Väärä suosikkijoukkue minulla tuossa ensimmäisenä. Lisäksi tarkoitin tuossa Välilä - Heinola vertailussa nimenomaan 17-18 vuotiaana A-junnuissa piste per peli tahdilla pelannutta puolustajaa, mutta tälle henkilölle en jaksa mitään vastata. Onneksi on ignore-toiminto olemassa. Käsittääkseni tänne saa myös kirjoittaa muiden joukkueiden palstalle, vaikka ei kyseisen joukkueen kannattaja olisikaan.
Uskallan väittää kuitenkin, että olen nimenomaan Lukon junioirijoukkueiden pelejä nähnyt tällä(kin) kaudella enemmän kuin nämä ihmiset, joille junioritoiminnalla ei ole mitään väliä. Lähes päivittäin olen Lukonkin junioreiden kanssa tekemisissä.
Ja tämän yksi nokkelilla onelinereilla haistatteleva kirjoittajan ainoa anti palstalle tuntuu olevan kaiken Lukon liigajoukkueeseen ja Lämsän peluutukseen kohdistuvan rakentavankin kritiikin nollaus, sekä näiden mukahassuttelujen viljely varsinkin, jos kirjoittaja on porilainen.
Raumalla varsinkin tuntuu olevan useampi näitä liigajoukkueen faneja, jotka ajattelevat, että pahin asia jota voisi tapahtua, on että liigakokoonpanossa on yksikin oma juniori, koska senkin tilalle voidaan aina hankkia "Morand" tai "Nousiainen", ettei näitä omia nuoria "tarvitse" peluuttaa liigassa. Pekka Virta yritti tuoda uutta mallia liigajoukkueeseen, jossa myös omille nuorille tarjotaan reilua mahdollisuutta liigassa, ja vaikka siellä oli myös silloin Jesse Ruotsia ja Antti Palojärveä, joista ei liigapelaajia tullutkaan, niin tuskin Lukko näiden peluuttamisella yhtään sarjapistettä lopulta hävisi.
Meilläkin Otso Ylitalo veti debyyttinsä melkolailla vihkoon ja oli kolmen takaiskumaalin aikana jäällä. Hänelle uskallettiin kuitenkin antaa vastuuta jatkossakin, ja on sittemmin osoittautunut kuitenkin erittäin hyväksi pelaajaksi myös liigassa ja kantaa ansaitusti Red Bull-kypärää päässään.
Seuraan todella paljon juniorikiekkoilua, etenkin Satakunnassa, ja olen ihan yleisellä tasolla huolissani suomalaisen kiekon tulevaisuudesta. Ensi kesän draft tulee olemaan suomalaisittain heikoin pitkään aikaan, ja ainakaan tällä "Rauman mallilla", jota toivottavasti muut liigajoukkueet eivät ala kopioimaan, ei hyviä pelaajia ole tuleviinkaan draft-ikäluokkiin tulossa.
Lukon U20 joukkueesta ainakin Välilän, Tuuvan ja Salosen pitäisi pelata jo tällä kaudella liigaa, koska U20 sarja on jo tuon ikäisenä "pelattu läpi" heidän osaltaan. Väitän, että missä tahansa muussa joukkueessa olisivat jo liigakasteensa saanut, mutta Lämsä ei jostain syystä uskalla peluuttaa kunnolla edes näitä yli-ikäisiä omista nuorista nousseita reservipelaajia (mm. Lenni Hämäläinen), vaikka kaikki ovat pelanneet ne vähät vaihtonsa Liigassa hyvin, kuten
@Via Dolorosa tuossa hyvin asiaa sivusikin, vaan kokoonpano määräytyy ilmeisesti tilinauhan mukaan?