Tulta munille – kannustusta Kärpille!

• 184 251
  • 1 130

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppä on kynitty, Turunen on pois, vastassa ylivertainen Ilves prameassa palatsissaan. Nämä ovat niitä hetkiä, joissa on voi kasvaa jotain suurta. Tänään taistellaan, prkl!. Minä uskon ja tuen. Tulta munille!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kärppä on kynitty, Turunen on pois, vastassa ylivertainen Ilves prameassa palatsissaan. Nämä ovat niitä hetkiä, joissa on voi kasvaa jotain suurta. Tänään taistellaan, prkl!. Minä uskon ja tuen. Tulta munille!
Nää kun ei ole uskonasioita...

Karu fakta on, juuri tällä hetkellä, ettei Kärpillä pitäisi olla kahta sanaa ipaa vastaan, vieläpä mansessa, jossa kotijoukkue ei varmasti halua hävitä oletettavasti, toivottavasti massiivisen katsojaporukan edessä.
Toki, urheilussa aina on mahdollisuus lähtökohtaisesti altavastaajalla, kuten vaikka keskiviikkona Raksilassa näimme, mutta sellainen sinisilmäinen urheiluromantikko minussa on pikkuhiljaa katoamassa käytännön (inho-)realistisen näkemyksen edestä... vanhuus, nääs...

Itse asiassa, näin inhorealistina (toki idealistinakin), parasta, mitä Kärpille voisi tänään tapahtua, olisi oikein kunnon selkäsauna, kuivana kakkoseen ja sitä rataa...
Se voisi olla juuri SE HETKI, josta voisi alkaa kasvaa jotain suurta, kun Havu&Co. saisivat vapautuksen piinastaan ja Kärpät saisi uuden alun kauteen jonkun jo lähtökohtaisesti vakavasti otettavamman valmennuksen kanssa.

Tähän minä haluan uskoa vielä pienenpienenä urheiluromantikkona.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nää kun ei ole uskonasioita...
Jaa, minä luulin, että kannattaminen ja kannustaminen nimenomaan ovat uskonasioita. Ja sattumalta tämä kyseinen ketju nimenomaan on tarkoitettu kannustamiselle. Sinä tunnut nyt seuraavan minua vähän sinne sun tänne. Kannattaa kuitenkin tuossa kiihkossa pitää mielessä ketju ja konteksti.

19465

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Aimo Ruiskoff
Minulta löytyy jokseenkin outo usko tähän iltaan. Usko Tampereen ihmeeseen. Kärpät laittaa tänään kissat istumaan, silloin kun sitä vähiten odotetaan.

Ja mikä parasta, junamatka alkaa pian, tänään matsi paikan päällä ja heti huomenna uudestaan! Upea viikonloppu edessä, ja minä uskon että Kärpät nappaa voitot molemmista.

Tulta munille!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa, minä luulin, että kannattaminen ja kannustaminen nimenomaan ovat uskonasioita. Ja sattumalta tämä kyseinen ketju nimenomaan on tarkoitettu kannustamiselle.
No, meillä on asiasta aika eri käsitys sitten, mutta kuten ex-anoppivainaa tapasi sanoa: "Ole uskossasi onnellinen!"

Sinä tunnut nyt seuraavan minua vähän sinne sun tänne. Kannattaa kuitenkin tuossa kiihkossa pitää mielessä ketju ja konteksti.
En seuraa sinne enkä tänne ja sinä - btw - olet kyllä viimeisiä jonossa puhumaan kellekään ketjun aiheessa pysymisestä.

PS. Tulta munille... vaimitensenytmeni?

JPP8

Jäsen
Se oliskin kumma, jos et tukis kauden alkuasetelmiin nähden! Ilveskin on kynitty, Gazda pois. Tänään on Kärpillä erinomainen paikka iskeä, joten rohkeasti vaan tulta munille Oulussa!

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Se oliskin kumma, jos et tukis kauden alkuasetelmiin nähden! Ilveskin on kynitty, Gazda pois. Tänään on Kärpillä erinomainen paikka iskeä, joten rohkeasti vaan tulta munille Oulussa!
Siellä on sen verran kova pakisto silti vastassa, että ei ruveta vielä toria varaamaan.

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Ei sitä yhdellä pelillä torille mennäkään. Ilveksellä lisäksi matkustusrasitus ja Kärppien kympin hyökkäys heikentynyt vain Turusen, eli vähän sama kuin Ilveksen pakisto ja Gazda.
Tuo vertaus ei aivan validi ole, jos pelejä on seurannu. Turusen rooli Kärppien hyökkäykseen mahtaa kokonaisuudessaan olla isompi, kuin Gazdan Ilveksen pakiston kokonaisuuteen.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kohta hallille. Nämä ovat jännittäviä hetkiä. Tärkeä peli edessä. Mahtava päästä jutulle samanhenkisten kanssa ja kannustamaan Kärppiä. Tulta munille!

Arbelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut, Oulun Kärpät
Kaikesta huolimatta. Tulta Munille!
Toivotaan että treeneissä harjoitellut paineenalta lähtemiset ja kamppailuharjoitteet poikivat tulosta tähän vkl:uun. Minimipistesaldo omissa kirjoissa on 4.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iso viikko edessä. Kuusi pistettä, kiekonhallintaa, laadukasta viisikkopuolustusta ja toimivaa alivoimaa sekä tutun tehokasta ylivoimaa on vaatimuslistalla. Tämä on se viikko, kun suunta kääntyy. Vinkeet olivat näkyvissä jo viime viikonloppuna. Nyt lyödään nyrkki pöytään. Tulta munille!

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Se ja sama miten illan pelissä käy mutta saatana nyt se taisteluilme päälle perkele.
Näyttäkää omaa iloista pellaamista.
Jos turpiin tänään tulee niin se pitää tulla saappaat jalassa.

Ja kaikki tsemit kannattajapäätyyn. Respect.

Edit; Nöyrin anteeksipyyntöni kirosanoille mutta nyt vaan on semmonen fiilis

Irbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
On mielenkiintoista lukea fanien kommentteja tältä palstalta ja somesta kuinka ei aiota edes katsella pelejä ennen kuin Mäntymaa (tai laita tähän kenen tahansa taustahenkilön nimi) on saanut kenkää. Kehtaavat vielä fanituotteitakin meille faneille mainostaa ja siellä samat äijät häärivät valmennuksessa ja taustalla. Enkä sano, että tämä välttämättä olisi väärin; jokaisellahan on oikeus toimia, kuten parhaakseen näkee.

Sen sanon kuitenkin, että on helppo olla kannattaja, joka poimii mansikat kakun päältä ja seisoo torilla kärppäpaita päällä kevään kultajuhlissa, mutta on valmis jättämään joukkueen, taustat ja koko seurayhteisön juuri silloin, kun yhteisö tarvitsisi sitä tukea kaikkein kipeimmin.

Ismo Lehkosen suusta olen muutaman kerran kuullut sanonnan, joka menee suunnilleen näin: ”Tullakseen hyväksi merikapteeniksi, tulee kokea riittävän kovia myrskyjä”. Minä ostin liput illaksi Raksilaan.

Tänään mennään!

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Sen sanon kuitenkin, että on helppo olla kannattaja, joka poimii mansikat kakun päältä ja seisoo torilla kärppäpaita päällä kevään kultajuhlissa, mutta on valmis jättämään joukkueen, taustat ja koko seurayhteisön juuri silloin, kun yhteisö tarvitsisi sitä tukea kaikkein kipeimmin.

Ismo Lehkosen suusta olen muutaman kerran kuullut sanonnan, joka menee suunnilleen näin: ”Tullakseen hyväksi merikapteeniksi, tulee kokea riittävän kovia myrskyjä”. Minä ostin liput illaksi Raksilaan.
Aika turhaa jeesustelua.

Kärpissä tulee olla tietty vaatimustaso. Jos organisaatio tarjoaa vuodesta toiseen resursseihin nähden pelkkää paskaa, niin minua ei ainakaan ihmetytä yhtään jos porukkaa alkaa vähitellen kyllästyttää. Ei se nyt vittu voi niinkään mennä, että organisaatio voi kairata faneja kuivana kakkoseen ihan miten sielu sietää ja kaikki paska pitää ottaa vastaan, koska "nyt tarvitaan tukea".

Ja mitä tulee merikapteenina olemiseen, niin luulisi että merikapteeni ei aja laivaa samalle karille montaa kertaa peräkkäin. Kärpissä tätä tunnutaan tekevän jatkuvasti.

Micol

Jäsen
On mielenkiintoista lukea fanien kommentteja tältä palstalta ja somesta kuinka ei aiota edes katsella pelejä ennen kuin Mäntymaa (tai laita tähän kenen tahansa taustahenkilön nimi) on saanut kenkää. Kehtaavat vielä fanituotteitakin meille faneille mainostaa ja siellä samat äijät häärivät valmennuksessa ja taustalla. Enkä sano, että tämä välttämättä olisi väärin; jokaisellahan on oikeus toimia, kuten parhaakseen näkee.

Tänään mennään!
Tässäpä hienosti kiteytettynä, kuinka olla muita 'parempi fani'. Lämmittää varmasti mukavasti mieltä saada kirjoittaa tällainen "nootti" huonoille kannattajille ja heristää sormea keskustelupalstalla. Näitä täysin vastaavia näkee kyllä täällä Kärppien osiossa aina muutamia vuodessa - ettei sinällään mitään uutta ja ihmeellistä. Jännä sinänsä, että nämä "torumiset" tulee usein uusilta nimimerkeiltä...

Itse en tänään valitettavasti peliä näe muiden menojen takia, mutta toivotan tietysti kaikille voittoisaa iltaa! Uskon, että riisipalaveri on tuottanut tulosta ja Havu taittelee tänään kaikki povariinsa - tehtaan takuulla.

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes

Tänään mennään!
Olisiko juurikin niin, että yhteisö kaipaa nyt kaikkein eniten isoa muutosta, ja se tapahtuu parhaiten kun ihmiset sitä vaativat. Pelkkä puhuminen harvoin johtaa mihinkään, joten minä ainakin ymmärrän sen, että hommaa vastaan protestoidaan muilla tavoin. Tällaisia tapoja ovat myös fanien tekemät tifot, julkinen mielipiteensä esiin tuominen, ja kyllä; se ettei maksa lipuista penniäkään ilman muutosta. Muutos vaatii vastarintaa ja päätöksentekijöiden herättelyä, on helpompaa tyytyä siihen mitä saa, ja toivoa että kaikki kääntyisi parhain päin. Joskus on vain parempi jättää itselleen tärkeäkin asia hetkeksi, jos se asia alkaa tuottamaan enemmän vitutusta kuin iloa elämään. Aikaa meillä kaikilla on varsin rajallinen määrä, ja keskinkertaisen puuhastelun seuraamiseen sitä ei kannata käyttää, varsinkaan jos ainesta olisi huomattavasti parempaan.

Kyllä mä seurasin Kärppiä ennen Liigakausia tai menestysvuosia, mutta silloin Kärpät oli hieno ja arvostettava yhteisö, joka teki kaikkensa yltääkseen parhaimpaan lopputulokseen. Valintoja ei ohjannut saunavihta ja sukulaissuhteet, vaan pyrkimys olla parempi kuin eilen. Pelipaikat ja valmentajan pestit menivät niille, jotka sen ansaitsivat.

Jos kaikki marssivat lampaina hallille, vaikka Kärppien toimisto jatkaa perseilyään 20 vuotta putkeen, niin silloin sitä perseilyä on helppo jatkaa näiden lampaiden tukemana. Enkä minäkään sano, että tämä välttämättä olisi väärin. Jokaisellahan on oikeus toimia miten parhaaksi näkee! Sen sanon kuitenkin, että on helppoa tuomita toisten tekemiset, ja esiintyä nimimerkin takaa oikeanlaisena, ja sellaisena parempana fanina. Itse suuntaan hallille silloin kun Kärppien päätöksiä ohjaa taas puhtaasti ammattitaito ja intohimo. Menestyskin on toissijaista, jos näen että havaittuja epäkohtia pyritään korjaamaan, ja että Kärpät pyrkii olemaan jälleen se mitä se on, eli Liigan suurseura.

Miksi me katsotaan Tommi Kivistöä kokoonpanossa? Miksi me katsotaan Korpimäkeä kokoonpanossa? Miksi me katsotaan Jandusia kokoonpanossa? Miksi selkeisiin puutteisiin ei reagoida? Miksi Kärpät tekee pitkän sopimuksen aloittelijan kanssa? Miksi Mäntymaa laitetaan tehtävään, johon hän ei näytä olevan valmis? Riittääkö pelkkä koppipuhe ja tsemppaus Liigan kärkiseuran peräsimeen? Miksi meidän juniorit ei saa näytönpaikkoja, vaikka puolet rosterista alisuorittaa räikeästi? Nissilä pelasi hyvin, Peltonen on ollut saatavilla kauan, nuorempi Erholtz on iskenyt U20 joukkueessa yli piste per peli tehoja, Olkkonen ei ole ollut ainakaan Kivistö huonompi vaihtoehto jäälle, ja Berglundin tiedettiin olevan riittämätön vaihtoehto ykköspakiksi.

Kärppien johtoryhmä&valmennuse on yhdessä luonut niin pahan umpisolmun, että ei ole edes selvää mikä tuossa touhussa mättää eniten. Monta kautta putkeen ollaan nähty mielenosoituksia niin kannattajien kuin pelaajienkin suunnalta... Pelaajia on lähtenyt, valmentajia on lähtenyt, hallitusta on lähtenyt, UTJ on lähtenyt. Entiset pelaajat ovat avautuneet mediassa epäkohdista, omat lupaavat juniorit kaikkoavat muualle, koska juniorijoukkueessakin valintoja ohjaavat suhteet "perheeseen". Kärpät ei ole mikään avoin ja hieno yhteisö, vaan saunaklubi jonka jäseneksi pääsee vain "tuntemalla talon tavat".

Onko kyse siis vääränlaisesta kannustamisesta? Vai onko kyse siitä, että Kärpät on vain muuttunut sisäsiittoiseksi saunaklubiksi, jolle nauretaan jääkiekkoympyröissä ympäri Suomea. Jokainen meistä on kulkenut pitkän matkan Kärppien mukana, ja on elänyt nämä muutokset läpi. Toisilla on enemmän tietoa siitä mitä taustalla tapahtuu, toiset eivät niin edes välitä siitä mitä taustalla tapahtuu. Periaatteen ihmiselle on kuitenkin tärkeää myös se, että mitä siellä keltamustan verhon takana tapahtuu. Kaikki meistä tunnistavat kyllä sen, että homma ei toimi ja vaatii ryhtiliikettä. Kärppien talous kestää vaikka tyhjät katsomot, mutta kestääkö johtoryhmän julkisuuskuva?

Irbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tässäpä hienosti kiteytettynä, kuinka olla muita 'parempi fani'. Lämmittää varmasti mukavasti mieltä saada kirjoittaa tällainen "nootti" huonoille kannattajille ja heristää sormea keskustelupalstalla. Näitä täysin vastaavia näkee kyllä täällä Kärppien osiossa aina muutamia vuodessa - ettei sinällään mitään uutta ja ihmeellistä. Jännä sinänsä, että nämä "torumiset" tulee usein uusilta nimimerkeiltä...
Niin, kuten kirjoitin niin en minä näe väärää missään toimintatavassa. Kukin tekee tietysti, miten itsestä oikealta tuntuu ja ymmärrän täysin senkin kannan, jos lippu jää tämän tilanteen takia ostamattakin. Ehkä tuo viesti itse asiassa hieman lämmittikin omaa mieltäni tämän vaikeamman ajan keskellä. Vaikken tietysti yrittänytkään leikkiä ”parempaa fani”, kuten kirjoitit, mutta myönnettäköön että halusin hieman sohaista muurahaispesää kun aika tosiaan on mitä on.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täysin samaa mieltä näistä nk. "paremmista faneista" kuin @Micco! , Oon jo sen verran nähnyt noita Kärppä- ym. pelejä, ettei mun tartte kieli ruskeana juosta paskan perässä, vaan voin sanoa oman mielipiteen asioista kiertelemättä.
Btw - tälle illallle on rantasauna lämmin ja jos niiltä puuhilta aikaa liikenee, voin vilkaista, miten "riisipalaverit" on purreet - odotukset, varsinkin illan kokoonpanon nähtyäni, ovat toki maltilliset. Toisaalta, KooKoon voitto olisi suorastaan positiivinen tulos tässä vaiheessa, kun eihän tästä taaskaan tullut mitään...

Arbelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut, Oulun Kärpät
Tänään hallille! Mielenkiintoa herättää tämä fanikatsomon "joku juttu" ja ketjumuutokset. Jengi tarvitsee kaiken tuen!! Tulta munille. Alasiurua liekeissä! Heikkala jakelee pommit ja Bärivitsiä ei tarvitse kirota. Tulta munille!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy