Olenko missään väittänyt, että pelaajat väkisin menisivät seuroihin? En. Olenko missään väittänyt, että pelaajat täysin valmiita olisivat? En. Kuitenkin Jokereilla, TPS'llä ja IFK'lla, varsinkin kahdella pääkaupunkiseudun joukkueella on aivan eri resurssit mistä junioreita valita(noin raadollisesti sanottuna). Sen toin esille. Toisaalta siinä on se kompastuskivikin, että näin moni ehkä D/C-juniorina vielä voi olla ilman sitä lopullista kehityshyppyä ja koska näihin seuroihin on kovempi kilpailu moni myöhäisherännyt lahjakkuus tippuu pois. Sekin tietenkin korostuu, että kun seurat kootaan kovin laajalta pohjalta silloin ne parhaimmatkin voivat saada vastuuta vähemmän, kuin muualla saisivat. Pelaajien itsensä valintoja.
Mielestäni aika hauskaa, kun osoittaa että seuroilla on erilaiset resurssit kasvattaa nuoria/hankkia nuoria lupauksia, niin heti vedetään herne nenään ja luullaan että täällä ollaan arvostelemassa jotain seuraa.
Itse olen vain ollut kovin läheltä näkemässä, kuinka koko Uusimaa tyhjentyi C-junioreissa parhaista lahjakkuuksista IFK/Jokerit akselille, kuitenkin muutama todellinen lahjakkuus katosikin sen sileän tien jo ennen A-junioreita.
Ja myönnetään Lydmanin nostaminen ykköspakiksi oli liioiteltua, mutta kuitenkin tuon hetkisessä Tapparassa Lydman oli yksi parhaita pakkeja, eri asia oliko se sen ajan Tapparaan paljon.
Mitä tulee valmiisiin huippuihin, niin hyvinä esimerkkeinä nyt käy vaikkapa juuri Rosa ja Rafalski, molemmat HPK'ssa jo dominoivassa roolissa, mutta eivät kuitenkaan vielä valmiita NHL'ään. IFK&Jokerit veivät pelaajat heiltä.
Ei minulla ole mitään IFK'n tai Jokereiden resursseja vastaan, niillä pelataan mitä on. On vain naurettavaa ihmetellä, miksi sitten näiden rikkaimpien seurojen pelaajia enemmän siirtyy NHL'ään, kun seurojen joilla on vähemmän resursseja. En minäkään ihmettele, että Detroitin pelaajat kelpasivat paremmin Olympiakisoihin, kuin Tampa Bayn...
On se kyllä todella kummallista, että erilaisten järjestelmien osoittaminenkin on jo tuomittavaa ja heti vedetään hernettä nenään jossain. Eikö teidän objektiivisuus riitä huomaamaan, että vähän eri pelimerkeillä pelataan eri seuroissa?