Tunkin päiväkirja

  • 16 230
  • 100

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti fiftyeight
Eikä jää ikävä.

Puhutaanpas vainajasta kunnioittavaan sävyyn. Vaikka eiköhän Tunkkikin nouse jossain vaiheessa haudasta uudella nimellä, uudella IP:llä ja vanhoilla kujeilla, kuten monet pois potkitut ovat tehneet.

Edit: otanpa pois turhan linkin vanhaan viestiin. Olin lukenut huolimattomasti fiftyeightin kirjoittamaksi pätkän, joka oli tosiasiassa vain lainaus hänen viestissään.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Kaivanto
Tykkäsit ennen, mutta joskus se kuppi tietysti täyttyy itse kullakin. Puhutaanpas silti vainajasta kunnioittavaan sävyyn. Vaikka eiköhän Tunkkikin nouse jossain vaiheessa haudasta uudella nimellä, uudella IP:llä ja vanhoilla kujeilla, kuten monet pois potkitut ovat tehneet.

Laittamasi linkki ei ymmärtääkseni mitenkään osoittanut että olisin missään vaiheessa hyväksynyt Tunkin provoilua. Edit listahan on jonkun muun kuin minun lista. En ole koskaan ymmärtänyt Tunkin ns. huumoria.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kyllä minä olisin Tunkkia tälläpalstalla tarvinnut. Kunnon kinakaveri, joka tarttuu epäkohtiin ja muihinkin asioihin, väriläiskä. Ikävä tulee, mutta kai tästä on tarkoitus tehdä keskustelupalsta tosikoille. Ottaen huomioon, että Tunkki keskittyi vapaanpuolen terrorisointiin, eikä häirinnyt palstan pääasiallista keskustelua. (jääkiekko-osiot).
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ikävä tulee tunkkia ja muutenkin. Tässäkin asiassa on kaksi puolta: toinen on se, että palstalta poistetaan nämä hieman erilaiset kirjoittajat ja hiomattomat timantit. Tämä johtaa loppujenlopuksi aivan liialliseen jeesjees- ja munisilläonisoinpippeli-keskusteluun. Toinen puoli kolikossa on se, että säännöt ovat luotu ja kaikkien pitää niitä noudattaa. Paha vedota siihen, että "toi saa tehdä noita kun se on tehny noin aina". Se siitä. Toivotaan tunkille hyvää jatkoa ja jatkoajalle onnellista uutta ajanlaskua, ilman tunkkia.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
RIP Tunkki.
Jatkoajan kotitrolli elää muistoissamme sekä Suuren Hallinosturin valvovien silmien alla rasvamontussa on Tunkin tomumajan paikka tällä hetkellä.

Tunkin päiväkirja sulkeutuu toistaiseksi.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tunkki

En ole tänne saitille viime aikoina liikoja kirjoitellut, mutta nyt raapustan muutaman sanan. Ensiksi, minulle tulee todella ikävä "edesmennyttä" Tunkkia. En halua olla niinkuin suurin osa tällä saitilla, jotka tiukkapipoisuuttaan tuomitsevat tämän loistavan hemmon alimpaan helvettiin. Tunkki oli/on mukaansatempaava persoona, joka kirjoitustyylillään ihastutti/vihastutti niin monet meistä "hyvin perustelluilla" kirjoituksillaan. Allekirjoittanut ainakin jaksoi aina nauraa tämän loistavan hemmon tuotoksille.

Tällä saitilla tarvitaan persoonia, Tunkki oli yksi heistä.

LOPPU!
 

Bandana

Jäsen
Nyt tunkee kyyneltä silmäkulmasta.

Eräs aikakausi on ohi.

Mihin menet, Jatkoaika?

"Riitta Väisänen"

Ne olivat Hänen viimeiset sanansa. Paljastiko Tunkki tässä henkilöllisyytensä, joka johti kirjoitusoikeuksien poistoon?

Hiljaiseksi tämä vetää nuoren pallontallaajan.
 
Viimeksi muokattu:

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Mutta kun mä en haluu leikkiä mitään videopelileikkiä!

Pitihän se arvata ettei eräiden virtuaaliego kestänyt Tunkin linjasta poikkeavia mielipiteitä. Tunkin kirjoitteluhan oli soft-provoa eikä mitään suoranaista vittuilua ja jos joku siitä niin pahasti satutti sielunsa, olisi ehkä syytä mennä hiukan itseensä. Säälittävää.
 

Kyle

Jäsen
Tunkin lähtö on pieni askel ihmiskunnalle, mutta suuri koko Jatkoajalle.

Meikäläiseen ei koskaan ole hänen kirjotuksensa tehnyt mitään vaikutusta, nettihän on täynnä Tunkin kaltaisia virtuooseja, joista juuri Tunkki tuli Jatkoaikaan kirjottelemaan, kun muita samaa luokkaa olevia houkkutteli, kaupallisten "pop,Hop,hiphop" bändien kotisivujen foorumit.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Mutta kun mä en haluu leikkiä mitään videopelileikkiä!

Viestin lähetti Karamahti
Pitihän se arvata ettei eräiden virtuaaliego kestänyt Tunkin linjasta poikkeavia mielipiteitä. Tunkin kirjoitteluhan oli soft-provoa eikä mitään suoranaista vittuilua ja jos joku siitä niin pahasti satutti sielunsa, olisi ehkä syytä mennä hiukan itseensä. Säälittävää.

Vaikea kuvitella, että kukaan olisi sieluansa sen kummemmin satuttanut. Itse luen tätä palstaa kuitenkin paljon mieluummin kun täällä ei ole Tunkin täysin joutavia ja turhia viestejä joukossa sotkemassa hyvää keskustelua. Aikaa on rajallisesti, enkä mielellään tuhlaisi omaani moiseen paskaan.
 

Jokipoika

Jäsen
Kyllä nyt on suru puserossa kun aikamme trolli on poistunut. Herran jestas jee. Pro-Tunkkilaiset, käykää etsimässä Tunkkejanne Suomi24-sivuilta. Siellä niitä Tunkkeja vilisee ja varmasti jokaiselle riittää ihan oma versio.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaksijakoiset fiilikset. Tunkkia oli varoitettu hänen linjastaan, ja hän ei varoittelua uskonut. Poisto oli siis aivan perusteltua. Toisaalta, Tunkki kaikessa persoonallisuudessaan oli todellakin piristävä tapaus, jonka kanssa oli ajoittain helvetin hauska vittuilla suuntaan ja toiseen. Tosin viime aikoina kaverin linja alkoi väsyä...

Onneksi ei ole autoa, ei tarvitse vaihtaa renkaitakaan ja elo ilman Tunkkia on mahdollista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minua henkilökohtaisesti Tunkin kirjoitukset eivät koskaan suuresti häirinneet. Provoavahan hän oli mutta eipä tainnut kertaakaan suoranaisesti provota sellaisen asian tiimoilta mikä olisi ollut minulle henkilökohtainen. Siis pikantti lisä keskusteluun, mutta mutta, ymmärrän varsin hyvin, että jossain tulee se raja vastaan minkä jälkeen provoavaa käytöstä ei enää sulateta arvon moderaattoreiden toimesta - omasta mielestäni tällaistä rajaa hän ei vielä ylittänyt mutta minähän en olekaan moderaattori.

Tunkki menetettiin mutta uusia tunkkeja tullee aikaa myöten lisää. Omalla tavallaan suuret saappaat jätti täytettäväksi.

vlad.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti vlad
Provoavahan hän oli mutta eipä tainnut kertaakaan suoranaisesti provota sellaisen asian tiimoilta mikä olisi ollut minulle henkilökohtainen.

vlad.

Mielestäni tätä asiaa ei pitäisi käsitellä omien kokemusten pohjalta vaan ajatella sitä mikä on palstan funktio: keskusteleminen ja mitä tunkki teki: sabotoi keskustelua, heitteli perustelemattomia onelinereita kehiin ja ei muutenkaan määritelmällisesti "keskustellut".
Siis ei liene mitään epäselvää miksi tunkki fudut sai, koska hänen tekemisensä eivät mitenkään liittyneet palstan funktioon.

On sinänsä hupaisaa, että tunkin kohdalla jotkut puhuvat kyynel silmässä kirjoitustyylistä tai mielipiteen ilmaisemisesta, vaikka kumpaakaan tunkki ei tehnyt.
Toki minimalistinen ilmaisu on jossain määrin tyyliratkaisu, mutta harvemmin tunkki kirjoitti mitään niin pitkää tai perusteltua tekstiä, että sitä olisi vakavasti voinut käyttää kirjoitustyylin tutkimiseen. Enemmänkin oikea sana olisi kirjoitustapa, joka ei todellakaan ole _keskustelupalstalla_ mitenkään hedelmällinen.
Mielipiteitten kohdalla taas tunkilla ei ollut mielipiteitä, lähinnä vain hän esitti ketjun keskustelijoista riippuen negaation käsiteltävään asiaan, riippumatta siitä oliko hänellä mitään "näkemystä*" asiasta. Yhden viestin jälkeen hän sitten poistuikin ketjusta.

*Tämä siis kohdistuen tunkkiin nimimerkkinä, ei siihen henkilöön joka käytti nimimerkkiä keskusteluissa provosoimiseen yms.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo
Mielestäni tätä asiaa ei pitäisi käsitellä omien kokemusten pohjalta vaan ajatella sitä mikä on palstan funktio: keskusteleminen ja mitä tunkki teki: sabotoi keskustelua, heitteli perustelemattomia onelinereita kehiin ja ei muutenkaan määritelmällisesti "keskustellut".
Siis ei liene mitään epäselvää miksi tunkki fudut sai, koska hänen tekemisensä eivät mitenkään liittyneet palstan funktioon.

Olet oikeassa, sitä en pyrikään kiistämään. Mikäli toimisin itse moderaattorina suhtautumiseni loputtomaan provoamiseen olisi taatusti toinen, ts. tuolloin ajattelisin myös palstan ja valtaosan käyttäjien parasta. Nyt palstalaisena ajattelen toisin - en edes pyrikään tässä suhteessa olemaan objektiivinen. En kuitenkaan kritisoi moderaattoreiden toimintaa koska he ovat toimineet vakiintuneen kaavan mukaan, ts. antaneet varoituksia ja olleet pitkämielisiä. Subjektiivisesti ajatellen nämä Tunkin negaatiot ja provot joita hän palstalla vijeli olivat toisinaan varsin osuvia, niissä piili myös hivenen ajatuksensiementä - jospa hän olisi kirjoittanut perustellummin tulos olisi voinut olla toinen, ts. asiakeskusteluaherättävämpi.

vlad.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Mutta kun mä en haluu leikkiä mitään videopelileikkiä!

Viestin lähetti Snakster
Aikaa on rajallisesti, enkä mielellään tuhlaisi omaani moiseen paskaan.

No kylläpä eräillä on aika kallista. Onhan se tietysti kivaa kun on 6,328 lähes identtistä kirjoittajaa jotka kiltisti kirjoittavat asiallisia mielipiteitä päivänpolttavista asioista tukat kammattuna ja rusetti kaulassa. Aika masentavaa miten vähänkin erilaiset persoonat pitää täältä(kin) savustaa pois.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Mutta kun mä en haluu leikkiä mitään videopelileikkiä!

Viestin lähetti Snakster
Vaikea kuvitella, että kukaan olisi sieluansa sen kummemmin satuttanut. Itse luen tätä palstaa kuitenkin paljon mieluummin kun täällä ei ole Tunkin täysin joutavia ja turhia viestejä joukossa sotkemassa hyvää keskustelua. Aikaa on rajallisesti, enkä mielellään tuhlaisi omaani moiseen paskaan.

Kannattaa käyttää ignore-toimintoa, jos oma huumorintaju ei riitä jonkun kirjoittajan viestien lukemiseen. Näin et tuhlaa aikaa mihinkään turhaan.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisin kyllä suonut Tunkin jatkavan palstalla. Eipä hän kovin paljoa harmia aiheuttanut, mutta joskus viesteissä oli hyvä ajatus. Iskut olivat aina kärjistettyjä ja osuvia. Ihmetytti miten ihmiset aina ärähtivät, kun tuollaiset "one-linerit" olisi niin helppo ohittaa ja aikaakaan niiden lukemiseen ei juuri turhaannu. Ja kun vielä ignore-toiminto on käytettävissä niin huh huh.. Taisi osua liian arkaan paikkaan monille. Ei tarvitse lukiessa kuin ripaus huumorintajua pitää mukana niin nuo Tunkin viestit tuovat vain lisää väriä moniin tasapaksuihin keskusteluihin. Mielummin noita Tunkin viestejä luki kuin joitain edellisiä viestejä toistavia mitään sanomattomia sepustuksia, mitä myös löytää täältä aina välillä.

Tämänkin ketjun avausviesti oli varsin hyvä, mutta ihmisten mielikuva Tunkista tappoi keskustelun. Aika ei ollut kypsä Tunkille.
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No jos ei Tunkin viestien kanssa halua olla tekemisissä millään lailla niin saa kyllä aika ahkeraan sitä ignore-toimintoa käyttää, sillä pakkohan se on sitten ignoroida myös ne ihmiset jotka Tunkin viesteihin reagoivat...
Samalla voitaisiin sitten pistää ignorelle kaikki peliketjuissa chattailevat, huonosti kieliopin hallitsevat, tai muulla tavoin sääntöjä noudattamatta jättävät, turhaakos tässä yhtään ketään minkään takia pois potkia kun voi kerran ignoreakin käyttää.
 

Carlos

Jäsen
Tervemonoa

Henk. koht. meikäläisellä ei ole mitään Tunkkia vastaan, mutta kyllähän nuo mukahauskat trollaukset oli jo nähty. Samoja turhia, mitäänsanomattomia, lopuksi umpitylsiä onelinereita. Toistohuumorikin on ihan jees mutta mutta muutaman sadan kerran jälkeen ei saa enää ilmettäkään värähtämään naanmalla.

Yleensäkin ihmettelen että Tunkille annettiin näinkin kauan näitä erivapauksia, juuri missään vaiheessa hän ei ole noudattanut palstan sääntöjä mutta aina vaan on silti roikkunut mukana. Jos Tunkkia pidettäisiin täällä vielä kauemmin, tarkoittaisi se käytännössä sitä että lähes kaikki palstan säännöt pitäisi poistaa, jolloin täällä mentäisiin tiedätte-kyllä-mille tasolle. Vai onko joku sitä mieltä että yhdelle trollille pitäisi sallia trollaus, kun taas sitten joku muu saa kenkää palstalta samasta syystä?

Kuten sanottua, Tunkin jutuille jaksoi nauraa ehkä kymmenkunta kertaa, mutta sittemmin niihin on jo ihan umpikyllästynyt. Kaverilla ei ollut kertakaikkiaan mitään annettavaa, eikä hänen köyhät onelinerit ainakaan saaneet mitään rakentavaa aikaiseksi tällä palstalla, ja varsinkaan hän ei tiennyt milloin kannattaa aukoa päätään, ja milloin olisi fiksumpaa vaikka olla ihan hiljaa. Päinvastoin, jos joskus oli jostain aiheesta menossa hyväkin keskustelu, paikalle ilmestyi usein Tunkki jollain pissa&kakka kommentillaan, jolloin meikäläistä ei ainakaan enää napannut edes koskea ko. ketjuun.

Joskus Tunkilla oli varmasti hyvä pointti kuittinsa takana, mutta senkin olisi varmasti voinut tuoda esille hiukan paremmalla tyylillä, nähtyihin kommentteihin pystynee aika moni jo 7-vuotiaasta ylöspäin. Hyvä trolli tekee kaiken taidolla, saa ihmiset raivon valtaan, on teräväsanainen, teräväpäinen, yleistietävä, ja osaa vielä hoitaa hommansa sääntöjen puitteissa/rajamailla. Tunkki oli lähinnä säälittävä amatööri, ei tule ikävä.

Ja toisekseen on helvetin helppoa provoilla ja kuittailla muiden kirjoituksille jotka sentään kertovat rehellisesti mielipiteitään ja tuntojaan. Itse ei vahingossakaan yritä saada aikaan keskustelua tai kirjoita oikeasti sisällöllistä viestiä, niin ei pääse kukaan kuittaamaan.

Iso käsi modeille täältä, paras päätös pitkään aikaan.



EDIT: lisäys
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sistiksen kanssa samoilla linjoilla, eli viimeisten kuukausien aikana Tunkki lähinnä keskittyi turhasta kitisemiseen. En minä miellä Tunkkia pelkäksi trolliksi. Pohjimmiltaan Tunkki kaipasi vanhoja hyviä aikoja, jolloin keskustelun tahti oli rauhallisempi ja esim. kerran viikossa käymällä pysyi hyvin kärryillä. Tästä seurasi myös se, että viestien kirjoittamiseen käytettiin enemmän aikaa.

Tunkki oli pohjimmiltaan anti-Blues mies. Sanokoon espoolaiset mitä sanovat, niin kyllä siellä kierrokset nousivat aina välillä Tunkin vierailun jälkeen. Sittemmin, kun mies tuli tutummaksi, niin viesteihin ei enää suhtauduttu niin vakavasti. Aluksi Tunkki oikeasti kirjoitti pelkästään jääkiekosta ja vielä asiaakin, mutta ajan myötä turhautuminen "kellä pelaajalla on paras perse" -ketjuihin sai miehen avautumaan.

Kukas tietää, mikä on Tunkin suosikkijoukkue?
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti sopuli
Kukas tietää, mikä on Tunkin suosikkijoukkue?
Porin Ässät
 

Naama-Mikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Viestin lähetti sopuli
Kukas tietää, mikä on Tunkin suosikkijoukkue?

Mikäli Moderaattoreita on uskominen niin minä olen Tunkki. Minulla ei ole mitään erityistä suosikkijoukkuetta, mutta seuraan jääkiekkoa pääkaupunkiseudulta käsin, joten HIFK, Jokerit ja Blues ovat ne joukkueet, joiden osalta minulla on eniten tietoa.

Kirjoitusoikeuteni on jo ilmeisesti viety, joten jokaisen viestini kohdalla minulla on tunne, että tämä on juuri se viimeinen. En haluaisi osoitella Moderaattoreita syyttävällä sormella, mutta mielestäni heidän käytöksensä minua kohtaan on törkeää. Minut heitetään ulos tarkistamatta IP-listasta totuutta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Naama-Mikko
Mikäli Moderaattoreita on uskominen niin minä olen Tunkki.
Ehkäpä moderaattorit eivät edes väittäneet että olet Tunkki? Ehkä vain itse kuvittelet olevasi Tunkki. Ehkä saat pitää tunkkisi muista syistä, jotka moderaattorit ovat nähneet riittäviksi jotta kirjoitusoikeutesi menivät/menevät.

Itse en usko että olet Tunkki. Kunnes toisin todistetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös