Hakkapeliitat heiteltiin eilen äffään alle, nyt saa tulla lumet ja pakkaset. Tunkki pitää ostaa ennen kevättä, tolla paskalla en enää ala vaihtamaan. Veivi luisti irti tunkista pariin kertaan veivatessa ja rystyset asfalttiruvella...
Eilen laitoin talvikiekot alle lämpimässä hallissa. Apuna oli hallitunkki ja paineilmavehkeet. Ei tullut hiki. Luksusta.
Aika: 1 tunti 25 minuuttia
Lopputulos: Autossa yksi talvirengas ja kolme kesärengasta. Lisäksi puolittain pettänyt tunkki jumissa auton alla.
Tänään ei ole enää mitään asiaa liikenteeseen kesärenkailla Tampereen seudulla, ja koska tiesin tämän etukäteen, vaihdoin talvirenkaat viikonloppuna.
Maa on valkoinen, mutta hyvin oon täällä ajellu ilman sutimisia ja liirtoja vaikka alla on melkein kuviottomat (sakko)kesärenkaat. Ei edes ABS:t raksuttaneet.
Eiköhän ne talvinakit tuu revittyä alle viikonloppuna.
Mun piti tänään illalla tehdä sama, mutta siellä oli jo niin liukasta että oli pakko vaihtaa omassa pihassa nuo. Menen sitten illalla vaihtamaan äidin autoon renkaat tuonne halliin...Eilen laitoin talvikiekot alle lämpimässä hallissa. Apuna oli hallitunkki ja paineilmavehkeet. Ei tullut hiki. Luksusta.
Täytyy sanoa, että tuo tarina koskettaa suomalaista sielua syvältä. Siinä on fiilistä, kun on samaan aikaan hiki ja kylmä, selkää kolottaa, ja tunkki on solmussa auton alla. Ja perkeleet lentää.
Ei tulisi mieleenkään maksaa jollekin rengasliikkeen klopille siitä, että vetää väärällä momentilla pultit puoli solmuun ja laskuttaa min. 30€ per auto.
Ei tulisi mieleenkään maksaa jollekin rengasliikkeen klopille siitä, että vetää väärällä momentilla pultit puoli solmuun ja laskuttaa min. 30€ per auto.
Maa on valkoinen, mutta hyvin oon täällä ajellu ilman sutimisia ja liirtoja vaikka alla on melkein kuviottomat (sakko)kesärenkaat. Ei edes ABS:t raksuttaneet.
Eiköhän ne talvinakit tuu revittyä alle viikonloppuna.
Pakko muuten kysyä, oliko tilanne tänä aamuna yhtä helppo? Lunta on tullut lisää, mutta lämpötila noussut. Paikoitellen oli mielenkiintoisia sohjokasoja jään päällä.
Kaveri kertoili eilen vaihdattaneensa autoonsa renkaat ja kolme(!) polttimoa Helsingissä -> 101 euroa, heh heh! Mitäs ajelee Jaguaarilla, eikä ole edes Jerry Cotton!
Miksi on tyhmää maksaa, jos on rahaa, jota kuluttaa? Onhan se kansantaloudellisestikin järkevää ja kyllä sille omallekin työlle pitää laskea joku hinta. OK - tässä Jaguar-tapauksessa hinta oli yläkanttiin, mutta noin yleisesti.Naurettavaa hommaa. Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa. Itte laittelin just talvikumit alle ja tuli tuossa öljyt ja suodattimetkin vaihdettua, eikä menny edes viittäkymppiä. Itte tekee ja säästää, voi sen satasen sitte käyttää vaikka johonkin muuhun järkevään. Volvolla ajaminen tuntuu taas edulliselta, vaikka bensaa meneekin.
Aivan totta, osittain, sillä useimmilla ei ole paikkaa missä vaihtaa tai edes säilyttää renkaita eli liike hoitaa säilytyksen ja vaihtamisen, rahaa vastaan tottakai.Miksi on tyhmää maksaa, jos on rahaa, jota kuluttaa? Onhan se kansantaloudellisestikin järkevää ja kyllä sille omallekin työlle pitää laskea joku hinta. OK - tässä Jaguar-tapauksessa hinta oli yläkanttiin, mutta noin yleisesti.
Itse hoidin "tunkin käytön" varaamalla työpaikan vieressä olevalle pajalle ajan, kun alkoi talvikelit lähestyä ja vaihdatin samalla jarrupalat. Auto aamulla pajalle, kävellen duuniin ja päivän päätteeksi auto pois pajalta. Helppoa kuin heinänteko.
No johan on X-Typen huolloilla hintaa... Onneksi aikoinaan jäi tuollainen hankkimatta, vaikka lähellä olikin.Tässä Jaguar -tapauksessa kaikki on yläkanttiin, sillä normihuollosta 900€ tai jarrupaloista (ilman levyjä) 650€ tai tuolla renkaanvaihtoreissulla ilmitulleesta tarpeesta vaihtaa pari puslaa takapäähän 300€, tuntuu tuollaisen Mondeon tekniikkaan perustuvan, nykyään Intialaisen pirssin ylläpito melko hintavalta, ainakin tällaisen "kansanvaunulla" ajavan mielestä, vai?
Kaveri kertoili eilen vaihdattaneensa autoonsa renkaat ja kolme(!) polttimoa Helsingissä -> 101 euroa, heh heh! Mitäs ajelee Jaguaarilla, eikä ole edes Jerry Cotton!