HPK ei ainakaan minun mielestäni ole tällä hetkellä ykkösmestarisuosikki, vaan ne ovat edelleen Blues ja Jokerit, sillä näillä on kaikkein tasaisin materiaali. Suoranaisia heikkoja kohtia ei löydy.
Kerholla on hyvä hyökkäys mutta niitä heikkoja kohtia on myös sen verran että vaikea on kuvitella mestaruuden, tai edes finaalipaikan, tulevan tänäkään vuonna Hämeenlinnaan. Pudotuspeleissä kuitenkin korostuvat eniten juuri puolustus ja maalivahtipeli ja nämä eivät todellakaan ole Kerholla Bluesin tai Narrien tasolla.
Olen varma siitä kun tosipelit alkavat niin Kerholta ei löydy kuin 3 pakkia ketkä pystyvät pelaamaan huipputasolla: Sicak, Tuulola ja Strbak. Eskelinen, Aalto, Mäkelä ja kumppanit eivät ole niitä pakkeja joilla taistellaan mestaruudesta.
Maalivahtipeli on puolestaan se Kerhon heikoin osa-alue. Muistelkaapas millä maalivahdeilla on viimesien vuosien aikana voitettu mestaruuksia? Ihan oikeesti, tuleeko tosiaan joku vakavalla naamalla väittämään että Puurula ja Toivonen muka kuuluisivat tähän ryhmään. Vielä kun valmennuksen hoitaa Osama bin Kaarela, niin ei kyllä hyvältä näytä. Viime vuonnahan Kerho kaatui niin ikään myös osittain maalivahtipeliinsä vaikka jotkut väittävät että Puurula oli muka niin huikea "jamppa".
2 ottelu Helsingissä: Puurula päästää Machuldan siniviivan jälkeen ampuman rannarin helposti kainalostaan sisään. Tämä oli myös narrien voittomaali.
3 ottelu Hämeenlinnassa: Koiviston 2-2 tasoitus ylivoimalla oli hyvä veto, mutta lähti vähän sinisen jälkeen ja olisi ollut täysin torjuttavissa, ainakin pelin tärkeyteen nähden. Narrien voittomaali jatkoajalla oli muistaakseni myös suht helppo.
4 ottelu Helsingissä: Machulda liruttaa helposti voittomaalin joka vie Narrit finaaliin.
Miettinen ja Somervuorikin muuten hyytyviät viime keväänä kun alettiin pelata finaalipaikasta.
Jos Kerho ja HIFK kohtaavat ekalla kierroksella, olen varma että Kerhoa ei tule helpolla pääsemään siitä koitoksesta.