Tukea Tepsille

  • 24 367
  • 100

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olemme kritisoineet, enemmän tai vähemmän, Palloseuran toimintaa.
Nyt on tullut aika tukea the Seuraa.
Itse aion ostaa kausikortin ensi kaudelle( jos sellaista ylipäätään tulee). Miten aiot tukea Turun Palloseuraa näinä hetkinä?
Kaikki trollailijat pysykööt tästä ketjussa sivussa, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kausari tulee hankittua aivan varmasti. FC:n miesten ja naisten kortit olen jo hommannut. Yleensä olen tuonut mukaani peliin myös pari kaveria, jotka eivät muuten peleissä kävisi, mikä on hyvä homma lähinnä hallin kaljamyynnille.

Mitään konkreettisia tapoja auttaa Tepsiä nykyisessä kurimuksessa ei ole nähdäkseni muita kuin vaalia seurayhteisöä ja olla sen osana.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olemme kritisoineet, enemmän tai vähemmän, Palloseuran toimintaa.
Nyt on tullut aika tukea the Seuraa
Itse aion ostan kausikortin ensi kaudelle( jos sellaista ylipäätään tulee). Miten aiot tukea Turun Palloseuraa näinä hetkinä?
Kaikki trollailijat pysykööt tästä ketjussa sivussa, kiitos.

Samaa mieltä! Kritiikkiä on tullut annettua itsekin kovalla kädellä, mutta nyt on se hetki, jolloin mustavalkoinen joukkue tarvitsee kaikkien tukea matkalla kohti parempaa tulevaisuutta. Kaiken tämän koronaviruksen aiheuttaman lamaannuksen ja ongelmien keskellä täytyy muistaa myös katsoa tulevaisuuteen. Vaurioita tulee kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla tämän viruksen seurauksena. Se on selvä asia, mutta kaikkien panosta tarvitaan, jotta vauriot jäävät mahdollisimman pieniksi. Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö saisi Tepsiä kritisoida, jos on aihetta. Kyllä ehdottomasti saa, mutta nyt seura tarvitsee tukea, eikä jatkuvaa avokämmentä molemmille poskille aamusta iltaan viikon jokaisena päivänä.

Minä ajattelin ostaa ensimmäistä kertaa kausikortin Tepsin Veikkausliiga peleihin ja ensi kauden SM-liiga peleihin. Vaikka en ostaisikaan kausikorttia ensi kaudelle, niin aion käydä katsomassa vähintään 15 runkosarjan kotipeliä paikanpäällä Gatoradella sen sijaan, että kävisin katsomassa osan peleistä urheilubaarissa. Minulla olisi tarvetta uudelle juoksutakille ja rupesin miettimään, että millainen tuo TPS shopissa myytävä verkkatakki mahtaa olla. Jos se on hyvä, niin voisin ostaa sen, enkä hanki uutta juoksutakkia jostain XXL-liikkeestä. Sukille on aina tarvetta, niin ajattelin ostaa muutmat parit Tepsin teknisiä sukkia. Yhden Tepsin treenipaidankin voisin ostaa.
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
M.o.r.o, tää oli hieno avaus.

Tosiaan, nyt jos koskaan on aika jokaisen kantaa kortensa kekoon. Mä uskon ja toivon et suunta ei voi olla ku ylöspäin tai sitten se on täystuho..arkun äärellä sit muistellaan hyviä hetkiä mitä melkein sata vuotias oikein tekikään..

haluan kyllä jatkossakin katsella mustavalkoista tarinaa, niin jäällä kuin nurmella..

Ostin tänään palloseuran hupparin, tuli muuten hyvä mieli tästä, ensimmäinen korteni kannettu kekoon..
 

Liitteet

  • B9E30CE3-6AEF-465D-9F64-E3CC00159D77.png
    B9E30CE3-6AEF-465D-9F64-E3CC00159D77.png
    323,4 KB · kertaa luettu: 421

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ihan vaan kausarein kuten ennenkin, FC ja HC. Mitään ekstraa en ajatellut, paitaa ja huivia on kaapit täynnä. HC:n voisi uusia perinteistä poiketen heti eikä viimeisenä päivänä. Säbään en varmaan kausaria hommaa, mutta siellä tulee muuten käytyä ajoittain.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
GW-paitoja tulee ostettua reilusti yli kausarin hinnalla sekä yksittäisiä lippuja peleihin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Muksulle tulee tilattua tavaraa silloin tällöin ja paikan päältä aina ostetaan jotain.
Itse meinasin muutaman t-paidan sekä collegen tilata. Kravatti varustettuna TPS logolla porvarillisin lehdyköin on ehkä edelleen se ykköshankinta all the time. Olen odotellut kultaista pikkutakkia valikoimiin, mutta turhaan!
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kausikortilla mennään, ei kiekkojaosto tässä mielestäni suurin kärsijä ole. Junioreiden/naisten toimintaan mielelläni heittäisin solidaarisuuskympin, jos jotain kautta sellainen huolittaisi. Salibandya tuin jo kannatusjäsenyyden muodossa, jalkapalloon investoitu toistaiseksi kausikortti.

Tätä viestiä kirjoittaessa muistuikin mieleen, että www.kaupunkijuliste.fi antaa 5€ alennusta sekä lahjoittaa toiset 5€ TPS:n junioritoimintaan (kaikki lajit) käyttämällä koodia TPS. Tuli tilattua pari Turku-julistetta.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
No niin, sieltä se HC:n kausarimaili tulikin. Muutamaan lohkoon ööliböödiä tarjolla .

Edit: Jahas, tuli jotain erroria.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Nyt onnistui uusiminen. Tosin rastittamani Nouto toimistolta näkyi kuitissa kotiinkuljetuksena.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joukkueelle ja Helmiselle: lähtökohdat ovat kaikkea muuta kuin iloiset ja positiiviset. Helmistä painaa valmennushistoria, pelaajia uusi alku ja maailmaa pandemia. Yhtälö on hieman vaikea. Mä tahdon kuitenkin tukea teitä tällä viestillä. Jos oisin kannattaja, tekisin mielelläni muutakin, mut ainakin toistaiseksi tyydyn teksteihin. Yhtä kaikki, yrittäkää osoittaa ihmisten epäilykset löysästä ja häviävästä TPS:stä vääriksi. Suomeen ja suomalaisiin yhdistetään aina sisu sekä taisteluhenki. Vaikka puhutaankin pelkästä jääkiekosta ja sisusta yleistyksenä, toivon teillä olevan sitä aidosti kauden alkaessa.

TPS, taistele. Aina ei jaksa, aina ei pysty ja aina ei vaan riitä tahto, mutta koittakaa edes olla vakuuttavia. Kymmenen tuhannen ihmisen yleisön edessä olisi hankalaa pelata mille tahansa vastustajalle. TPS, nouse. Askel kerrallaan kohti parempaa. Pelaa. Raavi. Härnää. Ole TPS.
Itseasiassa sinä taidat kannattaa ja tukea TPS:ää enemmän kuin moni muu täällä TPS suosikkiseuranaan kommentoiva. Osoitat siinä rehtia urheiluhenkeä . Kaikkea hyvää myös Ässille tulevalle kaudelle.
 

12961

Jäsen
TPS on taustoiltaan rautainen kuin kallio. Nykyhetki ratkaisee luonnollisesti eniten, mutta turkulaisen ei tarvitse hävetä omaa seuraansa. Ei ainakaan nyt ja vielä. Miksi oikeastaan edes pitäisi hävetä? Kyseessähän on pelkkä lätkä. Sama se miten menestytään ja mitä muut sanovat, omistaan saa olla ehdottomasti ylpeä. Lopettaminen on hyvinkin helppoa, mukana pysyminen ja vieläpä tukevaisena hankalampaa.

Tässä kiteytyy iso ero urheiluromantiikan ja turkulaisen, tepsin ympärillä pyörivän käytännön urheilukulttuurin välillä. Oma näkökulmani on nimenomaan palloseuran menestystä nähneestä ikäluokasta.

Menestyvästä ja jopa kauden aikana voittoputkessa olevasta seurasta ollaan ylpeitä ja peleihin haalitaan lippuja, mutta kelkan kääntyminen ei vaadi kuin yhden vähänkin nöyryyttävän tappion. Sävy muuttuu välittömästi negatiiviseksi.

TPS pyörii edelleen kahvipöytäkeskusteluissa, mutta sävy on ilkkuva, ironinen ja seura on yleisen naureskelun aihe heti, kun sen ympärillä on vähänkin negatiivista karmaa. Menestysvuosina tämä haukkuminen alkoi käytännössä jos runkosarjassa oltiin ulkona kärkikaksikosta. "Eiks se tepsi taas hävinny".

Kollektiivinen ylpeys ja häpeä tuntuvat kärjistyvän nopeasti kumpaankin suuntaan. Jopa viime kaudella oli pelejä, joihin liput olivat haluttua tavaraa, suurimpaan osaan ne eivät kelvanneet vaikka niitä tarjosi varsin aktiivisesti ja isolle porukalle. Ja näihin lippuihin vieläpä sisältyi lounaspöytätasoinen ruoka ja ilmainen hanajuoma.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sukupolvien välinen ero on huomattavissa myös TPS:n kohdalla. Varmaankin kaikilla nykyisillä yli 30-vuotiailla nuoruuden TPS, kannatti sitä taikka ei, oli kotimainen lajimahti ja yksi kiistattomista huippuseuroista. Tämän vuosituhannen puolella syntyneille kuten minulle TPS näyttäytyy kuitenkin täysin toisenlaisena. Se näyttäytyy säälittävänä, naurettavana, surkeana, heikkona, amatöörimäisenä ja näin ytimekkäästi tiivistettynä paskana.
Tämä on kyllä vähän hassu ajatus aina tajuta kuinka paljon on jo porukkaa, joille TPS ei näyttäydy kiistattomana suurseurana vaan juurikin tuollaisena surkimuksena. Kaikki edustusjoukkueeseen nousevat junioritkin ovat jo vuosikausien ajan olleet tätä sukupolvea. Ehkä ihan hyväkin, ettei ole liikaa menneisyyden painolastia.

No, onhan se jo kauan ollut Jokerien kannattajienkin osalta niin, ettei suuri osa kannattajista ole ikinä nähnyt joukkueen voittavan mitään.

Omalle ikäpolvelle (1980-luvun keskivaiheilla syntyneet) Tappara näyttäytyi aikoinaan samanlaisena säälittävänä, naurettavana, surkeana ja heikkona entisaikojen suurseurana. Nythän Tappara on taas pärjännyt paremmin viime aikoina.
 

Ikuri

Jäsen
Itse olen päässyt liiankin läheltä seuraamaan TPS:n mestaruusputkia, dynastiaa ja ylivoimaa. Tuo herätti aikanaan minussa inhotusta, mutta myös kunnioitusta. TPS oli luonut toimintaympäristön, jonne kehittyvä nuori halusi siirtyä kauempaakin. Lupaavia pelaajia siirtyi Turkuun liukuhihnalta ja TPS pystyi tarjoamaan heille seuraavaa porrasta - näistä parhaana esimerkkinä Jere Lehtinen. Laadun tekemiseen toi hirveä määrä työtä, laatu johti voittamisen kulttuuriin ja tätä kautta kestomenestystä ei voinut estää mikään. Helppohan se pohja on tehdä Kiprusoffien, Koivujen ja Nummelinin jne. varaan - näin voi ajatella, mutta todellisuudessa kilpailu pelipaikoista oli tuolloin äärimmäisen kova. Ilmaiseksi ei omille pojille jaettu yhtään pelipaikkaa, kun divaria tahkonnut TPS:n yhteistyöseura Kiekko-67 pullisteli SM-liiga -kelpoista ja ennen kaikkea nälkäistä pelaajaa. Pelaajarinki oli laaja, valmennus senaikaista timanttia, jonka myötä vaatimustaso oli valtakunnan kärkeä. TPS oli oikeasti riittävän lupaavalle jääkiekkoilijalle maailman paras alusta kasvaa ja kehittyä.

Sitten tapahtui jotain, tekemisen taso romahti kaikilla osa-alueilla. Muut suomalaiset organisaatiot kirivät eron kiinni, oikeastaan TPS tuli pakki päällä, perä edellä moottoritietä näitä organisaatioita vastaan. Epävarmuus, uskon puute ja tietynlainen haluttomuus astuivat esiin. Seurassa pääsi välinpitämättömyys valloilleen ja tuho oli karmivaa. Olen ollut Turkuhallissa keväällä 2011 katsomassa, kuinka Mario Valery-Trabuccon sivuraudan alta maaliin ujuttamalla rankkarilla TPS vältti karsinnat. Näin Jokerit-henkisenä ihmisenä myötäelin tuolloin mustavalkoisten seassa, sillä myös meidän historiamme ja suoritustasomme olisi voinut johtaa samaan.

Tomi Kallion kotiinpaluu toi ryhtiliikkeen toimintaan, mutta em. herran, Perrinin ja Tallinderin jälkeen joukkueista todellisia vastuunkantajia ei löytynyt. Nuorten SM-kulta 2015 olisi pitänyt pystyä paremmin hyödyntämään edustusjoukkueen tarpeisiin, mutta näin ei käynyt.

Nyt näkyy valoa tunnelissa. Joukkue ei ole muutaman yksilön varassa, vaan kilpailua pelipaikoista käydään ankarasti. Henki on hyvä ja pöhinää löytyy joukkueen ympäriltä. Nämä kirjoittelut häpeätahroista ja niljakkeista voidaan jättää täysin omaan arvoonsa. Paluuta 90-luvulle ei ole, mutta toimivat elementit sieltä on edelleen siirrettävissä nykypäivään ja tiedän esim. Tomi Kallion hakevan toiminnallaan juuri tätä.

Miksi minä tuen Turun Palloseuraa? Siksi, että mustavalkoiset ovat ansainneet enemmän kuin naureskelun ja pilkankohteeksi joutumisen. Siksi, että TPS on jääkiekkoilullisesti ajateltuna yksi tärkeimmistä seuroista Suomessa. Siksi, että oma poikani pelaa seurassa ja hänen sydämensä on täysin mustavalkoinen. Siksi, että minäkin tunnen jotain - tunnet sen kyllä.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Miksi minä tuen Turun Palloseuraa? Siksi, että mustavalkoiset ovat ansainneet enemmän kuin naureskelun ja pilkankohteeksi joutumisen. Siksi, että TPS on jääkiekkoilullisesti ajateltuna yksi tärkeimmistä seuroista Suomessa. Siksi, että oma poikani pelaa seurassa ja hänen sydämensä on täysin mustavalkoinen. Siksi, että minäkin tunnen jotain - tunnet sen kyllä.

Tällaiset viestit muistuttaa mulle, ja toivottavasti muillekin palstalla että jokaisen joukkueen kannattajatkin ovat ihmisiä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sukupolvien välinen ero on huomattavissa myös TPS:n kohdalla. Varmaankin kaikilla nykyisillä yli 30-vuotiailla nuoruuden TPS, kannatti sitä taikka ei, oli kotimainen lajimahti ja yksi kiistattomista huippuseuroista. Tämän vuosituhannen puolella syntyneille kuten minulle TPS näyttäytyy kuitenkin täysin toisenlaisena. Se näyttäytyy säälittävänä, naurettavana, surkeana, heikkona, amatöörimäisenä ja näin ytimekkäästi tiivistettynä paskana. Eikä toisaalta ihmekään, turkulaisen viimeisimmän finaalikevään eli kevään 2004 jälkeen mitaleita on tullut yksi, mestaruus kymmenen ja puoli vuotta sitten. Siihen päälle yksi hävitty pronssipeli ja muutama kuokkaan ottaminen puolivälierissä. Vuosituhannen alkuvuosien jälkeinen menestys jää siihen.

Ihan hyvää lätinää ja asiallista keskustelua. Varsinkin tuota nuorten näkökulmaa Tepsiin olen paljonkin pohtinut.

Pakko kuitenkin täältä haudanpartaalta sen verran huudella että ihan yhtä säälittävänä, naurettavana, surkeana, heikkona, amatöörimäisenä ja paskana tällainen Tepsin mestaruusjuhlissa marinoitunut huurupartakin viime vuosien (vuosikymmenen) Tepsin näkee.

Ja sehän se juuri on mikä tässä vituttaakin (Tai paremminkin on vituttanut vuosien saatossa). Kun on resurssit ja mahdollisuudet sekä todistetusti ennen myös osaaminen sinne huipulle. Mutta näitä ei saada sitten mitenkään hyödynnettyä vaan vuosi toisensa jälkeen puhutaan ummet ja lammet paskaa ja palkataan tunareita toisen jälkeen.

Seurana TPS:stä olen aina ylpeä ja haluan sille parasta. Mutta kun on vuosikausia koittanut antaa mahdollisuuden ja uskonut (tai ainakin ohittanut) paskapuheet huudellen että täältä tullaan ja vittu voitetaan kaikki, niin ehkä oppimiskäyrän tässä kohtaa ei enää jaksa? Nyt vain odotellaan rauhassa ja katsotaan onko tämän kertaisilla puheilla katetta.

Jos tämä olisi uusi alku Vol1 tai 2, niin olisi täällä jo julistamassa että tästä alkaa se Tepsin uusi nousu huipulle. Nyt Vol78 niin tyydyn vähempään ja voin jopa iloita pelkästään jonkun yksilön kehityksestä tai pienistä parannuksista halliolosuhteissa.

Hyviä juttujahan tuossa on paljonkin. On myös paljon arveluttavia puolia. Niistä molemmista on mukava keskustella.

Mun mielestä tämä kritiikin kestätömyys on tällä palstalla saavuttanut jonkinlaisen lakipisteen. Tällä hetkellä lähes jokainen poikittainen sana saa aikaan pahoinvointia. Ja sitä positiivista halutaan jo väkisinkin nähdä kaikessa (esim. negatiiviset talousluvutkin käännetään päässä jotenkin loogiseksi ja erittäin positiiviseksi kehitykseksi).

En mä tiedä onko ton Punamustankin listaaman track recordin jälkeen ihme että tulee paskaa? Mielestäni nahkan pitää kestää vittuilutkin tässä kohtaa kun hommat on tehty huonosti. Eihän se vaadi kuin sen että TPS tekee hommat oikein, niin voi alkaa taas paukuttelemaan henkseleitä. Asiatonta dumaamista näkee aika harvoin.

Mutta sydämmessä on aina ja vain TPS. Tukea on vuosien varrella annettu katsomossa ja rahallisesti sen verran että on varaa antaa välillä seurankin lunastaa odotuksia.

Olen 100% varma että jos nähdään että TPS tekee määrätietoisesti ja suunnitelmallisesti hommia menestyksen eteen niin tukea Turusta löytyy. Vaatii vaan uskon palautuksen ja spedeshown päättymisen. Ei tarvita edes kolmea mestaruutta putkeen vaan uskottavaa tekemistä!
 
Viimeksi muokattu:

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt kannattaisi olla hereillä Tepsin toimistolla ja laittaa liput myyntiin vaikkapa 10 euron hintaan tuohon 18.12 ilman yleisoä Ässiä vastaan pelattavaan kotimatsiin, halukkaat voisivat tukea seuraa ostamalla lipun tuohon otteluun.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kannattaisi olla hereillä Tepsin toimistolla ja laittaa liput myyntiin vaikkapa 10 euron hintaan tuohon 18.12 ilman yleisoä Ässiä vastaan pelattavaan kotimatsiin, halukkaat voisivat tukea seuraa ostamalla lipun tuohon otteluun.
Varmasti olisi järkevää jotain tällaista kokeilla tässä tilanteessa. Joku "rahanarvoinen" vastike tuohon pitäisi kyllä leipoa mukaan, jotta menee lain mukaan oikein. Nyt vaan innovatiisia ratkaisuja kehiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös