoittaessa Interin Milanin kannattajan kanssa, jolla ollut tsetti peleihin 23 vuotta. Siellä hoilataan pelaajille, omilla lyriikoilla samoja chantteja mitä koko maailmassa (Nordiksellakin) mutta vielä enemmän AC Milania piikitteleviä hoilauksia.

Yleistä ihan kaikkialla ja jossain Liigassa nämä ovat ihan hiekkalaatikkojuttuja, jos on intoa tai aikaa tutustua mitä meininki on esimerkiksi Keski-Euroopassa lajista oikeastaan riippumatta kaupungeissa missä on 2-3 suurseuraa. Lontoossa ollaan reviireistä myös ns. ylpeitä.

IFK on toisaalta tällä hetkellä niin vässykkä, että laulukirjan voisi päivittää loppukaudeksi pelkän ”efkou (clap clap clap)” lisäksi simppeliin ”efkou on paras (clap clap clap)” ettei kukaan hallilla pahastu paskan lätkän ohessa enempää.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä parissa chantissa tuodaan framille IFK:ta kaupungissa, jossa on myös pari muuta isoa organisaatiota ja läheistä vihollista.
Tästä taisi olla jo aikanaan varmaan 20 vuotta sitten linjanvetoa faniyhdistyksen toimesta, että IFK-fanit keskittyvät jatkossa omien kannustamiseen, ei vastustajien mollaamiseen. Joku varmaan muistaa miten se silloin meni...? Mutta kuitenkin kannustus kääntyi oman joukkueen kannustamiseen, laulut alkoivat yleistyä perus IFK klap klap klap rinnalle ja "Hjalliksen huora" yms huudot poistuivat. Ne "Pissa på" yms jutut jätettiin Narrifaneille...

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yrittänyt kirjoittaa ihan asialliseksi, mutta kyllähän tämä ikuisuus aihe on mennyt minunkin osalta saman levyn toistoksi..
Ei tässä varmaan kukaan toista parempi ole ollut. Mutta ainakin on keskusteltu!
Ei kai keskustelupalstalla niin väliä ole, vaikka vähän toistoa tuleekin. Ihan aiheellista läppää täällä, toisin kun huhuketjussa, jossa ei huhuista tietoakaan. Sille ketjulle voisi jotain tehdä, ja tämän pitää ihan nykyisellään :)

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mutta sitä mä olen vaan tässä ihmetellyt, että miten se Nordiksen tunnelma on jotenkin mennyt vaisummaksi tässä viime vuosien aikana ja varsinkin siitä, mitä se oli joskus parikymmentä vuotta sitten. Nyt varsinkin tuntuu siltä, että tonne halliin ei saada enää millään sellaista hyvää vanhojen aikojen tunnelmaa, jossa kannustettaisiin pelkästään sitä lätkä-IFK:ta.
Nähdäkseni yksinkertainen selitys tähän on se, että kannattajaporukka on simppelisti tullut vanhaksi, eikä IFK seurana ja brändinä houkuttele nuoria kannattajia lainkaan siihen malliin, kuin esimerkiksi Jokerit ja Espoo.

Juttelen juuri tätä kirjoittaessa Interin Milanin kannattajan kanssa, jolla ollut tsetti peleihin 23 vuotta. Siellä hoilataan pelaajille, omilla lyriikoilla samoja chantteja mitä koko maailmassa (Nordiksellakin) mutta vielä enemmän AC Milania piikitteleviä hoilauksia.

Yleistä ihan kaikkialla ja jossain Liigassa nämä ovat ihan hiekkalaatikkojuttuja, jos on intoa tai aikaa tutustua mitä meininki on esimerkiksi Keski-Euroopassa lajista oikeastaan riippumatta kaupungeissa missä on 2-3 suurseuraa. Lontoossa ollaan reviireistä myös ns. ylpeitä.
Kyllä mä tämän ymmärrän, ja esimerkiksi Narreille tai muille liigaseuroille "vittuilun" chanteissa ostan ja siitä sytynkin. Samoin siitä, että futismatseissa chantataan klubivastaisia asioita. Ei siellä Italiassakaan varmaan Milanin fanit chanttaa toisten lajien seuroista?

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
KalPa vs HPK
  • 1.51
  • 4.90
  • 5.30
Pelicans vs KooKoo
  • 1.97
  • 4.25
  • 3.25
SaiPa vs Kärpät
  • 2.68
  • 4.10
  • 2.32
Sport vs JYP
  • 2.30
  • 4.05
  • 2.70
TPS vs K-Espoo
  • 2.22
  • 4.05
  • 2.80
Tappara vs Ilves
  • 2.44
  • 3.90
  • 2.58
Lukko vs Ässät
  • 1.68
  • 4.65
  • 4.75
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy