Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

• 1 186 439
  • 5 276
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin se Nordiksen tunnelma on vaan pahasti latistunut tässä viime vuosien aikana, sillä se mestaruusvuoden 2011 tunnelma on enää silkka kaukainen muisto vain, saati sitten joku ysäriluvun fiilis, kun se fiilis Nordiksella oli huikea ihan perusrunkosarjamatseissakin.
Tarkoitatko ysärin huikealla fiiliksellä Westerlund-Summanen -aikakautta? Muistaakseni 90-luvun alkupuolella meno katsomossa oli jos nyt ei aneemista niin ei aivan mieletöntäkään. B-päädyssä fanikatsomo kannusti perinteisellä tyylillä "IFK - tap tap tap - IFK - tap tap tap", johon muut katsojat lähtivät joskus mukaan ja joskus eivät. Eipä joukkuekaan pärjännyt silloin, joten ei ihme, jos katsomo ei kiehunut.

Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Mestaruuskauden alla kesällä 2010 käytiin läpi ihan samoja ongelmia kuin nytkin: miten halliin saisi lisää eloa ja ottelutapahtumaa parannettua.

Uskallan väittää, että kaikkina aikoina, paitsi ehkä mestaruuden ollessa katkolla, on muisteltu kaiholla ja haikeudella vanhoja hyviä aikoja, jolloin kannustus oli ihan eri luokkaa kuin nyt.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitatko ysärin huikealla fiiliksellä Westerlund-Summanen -aikakautta? Muistaakseni 90-luvun alkupuolella meno katsomossa oli jos nyt ei aneemista niin ei aivan mieletöntäkään. B-päädyssä fanikatsomo kannusti perinteisellä tyylillä "IFK - tap tap tap - IFK - tap tap tap", johon muut katsojat lähtivät joskus mukaan ja joskus eivät. Eipä joukkuekaan pärjännyt silloin, joten ei ihme, jos katsomo ei kiehunut.

Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Mestaruuskauden alla kesällä 2010 käytiin läpi ihan samoja ongelmia kuin nytkin: miten halliin saisi lisää eloa ja ottelutapahtumaa parannettua.

Uskallan väittää, että kaikkina aikoina, paitsi ehkä mestaruuden ollessa katkolla, on muisteltu kaiholla ja haikeudella vanhoja hyviä aikoja, jolloin kannustus oli ihan eri luokkaa kuin nyt.

Joo no tarkoitin siis nimenomaan sitä ysäriluvun loppupuolta, eli juurikin sitä Summasen ja Westerlundin aikakautta. Mutta olisihan sitä mukava saada taas Nordikselle hieman enemmän sitä eloa ja meteliä aikaan myös niihin runkosarjapeleihin.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnelma on sitä mitä pelikin. Nyt ei vain enää jaksa raahata itseään hallille ja yrittää saada vieraita mukaan, ei tuon pelin tason vuoksi halua ketään kiusata. Yksin jos menisin, niin pelottaisi jo, että nukahtaa kesken pelin ja kukaan ei muista herättää pelin jälkeen. Herään vanhempana herrasmiehenä yöllä pissahädän vuoksi ja tajuan, että olen hallilla, mutta en pääse ulos, onneksi vessat olisivat varmaan yölläkin auki.

Nyt pitää seurassa alkaa tapahtua jotain tai en ole ainoa, jolle pelin seuraaminen alkaa olla liian puuduttavaa.

Juuri näin. Miksi yleisö syttyisi, jossei joukkuekaan syty. Yhden pelin olen paikan päällä nähnyt tällä kaudella, kun sain kutsun enkä oikein kehdannut kieltäytyäkään. Iso osa ottelusta meni baarin puolella, kun peli oli täyttä tuubaa. En ole tulossa tällä kaudella enää uudestaan, ellei ole pakko.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
Mitä luulette toisiko niinkin simppeli asia kuin taklaukset tunnelmaa katsomoon, vaikka muuten peli olisi mitä tahansa? Mä väitän, että toisi. Yhtä isot kunnianosoitukset hyvä taklaus saa kuin maali. Sitten kun taklauksia tulee monta lyhyeen aikaan niin hupskeikkaa alkaakin olla hallissa tunnelma kohdillaan. Keväältä muistan yhden pelin, jossa Pihlström herätti yksin koko hallin hurmokseen yhden vaihdon taklauksillansa ja armottomalla työnteolla. Niin simppeliä se pitäisi olla. Mutta kun surffaillaan välttäen fyysistä peliä ja siihen päälle myös taistelu uupuu pelistä niin ei se ihme ole ettei ole tunnelmaa.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kaudella 2021-2022 toimistolla oli iso halu ratkaista tämä että klacken ja fanclub saataisiin samaan katsomoon. En tiedä mihin se ratkaisu vain jäi.

En tiedä mutta jotenkin tuntuu että Klacken pilasi itse tuon, käsittääkseni esim. toissa kaudella Tampereella oli plekseissä roikkumassa ja teippailemassa ACAB tekstejä niihin. Lisäksi olen kuullut että Klackenissa huumeet on aika vahvasti jopa esillä, en usko että toimisto haluaa tuollaista meininkinä Nordikselle. Itse olen tässä toimiston kanssa täysin samaa mieltä.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mitä luulette toisiko niinkin simppeli asia kuin taklaukset tunnelmaa katsomoon, vaikka muuten peli olisi mitä tahansa? Mä väitän, että toisi. Yhtä isot kunnianosoitukset hyvä taklaus saa kuin maali. Sitten kun taklauksia tulee monta lyhyeen aikaan niin hupskeikkaa alkaakin olla hallissa tunnelma kohdillaan. Keväältä muistan yhden pelin, jossa Pihlström herätti yksin koko hallin hurmokseen yhden vaihdon taklauksillansa ja armottomalla työnteolla. Niin simppeliä se pitäisi olla. Mutta kun surffaillaan välttäen fyysistä peliä ja siihen päälle myös taistelu uupuu pelistä niin ei se ihme ole ettei ole tunnelmaa.

Sepä se, mutta Liiga on tehnyt tässäkin kaikkensa ettei vaan niitä nähtäisi. Jokaisessa taklauksessa on ison rangaistuksen riski, etenkin kun nykyään Liiga palkitsee pelaajan jos tämä kääntää selkensä juuri ennen taklausta, näistä palkintona on usein omalle joukkueelle 5min ylivoima.
Luulen että tämä on myös se syy miksi Åsten taklaa tahallaan ohi monesti.

Muistan myös hyvin tuon kevään vaihdon, siinä itseasiassa koko kentällinen taklasi kaikkea mikä liikkui ja Nordis rakasti sitä vaihtoa. Tästä löytyy Youtubesta pätkäkin.

Suosikkijoukkue
HIFK, Sporting CP, FCSP & Hammarby
Lisäksi olen kuullut että Klackenissa huumeet on aika vahvasti jopa esillä, en usko että toimisto haluaa tuollaista meininkinä Nordikselle.
Avaatko tätä tarkemmin? Olen enemmän tai vähemmän ollut Klackenissa viimeiset 10 vuotta, enkä ole nähnyt mitään tähän viittaavaa.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sepä se, mutta Liiga on tehnyt tässäkin kaikkensa ettei vaan niitä nähtäisi. Jokaisessa taklauksessa on ison rangaistuksen riski, etenkin kun nykyään Liiga palkitsee pelaajan jos tämä kääntää selkensä juuri ennen taklausta, näistä palkintona on usein omalle joukkueelle 5min ylivoima.
Luulen että tämä on myös se syy miksi Åsten taklaa tahallaan ohi monesti.

Muistan myös hyvin tuon kevään vaihdon, siinä itseasiassa koko kentällinen taklasi kaikkea mikä liikkui ja Nordis rakasti sitä vaihtoa. Tästä löytyy Youtubesta pätkäkin.

Nämä on näitä valintoja. HIFK:n 1997-98 joukkuehan venytti tuomarilinjaa runkosarjassa tarkoituksella pelaamalla helvetin kovaa. Pudotuspeleissä otettiin ylilyönnit sitten pois, niin pystyi pelaamaan aika rapsakkaa lätkää.

Lähdetään nyt siitä, että tämä Liigassa taklaaminen on kiellettyä, niin se on ihan myytti. Hyvä esimerkki oli juurikin tuo mainitsemasi video, jossa Åsten ja Pihlström vetää ukkoa seinälle. Ei se linja siitä nyt tähän päivään muuttunut ole. Toki jos ottelussa paljon taklaa ja sitten siellä tulee selän kääntö, niin jäähyn saamisen riski on olemassa, mutta kannattaako sen takia sitten pelata koko peli virkamieslätkää.

HIFK:n pitäisi olla jonkinlainen suunnannäyttäjä suomalaisessa jääkiekossa. Nyt kun tuo pelaaminen on tuollaista jäähyjä ja virheitä välttelevää läpsyttelya, kuten Sport pelissä nähtiin, niin yksi taklaus helposti aiheuttaa metelin/jäähyn. Loppujen lopuksi kun miettii tuota Sport peliäkin, niin olisiko lopputulos ollut sen huonompi, jos HIFK olisi kuvitteellisesti jostain taklauksesta saanutkin vitosen? Tarkoitan lopputuloksella yleisön viihdearvoa ja myös pelin lopputulosta. HIFK on yleensä niissä peleissä hyvä, joissa tunnetaso nousee korkeaksi. Pitkässä juoksussa lopputuloksena voisi olla myös se, että Liigan olisi pakko alkaa linjaamaan myös noita selän kääntämisiä, jos niitä tulisi pelistä toiseen. Nyt jos HIFK vetää tuollaisen ison taklauksen kerran 10 peliin, niin ei tarvitse, kun se on vaan yksittäinen tilanne.

Se syy miksi HIFK ei taklaa, niin yksi on yksinkertaisesti se, että HIFK ei ehdi. Tähän on kaksi syytä:

1. HIFK on tunnejoukkue, jonka ensimmäisestä viidestä minuutista näkee, että ollaanko sytytty peliin vai ei. Sport-peli oli off-peli. Aika usein tällä kaudella HIFK on pelannut parhaat pelinsä ennakoituja päävastustajia vastaan: Ilves/Tappara ja heikkoja pelejä näitä Sportteja ja muita vastaan. Peltosen keinovalikoimaan ei kuulu joukkueen herättäminen millään ylimääräisillä kahinoilla.

2. Mikäli omista joudutaan lähtemään plekseistä ulos heitoilla sekä lyömään kiekkoa rumpuun punaviivalta, niin olet niin valtavalla takamatkalla karvauksessa, että taklaaminen tulee auttamatta myöhässä eli pelaat itsesi ulos ja jäähyjen riski kasvaa eli näen tässä myös pelitavallisen ongelman.

Sellaisen mietinnän voisin heittää, että miksi HIFK niin usein sitten jää tunnevajaaksi? Eikö Villen valmennustyyli saa pelaajia syttymään? Eikö pelitapa ole innostava? Pelaamisestahan pitäisi nauttia, mutta jos se on pelkkää graindaamista, niin peliin syttyminen voi olla haastavaa. Peliinhän voi syttyä myös niin, että sen pelaaminen on hauskaa, kun pelitapa toimii ja tuntuu helpolta. En ole koko Peltosen valmennuskauden aikana nähnyt, että HIFK olisi millään muulla tavalla saanut pelillistä etua, kuin armottomalla asennelätkällä/Lehterän kaltaisen kärkiosaamisen kautta. Sport pelissäkään ei oltaisi tehty maalin maalia ilman Lehterää.

Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan katsomon tunnelmalla valtava merkitys myös pelaajien suorittamiseen. Ilves olisi aivan varmasti hävinnyt lauantaina Espoossa ilman kannattajilta saatua ylimääräistä energiaa ja tämän on sanonut myös useampi pelaaja.
Ilvekselläkin muutos tunnelmasta on tapahtunut suhteellisen nopeasti Osaston syntymisen jälkeen, joten varmasti IFK:n kohdalla samanlaiseen muutokseen olisi mahdollisuus jos vaan yhteistyö seuran ja aktiivien välillä lähtisi rullaamaan. Molempien vain täytyy olla aktiivisia sen suhteen, sillä se ei vain tapahdu odottelemalla.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Avaatko tätä tarkemmin? Olen enemmän tai vähemmän ollut Klackenissa viimeiset 10 vuotta, enkä ole nähnyt mitään tähän viittaavaa.

Näin olen kuullut yhdeltä siellä myös viimeiset vuodet fudispelejä katsoneelta tutulta. Ja mitä nyt sitä Tampereen meininkiä katselin silloin pleijareissa niin oli aika helppo uskoa todeksi.
Luulen että jos vähän pitää silmiä auki niin tiedät tuon huumeiden käytön todeksi.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Onhan katsomon tunnelmalla valtava merkitys myös pelaajien suorittamiseen. Ilves olisi aivan varmasti hävinnyt lauantaina Espoossa ilman kannattajilta saatua ylimääräistä energiaa ja tämän on sanonut myös useampi pelaaja.
Tunnelmalla on ehdottomasti suuri merkitys, mutta lienee melkoista liioittelua sanoa, että Ilves olisi aivan varmasti hävinnyt tuon ottelun, jos siellä olisi ollut esimerkiksi vain 50 Ilves-kannattajaa.

Ja mitä pelaajien kommentteihin tulee, niin oli tunnelma sitten heikko tai huikea, niin kannattajia kuuluu ylistää ja kertoa heidän tuovan lisäenergiaa. Perusjargonia.

(1)
  • Tykkää
Reactions: #71

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Lähdetään nyt siitä, että tämä Liigassa taklaaminen on kiellettyä, niin se on ihan myytti. Hyvä esimerkki oli juurikin tuo mainitsemasi video, jossa Åsten ja Pihlström vetää ukkoa seinälle. Ei se linja siitä nyt tähän päivään muuttunut ole. Toki jos ottelussa paljon taklaa ja sitten siellä tulee selän kääntö, niin jäähyn saamisen riski on olemassa, mutta kannattaako sen takia sitten pelata koko peli virkamieslätkää.

HIFK:n pitäisi olla jonkinlainen suunnannäyttäjä suomalaisessa jääkiekossa. Nyt kun tuo pelaaminen on tuollaista jäähyjä ja virheitä välttelevää läpsyttelya, kuten Sport pelissä nähtiin, niin yksi taklaus helposti aiheuttaa metelin/jäähyn.

Olen vahvasti samaa mieltä että toivoisin IFKn olevan suunnannäyttäjä ja pelaavan voimaksta taklauspeliä, voi kumpa jokainen vaihto olisi tuollainen tuossa videossa esitetyn kaltainen.

Sellaisen mietinnän voisin heittää, että miksi HIFK niin usein sitten jää tunnevajaaksi? Eikö Villen valmennustyyli saa pelaajia syttymään? Eikö pelitapa ole innostava?

Olen melko varma, käymättä kopissa, että Ville ei nimenomaan ole mikään sytyttäjä. Siksi onkin ehkäpä vähän outoa että täällä ollaan sitä mieltä että IFK on tunnejoukkue, itse en ole tällä kaudella sitä tunnetta nähnyt kuin ihan hetkittäin. Kyllä se on se oikeastaan ne ykköskentän yksilöt jotka ne voitot ovat tuoneet. ns. Hurmosta en muista nähneeni tällä kaudella kertaakaan ja jos nyt mietin niin onkohan sitä näkynyt Villen aikana muutenkaan.

Suosikkijoukkue
Näin olen kuullut yhdeltä siellä myös viimeiset vuodet fudispelejä katsoneelta tutulta. Ja mitä nyt sitä Tampereen meininkiä katselin silloin pleijareissa niin oli aika helppo uskoa todeksi.
Luulen että jos vähän pitää silmiä auki niin tiedät tuon huumeiden käytön todeksi.
Yksittäistapauksia voi olla. Yksittäistapausten perusteella ei voi sanoa, että IFK Klackenissa (matsista riippuen 300 - 1500 henkilön katsomo) olisi huumeet vahvasti esillä.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Yksittäistapauksia voi olla. Yksittäistapausten perusteella ei voi sanoa, että IFK Klackenissa (matsista riippuen 300 - 1500 henkilön katsomo) olisi huumeet vahvasti esillä.

okei nyt vedettiin "yksittäistapaus" -kortti esiin.
No ei siellä tietenkään mitään rinkiä ole missä nistit piikittää itseään. Mutta jos minunkin korviini on tuosta kantautunut niin olen melko varma että myös IFK-jääkiekon toimiston korviin on tästä kantautunut ja ehkäpä se on ollut ratkaisevana tekijänä miksei yhteistyötä ole haluttu toimiston puolesta ajaa. Tähän tietysti kirsikkana kakun päällä vielä Tampereen sikailut. Itse olin kauden avauksessa alakatsomossa IFKn faniryhmän alapuolelta ja sain oman osuuteni niistä jostain penkinsuojuksista joita sieltä heiteltiin, en tiedä oliko sielläkin samaa porukkaa kuin Tampereella, kun en sinne ylös nähnyt.
Ennen IFK faneista pystyi olemaan ylpeä...

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vahvasti samaa mieltä että toivoisin IFKn olevan suunnannäyttäjä ja pelaavan voimaksta taklauspeliä, voi kumpa jokainen vaihto olisi tuollainen tuossa videossa esitetyn kaltainen.

Olen melko varma, käymättä kopissa, että Ville ei nimenomaan ole mikään sytyttäjä. Siksi onkin ehkäpä vähän outoa että täällä ollaan sitä mieltä että IFK on tunnejoukkue, itse en ole tällä kaudella sitä tunnetta nähnyt kuin ihan hetkittäin. Kyllä se on se oikeastaan ne ykköskentän yksilöt jotka ne voitot ovat tuoneet. ns. Hurmosta en muista nähneeni tällä kaudella kertaakaan ja jos nyt mietin niin onkohan sitä näkynyt Villen aikana muutenkaan.

En tarkoita suunnannäyttämisellä pelkästään fyysistä pelaamista, vaikka toivoisin sen olevan osa tätä kokonaisuutta. Tähän kuuluu myös se, että HIFK olisi liigan luisteluvoimaisin jengi/paineistava joukkue, jota vastaan ei pysty pelaamaan mitään viivelähdön lähtöä. Tähän päälle sitten se, että rahalla saadaan taitotasoltaan "ylikylän" pelaajia. Luisteluvoiman pitäis olla myös alakenttien pelaajien työkalu, että voidaan pelata tämän typpistä lätkää. Nythän HIFK on ihan telineissä materiaalinsa ja pelitapansa puolesta, kun puhutaan lajin evoluutiosta.

Ei HIFK varsinaisesti mitään hurmosta ole saanut aikaiseksi, mutta hyvää asennelätkää HIFK on pelannut ajoittain. Lähinnä tämä on tapahtunut niissä peleissä, joissa se pelin panos on tullut luokse, kuin itsestään. Esimerkkinä tämä HIFK-Ilves peli, jossa oli livemusaa ja halli täynnä. Eihän Ilveksellä ollut palaakaan. Keskiviikko-illan Sport-peleihin tullaan sitten tällä "another day at the office" - meiningillä. Tällä pelitavalla, taitotasolla ja materiaalin leveydellä HIFK ei ota rutiinivoittoja yhdestäkään joukkueesta tässä sarjassa.

Viimeksi muokattu:

StadinSeebra

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NJ Devils
No ei siellä tietenkään mitään rinkiä ole missä nistit piikittää itseään. Mutta jos minunkin korviini on tuosta kantautunut niin olen melko varma että myös IFK-jääkiekon toimiston korviin on tästä kantautunut ja ehkäpä se on ollut ratkaisevana tekijänä miksei yhteistyötä ole haluttu toimiston puolesta ajaa. Tähän tietysti kirsikkana kakun päällä vielä Tampereen sikailut. Itse olin kauden avauksessa alakatsomossa IFKn faniryhmän alapuolelta ja sain oman osuuteni niistä jostain penkinsuojuksista joita sieltä heiteltiin, en tiedä oliko sielläkin samaa porukkaa kuin Tampereella, kun en sinne ylös nähnyt.
Voin lisätä tähän oman kokemuksen, kun itse kävin muistaakseni kolmessa futis pelissä menneellä kaudella, niin näin kyllä jokaisessa ihan avointa huumeiden käyttämistä.

Suosikkijoukkue

Viestissäsi on neljä toisistaan erillistä asiaa. Puutuin noista väitteeseesi Klackenin vahvasta huumeiden käyttökulttuurista. Kerroin oman näkemykseni asiasta, omiin kokemuksiini pohjautuen 10 vuoden ajalta. Klackenin/Kingien ja toimiston välisestä dialogista en tiedä, miksi ei ole edennyt. Ymmärrykseni on, että ainakin vuonna 2015 dialogia käytiin myös ja sen pohjalta nykyinen fanikatsomo laajeni B4 (saa korjata, jos olen väärässä). Koskien kahta viimeistä asiaa. Yleisesti olen sitä mieltä, että häiriökäyttäytyminen (esim. penkinsuojien heittely) on tuomittavaa.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Se tunnelma pitää ansaita. Jos kentällä meno on sellaista että ei oikein kiinnostele, niin miksi sitten katsomon pitäisi olla hurmoksessa?

Itseasiassa toivoisin yleisöltä vahvempaa vastareaktiota jos hommat ei joukkueelle maistu.

On se jännä, kun Liigassa ajoittain oikeasti rämpineillä joukkueilla kuten Ässät tai Sport on helvetin hyvät fanikatsomot ja hyvä tunnelma joka matsissa.

Aina pitäisi saada seuralta tai joukkueelta sitä tätä tai tuota, että saadaan halliin tunnelmaa. Ajatuksena ilmeisesti mahdottomuus, että asialle tehtäisiin omaehtoisesti jotain.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ylpeä mistä syystä?

Siitä että tiesi jo etukäteen ettei porukan käyttäytmistä tarvitse hävetä vierasmatkoilla. Yleisesti toiminnassa oli sellainen hyvä ja asiallinen meininki.
VIerasmatkailu on vähentynyt omalta kohdalta ja ne muutamat vierailut tässä viimeisen parin-kolmen vuoden sisään pitää sisälllään kaksi reissua jossa joutunut häpeämään, eli tuo Tampereen playoff reissu, sekä tuo Espoon kauden avaus.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Siitä että tiesi jo etukäteen ettei porukan käyttäytmistä tarvitse hävetä vierasmatkoilla. Yleisesti toiminnassa oli sellainen hyvä ja asiallinen meininki.
VIerasmatkailu on vähentynyt omalta kohdalta ja ne muutamat vierailut tässä viimeisen parin-kolmen vuoden sisään pitää sisälllään kaksi reissua jossa joutunut häpeämään, eli tuo Tampereen playoff reissu, sekä tuo Espoon kauden avaus.
Joskus saattoi olla joku yksittäinen toope jolla lähti lapasesta, mutta ei ollut ikinä mitään porukalla tehtyjä typeryyksiä.

Hakaskutsin keikalta muistan erään herrasmiehen jonka poliisi nouti fanibussista ennen kun se ehti lähteä, ja Tampereen visiitti taisi jatkua sikäläisten poliisien fasiliteeteissä, en tiedä mikä tarkalleen oli syy, mutta kaveri poltteli jo menomatkalla pilveä Linnatuulen parkkipaikalla.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs KalPa
  • 3.35
  • 4.15
  • 1.95
Jukurit vs KooKoo
  • 3.40
  • 4.35
  • 1.89
Lukko vs HIFK
  • 1.78
  • 4.35
  • 3.85
Pelicans vs HPK
  • 1.86
  • 4.10
  • 3.70
SaiPa vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.00
Tappara vs Sport
  • 1.67
  • 4.55
  • 4.30
Kärpät vs Ilves
  • 3.10
  • 4.15
  • 2.18
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy