Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

• 1 171 866
  • 5 134

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buli, RIP HIFK Hockey, 9611
En ole kovinkaan paljoa tutustunut tähän asiaan, mutta aina olen miettinyt miksi Nordiksella ei tunnu olevan ollenkaan lippuja, siis kannattajakatsomossa? Kaikilla muilla paikkakunnilla kuitenkin on.
Siksi, koska sieltä puuttuu Kingit/Klacken & Inferno kannattajaryhmät.
Tästä voit tsekata miltä meno näyttää kun kyseiset porukat ovat paikalla. Ei tollasta meininkiä ole kenelläkään muulla Suomessa missään lajissa. @SOF1969 , nyt mullakin ton videon myötä on nostalgiapärinät menossa. Vittu miten upeaa voi olla. Samalla tuli fudiskaudesta ALKAIS JO! - fiilis.

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Reissaako IFK-lätkä joukkue Rovaniemelle? Laulu on itsensä buustausta... IFK lätkäjengillä ei ole mitään yhteyttä Rovaniemeen.
Luen usein muiden jengien kannattajatoimintaan liittyviä ketjuja täällä jatkiksessa ja nyt täytyy todeta, että mitä vittua. En muista olleeni ikinä näin pöyristynyt.

"Helsingistä Rovaniemelle me lauletaan tätä laulua". Ihanko vakavissasi et saa kiinni, mihin tällä viitataan? Annan vinkin, joidenkin lauluissa saatetaan kuulla puhuttavan suoremmin esim. "läpi koko Suomen". Myös "minne vaan" tms. on melko yleinen viittaus. Minusta tuo Kingien chantti on todella nokkela tapa stadilaisilta viitata omalla tavalla em. asiaan.

Suosikkijoukkue
HIFK, Sporting CP, FCSP & Hammarby
Et ole ainoa ja varmasti muissa lajeissa on muilla ihan muita seuroja kannatettavana myös vaikka ihan lasten harrastusten kautta. Siksi juuri on tärkeää, että ymmärretään mihin tapahtumaan(jääkiekko) tullaan eikä pikkukaljoissa huudella mitä sattuu. HJK lätkästä on aikaa varmaan monta kertaa enemmän kuin kingien ikä keskoarvo on. HJK ei kaiketi ole olemassa enää kuin junnuissa ja huudot liittyy tasan ja ainoastaan futisvittuiluun. Ei mitään tekemistä lätkän kanssa.

Mulle on on ihan se ja sama mitä pillerimatseissa huudetaan, kun en seuraa. Reissaako IFK-lätkä joukkue Rovaniemelle? Laulu on itsensä buustausta... IFK lätkäjengillä ei ole mitään yhteyttä Rovaniemeen.

Perustele mulle miten nämä kannustushuudot liittyvät HIFK jääkiekko joukkeeseen! Tai kai niillä ainakin halutaan sitä joukuetta kannattaa? Voipi olla muutama ei niin valistunut pelaaja hämillään missä Rovaniemi tai mikä ihmeen HJK?
Ota hetki happea ja lue äskeinen viestini uudelleen, siinä viestissä avasin sinulle jo asian.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
lapset on aika anonyymejä näille... ne tekee fiiliksellä ratkaisunsa.
En ihan saanut tästä kiinni, mutta näissä kannattaa noudattaa yhtä suurinta lempichanttiani:

"Nuorena skloddina, kysyin faijalt' minkä valita,
vastaus oli kurantti,
ei narrit eikä klubirunkkarit

Gamlana gubbena, poika kysyi minkä valita,
vastaus oli kurantti,
ei narrit eikä klubirunkkarit"

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tälläkin kaudella Rovaniemellä on pelattu HIFK-kiekkoa: Kollit ja Gimmat. Tuskin sinne on suurempaa vierasfaniryntäystä ollut, mutta joka tapauksessa halutessaan Joulupukin maillakin voi nähdä kauneinta kaikista.

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buli, RIP HIFK Hockey, 9611
En ihan saanut tästä kiinni, mutta näissä kannattaa noudattaa yhtä suurinta lempichanttiani:

vastaus oli kurantti,

vastaus oli kurantti,
Kaikkien aikojen paras chantti! Ehkä joku voi sen nimimerkistä päätellä. Jatkona vielä muovia & JA PAHA KIROSANA, + erään lajin Suomen mestari. Ai että.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain viestistäsi taisin lukea että olet klubin kannattaja. Siksikö vituttaa eniten?
Ja vastaus tähän espoolainen syntyjään, pelannut futista Hongassa ja Granissa.... mutta en osaa sanoa miksi HJK ollut aina se jengi... serkku oli Ponnnistuksen kapteenina liigassa ja paljon sen pelejä käytiin katsomassa eri jengeissä aikanaan (ikuisesti muistan Töölön vanhan kentän katsomon matsissa, jossa serkkua pitäisi kannustaa), tekemisissä lätkä IFK kanssa myös nykyään.... enempää en viitsi kertoa, mutta fiksu Googlettaja saa mun nimen selville ja en ole koskaan sitä täällä salannut kuka olen.
Samoin kävi IFK lätkä jengin kanssa... Pekka Tuomiston kanssa bussissa istuessa aamuisin kouluun mennessä... Faijalle kaikki muu kuin IFK, mutta mulle ollut tärkeää aina lähteä kouluun IFK paita päällä edellisen illan voitetun matsin jlk nuoruudessa Espoossa. Oli siellä myös Jokeri paitaakin paljon ja hyvät välitunti väittelyt saatin aikaan... mm. sukunimi Sneck sanoo jotain täällä jääkiekko keskustelua käyville... tai Rubinstein oli myös futiskavereita. Onneksi oli äiti(täysi HPK nykyään ja asuu hallin vieressä), jota ei kiinnostanut seurojen värit ja sopivasti töissä KOFF Eiran rannassa ja sai käydä katsomassa heppoja ja sain täysin uniikkeja fanikamoja, joita myös välitin mökki seudulle Urjalaan silloin. Paras oli hiaton IFK fanipaita numerolla 1, jossa oli valkoinen huppu, en tiedä missä markkinointi käytössä oli.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vastaus oli kurantti,

vastaus oli kurantti,
Mä alan olla tästä täysin toista mieltä.... IFK nykymeno ja johtaminen on vienyt mua näiden kahden suursuosikkini joukossa Klubin suuntaan. Lapset tosin vaikuttanut asiaan kumpia pelejä haluaa mennä katsomaan. "runkkari" sanana kertoo paljon... ja perään jääkiekkoon liittymätön Klubi.
Narreista ollaan samaa mieltä, vaikka niihinkään ei kannata käyttää aikaa niin kauan kuin ei pelaa liigasssa...
Ja kuten aikaisemmin kirjoitin niin ei sen Klubin kannustuskaan ainakaan mulle hurraa huutoja aina herätä ainakaan näin teinien isänä. Äsken käytin saunassa keskutelua päästänkö kohta 17v poikani toukokuun alussa Inter-HJK matsiin, joku megamatka.... ehkä jos itse lähden "valvomaan" perään....

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luen usein muiden jengien kannattajatoimintaan liittyviä ketjuja täällä jatkiksessa ja nyt täytyy todeta, että mitä vittua. En muista olleeni ikinä näin pöyristynyt.

"Helsingistä Rovaniemelle me lauletaan tätä laulua". Ihanko vakavissasi et saa kiinni, mihin tällä viitataan? Annan vinkin, joidenkin lauluissa saatetaan kuulla puhuttavan suoremmin esim. "läpi koko Suomen". Myös "minne vaan" tms. on melko yleinen viittaus. Minusta tuo Kingien chantti on todella nokkela tapa stadilaisilta viitata omalla tavalla em. asiaan.
Rovaniemi huono esimerkki, mutta miten liittyy IFK miesten lätkäjoukueeseen? Kerro yhteys? Vai onko se fanijengin oma buustaus? Tätä laulan itsekin mukana ja ihan ok....

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Inferno/Kingit, jotka eivät tunnusta IFK logoa & väriä
Jotta homma ei olisi yhtään helpompaa hyväksyä tai ymmärtää, niin se kaikkein tiukin huligaanijengi nimenomaan tunnustaa väriä!

Kuten hesarista saatiin lukea, metsätappelut ovat yleistyneet ja siinä skenessä on ilmeisesti kaksi HIFK:n kannattajaryhmää jollain lailla brändäytynyt omiksi porukoikseen. Youth New Generation Youth IFK (alaikäisiä, vastaavan niminen oli joskus 2000-luvun ensivuosikymmenellä ilman tuota new-sanaa) ja sitten HIFK Forest Crew.

Kingien somessa joskus näitä kokosivat ja mun kundiakin kyseltiin mukaan milloin ketäkin vastaan flaidaamaan, mutta onneksi ei lähtenyt. Itse siis pidän tätä tappeluhommaa typeränä enkä diggaa (tiedä toki sitten, millainen olisi ollut junnuna 90-luvun alussa fiilikset, mutta nyt on nyt).

Ja kyllä - kuten ig:stä saadaan nähdä, niin ei ole mustaa päällä, vaan logokamaa ja pelipaitaa! Että Hegu - ei hätää! Ja on siellä ne sun klubilaisetkin edustettuina...

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Ai jumalauta. 1:50 ->, ihan älytön tifo ja breno. Ja toi chantti toimii ihan perkeleen hyvin mikä ton tifon jälkeen alkaa, näkyi ja kuului ihan saatanan komeesti Turussa kun Kingeillä oli sisääntulon holleilla valot ja tuo chantti. Nordikselle tällaista!
Ja mä voin kyllä tifoja tulla väsäämään Nordikselle, oli ne sit Kingien tai HFC tifoja.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotta homma ei olisi yhtään helpompaa hyväksyä tai ymmärtää, niin se kaikkein tiukin huligaanijengi nimenomaan tunnustaa väriä!

Kuten hesarista saatiin lukea, metsätappelut ovat yleistyneet ja siinä skenessä on ilmeisesti kaksi HIFK:n kannattajaryhmää jollain lailla brändäytynyt omiksi porukoikseen. Youth New Generation Youth IFK (alaikäisiä, vastaavan niminen oli joskus 2000-luvun ensivuosikymmenellä ilman tuota new-sanaa) ja sitten HIFK Forest Crew.

Kingien somessa joskus näitä kokosivat ja mun kundiakin kyseltiin mukaan milloin ketäkin vastaan flaidaamaan, mutta onneksi ei lähtenyt. Itse siis pidän tätä tappeluhommaa typeränä enkä diggaa (tiedä toki sitten, millainen olisi ollut junnuna 90-luvun alussa fiilikset, mutta nyt on nyt).

Ja kyllä - kuten ig:stä saadaan nähdä, niin ei ole mustaa päällä, vaan logokamaa ja pelipaitaa! Että Hegu - ei hätää! Ja on siellä ne sun klubilaisetkin edustettuina...

Jep, tätä kauhulla katselin ja oma poika vakuutti, että sitä kyseltiin siihen toiseen nuorisojengiin... mutta pitää pitää eyes open... se tuntuu olevan siellä jossain scenessä jo liiankin mukana ja tuntuu tietävän aika paljon, mitä mä en tiedä...

Suosikkijoukkue
Kiitos, asiallinen viesti ja vastasin oleellisiin kohtiin jo.... lätkä IFK miehet on täysin erillinen jengi ja miksi siellä ei kannusteta kyseisen jengin kannustamiseen.... sorry menee inttämikseksi ja sinun pointti myös taken.
Kiitos vastauksestasi. Nyt on vaan todettava, että olemme tästä asiasta kyllä täysin eri mieltä. Mielipiteeseesi sinulla toki oikeus on.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vastauksestasi. Nyt on vaan todettava, että olemme tästä asiasta kyllä täysin eri mieltä. Mielipiteeseesi sinulla toki oikeus on.
Kuten myös sinulla. Mun puolesta turha väitellä enempää, mutta vastaisitko vielä siihen mun kysymykseen selkeästi? Peukutan sen varmasti, kun saan sinun mielipiteesi miksi näin...

Suosikkijoukkue
"Perustele mulle miten nämä kannustushuudot liittyvät HIFK jääkiekko joukkeeseen! Tai kai niillä ainakin halutaan sitä joukuetta kannattaa?!"
Siis kyseiseen taphtumaan, missä ollaan....
Siis siten, että HIFK:n jääkiekkojoukkue on osa urheiluseura HIFK:ta, jota kyseisillä chänteillä kannatetaan.

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rovaniemi huono esimerkki, mutta miten liittyy IFK miesten lätkäjoukueeseen? Kerro yhteys? Vai onko se fanijengin oma buustaus? Tätä laulan itsekin mukana ja ihan ok....
Yritin mielestäni sitä tuossa viestissäni jo avata. Vaikuttaa että otat nyt sen Rovaniemen liian kirjaimellisesti.

En tietenkään pääse kenenkään pään sisään ja voin yhtä hyvin tulkita väärin itse, mutta ymmärtääkseni tuolla hyvinkin selkeästi nimenomaan viitataan siihen, että laulu raikaa missä vaan = seisovat oman jengin takana missä vaan. Ja toki fudiksessa taisi IFK pelata RoPsin kanssa samassa sarjassa vielä, mikä osaltaan on voinut inspiroida sanoitukseen, tietenkään en tiedä milloin tuo on kehitelty mutta enivei. Nokkelasti toimii em. selvän viittauksen ansiosta lajista riippumatta.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Perustele mulle miten nämä kannustushuudot liittyvät HIFK jääkiekko joukkeeseen! Tai kai niillä ainakin halutaan sitä joukuetta kannattaa?!"
Siis kyseiseen taphtumaan, missä ollaan....
Eikö tämä ole oikeasti jo avattu sinulle moneen kertaan? IFK on monilajiseura joten on täysin normaalia, että ne paikalliskilpailijat mainitaan chanteissa niin fudiksen kuin myös jääkiekon puolella. Eli liittyy ihan olennaisesti.

Mä en nyt ymmärrä alkuunkaan miksi takerrut tähän niin kovasti? Haittaako se oikeasti niin paljon sinua, että klubi mainitaan lätkän puolella? Ihan vilpittömästi kysyn, että voisitko tuossa asiassa päästä yli?

Mä en voi muuta sanoa kuin, että toivon todella lätkän puolelle kaikki fanit paikanpäälle pitämään tuota mökää ja heiluttelemaan lippuja ja luomaan tunnelmaa. IFK:lla on ylivoimaisesti suurin ja upein fanikunta, mutta jostain käsittämättömästä syystä tuota ei saada jääkiekon puolella rullaamaan maksimaalisella tasolla. Toivottavasti tähän olisi tulossa kuitenkin muutos nuorten johdolla ja toivottavasti myös IFK:n pukumiehet käärisivät hihansa, että homma saadaan rokkaamaan. Turkuun järjestetty reissu oli vasta pieni maistiainen siitä potentiaalista mikä tässä fanikunnassa on.

Video oli aivan huikea!

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Vaikuttaa että otat nyt sen Rovaniemen liian kirjaimellisesti.
Jos lätkä-HIFK perseilee tulevaisuudessa itsensä Mestikseen, niin onpa chantti ihan validi RoKi-matsissa! Ei tarvitse enää pahoitella mieliä.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allekirjoitan tuon KOLT ja BS mielipiteen... ne ei sinänsä "hauku" ketään ja kuten itse sanoin, että sitä on kiva laulaa mielikuvana Rovaniemi mukana, vaikka ei liity lätkä IFK. Samoin kritisoin Klubi fanien huutoja... varsinkin Ateenassa.... "FC Lahti haistakaa vittu" oli samasta lajista, mutta ei liittynyt mitenkään tapahtumaan... samoin kuin ei enää liity ensi kaudella mihinkään, ne on Jokereiden kanssa jossain eri sarjoissa....

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Olisi mielenkiintoista jos esim B1 tai B2 myytäisiin kausaripaikoiksi Kingeille, jotka myyvät niitä sitten jäsenilleen. Olisi kiva katsoa kumpi puoli B-päätyä pitää kovempaa meteliä, koska se nostaisi hallin tunnelmaa.

Yksi asia tuntuu oudolta, joka jalkapallon puolella menee todella tyylikkäästi, on pelin päättyminen. Käytännössä AINA tulee fudisjengi kiittämään, istumaan fanipäädyn eteen, huudattamaan ja laulattamaan fanijoukkoa. Jääkiekon puolella käydään heilauttamassa mailaa, läpytellään vähän mailan lapaa aplodeina ja väsynyt rundi kaukalon ympäri ja koppiin. Hyvin poikkeuksellista, että sieltä tultaisiin vielä takaisin, kuten Turussa. Jalkapallossa tämä on todella hieno ja tyylikäs hetki. Jääkiekossa joukkueen ja fanien välinen kontakti tai yhteenkuuluvuus on tuo pari käden heilautusta ja lavan taputtelu. Todella valjua ja kädenlämpöistä. Tähän ehdottomasti muutos.

Fudiksen puolella kannattajia arvostetaan ja sitä näytetään näin, jääkiekossa kannattajia pidetään ennemmin pakollisena pahana, koska ei voi omaa aikaansa lahjoittaa edes kymmentä minuuttia pelin jälkeen osoittaakseen arvostusta faneja kohtaan. Onko näin vai liekö kyse lajien eroista, fanien tasosta vai pelaajien intresseistä, en tiedä.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@roskis tuohon ihan varmasti saisi muutoksen jääkiekon puolella. Kyllä sen on huomannut Turun ja Vaasan reissussa, että joukkue on arvostanut isosti faneja jotka ovat äänekkäästi olleet tukemassa joukkuetta. Oikeaa kautta kun viestin saa menemään perille, niin aivan varmasti saataisiin tuo hieno tapa myös toteutettua jääkiekon puolella Nordiksella!

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En toki ole Kingi, mutta en ihan osta väittämääsi. Myös jääkiekon väheksyminen lajina ei ole synonyymi HIFK Hockeyn väheksymiselle.

No vastahan täällä joku tiesi kertoa, ettei mustapaitoja seuraavassa pelissä nähdä kun ovat katsomassa futisjoukkueen kauden ensimmäistä harkkapeliä. Siis viidennellä sarjatasolla pelaavan joukkueen harjoitusottelua. Jos he lätkäjoukkueesta välittävät, niin ei se kovin korkealla ole prioriteettilistalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy