Tunkin päiväkirja

  • 16 230
  • 100

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Tunkki
Iik, sitten, kun pelataan seuraavaa leikkijoukkeiden kokoamisleikkiä, mun joukkueen nimi on Juti, kun se on nii-iii hyvännäköinen. Mä varaan ekalla kierroksella Marko Suvelon tai Ari-Pekka Siekkisen, kun niillä on niin iso mela.

Katkera isoista meloista ?
Kompensoiko melan pienuutta spammaaminen useisiin ketjuihin ?
Ootko edes meloja?
:)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tunkki on nyt kiltti pieni poika, eikä rasita päätään liikaa. Hengittää nyt vain ihan rauhallisesti, ottaa lasin lämmintä kaakaota ja käy lepäämään. Katsoo mahdollisesti kasetillisen TaoTaoa, jos saatavilla.

Huomaatko? Ei se ole niin vakava juttu. Pienen yöunen jälkeen entistä ehompana pikkuprovoajana kehiin mukaan.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Ted Raikas
Katsoo mahdollisesti kasetillisen TaoTaoa, jos saatavilla.

Huomaatko? Ei se ole niin vakava juttu. Pienen yöunen jälkeen entistä ehompana pikkuprovoajana kehiin mukaan.

ahööahööahööö Jarna ajaa mopollaaa ahöööyy
Jarna kilpailun osanottaja nro.7.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Noin se vain aika rientää ja vuodet vierii. Keskustelupalstan pääsivun alareunan mukaan Tunkki täyttää tänään jo yksitoista (11) vuotta! Sattuipa mukavasti viikonlopulle, saat varmaan paljon vieraita ja uusia leluja. Kerropa mitä kummisetä ja -täti toi!
Jälleen kerran paljon onnea!
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole lukenut tätä ketjua läheskään kokonaan, vaan vain osan viesteistä sieltä täältä avausviestin lisäksi. Jossain vaiheessa ehdin jo ajatella, että tästäkin tulee "ehdin nähdä!" -tyyppinen ketju, joka täyttyy yhden rivin viesteistä, mutta ilmeisesti niin ei käynyt. Hienoa.

Mielestäni Tunkin avausviestissä oli paljon sisältöä ja ajatusta. Asiallisia, hyviä huomioita. Miksi emme voi keskustella niistä ja antaa niiden herättää ajatuksia, miksi meidän täytyy täräyttää ensimmäisenä jotain provosoitumisista, vittuilusta jne.? Toki ihan keskusteluakin on herännyt, mutta itseäni alkoi ärsyttää muutamat viestit tässä ketjussa. Ehkä olen sokea ja typerä, mutta en kyennyt näkemään Tunkin avauksessa mitään sellaista, jonka seurauksena minun olisi tarvinnut alkaa heittää mitään parin rivin lällällää-kommentteja. Ennemmin tartun kirjoittaessani asiallisesti niihin kohtiin, jotka itse koen viestissä oleellisiksi kuin alan aukomaan päätäni siitä, miten toinen nyt taitaa olla hieman katkera. Ja tämä nyt siis avausviestiin kirjoituksena liittyen, en ole arvostelemassa ketään henkilöitä tms., vaan nyt puhun kirjoituksesta ja siinä olleista ajatuksista.

Viestin lähetti Tunkki
Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa tehdä fantasiajoukkueita monen viestiketjun verran ja sitten keskustella niistä toisissa ketjuissa? Onko oikeasti aikuisten ihmisten hommaa keskustella monen otsikon alla tietokonepeleistä ja jännittää pissi housussa uusien päivitysten saatavuutta?

Itse en alkaisi määrittelemään sitä, mikä on aikuisten ihmisten hommaa ja mikä ei. Peliketjujen yms. kommentointi on tietenkin kevyempää keskustelua, jossa usein mennään aivan toisessa maailmassa ja perustellaan liigoja jne., mutta en silti koe, että se olisi jotenkin 'huonoa' keskustelua aikuisilta ihmisiltä. Sitä sen sijaan mietin, että miksi aikuiset ihmiset, jotka kypsyyden, elämänkokemuksen ja kehittyneen ajattelun avulla voisivat keskustella myös syvällisemmin monista asioista eivät sitä tee, vaan juuri kevyemmät, hieman 'hömppä'-ketjut vievät voiton.

Yhtenä ajatuksena mieleeni juolahti se, että kiekkoinformaation lisäksi Jatkoaika on varmaankin monelle viihdettä etenkin vapaan keskustelun osalta. Kyseessä on aikuisten ihmisten rentoutumista ja tavallaan myös harrastus. Ehkä sen ei tarvitse olla niin vakavaa, syvällistä ja ajatustyötä vaativaa? Jos joku ihminen haluaa vapaa-ajallaan pelata jotain peliä, avata siitä ketjun Jatkoaikaan ja keskustella, niin mikäs siinä. Itseäni nuo keskustelut eivät kiinnosta pätkän vertaa, koska en pelaa pelejä, mutta joihinkin toisiin ne kolahtavat.

Muita hyviä pointteja toi muistaakseni jo nimimerkki hihhu esille. Jatkoaika on ollut pystyssä jo pidempään, ja monet asiat on jo ehditty keskustelemaan loppuun. Uusien kirjoittajien myötä vanhat ketjut toki voivat aina nousta pinnalle ja saada uutta verta, mutta kauemmin Jatkoajassa pyörineille henkilöille ne ovat silti hieman kuin koiran loppuun kaluttu puruluu. Itse olen jo pitkään kaivannut Jatkoaikaan aihetta, jota saisin todella syventyä pohtimaan ja miettimään, josta heräisi kunnolla keskustelua, johon muutkin kuin asiaan superhyvin perehtyneet pääsivät mukaan jne. Sellaista ei ole pompannut esille, ja ne parit ideat, jotka itsekin olen saanut, ovat kaatuneet käytettyäni search-toimintoa. Joissakin ketjuissa on taas se, että keskustelu kuumasta aiheesta lähtee niin nopeasti liikkeelle, että kun itse on kirjoittamassa omaa hieman vaatimattomampaa ja yleistietoon perustuvaa pientä mielipidettä asiasta, tuleekin olo, ettei halua enää kirjoittaa sitä ketjuun. Monimutkaisten kuvioiden ja syvempien tietojen keskelle ei tee mieli laittaa omaa yksinkertaisempaa mielipidettä, koska lähinnä tuntuu, että joku hyökkäisi välittömästi teilaamaan supermegatiedoillaan vihaisesti räksyttäen.


Tietenkin, on täysin arvottamiskysymys, mikä on laadukasta tekstiä. Pitääkö hyvän kirjoituksen olla puhtaasti asiapitoinen. Pitääkö hyvässä kirjoituksessa olla huumoria? Saako hyvä kirjoitus osua henkilökohtaisesti kenenkään arkaan paikkaan? Onko hyvä kirjoitus sellainen, että suurin osa kirjoituksesta on lainausta muualta, linkkejä www-sivuille ja sitaatteja mm. lehdistä?

Itse määrittelisin hyvällä kirjoitukselle yhden ehdottoman tunnusmerkin: teksti on kirjoitettu kielellä, joka on sujuvaa lukea ja jossa ei ole jatkuvasti suuria kieliopillisia kämmähdyksiä. Muuten hyvyys riippuu melko pitkälti kirjoittajasta ja lukijasta, heidän ajatusmaailmojensa kohtaamisesta, aiheesta jne. Itse koen usein hyväksi kirjoitukseksi sellaisen, jossa mielipiteet ovat hyvin perusteltuja ja jossa kirjoittaja myös osaa ajatella asiaa riittävän laajasti. Hyvästä kirjoittajasta taas sanoisin sen verran, että vaikka esimerkiksi tuo äsken mainitsemani laajuus tekstissä ei olisi kovinkaan pitkälle menevää, saa kirjoittaja pisteet, jos hän kykenee jatkamaan keskustelua ja ajattelemaan asiaa eteenpäin myös muiden tuomien kommenttien pohjalta.

Joskus vaikkapa linkki tai lainaus joltain toiselta nettisivulta tuo keskusteluun paljon lisää väriä. Tuolloin ei kuitenkaan ole mielestäni kyse hyvästä kirjoituksesta, vaan hyvästä lisäinformaation tuonnista.


Viestin lähetti Designer

Oikeastihan olen sitä mieltä, että on olemassa ainakin kahdenlaisia kirjoittajia: niitä, joiden kanssa kannattaa keskustella asioista enemmänkin, ja niitä, joiden kanssa voi lätistä paskaa. En selitä enempää.

Tästä olen kai jollain tavoin samaa mieltä Designerin kanssa. Kaikkien kanssa ei voi keskustella asioista ainakaan siten, että keskustelusta tulisi minun mielestäni hedelmällistä. Mitään henkilöarvostelua tämä ei nyt kuitenkaan ole, edelleenkin on mielestäni kyse vain siitä, että kun koen noin, eivät minun ja kirjoittajan ajatusmaailmat kohtaa yhtään. Jonkun toisen kanssa kyseisen kirjoittajan ajatukset saattavat taas mennä hyvinkin yksiin ja heille syntyy yhteisymmärrystä. Lisähuomautuksena toki vielä sen verran, että vaikka nyt puhun ajatuksien kohtaamisesta, en kuitenkaan tarkoita, että hyvää keskustelua voi syntyä vain silloin, kun kirjoittajat ovat samaa mieltä. Mielestäni on suorastaan päinvastoin, todella hyvää keskustelua syntyy, kun kaksi ihmistä pystyvät avoimesti vaihtamaan mielipiteitään, vaikka ne eroaisivat toisistaan rankastikin. Mielipiteiden vaihdossakin on vain joskus hyvää pitää kiinni siitä linjasta, että vaikka miten olisi eri mieltä, on silti hyvä muistaa arvostaa ja kunnioittaa toista.

Tässä oli minun ajatuksiani. Porsaanreikiä jäi omaankin tekstiini jonkun verran, mutta toivon, että ideani tuli selväksi.


edit. miten tästä tuli näin valtavan pitkä...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Tunkki
Kolmas suuntaus on eri harrastajien ketjut, salaseuraketjut ja sisäpiiriketjut.

Käsittääkseni jatkoaika ei ole pelkästään "asiallisuus" forumi on hiton hyvä, että on vapaapuoli ja siellä ketjuja, joissa ei tarvitse kauheasti ajatella ja pähkäillä, niille on omat ketjut.

On helvetin mukavaa välillä lueskella ja tulla hyväntuuliseksi, näistä "salaseura"ketjuista. Kaikenlisäksi jokainen tietää, että on pirun kiva välillä ihanvaan jauhaa paskaa ja jokainen lukija ymmärtää, että kirjoituksessa on kysymyksessä paskanjauhanta.

Eli ei nämät tämmöttet ketjut loppujenlopuksi paha-asia ole täällä maisteriketjujen seassa. Kuten myös on moneen otteeseen todettu, näitä ketjuja ei ole pakko lukea, jos ei kerran kiinnosta.
 
Re: Onnea Tunkki 9-v!

Viestin lähetti Siniviiva
Synttärionnittelut! Keskustelupalstan etusivun alalaidassa näkyy päivän sankarit ja Tunkki on siellä ekana! Paljon onnea!


Niin, minähän en näitä turhia vapaan keskustelujen juttuja koskaan lue, tietenkään, mutta

Onnea Tunkki, tänään 12 vuotta!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Onnea Tunkki 9-v!

Viestin lähetti Yaremchuk

Onnea Tunkki, tänään 12 vuotta!

Tunkilla on nyt päällä nopean kehittymisen vaihe. Toissaviikolla hän täytti 10. Pidä yllä samaa tahtia.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Rakas päiväkirja!

Kuulin tänään suru-uutisen. Tsekin jääkiekkomaajoukkueen monivuotinen valmentaja Ivan Hlinka menehtyi autokolarissa. Suru-uutinen se on ainakin Iitun perheelle. Muutenpa ihmisiä kuolee autokolareissa harva se päivä. Siksipä ei voi sanoa, että tämä tuli täytenä yllätyksenä.

Minusta on hassua, että kanssapalstalaiset kirjoittavat sivutolkulla RIP-viestejä, kun joku kuolee. Ei siksi, etteikö kuolleita saisi surra, mutta se RIP! Miksi suomalaiset, suomea äidinkielenään haastavat velikullat ja sisarhopeat kirjoittavat, että "RIP Ivan" tai "RIP Hlinka". Joku on jopa sanaillut pelkän "RIP". Miten tällaisilla kirjoituksilla voi vähentää Iitun omaisten surua, ottaa osaa Iitun poismenoon, tai muuta?

Sanon ja kysyn vaan, notta huhhuh.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itsekin ihmettelen, nimittäin sitä miten alas eräät kakkosnimimerkit voivat vajota todistellessaan kerta toisensa jälkeen omaa vajaavaisuuttaan.

Eräiden kohdalla ihmettelyyn ei tosin luulisi enää olevan aihetta, mutta niin sitä vain aina hämmästyy. On se ihmeellinen maailma.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Juhaht
Itsekin ihmettelen, nimittäin sitä miten alas eräät kakkosnimimerkit voivat vajota todistellessaan kerta toisensa jälkeen omaa vajaavaisuuttaan.

Eräiden kohdalla ihmettelyyn ei tosin luulisi enää olevan aihetta, mutta niin sitä vain aina hämmästyy. On se ihmeellinen maailma.

Mikäs maailma nyt on ihmeellinen? Kuka on kakkosnimimerkki? Yritin sitä jo tiedustellakin eräässä äänestyksessä, mutta lukon kuva tuli. Kerro hei, pliis!
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Kuukauden pelikielto oli ehkä hieman ankara. Tunkki on kuitenkin Tunkki.

Tunkki on veneenkeikuttaja.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Rakas päiväkirja,

Pelasin tänään yli kaksi tuntia huippusuosittua, kauan odottetua pasianssia. Sain yli 60 pistettäkin. Lisäksi söin yhden pullan, join puoli lasillista ananasmehua ja runkkasin kahdet mällit samalla, kun haaveilin uudesta Pasianssi 4.01:stä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa että yli 60-vuotias kaveri vielä jaksaa hanskatakin tuohon tahtiin. Tunkki on kuin viini, paranee vanhetessaan!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Tunkki
runkkasin kahdet mällit samalla, kun haaveilin uudesta Pasianssi 4.01:stä.

Sanon sinulle tässä samat terveiset, mitkä joku kylähullu hervantalainen huusi minulle viime keväänä:

"Muista runkata huomenna!"

Miksi muuten joit vain puoli lasillista ananasmehua? Eikös yksi kokonainen lasi olisi ollut parempi vaihtoehto? Ananasmehu kun on mielestäni varsin makoisaa ja kaiken lisäksi terveellistä. Kyllä tuolla iällä on C-vitamiinista suurestikin hyötyä.

Sen sijaan pullat eivät ole niin terveellistä. Ne lihottavat ja nostavat kolesterolitasoa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Tämä on oikeasti hauska ketju lukea.

Go Tunkki! Olet meidän kaikkien jatkoaikalaisten sankari! Jopa minun, jota myös jatkoajan Pascal Cyganiksi nimitetty on.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti stiflat
Samalla kertaa??
Oliko vipu mennyt vahingossa sarjatulitus asentoon?

Ei tietenkään, toisessa kädessä oli nääs nimimerkin Moderaattorit vehje.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Tunkki
join puoli lasillista ananasmehua ja runkkasin kahdet mällit

Ananasmehun juomisella ja mällin heitolla on tietynlainen yhteys. Vinkkiä on tullut tiettävästi niksipirkan toimitukseen asti, enimmäkseen naispuolisilta, mutta vielä en ole nähnyt sellaista julkaistavan.

Näin ollen suosittelen viikonloppua silmälläpitäen niin Tunkille kuin muillekin rumemman sukupuolen edustajille seuraavaa harjoitusohjelmaa:

To: Tyhjennysharjoitus
Pe: Ananastankkaus (ei limonadia, vaan säilykkeitä ja ananastäysmehua)
La: Kimalaisjahti
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Kära kirja,

tänään Kusti polki minulle hassun kirjeen. Siinä vittuiltiin ja uhattiin ajaa pois leikkimästä, jos en ala matkia muita. Äiti on aina opettanut minua, että Tunkki-pojan pitää aina olla oma itsensä. Nyt tuntuu, että koko maailmani romahtaa. Suuresti arvostamani leikkikentän valvojat ovat nimittäin sitä mieltä, etten osaa leikkiä oikeita asioita. Valvojat eivät kuitenkaan kerro, mitä ne oikeat asiat ovat. Mä vähän luulen, että ne on niitä videopelijuttuja, mutta saatan olla väärässäkin. Mutta kun mä en haluu leikkiä mitään videopelileikkiä! Onko mun pakko?
 

Kaivanto

Jäsen
Kypsään 65 vuoden ikään ehtinyt Tunkki menehtyi reilu tunti sitten vaikean asennevamman murtamana. R. I. P.

Tunkin jälkeensä jättämä päiväkirja säilyttää tämän lujatahtoisen ja peräänantamattoman nostolaitteen muiston lapsillemme, lapsenlapsillemme ja heidän lapsilleen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
73 viestiä tähän ketjuun. Joukossa joku asiallinenkin. Ei hullumpaa!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti finnishninja
73 viestiä tähän ketjuun. Joukossa joku asiallinenkin. Ei hullumpaa!

Mitenköhän kauan menee kunnes ketju menee lukkoon?

Joko tänä iltana?

vlad.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti vlad
Mitenköhän kauan menee kunnes ketju menee lukkoon?

Joko tänä iltana?

vlad.

Meni.

Eikä jää ikävä.

Ps. eikä hänen kakkos- ja kolmosnickejään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös